
© Robert Galbraith, Reuters
Тенденцията таблата и информационните системи на автомобилите да приличат все повече на смартфони разсейват водачите и ще са необходими нови регулации. На това мнение са адвокати от Калифорния, съобщава Reuters.
Проблемът е в тенденцията автомобилите да се поставят големи екрани с интерфейс, сходен с този на смартфоните. Според производителите това ще направи колите по-привлекателни и лесни за употреба.
"Мисля, че екраните повдигат големи въпроси за сигурността. От законодателска гледна точка това ще е тема за следващите няколко години", смята Джо Симитиян, който е главното действащо лице зад въвеждането на закони против използването на мобилен телефон по време на шофиране в Калифорния.
Според Дейвид Стрейър от Университета на Юта големите екрани по-лесно ще разсейват водачите. Най-малкото шофьорите ще са привлечени от повечето дейности и възможности на системите и няма да задържат погледа си на пътя. Проучването на Стрейър показва, че прочитането на текстово съобщение отнема четири секунди, което е твърде много време.
Производителите обаче на на друго мнение. Те смятат, че е по-добре тези функции да са интегрирани в автомобила, защото могат да се използват по-лесно. Например да се управляват чрез глас или дори самата система да прочита на глас съобщенията. Ако функциите липсват в колата, хората ще продължат да използват смартфоните си, което е още по-разсейващо и опасно, коментира говорител на Audi.
Пазарът също показва увеличаващ се интерес. Преди година само 4% от хората биха се отказали от купуването на автомобил, ако той не разполага с най-новите технологии. Тази година броят им вече е 15%, посочват анализаторите от J.D. Power.
Въпреки това правозащитни организации призовават към въвеждане на регулации за това какво съдържание да може да се показва на екраните по време на движение. Advocates for Highway and Auto Safety например искат интерфейсите да са съобразени така, че всяка дейност с екрана да може да се извършва с до четири поглеждания в него всяко за максимум две секунди. В момента законът разрешава няколко поглеждания за общо 12 секунди, а стандартът в индустрията е 20 секунди.
Nvidia от своя страна разработва нов тип системи за автомобили, които да имат интуитивна графика и интерфейс. Те са направени така, че шофьорът максимално бързо и лесно да може да извърши дадена операция. Според компанията голям и лесен за работа екран ще е много по-безопасен от смартфон.
edin drugii
Рейтинг: 2086 Неутралноабсолютно вярно е ,че се разсейват водачите ,едни четат за 4 секунди ,ама по бавно развиващите за 30 сек , така ,че засега технологиите не помагат за безопастността а точно напротив
Николай Теллалов
Рейтинг: 418 НеутралноДа слагат автопилот тогава
властта ражда паразитиПубликувано през m.dnevnik.bg
beatles
Рейтинг: 778 Неутралнои кво, за да мога да карам както са я подкарали ще трябва да мога само да дишам....аре нема нужда
Всички животни са равни, но някои са по-равни от другиirc84
Рейтинг: 309 НеутралноМайка ми точно така изхвърча с чисто новият си пасат от магистралата, докато сдвояваше колата с телефона си. При 130км/ч и 2 сек невнимание са много. Управлението на този централния дисплей трябва да се ограничи само в спряло състояние да е активен. Всички останали съобщения да се извеждат на дисплея при скоростомера и при движение да са активни само бутоните на волана и гласовите команди
"Live fast, die young, and have a good-looking corpse"Публикувано през m.dnevnik.bg
Дундурук
Рейтинг: 382 НеутралноГорките собственици на новата S-класа. Животът им е в опасност с 2-та 12.3-инчови екрана пред тях. А какво да кажем за притежателите на Tesla S, където екрана на централната конзола е 17" !!! инча?
niakoi_si
Рейтинг: 624 НеутралноЗабранено е да се говори по телефона, което ангажира една ръка и това се класифицира като риск. Същевременно производителя ви продава нещо, чието управление изисква цялото ви зрително внимание плюс едната ръка и това се води екстра за която си плащате... риска няма смисъл да го коментираме.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Ghost
Рейтинг: 983 ЛюбопитноКъм лесното, бързо се привиква...това, обаче не го прави по-сигурно...!!!
Форумът е в будна кома...Да почакаме да видим статистиката, какво ще каже и мисля, че един ден, ограничения ще бъдат въведени...
tucker case
Рейтинг: 932 Веселоразбира се че ще са на друго мнение производителите... за едно екранче за стотина кинта изпраскват 2-3 бона увеличение в продажната цена...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...ohnoiskill
Рейтинг: 213 НеутралноАми те технологичните компании и за това са помислили, колите на Гугъл от години обикалят из Калифорния безпилотно. Софтуера
не се разсейва никога.
Федор Езерский
Рейтинг: 832 ВеселоАбе лиготии, екранчета! Истинските мъже карат аналогови бензини с ръчна скоростна кутия!
Какви са тези глупости като бордови компютри, екранчета, цифрички и тинтири минтири! Две кръгчета са необходими - един скоростомер и един оборотомер. А, и едно мъничко, което да показва колко гориво има. Толкова!
Тръгнали, лигльовците GPS-и да слагат, SMS-и да пускат, че и порно от интернет да гледат!
dolna4erti4ka
Рейтинг: 903 НеутралноБраво някой си-абсолютно точен коментар.Наскоро в с.Старо Железаре до Пловдив имаше катастрофа-младо момченце с БМВнце кара,гледа филм по двд-то и удря дете с колело.Добре че детето оцеля.
Храбър
Рейтинг: 3213 Неутрално[quote#0:"статията"]Проучването на Стрейър показва, че прочитането на текстово съобщение отнема четири секунди, което е твърде много време.[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"А какво пречи това съобщение вместо да се чете, да бъде чуто?
Този проблем може лесно да се реши с промяна на организацията на комуникация.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2185 НеутралноИ обикновения радиокасетофон десетилетия на ред е предизвиквал катастрофи , човек ако е смотан водач никаква електроника няма да му помогне!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleНиколай Рангелов
Рейтинг: 18 Неутрално[quote#6:"niakoi_si"]
Забранено е да се говори по телефона, което ангажира една ръка и това се класифицира като риск. Същевременно производителя ви продава нещо, чието управление изисква цялото ви зрително внимание плюс едната ръка и това се води екстра за която си плащате... риска няма смисъл да го коментираме. [/quote]
Всъщност не е точно така. Шофирането с една ръка е леко рисково, но докато няма ситуация на пътя - реално проблем няма.
По-сериозното е, че говоренето по телефона ангажира вниманието - при някои повече, при други по-малко, но затова пък непрекъснато - за цялото време на разговора. Лично за себе си го забелязвам, как след като съм провел разговор по телефона, спомените ми за последните кръстовища, през които съм минал, са ми малко като насън.
Не е случайно, че правилата, които се опитват да регламентират, се дефинират за ангажираност на вниманието само по няколко секунди (макар и повече на брой). Всъщност е съпоставимо с разсейване заради интересна реклама на билборда, жена с къса рокля, ако щете и т.н.
Танас
Рейтинг: 1291 НеутралноТрябва ограничение .
Цацарoff - Оставка ! >:-)Даже GSM - те трябва да се поставят на определено защитено място, защото специалисти са ми разказвали какво влияние оказват на системите електромагнитните вълни след мой въпрос.
Та за това ще се чудим защо този е '' изправил '' завоя или защо някой е изскочил срещу Вас на завоя.
Коки
Рейтинг: 521 ГневноНа нашенските дебили с купените книжки им дайте само да си играят с навигатори и екранчета и само гледайте какво става....