Мобилните технологии в автомобилите будят притеснения за сигурността

Мобилните технологии в автомобилите будят притеснения за сигурността

© Robert Galbraith, Reuters



Тенденцията таблата и информационните системи на автомобилите да приличат все повече на смартфони разсейват водачите и ще са необходими нови регулации. На това мнение са адвокати от Калифорния, съобщава Reuters.


Проблемът е в тенденцията автомобилите да се поставят големи екрани с интерфейс, сходен с този на смартфоните. Според производителите това ще направи колите по-привлекателни и лесни за употреба.


"Мисля, че екраните повдигат големи въпроси за сигурността. От законодателска гледна точка това ще е тема за следващите няколко години", смята Джо Симитиян, който е главното действащо лице зад въвеждането на закони против използването на мобилен телефон по време на шофиране в Калифорния.




Според Дейвид Стрейър от Университета на Юта големите екрани по-лесно ще разсейват водачите. Най-малкото шофьорите ще са привлечени от повечето дейности и възможности на системите и няма да задържат погледа си на пътя. Проучването на Стрейър показва, че прочитането на текстово съобщение отнема четири секунди, което е твърде много време.


Производителите обаче на на друго мнение. Те смятат, че е по-добре тези функции да са интегрирани в автомобила, защото могат да се използват по-лесно. Например да се управляват чрез глас или дори самата система да прочита на глас съобщенията. Ако функциите липсват в колата, хората ще продължат да използват смартфоните си, което е още по-разсейващо и опасно, коментира говорител на Audi.


Пазарът също показва увеличаващ се интерес. Преди година само 4% от хората биха се отказали от купуването на автомобил, ако той не разполага с най-новите технологии. Тази година броят им вече е 15%, посочват анализаторите от J.D. Power.


Въпреки това правозащитни организации призовават към въвеждане на регулации за това какво съдържание да може да се показва на екраните по време на движение. Advocates for Highway and Auto Safety например искат интерфейсите да са съобразени така, че всяка дейност с екрана да може да се извършва с до четири поглеждания в него всяко за максимум две секунди. В момента законът разрешава няколко поглеждания за общо 12 секунди, а стандартът в индустрията е 20 секунди.


Nvidia от своя страна разработва нов тип системи за автомобили, които да имат интуитивна графика и интерфейс. Те са направени така, че шофьорът максимално бързо и лесно да може да извърши дадена операция. Според компанията голям и лесен за работа екран ще е много по-безопасен от смартфон.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2086 Неутрално

    абсолютно вярно е ,че се разсейват водачите ,едни четат за 4 секунди ,ама по бавно развиващите за 30 сек , така ,че засега технологиите не помагат за безопастността а точно напротив

  2. 2 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Да слагат автопилот тогава

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  3. 3 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 778 Неутрално

    и кво, за да мога да карам както са я подкарали ще трябва да мога само да дишам....аре нема нужда

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  4. 4 Профил на irc84
    irc84
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Майка ми точно така изхвърча с чисто новият си пасат от магистралата, докато сдвояваше колата с телефона си. При 130км/ч и 2 сек невнимание са много. Управлението на този централния дисплей трябва да се ограничи само в спряло състояние да е активен. Всички останали съобщения да се извеждат на дисплея при скоростомера и при движение да са активни само бутоните на волана и гласовите команди

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Live fast, die young, and have a good-looking corpse"
  5. 5 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 382 Неутрално

    Горките собственици на новата S-класа. Животът им е в опасност с 2-та 12.3-инчови екрана пред тях. А какво да кажем за притежателите на Tesla S, където екрана на централната конзола е 17" !!! инча?

  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Забранено е да се говори по телефона, което ангажира една ръка и това се класифицира като риск. Същевременно производителя ви продава нещо, чието управление изисква цялото ви зрително внимание плюс едната ръка и това се води екстра за която си плащате... риска няма смисъл да го коментираме.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 983 Любопитно

    Към лесното, бързо се привиква...това, обаче не го прави по-сигурно...!!!
    Да почакаме да видим статистиката, какво ще каже и мисля, че един ден, ограничения ще бъдат въведени...

    Форумът е в будна кома...
  8. 8 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 932 Весело

    разбира се че ще са на друго мнение производителите... за едно екранче за стотина кинта изпраскват 2-3 бона увеличение в продажната цена...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  9. 9 Профил на ohnoiskill
    ohnoiskill
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ами те технологичните компании и за това са помислили, колите на Гугъл от години обикалят из Калифорния безпилотно. Софтуера
    не се разсейва никога.

  10. 10 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 832 Весело

    Абе лиготии, екранчета! Истинските мъже карат аналогови бензини с ръчна скоростна кутия!
    Какви са тези глупости като бордови компютри, екранчета, цифрички и тинтири минтири! Две кръгчета са необходими - един скоростомер и един оборотомер. А, и едно мъничко, което да показва колко гориво има. Толкова!
    Тръгнали, лигльовците GPS-и да слагат, SMS-и да пускат, че и порно от интернет да гледат!

  11. 11 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Браво някой си-абсолютно точен коментар.Наскоро в с.Старо Железаре до Пловдив имаше катастрофа-младо момченце с БМВнце кара,гледа филм по двд-то и удря дете с колело.Добре че детето оцеля.

  12. 12 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3213 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Проучването на Стрейър показва, че прочитането на текстово съобщение отнема четири секунди, което е твърде много време.[/quote]
    А какво пречи това съобщение вместо да се чете, да бъде чуто?
    Този проблем може лесно да се реши с промяна на организацията на комуникация.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2185 Неутрално

    И обикновения радиокасетофон десетилетия на ред е предизвиквал катастрофи , човек ако е смотан водач никаква електроника няма да му помогне!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 18 Неутрално

    [quote#6:"niakoi_si"]

    Забранено е да се говори по телефона, което ангажира една ръка и това се класифицира като риск. Същевременно производителя ви продава нещо, чието управление изисква цялото ви зрително внимание плюс едната ръка и това се води екстра за която си плащате... риска няма смисъл да го коментираме. [/quote]

    Всъщност не е точно така. Шофирането с една ръка е леко рисково, но докато няма ситуация на пътя - реално проблем няма.
    По-сериозното е, че говоренето по телефона ангажира вниманието - при някои повече, при други по-малко, но затова пък непрекъснато - за цялото време на разговора. Лично за себе си го забелязвам, как след като съм провел разговор по телефона, спомените ми за последните кръстовища, през които съм минал, са ми малко като насън.
    Не е случайно, че правилата, които се опитват да регламентират, се дефинират за ангажираност на вниманието само по няколко секунди (макар и повече на брой). Всъщност е съпоставимо с разсейване заради интересна реклама на билборда, жена с къса рокля, ако щете и т.н.

  15. 15 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Трябва ограничение .
    Даже GSM - те трябва да се поставят на определено защитено място, защото специалисти са ми разказвали какво влияние оказват на системите електромагнитните вълни след мой въпрос.
    Та за това ще се чудим защо този е '' изправил '' завоя или защо някой е изскочил срещу Вас на завоя.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  16. 16 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Гневно

    На нашенските дебили с купените книжки им дайте само да си играят с навигатори и екранчета и само гледайте какво става....





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK