Юрий Милнер ще даде $100 млн. за издирване на разумен извънземен живот

Юрий Милнер

© Reuters

Юрий Милнер

Руският милиардер Юрий Милнер обяви днес, че планира да инвестира 100 милиона долара в издирване на разумен извънземен живот, пише "Ройтерс".

С помощта на едни от най-големите радиотелескопи в света екип от подбрани лично от Милнер учени ще проведе инициатива, наречена Breakthrough Listen, в рамките на която 10 години ще се издирват радиосигнали, които биха могли да са доказателство за съществуването на разумен живот в някоя от другите части на Вселената.

"Това е най-интересният технологичен въпрос на нашето време", заяви Милнер в интервю, в което разказа, че започнал да се интересува от съществуването на извънземен живот още когато чел "Разумен живот във Вселената" на Карл Сейгън, когато бил на 10 години.

Средствата, с които ще финансира проекта, идват от ранни инвестиции в стартъпи, например Facebook. Милиардерът е на мнение, че срещите с други цивилизации могат да ни научат как да се справяме с предизвикателства, например разпределението на природни ресурси.

Учени посочват, че проектът е много по-мащабен от всички останали в областта. Според съветника на Милнер в проекта и астрофизик Дан Вертхаймер за издирване на извънземен живот годишно се разходват под 2 милиона долара.

Тези 100 милиона долара ще доведат до много по-голям резултат отколкото през 90-те години – последният период, в който е имало толкова голямо финансиране – благодарение на подобренията в ползваните технологии, твърди той.

Настоящата технология позволява да се следят няколко милиарда радиочестоти наведнъж вместо няколко милиона, а и да се оглежда "10 пъти повече небе отпреди".

Всички сигнали, които учените засекат обаче, най-вероятно са били изпратени преди години, вероятно дори преди векове или хилядолетия. Радиосигналите пътуват 4 години само до Земята от най-близката звезда извън Слънчевата система.

След 10 години благодарение на инвестицията от 100 милиона долара финансираните от Милнер учени ще могат да следят Млечния път, както и 100 близки галактики. Голяма част от разходите ще бъдат за наем на радиотелескопи, в това число Parkes Observatory в Австралия и Radio Astronomy Observatory в Западна Вирджиния. Милнер планира да наеми всеки от тях за около два месеца, което ще е особено полезно за учените, които обикновено получават достъп до тях за два дни годишно.

Екипът, воден от учени като бившия директор на Ames Research Center на NASA Питър Уордън, ще организира откритите радиосигнали, ще публикува данните и ще разглежда евентуални тенденции.

Целта е не толкова да се разбира съдържанието на сигналите, а по-скоро да се установи дали са създадени от разумна форма на живот. Учените смятат, че след като хората ползват радиосигнали, е доста вероятно и други да го правят.

"Не разбираш нищо за дадената цивилизация, но знаеш, че тя съществува", коментира Франк Дрейк, който заедно с Карл Сейгън изпраща първото съобщение в Космоса през 1972 г. с кораба Pioneer 10.

Милнер, създател на наградата Breakthrough за научни постижения, обяви инициатива си в Лондон заедно с учени, сред които беше известният физик Стивън Хокинг, който също ще участва в проекта.

1. 1 Профил на izabell
    izabell
  2. 2 Профил на mahjongg
    mahjongg

За 100 милиона, "подбраните" учени ще намерят не само един извънземен разум.

3. 3 Профил на carmello
    carmello

До коментар [#2] от "mahjongg":

да, те са Бай Ганя от Долно Камарци

4. 4 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name

то на земята още не е намерена разумна форма на живот, тия в космоса ще го търсят

5. 5 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name

До коментар [#3] от "carmello":

нали имаше един в БАН дето говори с извънземни
    не му помня името, беше син на известен комунист...

6. 6 Профил на Хелиана
    Хелиана

Много по-евтино ще му е да проучи форумът тук, пълен е със същества от паралелни вселени. Но да не очаква, че ще научи от тях нещо полезно за разпределението на природните ресурси.

7. 7 Профил на sorosoidnapravda
    sorosoidnapravda

И 100 милиарда да даде за подобен проект у нас - се тая.

8. 8 Профил на abc18
    abc18

Еййй, никой не ще да дава пари за изследване на неразумния земен живот :Д

Що,руснаците да не са решили да забягват.

10. 10 Профил на 442
    442

Бойко за тези пари ще му асфалтира път до тях.

11. 11 Профил на Николай Николов
    Николай Николов

Това май е по-лесно от издирване на разумен живот в Русия.

Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  12. 12 Профил на Хелиана
    Хелиана

"Милиардерът е на мнение, че срещите с други цивилизации могат да ни научат как да се справяме с предизвикателства, например разпределението на природни ресурси."
    Всъщност ние и сега знаем достатъчно за това как да се справяме с повечето предизвикателства, само дето отговорите не ни харесват и затова настояваме да търсим навън по-лесни и по-удобни за нас. Симптоматично поведение като в личен план, така и в обществен.

13. 13 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов

Ами приветствам това богато финансирано занимание.Аз мисля,че това,което търсят,няма да го намерят,но и търсенето е работа.Нека работят,може пък нещо друго да открият.

14. 14 Профил на venci4
    venci4

То тях ги има, но незнайно защо нещо много- много не им се иска да установяват засега контакт с нас.

Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  15. 15 Профил на man_un
    man_un

Погледнато в парично измерение, 100 мил. не са много пари. Ефира отдавна се следи и никой още не е сигнализирал "здравейте, братя по разум." Според мен, много от отговорите на тоя въпрос за извънземните е тук, на Земята. По едно и също време хората на различни места на планетата са открили хляба, алкохола и са построили пирамидите. Освен това е загадка защо няма намерени документи или някакви носители на тия и други открития. Как хората от древни времена са познавали електричеството и летателни апарати. Защо китайците не разрешават да се разкопаят могилите, под които има пирамиди по-големи от Хеопсовата. Отговорите са тук, не на Алфа Центавъра или Вега Орион. Истината е някъде тук.

16. 16 Профил на satanail13
    satanail13

Как не го е срам да харчи пари за глупости. Ако има някъде извънземен разум достатъчно интелигентен да стигне Земята за разумно кратък интервал от време смятайте че това ще е края на човешката цивилизация. Така че по добре да беше дал тия пари на Кремъл поне щеше да получи червени точки от Путин.

Марс е изконна Американска територия!
  17. 17 Профил на tily_lily
    tily_lily

Той да вземе да даде някаква сума за откриване на разумен живот в Раша
    Като гледаме как са пощуряли...

18. 18 Профил на the_axel
    the_axel

Самото решение да се дадат сто милиона за търсене на извънземен разум говори за липса и на земен разум !

20. 20 Профил на тулса
    тулса

До коментар [#19] от "futurama":
    Предполагам,че не си направил горчиво самопризнание

21. 21 Профил на Николай Теллалов

Ха дано.
    Пък да дари и останалите за една революция на Земята, за да не се излагаме пред извънземните :-)

22. 22 Профил на emil
    emil

Да започнат от Крим. Там имаше едни вежливи зелени човечета, които така и не разбрахме откъде са.

ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов

тоз образ ще вземе да ни докара извънземни, които да ни бастисат.....

24. 24 Профил на 2.5
    2.5

До коментар [#23] от "Ф.Нинов":

Пришълец срещу Хищник?!
    😀

I Want To Believe
  25. 25 Профил на hodounski
    hodounski

До коментар [#5] от "rldkfl":

Син на Гриша Филипов „Сушата ,кишата и Гришата“

26. 26 Профил на npocmaka
    npocmaka

Е , и руските богаташи са по-свестни от българските. Няма как да се случи българин да инвестира в леко налудничава , без ясен резултат идея , все пак разчитаща на научен потенциал.
    Винаги налудните идеи са движели прогреса ....

27. 27 Профил на Един препатил
    Един препатил

До коментар [#15] от "man_un":

Алкохола да го оставим настрана - и да не съществуваше трябваше да го измислим.
    Но аз никъде не съм срещал що годе правдоподобно обяснение как хората от каменната ера са се досетили за съществуването на металите, че и са се научили да ги добиват.

28. 28 Профил на hodounski
    hodounski

До коментар [#14] от "venci4":

Разстоянието пречи.Пра пра внуците ни може да имат резултат.Освен ако черните дупки не се окажат пряк път...

29. 29 Профил на Арон
    Арон

[quote#28:"hodounski"]Руският милиардер Юрий Милнер обяви днес, че планира да инвестира 100 милиона долара в издирване на разумен извънземен[
    Този ноо изостанал рашковец. Отдавна сни тук, ама който не чете...)))

30. 30 Профил на Free person
    Free person

Човекът е физик по професия и е богат.Следва мечтите си.

Tony
  31. 31 Профил на Chavo64
    Chavo64

Страхотно. Подобни инициативи и дарителства бяха заглъхнали напоследък.

chavo64
  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов

До коментар [#24] от "2.50":

Godzilla vs. Ghost Godzilla : http://youtu.be/pVCQel_H9S4

Класика!

33. 33 Профил на Massive atack
    Massive atack

При положение, че не можем да открием разумен земен, тръгнали сме извънземен да търсим, че да ни вразуми ли?

Да живее България и българският народ.
  34. 34 Профил на vilian
    vilian

Тази идея заслужава внимание и пари,но по интересно е защо на земята съществува два вида живот - един в Русия и друг в САЩ?

35. 35 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов

[#26] а ти изобщо чел ли си нещо по въпроса?

36. 36 Профил на Николай Теллалов

[#26] извинявам се, грешка; репликата е за коментар [#27]

37. 37 Профил на jorochi
    jorochi

Странно, че SETI не се споменава...наместо да налее пари при тях, иска собствен проект пича! Борба и в търсенето на разум във вселената - добра новина! Конкуренцията може само да помогне!

38. 38 Профил на тулса
    тулса

Човекът Милнер е руски евреин,така че всички опити да го изкарат льош намирисват на антисемитизъм

39. 39 Профил на Lemmy
    Lemmy

Руско-савецките мозги вече опровергаха законите на Нютон на земята и в близкия космос. Сега ше усвояват галактиката. Помните ли гравицаппа?

40. 40 Профил на Lemmy
    Lemmy

До коментар [#37] от "jorochi":

Не вервам. Едните търсят life. Москалите търсят жизнь.

От кога руските олигарси хукнаха да търсят извънземни?!

42. 42 Профил на extraCACA
    extraCACA

е като няма разумен живот в Расия, да потърсят в космоса пък, какво - няма лошо

43. 43 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name

До коментар [#27] от "Един препатил":

намирани са в чист вид, макар и рядко.

44. 44 Профил на mranderson
    mranderson

По принцип, "руски милиардер" = кгб = лъжа, пропаганда, контрапропаганда, откланяне на вниманието, пране на пари и т.н.т.... тъй че някак не ми звучи сериозно всичко това.....

45. 45 Профил на полувишис
    полувишис

До коментар [#11] от "Николай Николов":

човекът е от Русия. там вече е открил неразумен и примитивен живот на Земята

46. 46 Профил на 123
    123

Ако аз бях разумен извънземен живот, не съм сигурен, че щях да искам да си комуникирам със земляните.

Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  47. 47 Профил на Emergen-C
    Emergen-C

Първо да намери разумен живот в русия, после да търси из Космоса.

#KOЙ номинира бокова!
  48. 48 Профил на tribiri
    tribiri

До коментар [#47] от "Emergen-C":

И във форума няма да намери с толкова малко пари!

Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  49. 49 Профил на tribiri
    tribiri

До коментар [#45] от "полувишис":

Лобачевски, Ломоносов, Менделеев - все полувишиси от неразумните!

50. 50 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum

[quote#6:"Хелиана"]Много по-евтино ще му е да проучи форумът тук, пълен е със същества от паралелни вселени. [/quote]
    ++++++++

ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  51. 51 Профил на olimpipanov
    olimpipanov

До коментар [#5] от "rldkfl":

Лъзезар Филипов. Гръмко се обявява за професор, какъвто не е.

На него звездите му го говорят и най-вече чашата с водка. Срам за научната общност.

52. 52 Профил на полувишис
    полувишис

До коментар [#49] от "tribiri":

ти май не можеш да разбереш уникалната простотия на Русия. Русия е мащеха са всичките си креативни души Ломоносовци, Достоевци Малевичи, Солженицини, Палчевски...

в Русия прокопсват само влечуги като дядото на Путин (готвач за един ден на Сталин), Горки, Жуков и други кръвопийци.

и пак да отбележа, аз, виден путинофил, харесвам и познавам и чета постоянно и се интересувам от много повече неща в руската култура и литература, отколкото един легион от комунистическите тролове в България и контрапротестиращи...

53. 53 Профил на полувишис

[quote#52:"полувишис"]и пак да отбележа, аз, виден путинофил, [/quote]

имам предвид " аз, виден путинофоб".
    не е фройдиън слип

54. 54 Профил на tribiri
    tribiri

До коментар [#52] от "полувишис":

А аз имам десетки приятели. Вишиси! Заместник министър, ректор на више учебно заведение, полковник от космодрума в Байконур и техните семейства. От време на време ловим риба във Волга, а понякога и в Байкал. С една дума чемодан, аеропорт, Сибир и там луд купон!

55. 55 Профил на полувишис
    полувишис

До коментар [#54] от "tribiri":

това каква връзка има с казаното от мен?
    и аз имам няколко приятели с руски и украински произход? това как променя факта, че Русия е мащеха за прогресивните си люде?

56. 56 Профил на t.rex
    t.rex

До коментар [#51] от "olimpipanov": "Лъзезар Филипов. Гръмко се обявява за професор, какъвто не е."

не беше ли и той като съсела наполвина руснак?