Facebook пуска нова платформа за създаване на интерактивни статии

Facebook пуска нова платформа за създаване на интерактивни статии

© Facebook



Facebook представи новата си платформа Instant Articles. Чрез нея медийните партньори на социалната мрежа ще могат да създават интерактивни статии, които да споделят с аудиторията си посредством мобилното приложение на компанията.


Анализите на Facebook показват, че средното време за зареждане на една статия е осем секунди, което прави този тип материали най-бавното съдържание в социалната мрежа. Компанията е направила Instant Articles така, че да съкрати това време около десет пъти спрямо стандартните интернет базирани статии.


Паралелно с това са добавени нови възможности за управление на статиите и създаване на по-интерактивно преживяване. Например увеличаване на снимките чрез поклащане на телефона, автоматично пускане на видеото при неговото появяване на екрана и др. Добавена е и възможност за коментиране на конкретни изречения от текста.




Facebook дори обещава на медиите, че ще им позволи да взимат всички приходи от реклама, които генерират от Instant Articles. Освен това ще могат да използват и допълнителните рекламни платформи на социалната мрежа, за да монетизират непродадените рекламни площи. Платформата създава и статистики на интереса на аудиторията към съдържанието.


За сега Instant Articles тръгва пробно само за iOS и ще предлага съдържание от The New York Times, BuzzFeed, National Geographic, NBC и The Atlantic. Предстои няколко месеца тест на платформата, включително и допитване до потребителите. След това тя ще бъде подобрена и отворена за други медии.


Facebook не дава особено много подробности за платформата. Онлайн изданието Re/Code обаче допълва, че Instant Articles ще дава свобода на медиите в дизайна на статиите си, така че да не се получава еднообразно по вид съдържание. Рекламата, която медиите продават чрез допълнителните рекламни платформи на Facebook, ще им дава 70% от приходите.


Освен това социалната мрежа е обявила, че няма да променя алгоритъма си, за да дава предимство на Instant Articles. Доколко тези материали ще се появяват в челото на новинарския поток на потребителите зависи изцяло от медиите, които трябва да създават качествено и привличащо вниманието съдържание.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 571 Любопитно

    "Рекламата, която медиите продават чрез допълнителните рекламни платформи на Facebook, ще им дава 70% от приходите."
    ...................................................
    Още ли рекламки да папкаме?
    Айде, нЕма нужда.

  2. 2 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Информацията струва пари!
    Медиите не са благотворителни дружества и се издържат основно чрез реклама!
    Някои хора са свикнали всичко да е на аванта - от софтуера до градския транспорт!

  3. 3 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Мда, пишете статии, и после си плащайте юнашки за ги показвате на "феновете" си, за които вече сте си платили, за да ги съберете. Да, ама НЕ. Фирмите вече се усетоиха, че това да събереш фенове и после да не можеш да кунимкираш с тях не е особено смислено. Все повече фейсбук страници се изостявят, то няма никакъв смисъл от тях. А медиите съвсем не са глупави да си дават авторското съдържание на Фейса и да си плащат за да го промотират.

  4. 4 Профил на Соросоиден Соросоидофоб
    Соросоиден Соросоидофоб
    Рейтинг: 515 Разстроено

    "...автоматично пускане на видеото при неговото появяване на екрана..."

    Това е много гадно, особено при по-бавни машини и по-бавен интернет трафик.
    Ам но лайк!

    Цензурата в "Дневник" е по-зловеща от комунистическата и фашистката цензури взети заедно!
  5. 5 Профил на Александър Йорданов
    Александър Йорданов
    Рейтинг: 1081 Любопитно

    До коментар [#4] от "Либерален монархокомунист с фашистки наклонности":

    Определено е гадно, но затова има опцията да забраниш ауто-плея в настройките.

    Often plays a very angry brute character, who swears a lot at people he dislikes
  6. 6 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 718 Неутрално

    фейсбук взе да ми омръзва а пък и вече дразни с всичките си опити да паразитира в/у истинските производители на съдържание!...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK