Електронните спортове са бизнес за 621 млн. долара, показва нов анализ

Електронните спортове са бизнес за 621 млн. долара, показва нов анализ

© Vivek Prakash, Reuters



За мнозина играенето на компютърни игри е синоним на губене на време. Но за някои хора това е повече от хоби. Според анализ на компанията SuperData Research бизнесът с електронни спортове възлиза на 621 млн. долара, съобщава онлайн изданието Venture Beat.


Организирането на турнири по различни игри е най-популярно в Азия и Северна Америка, казват още анализаторите. Е-спортовете са истински хит в Азия, където се генерират 374 млн. долара. Професионалните геймъри са особено популярни в Китай, Япония, Южна Корея и Индия. В Северна Америка се генерират 143 млн. долара, а в Европа - 72 млн. долара.


Общо по света има поне 134 млн. фенове на електронните спортове. Това са хората, които активно следят какво се случва и следят предаванията на турнирите по интернет.




Основната част от приходите идва от реклами и спонсори. Някои създатели на игри също имат интерес към е-спортовете като средство да популяризират новите си заглавия, коментира основателят на SuperData Юст ван Дрюнен. Това обаче им носи загуби, защото истинските печалби идват от обикновените играчи.


Всъщност мнозина играчи също гледат на е-спортовете като на маркетинг. Според Дюнен едва 40% от професионалите геймъри изкарват достатъчно, за да не им се налага да работят друго. Топ играчите действително печелят дори милиони, но масово печалбите са между 12 хил. и 40 хил. долара на година, отбелязват анализаторите.


Затова повечето прогеймъри всъщност разчитат да придобият популярност сред феновете и след това разчитат на приходи от самостоятелни онлайн стриймове чрез платформи като Twitch и MLG. SuperData дават за пример Вей Хан-Донг с прякор CaoMei, който миналата година се е оттеглил от професионалната сцена по League of Legends, за да се посвети изцяло на стрийминг. Той е сключил договор с китайската платформа ZhanQi TV с условието да излъчва по 90 часа на месец, като ще получава по над 800 хил. долара годишно.


Анализаторите посочват, че е-спортовете все още са в много начална фаза на своето развитие. Те очакват популярността им да расте и постепенно да привлече и големи световни брандове като спонсори, включително и такива извън света на технологиите. Когато това стане, електронните спортове ще станат още по-доходоносен бизнес.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 781 Неутрално

    В Южна Корея буквално пълнят стадиони.

  2. 2 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Винаги съм си мислел, че е за повече...

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  3. 3 Профил на o1e
    o1e
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Предполагам в сумата не са включени парите от онлайн браузър игрите.

  4. 4 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#3] от "o1e":

    Не, тук става дума за електронните спортове, не за геймърската индустрия като цяло.
    Иначе браузър игрите си генерират милиарди от години.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  5. 5 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 723 Неутрално

    До коментар [#1] от "chepokalipsis":

    Не само, това примерно е турнир в Катовице: http://cdn2.esl.tv/uploads/pics/katowice2015_announcement_01.jpg

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  6. 6 Профил на Bai Stavri
    Bai Stavri
    Рейтинг: 213 Неутрално
  7. 7 Профил на ryu
    ryu
    Рейтинг: 213 Неутрално

    "Те очакват популярността им да расте и постепенно да привлече и големи световни брандове като спонсори, включително и такива извън света на технологиите. Когато това стане, електронните спортове ще станат още по-доходоносен бизнес."

    Тоест Intel, Razer, SteelSeries, BenQ, EIZO не са големи брандове ?!?!?

    Освен това Monster, RedBull като брандове извън технологиите отдавна спонсорират е-спортовете. В САЩ си има цяла серия от турнири на RedBull.

    Тази година спонсор на KeSPA (корейската организация за е-спортове) е спонсорирана от SBENU (компания занимаваща се с облекла).

    В Европа от 2 години МакДоналдс е спонсор на шведската серия от турнири FragBite.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK