Учени откриха двойници на Юпитер и Слънцето в обща система

© Nasa

Международен екип от учени, обединени в Европейската южна обсерватория (ESO), обявиха, че са открили нова планета, която има много сходна маса с тази на Юпитер и звезда, която прилича много на нашето Слънце, съобщава онлайн изданието CNET.

Още по-интересното е, че двете космически тела са в обща система и двойникът на Юпитер обикаля около своята звезда на същото разстояние като "нашия" Юпитер. Откритието се смята за необичайно, защото обикновено газовите гиганти обикалят звездите си доста по-близо и Юпитер е сред изключенията.

Учените допускат, че може да са открили своеобразен двойник на цялата Слънчева система. Твърдението им се базира на теория, че Юпитер е ключов компонент от формирането на нашата Слънчева система. Навлизайки в орбита около Слънцето, Юпитер може да е помогнал на скалистите планети в близост около звездата да се формират от останките след преминаването на газовия гигант. След това той е бил "издърпан" от Сатурн и е застанал в сегашната си орбита.

Според астрономите подобна история може да се е развила и около двойника на Юпитер и неговото слънце, което за сега се казва HIP 11915. Те се намират на 186 светлинни години от Земята. Сега учените ще продължат наблюденията си, за да потвърдят откритието. След това ще се заемат с търсене на потенциални други планети в новооткритата система.

1. 1 Профил на sega_007
    sega_007

Оправдават си заплатите хората.
    Ако не вярваш, иди провери.

2. 2 Профил на dustman
    dustman

Ходи ти! Аз им вярвам!

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
  3. 3 Профил на sega_007
    sega_007

Абе те и на Луната бяха. ))

4. 4 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#3] от "sega_007":

Факт. Бяха.

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  5. 5 Профил на sega_007
    sega_007

Разбира се, че бяха, още се виждат въжетата на гърба им.

6. 6 Профил на stoyanst
    stoyanst

"Международен екип от учени"... Ами то вече няма "еднонационални" научни екипи, науката отдавна се глобализира и екипите са мултинационални, мултикултурни и мулти... груп. Може би изключение правят Северна Корея и подобните й, но там науката се прави за нуждите на определена личност.

7. 7 Профил на dgd
    dgd

[quote#4:"Darth Plagueis"]Факт. Бяха.[/quote]

Човекът се дразни, че групата работи в ЕСО, а не е 'група съветски учени' - която група е открила почтви всичко през последните 50 години

muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  8. 8 Профил на полувишис
    полувишис

открили са отгледална слънчева система.

още един комунистически лагер за сдържане на Земя-2

9. 9 Профил на тулса
    тулса

До коментар [#6] от "stoyanst":Така е ,но севернокорейски учени имаше преди доста години в някои научни институти в СССР(после РФ).Тези институти се водеха международни,макар страните членки бяха от бившия соцлагер.Германия и някои други членки на ЕС сега,благоразумно запазиха участие в съвместни разработки.Може и севернокорейци да има още..

10. 10 Профил на daskal1
    daskal1

До коментар [#9] от "тулса":

ози специално екип е ръководен от бразилец, основно бразилско-американска разработка плюс австралиец. Чудесни снимки на www.eso.org. А ето и състава на екипа публикувал статията:

This research was presented in a paper entitled “The Solar Twin Planet Search II. A Jupiter twin around a solar twin”, by M. Bedell et al., to appear in the journal Astronomy and Astrophysics.

The team is composed of M. Bedell (Department of Astronomy and Astrophysics, University of Chicago, Chicago, Illinois, USA; Visiting Researcher at the Departamento de Astronomia do IAG/USP, Universidade de São Paulo, São Paulo, Brazil), J. Meléndez (Universidade de São Paulo, São Paulo, Brazil), J. L. Bean (Department of Astronomy and Astrophysics, University of Chicago), I. Ramírez (McDonald Observatory and Department of Astronomy, University of Texas, Austin, Texas, USA), M. Asplund (Research School of Astronomy and Astrophysics, The Australian National University, Weston, Australia), A. Alves-Brito (Instituto de Fisica, Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brazil), L. Casagrande (Research School of Astronomy and Astrophysics, Australia), S. Dreizler (Institut für Astrophysik, University of Göttingen, Germany), T. Monroe (Universidade de São Paulo, Brazil), L. Spina (Universidade de São Paulo, Brazil) and M. Tucci Maia (Universidade de São Paulo, Brazil).

11. 11 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK

Статистически е доказано че понеже космоса е толкова огромен и населен с галактики, и понеже физическите закони навсякъде са еднакви, то планета като Земята не само съществува но и има огромно количество такива планети. Не само това но и условията на такива подобни планети ще са достатъчно близки до Земните и следователно подобна форма на живот ще съществува на тях.
    Нарича се Коперников принцип - няма абсолютно нищо уникално в разположението на Земята в Слъбчевата система или в Галагкиката ни което да ни кара да мислим че сме толкова специални че такава планета да не може да съществува никъде на друго място в огромния космос. Напротив всичко което се отнася до нашата Земя е обикновено и се повтаря много милиарди пъти на други места не само в нашата галактика но и в милиардите други галактики. НИщо специално, просто математика.

California Über Alles
  12. 12 Профил на thenomad
    thenomad

[quote#5:"sega_007"]Разбира се, че бяха, още се виждат въжетата на гърба им.[/quote]

Земята е плоска, а слънцето се върти около нея.

13. 13 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq

[quote#7:"dgd"]последните 50 години[/quote]

открила е всичко в СССР през последните 50 г. на същестуването му, да...

בני אתה אני היום ילדתיך
  14. 14 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq

[quote#11:"Pontif А"]Статистически е доказано[/quote]

това е в сферата на вероятността, не е "доказателство". да ги видим тия планети и системи и живот. дотогава ще вярваме на карл сейгъновите безсмислици за "морала и смисъла във вселената, който произтича от физиката".

בני אתה אני היום ילדתיך
  15. 15 Профил на dj x2805
    dj x2805

До коментар [#7] от "dgd":

Ну конечно - само росский учён може да открия такива неща!

www.soundcloud.com/x2805
  16. 16 Профил на mustak_dete
    mustak_dete
  17. 17 Профил на Tzun Kai Hui
    Tzun Kai Hui

[quote#5:"sega_007"]Разбира се, че бяха, още се виждат въжетата на гърба им.
    [/quote]

За въжетата не знам,на теб ти се вижда тъпотията от километри

18. 18 Профил на vesolr
    vesolr

До коментар [#5] от "sega_007":

Аха, в агитпункта на местната партийна организация всичко е възможно да ви внушат.

От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  20. 20 Профил на М.Георгиева
    М.Георгиева

Е как не се намери един, който да каже:
    "бог е някъде там".
    Макар че на някой хора им е на върха на езика.

21. 21 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#20] от "М.Георгиева":

Ми щото не е...

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  22. 22 Профил на Milva
    Milva

До коментар [#11] от "Pontif А":
    Това, което казвате по същество е напълно коректно, но внимавайте с използването на фразата "статистически доказано". Статистиката не доказва научни хипотези. Макар че числата сочат точно в тази насока, докато не се открие друга форма на живот на сходна планета, това не може да се счете за доказано.

I don't want to believe. I want to know.
  23. 23 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK

До коментар [#22] от "Milva":

Затова казвам Статистически доказано а не фактически доказано. Статистиката ни дава изходните цифри. И тези цифри са невероятно големи. Не забравяй че до преди не много години познавахме само Млечния път и останалите галактики ги интерпретирахме като "мъглявини". Чрез Хъбъл Телескоп и снимките от Дарк Фийлд се оказа че космоса е много по-голям от колкото си мислехме. Има такова сравнение - ако преди Дарк Фийлд сме си мислили че космоса е голм колкото кухненска чиния сега знаем че е голям колкото Слънчевата система!!! И това е открито само в последното десетилетие.
    В последните 5 години още не бяхме сигурни че планети съществуват защото не бяхме ги виждали. На базата на статисически изчисления всичко ни подсказваше че би трябвало да има планети, защото големината на нашата система и разположението и в галактиката и типа на галактиката ни са съвсем обикновени. Но сега сме сигурни в това само след като технологията ни позволи да видим и открием друи планети. Първо отгкиха няколкостотин планети от типа на Юпитер, защото е лесно но след то и доста по-малки. Така измерванията ни доказват статистическите ни изчисления.
    А вероятността за съществуване на живот почти същия като този на Земята е изчислена вероятност базирана на статистически събрани данни. Тази вероятност е доказана!
    Не забравяй че квантовата механика е точно това - изчислена статистическа вероятност. Квантовата механика ни позволява да изчислим вероятността на невероятни явления. Например точно изчислена и доказана е вероятността да хвърлиш топка за тенис и тя да мине през стената без да се наруши целостта на топката или на стената. Това е събитие има реална, макар и много малка вероятност! Повечето лаици ще кажат - Еее това са фантазии, никога няма да се случи. На това ще им отговоря че квантовия тунелен преход на който са основани полупроводниите е точно толкова невероятно събитие - частица преминава през плътна стена! И математиката с която се изчислява тази вероятност е същата с която се изчислява вероятността топката да мине през стената. И практиката показва че математиката е абсолютно точна. Така че всеки път като си пуснеш телевизора или компюръра ти ставаш свидетел на това невероятно явление - нещо да мине през твърда стена! И ако не вярваш че е истина значи не вярваш че има компютър пред тебе които ти го доказва това нещо милиарди пъти в секунда точно сега. Същата математика ти дава вероятността да има някъде в космоса човек като тебе който дори говори същия език като тебе. Това не е доказано експериментално - в смисъл че ние не сме го видели този човек но това не значи че не е вярно!
    Общата теория на относителността не е била доказана емпирично през 1915г. Имало е физици които не са можели да я приемат, за обикновения копач на улицата е била абсолютна невероятна безсмислица. Но сега вече е доказана с наблюдения и измервания и никой който е завършил поне 10ти клас не се съмнява в нея. Така че шопската максима - "Око да види, ръка да пипне" не е научен принцип и много неща се считат за доказани теоретично преди да се докажат емпирично. Често технологията ни пречи да докажем неща емпирично и трябва да минат години преди да можем да ги видим или докажем след като вече сме ги изчислили.
    Има и неща които поради огромните разстояния и скорости никога няма да можем да докажем емпирично.

California Über Alles
  24. 24 Профил на nye
    nye

До коментар [#11] от "Pontif А":
    [quote#11:"Pontif А"]понеже физическите закони навсякъде са еднакви[/quote]
    смятаме, че са едни и същи, но еднородността и изотропността на пространството е по-скоро предположение отколкото нещо друго.

25. 25 Профил на nye
    nye

До коментар [#23] от "Pontif А":
    [quote#23:"Pontif А"]На това ще им отговоря че квантовия тунелен преход на който са основани полупроводниите[/quote]
    това просто не е вярно. полупроводниците са материали, при които забранената зона е по-тясна от диелектриците, но за разлика от проводниците валентната и зоната на проводимост не се застъпват. колкото до полупроводниковите прибори (транзистори, диоди), те нямат общо с тунелния ефект. принципът им на действие е същият като при електронните лампи (открити около 1905-та година).