10 интересни открития от новите умни джаджи за анализ на съня

Google е сред компаниите, които позволяват на служителите си да се отдават на кратки дрямки по време на работа и дори има специални места за тази цел.

© Erin Siegal, Reuters

Google е сред компаниите, които позволяват на служителите си да се отдават на кратки дрямки по време на работа и дори има специални места за тази цел.



Устройствата за анализ на съня набират голяма популярност и все повече хора ги използват. Компаниите, които ги произвеждат, вече разполагат с доста голям набор от информация, която разкрива интересни подробности за качеството на съня. Компанията Jawbone е сред най-активните, които споделят някои от откритията си.


Например, че хората, които спят между осем и 9.5 часа обикновено се събуждат по-щастливи. Въпреки това почти никой не спи редовно повече от осем часа. Всъщност, данните на Jawbone показват, че в САЩ повечето хора спят под 7.5 часа на ден.


За Ню Йорк е известно, че е градът, който никога не спи. Статистиката показва, че неговите живтели си лягат най-късно - средно около полунощ. По този показател го конкурират единствено "купонджийските" градове като Лас Вегас, Маями, Атлантик Сити със сходни времена на лягане.




В останалите големи градове хората си лягат средно около 23:30 часа. В предградията предпочитаният час за сън е около 23 часа. Хората в селата пък си лягат най-рано - малко преди 23 часа.


Хората жертват съня си в полза на пътуването до работа. Иначе казано, ако трябва да стават по-рано, защото пътуват по-дълго до работа, няма да си лягат по-рано, за да компенсират загубата. Малцината, които го правят, не си лягат достатъчно рано и отново не компенсират напълно пропуснатото време спрямо човек, който няма да пътува дълго до работа.


Освен това хората, чиято работа е на повече от 24 км. разстояние, заспиват по-трудно. Средно с по 10 минут по-бавно от останалите.


Противно на очакванията, че селският труд изисква ставане най-рано, всъщност хората в градовете спят най-малко. В Ню Йорк например спят средно по 6.85 часа на ден. В Сан Франциско спят с цели няколко минути повече. Най-кратък е сънят в Лос Анджелис - 6.75 часа.


Вероятността жените да имат проблеми със съня и лошо качество на съня е с 10% по-голяма спрямо тази при мъжете.


С увеличение на възрастта, се влошава и качеството на съня. Хората на възраст между 60 г. и 70 г., с проблеми със съня, са 49% повече спрямо хората на възраст между 20 г. и 30 г.


Будилникът не е виновен за лошото качество на съня, а неправилните навици. В случай, че човек спазва редовен график на съня и той включва достатъчно време, то той ще се буди около времето на будилника така или иначе.


Важна е и позата, която тялото заема. Спане по гръб най-често предизвиква хъркане, което пък не позволява дълбоко заспиване. По-добре е да се спи в други пози или с по-малко възглавници.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 521 Разстроено

    И кое от тези "интересни" открития се дължи на "умни" джаджи??? Да бяха кръстили статията "10 тъпи статистики за съня"!!!!!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  2. 2 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 760 Разстроено

    Това са статистики, валидни за САЩ. При нас нещата май стоят по-различно.
    Главно заради "спокойния и уреден" живот.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  3. 3 Профил на Hamster
    Hamster
    Рейтинг: 1097 Весело

    До коментар [#2] от "дедо Андро":

    В България спях много по-малко, отколкото в Америка - денонощно имаше някъде купон...

    Hamster
  4. 4 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1452 Неутрално

    [quote#1:"Amot"]И кое от тези "интересни" открития се дължи на "умни" джаджи?[/quote]Напр. средната продължителност на съня по градове, по пол и възраст и дори по сезони или дни от седмицата.

    Моя ръчен часовник, например, засича кога си лягам, кога се събуждам, какъв ми е пулса по време на съня и дали съм шавал. От там прави извод както за количеството, така и за качеството на съня ми. С безжична връзка предава тези данни в личния ми профил във Фитбит. Същото става със стотици хиляди други притежатели на такива устройства. От там за Фитбит (и другите производители) е фасулско да направят статистика по градове, пол, възраст, сезони, дни от седмицата и т.н.

    С такъв огромен масив от данни можеш да търсиш всякакви корелации - с температура, фази на Луната, географско положение и какво ли не. Тепърва ще има още интересни наблюдения.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  5. 5 Профил на Hella Good
    Hella Good
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Мен осем часа са ми перфектни за наспиване. Проблемът е, че мога да изкарам поне двайсе активни часа след това. Ама денонощието е само 24.

    Сериозно мисля да си направя експеримент при който да спя колкото ми се спи и да не си лягам преди реално да ми се спи и да видя как това се среща с 24 часа денонощие.

    Големият проблем е, че денонощието налага определени обществени норми, а аз въпреки че съм осъзнат фрийк, все пак гледам да съм културка социално.

    Но мисля, че с умна логистика мога хем да се впиша с социалната рамка, хем да си открия личния очевидно несъвпадащ с денонощието цикъл.

    Facing Worlds
  6. 6 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    [quote#5:"evlampi"]Сериозно мисля да си направя експеримент при който да спя колкото ми се спи и да не си лягам преди реално да ми се спи [/quote]
    Аз съм го правила този експеримент, така измествайки времето за лягане се оказа в един момент, че заспивах към 6-7 часа сутринта и едва се пробуждах към 4-5 след обяд, а после още два три часа се разсънвах. След това с цената на едно денонощие пропуснат сън и още няколко дни дискомфорт си върнах нормалния ритъм сън-бодърстване. Бях си объркала тотално режима и не се чувствах изобщо ОК, без значение, че часовете сън ги имаше, така че ако не си толкова любопитен да се самоизследваш не рискувай.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK