Колко братовчеда има Земята и какво трябва да знаем за тях

Художествена интерпретация на потенциалния вид на Kepler-452b.

© NASA

Художествена интерпретация на потенциалния вид на Kepler-452b.

В една безкрайна Вселена, би трябвало да има теоритично безкрайно възможности да има планети със сходни условия на тези на Земята. Телескопът Kepler на НАСА съществува именно с цел да намира т.нар. екзопланети или планети, които може да имат условия за живот.

Вчера НАСА обяви поредното откритие на телескопа - планетата Kepler-452b. За момента учените смятат, че тя е "най-земеподобната" планета откривана до момента, но всъщност далеч не е единствената, открита от Kepler. До момента телескопът е засякъл стотици потенциални планети, от които учените са определили малко над десетина планети, които обикалят около своите звезди в т.нар. обитаема зона.

Откритието на Kepler-452b е най-значимо поради няколко причини. Това е първата подобна екзопланета, която обикаля около звезда с приблизителните размери и характеристики на нашето Слънце. Другите "кандидати" имат по-малки и хладни звезди. Освен това тя е по-стара и е прекарала около 6 млрд. години в обитаемата зона около звоята звезда, което учените определят като "значителна възможност за създаването на живот", стига всички необходими условия да съществуват на планетата.

Астрономите уточняват, че все още знаят много малко за Kepler-452b. Планетата се намира на 1400 светлинни години разстояние. За момента дори няма телескоп, който да може да я "види" и се разчита на косвени показатели, като например намаляването на яркостта на нейната звезда, докато планетата преминава пред нея. Едва през октомври 2018 г. в орбита ще бъде изведен наследникът на телескопа Хъбъл - телескопът Джеймс Уеб. Той е сто пъти по-мощен и чрез него НАСА ще се опита да извърши атмосферни анализи на Kepler-452b.

Ето какво още учените очакват или вече са узнали за Kepler-452b:

- Планетата е 1.6 пъти по-голяма от Земята.

- Предишни анализи на подобни открития подсказват, че има голяма вероятност планети с подобни размери да са каменисти като Земята.

- Kepler-452b обикаля звездата Kepler-452 в съзвездието "Лебед" в Млечния път.

- Една година на планетата е с продължителност 385 дни.

- Има вероятност планетата да разполага с атмосфера, много облаци и активни вулкани.

- Тъй като Звездата й е по-голяма и по-ярка, а разстоянието й до планетата е само с 5% по-голямо от това между Земята и Слънцето, Kepler-452b вероятно е по-топла.

Ако планетата наистина е камениста, то тя може да навлиза в парникова фаза, тъй като звездата й застарява и увеличава енергията си. Това означава, че може да започне да губи водните си запаси заради изпарянето им. Учените очакват същото да се случи и със Земята, но едва след поне 1 млрд. години.

Докато всичко това обаче се потвърди, че трябва да мине още доста време. До тогава Kepler-452b ще стои редом с останалите 11 досегашни подобни открития, макар и да има най-големи шансове да оправдае очакванията.

Междувременно астрономите продължават да изучават съзвездията чрез Kepler. Само от последния работен цикъл са намери 500 потенциални планети, като Kepler-452b е първата, която е потвърдена като такава. В крайна сметка, шансовете изглежда наистина остават безкрайни.

1. 1 Профил на seth
    seth

Един безкрайно далечен ден,земляните може и да се запознаят със своите космически братовчеди.А може и никога да не се случи.

3. 3 Профил на carwindwrclir
    carwindwrclir

Трябва да знаем, че имаме много за учене и откриване. А ученето е скъпо. Еволюционните процеси е по-вероятно да се ускоряват, но не е задължително.

And so something which I thought I was seeing with my eyes is in fact grasped solely by the faculty of judgement which is in my mind.
  4. 4 Профил на teridan
    teridan

Да не се окажат "братчеди"?

5. 5 Профил на teridan
    teridan

И в космоса всичко върви по роднинска линия... аман от шуробаджанащина.

6. 6 Профил на ck
    ck

До коментар [#1] от "seth":

Е, ти пък! ДПС-то помогна за поправките, може да стане нормална европартия.

Рейтинг: 1944 Неутрално

[quote#3:"carwindwrclir"]рябва да знаем, че имаме много за учене и откриване. А ученето е скъпо.[/quote]
    Онстоно знанията ни за Вселената в момента сме на нивото на първобитен човек, на когото е дошло на ум, че от камък може да си направи нещо за удряне! с една дума, почти нищо не знаем!

8. 8 Профил на irons
    irons

Абе питайте мАкедонците за планетата, всичко ще ви разкажат за Античката си родина.

9. 9 Профил на hodounski
    hodounski

Има много като Земята .Не сме единствени.

10. 10 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq

по-голяма, по-гореща, в друг стадий на развитие.

чакаме го още извънземния живот с голямо любопитство. хеле пък разумният.

дотогава уповаваме на карл сейгън с неговите смешни изказвания за натоварването на науката с морални ценности. ако, разбира се, сме религиозни спрямо науката.

בני אתה אני היום ילדתיך
  11. 11 Профил на man_un
    man_un

Това описание на "братовчеда" ми напомня старите фантастики от едно време, които много обичах-откриват планетата някъде из Алфа Центавъра и политат с фотонен звездолет към нея. Също така и извънземните пратеници в древни и по-нови времена под различни форми, пр. Ел Адмирале, пиратски главатар, е бил робот, като го нанизали на шпага при един абордаж, вместо кръв от него потекло машинно масло/Следа към Вега Орион/, или "Крепостта на мъртвите", "Професор Корнелиус се намесва" и т.н.

12. 12 Профил на Уточнител

СИМПЛИЗМИ!
    Всичко открито досега е шкарто! Или смного топри или са много студени..Но това не е всичко:Земята е претърпяла няколко катастрофи, десетки измирания на видовете, 4 от които катастрофични - измират над 90-99% от ВСИЧКО живо.
    Последната катастрофа е била преди 70 000 г. Човекът вече е съществувал пане 1 000 000 години. Измрели са всички, освен 2-3 000, вкл 300-400 жени (това е записано в генома, затово хората от вс раси сме толково еднакви) намиращи се в крайната южна точка на Южноафриканското плато - Прародината на Човечеството
    Така, че пиленца, нещата въврят натам, че изглежда сме сами във Вселената

13. 13 Профил на Уточнител

ПОСЛЕСЛОВ
    ВИДНО Е, ЧЕ ЗА ДА СЕ СЪЗДАДЕ РАЗУМЕН ЖИВОТ, НЕ Е ДОСТАТЪЧНО ДА ИМА САМО ПОДХОДЯЩИ ФИЗИКО-ХИМИЧНИ УСЛОВИЯ (иначе и на Марс и Венера трябваше да има разумен живот). Необходими са серия от (случайни) стъпки, всяка следваща, от които се обуславя от успешна предишна...и така много пъти

14. 14 Профил на Realist
    Realist

Статистически, около 20% от звесдите в нашата галактика имат поне една планета в обитаемата зона! От 100 милиарда звезди, това са поне 20 милиарда планети само в нашата галактика! Защо не получаваме сигнали от тях е друг въпрос!

Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  15. 15 Профил на Уточнител
    Уточнител

А бре хора, не разбирате ли, че колкото и да ни се иска, НЯМА НИКАКВИ теоретически и или практически основания да смятаме, че не сме сами във Вселената.
    Отделен въпрос е, че наличието на друг разум във Вселената би бил на 99% потенциална заплаха за човечеството

16. 16 Профил на Уточнител
    Уточнител

ЗАЩОТО НИКАКВИ СИГНАЛИ НИКОГА НЯМА ДА ПОЛУЧИМ!

17. 17 Профил на raven
    raven

До коментар [#16] от "Уточнител":

Земята ти е плоска, нали...?

18. 18 Профил на razlichen123
    razlichen123

Ами Артър Кларк още през 60-те години, научно обоснова възможността, да има подобни на Земята планети. Проблема не е в наличието на такива планети, а достигането и връщането от тях. Освен ако не се открие телепортацията или прякото преминаване през черни дупки!
    Температурният интервал, в който може да има ОРГАНИЧЕН живот е много малък. От минус 20-30 градуса до плюс 50-70.
    Това и прави огромна част от намерените планети проблемни.
    Но надеждата, като най-голямото зло, остава и всички, или по-голямата час от нас, се надяват да не сме сами! И се надяват открития подобен на нас разум да не е вражески настроен, или да не му изглеждаме примитивни и нищожни, както на нас ни изглеждат бубулечките.

19. 19 Профил на UJC4040
    UJC4040

В една безкрайна Вселена, би трябвало да има теорИтично безкрайно възможности да има планети

теорИтично

Все пак журналист го пише, но реших да проверя. Нещо не ми звучеше добре.

Може би имахте предвид: теоретично, казва Гугъл...

Речник на българския език:
    теоритично е грешно изписване на теоретично.

Мартинчо, Мартинчо, един спелинг чекер си купи, ако не можеш, ще ти подаря...

По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  20. 20 Профил на maane
    maane

Дори и да има наличие или живот на тези планети, растоянията (1400 св.г. например) свеждат до 0 каквито и да било "контакти" което и е = на несъществуването реално за нас, на тези "светове".А иначе и астрономите са хора, които трябва да ядат и та дават ядене на човешката фантазия.

21. 21 Профил на Уточнител
    Уточнител

Само част от астрономите изповядват фатастичната вяра, че има и друг разумен живот във Вселената. Няма никакви доказателства, засега, а и едва ще се открият. Просто Земята е една "случайност". Иначе на Марс и на Венера също щеше да се зароди разумен живот - според критериите на "разумниците" те са 100% подходящи...

23. 23 Профил на greeneyes
    greeneyes

[quote#21:"Уточнител"]Само част от астрономите изповядват фатастичната вяра, че има и друг разумен живот във Вселената. Няма никакви доказателства, засега, а и едва ще се открият. Просто Земята е една "случайност". [/quote]
    Това е и моето мнение. Между другото, съществуването или не на разумен живот във вселената има дълбоко философско значение. Ако ние сме единственият разум във Вселената, в което аз твърдо вярвам, това би направило човечеството изключително ценна и незаменима част от Вселената. Именно този факт би трябвало просто да задължи човешката раса да е много внимателна в решенията и действията си, за да се запази това малко огънче на разум във времето и пространството.

Пазете се от доносника vesolr
  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

Доста (чак нелепо) смели са твърденията и в двете посоки. Материята е толкова неясна, че да излиза някой и да казва - има, или няма друга форма на живот извън Земята е просто наивно.
    Отговорът е - не знаем и толкова.
    Към момента, животът ни е дал достатъчно основания, че може ад съществува там, където дори нямаме представа, че е възможно.

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25 Профил на razlichen123
    razlichen123

До коментар [#24] от "Darth Plagueis":

Справка: "Профили на Бъдещето." Артър Кларк. След това можем пак да коментираме.

26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#25] от "razlichen123":

Ми да коментираме? Какво точно слагаш като аргумент от книгата, че не стана ясно?

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на razlichen123
    razlichen123

До коментар [#26] от "Darth Plagueis":

Ами изчисленията от книгата доказващи вероятността за извън земен живот! И то с познанията от 60-те години, доста изостанали от съвременните открития за големината и възможностите съществуващи във вселената.

28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev

Дори и да има някъде другаде живот, не знаем в каква форма ще е, нито при какви условия съществува и дали ще е разбираем за нас...! И като се имат в предвид, невъобразимите разстояния, които ни делят и нашите кратки години живот..., засега всичко е предположения и фантазия! Което естествено не означава, че науката не трябва да се развива и да чоплим това, което ни заобикаля...!

Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на ves_d
    ves_d

След като е на 1400 светлинни години, това означава, че оттук наблюдаваме състоянието й отпреди 1400 години, а за това време може някои неща да са се променили и тамошните планетяни да са си унищожили планетата, както ние усилено се опитваме да го направим, задушавайки я с боклуци и газове.

30. 30 Профил на Уточнител

НАИВНИ СИМПЛИЗМИ!
    Всичко открито досега е шкарто! ВСИЧКИТЕ СТОТИЦИ новооткрити планет или са много горещи или са много студени или са много големи..Но това не е всичко: физикохимичните условия още нищо не значат - вижте Марс и Венера, те са ИЗКЛЮЧИТЕЛНО благоприятни за възникване на живот, НО СА МЪРТВИ. И това не е всичко: Животът на Земята е оцелял поради низ от случайности. Земята е претърпяла няколко катастрофи, десетки измирания на видовете, 4 от които катастрофични - измират над 90-99% от ВСИЧКО живо.
    Последната катастрофа е била преди 70 000 г. Тогава човекът вече е съществувал поне 1 000 000 години и е усвоил голяма част от Африка, Европа и Азия. Измрели са всички хора, освен 2-3 000, вкл 300-400 жени (това е записано в генома, затова хората от вс раси сме толкова еднакви) намиращи се в крайната южна точка на Южноафриканското плато - Прародината на Човечеството. А пък човекът е възникнал ката разумен вид САМО на един континет - Африка и то САМО НА ЕДНО ЕДИНСТВЕНО място - Южноафриканското плато.Защо ли? Защото дори и до днес това е най-благословеното място на света: 1500 м ср височина, год ход на температурите е от 30-32 гр Ц макс през деня и 10-15 сутрин, има достатъчно вода, живеят вс възм животни, няма троп. болести (изкл здравословен климат), отровните змии са 2 вида, като нашите, расте всичко (в момента може да видите дъб, донесен от Европа до палма), от 3 млн години плочата е спокойна и няма значителни тектонски движения (това е централна ср и сев ЮАР, част от дн Зимбабве, част от Ботсване и част от изт Замбия). Ако не съществуваше този райски кът НИКОГА НЯМАШЕ ДА СЕ ПОЯВИ ЧОВЕКЪТ!
    Ясно е че в Нашия случай разумният живот е възникнал след ПОРЕДИЦА от случайни благоприятни събития - стъпка по стъпка, КАТО изпълнението на всяка следваща зависи от изпълнението на предишната: измиране-възстановяване, измиране-възстановяване, намиране на ЕДИНСТВЕНОТО благоприятно място на планетата, измиране-възстановяване и т.н.
    Поняли?
    Това е истината, всичко друго е гола вяра и предположения...
    Така, че пиленца, нещата вървят натам, че изглежда сме сами във Вселената.

31. 31 Профил на seth
    seth

До коментар [#6] от "ck":

Сега си води бележки по казуса с незаконното съгласуване с Конституционния съд. Всичко това е с "марка ДПС".