Две технологии, които могат да са част от следващите смартфони

Две технологии, които могат да са част от следващите смартфони

© Георги Кожухаров



Смартфоните разполагат с много възможности, но все още не са особено добри във взаимодействието си със заобикалящия ги свят. Добавянето на още сензори е единственото решение, но трябва внимателно да се прецени какви да са те, за да има смисъл от инвестицията.


Онлайн изданието Engadget смята, че има поне две технологии, които могат да са част от следващото поколение смартфони и ще са полезни за масовия потребител. Първата е спектрометър. По принцип чрез него се измерва светлината, за да се анализира химическият състав на даден обект.


В смартфоните подобно устройство може да се използва за анализ на кожата, проследяване на жизнените показатели на човека или идентифицирането на замърсители. Чрез подходящите приложения подобен сензор може да помага на потребителите и да анализират съставките в храната и дори в лекарствата си, коментира изданието.




Втората технология е сензор за газове. Той е разработен от инженери на Масачузетския технологичен институт (MIT) и е много компактен, като може да засича няколко вида газове. Чрез приложение и облачна платформа може да се следи състоянието на въздуха в цели райони посредством смартфоните на потребителите. Самите потребители пък ще могат да използват сензорите, за да разбират дали дадена храна е развалена.


Engadget препоръчва и трета технология - GPS, който е точен до сантиметър. В момента постигането на такава точност е доста скъпо, но благодарение на софтуер от Университета на Тексас тя може да стане доста по-евтина. Предимствата за потребителите ще са прецизно сканиране на заобикалящата среда и създаване на 3D модели и висока точност на автономните автомобили, които по-лесно ще навигират препятствия.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stasi666
    stasi666
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Сензора за газове ще е забранен в София,защото ще стане страшно.А Фандъкова слага светофар до светофар.

  2. 2 Профил на hees
    hees
    Рейтинг: 5 Неутрално

    анализатор за съдържание на нитрати в плодове и зленчуци би било много хубаво.

  3. 3 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Напоследък наистина наредиха светофари на много места, където пресичащите са малко, а трафика силен. Получава се следното - празна пешеходна пътека, а от двете страни задръстване от автомобили. Много е просто - "сензор" да чете има ли пешеходец и тогава да пуска червено. Може и бутонче, ако на нашенските майстори им се види сложно "сензора".

    agent
  4. 4 Профил на TM27
    TM27
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#1] от "stasi666":

    Много ясно, нали трябва да се грижи за бедния петролен картел, пък че и себе си...

    "... ти и оная лудетина Ботьова сте решили да докарате миризливият казашки ботуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките." В. Левски
  5. 5 Профил на некъФ там
    некъФ там
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Това с GPS-a много ми хареса Че сегашното позициониране в google maps е майка плаче, грамофон свири

    e=wc2
  6. 6 Профил на Белият Негър
    Белият Негър
    Рейтинг: 782 Весело

    Сензор за самозабравили се технократчета- олигофрени, ще има ли?

    Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
  7. 7 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 450 Неутрално
  8. 8 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 578 Неутрално

    До коментар [#1] от "stasi666":

    Няма лошо в светофара, до светофара. Колкото повече се утежнява автомобилния трафик, толкова по-добре за града, защото целта на всеки управник би трябвало да бъде да свали хората от колите и да ги качи на градския транспорт, велосипеда или пеша...Само, че как това да стане като градският транспорт е на 20 минути, велоалеи липсват, а ходенето пеша е истинско предизвикателство, заради качеството на инфраструктурата.
    София е ЕДИНСТВЕНИЯ град в Европа, където цар е автомобила и всички усилия са насочени към подобряване на ситуацията на автомобила..нищо чудно, че въздухът е толкова мръсен.

  9. 9 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#8] от "Софиянец":

    И не само София! Всички големи български градове са така.

  10. 10 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2610 Неутрално

    До коментар [#1] от "stasi666":

    Ако световарите са синхронизирани на зелена вълна ОК, но това е твърде сложна материя за общинарските корумпета.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  11. 11 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 731 Неутрално

    То и сега GPS поже да позиционира до сантиметри но това е забранено поради съображения за сигурност от военните.

  12. 12 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Много добри технологии, много добри предложения и много добри сензори и иновации. Единственото ми притеснение е ниво на сигурност и защита от навлизане в личното пространство.

    Прекалено много китайски и руски хакери отмъкнаха важни данни, за да им даваме възможност да се доберат до още.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  13. 13 Профил на George Chernev
    George Chernev
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Абе отдавна трябваше да има проста технология за обмен поне на номера на апарата... Като се срещнат двама и се почва търсене на очила, ровене в менюта и т. н.

  14. 14 Профил на Todor Tanev
    Todor Tanev
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#11:"lordcris"]То и сега GPS поже да позиционира до сантиметри но това е забранено поради съображения за сигурност от военните.
    [/quote]

    Разликата между сантриметри и сантиметър може да бъде в порядък. Заобикалянето на дупка с диаметър 20 см с GPS с точност до метър може да е твърде относително за самоуправляващ се автомобил. Примерно между това да се отмести с 50 см в единия и да излезе извън пътя в другия случай.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK