Facebook се отказа от спорна промяна в правилата си

Facebook се отказа от спорна промяна в правилата си

© Albert Gea, Reuters



Facebook се отказа от спорна промяна на правилата си за управление на потребителските данни от мобилни устройства, съобщава онлайн изданието GamesBeat. Тя предизвика доста голям негативен отзвук сред създателите на приложения и мобилни игри, тъй като искаше от тях да предават още повече информация за потребителите и недоволство, че нарушават техните права защото нямат разрешение от тях да споделят информацията им с Facebook.


Социалната мрежа се аргументираше, че данните са необходими, за да може да анализира по-добре ефективността на онлайн рекламите си. Според програмистите обаче, данните са твърде задълбочени и ще разкриват дори части от техните собствени разработки. Някои от тях дори са обмисляли да спрат да използват рекламите на Facebook в знак на недоволство. Facebook също потвърди решението си да се откаже от новите правила, които трябваше да влязат в сила от ноември т.г.


Говорител на Facebook пояснява, че социалната мрежа е искала да разбира колко души виждат рекламите, а не колко устройства. Понякога едно устройство се използва от повече хора, като те имат различни интереси и компанията иска да знае това и смята, че ще е полезно и за рекламодателите.




Facebook ще продължи да събира информация, но тя ще се вижда само от компаниите, които извършват анализа и те няма да имат право да я споделят с трети лица. Така те няма да могат да знаят колко време потребителите прекарват с устройствата си например. За сега Facebook не планира да прави нови опити да променя правилата.


Създателите на приложения са доволни от промяната в позицията на Facebook. Те смятат, че пряката информация за връзката между потребителите и устройствата им е от критично значение за правилната преценка на програмистите как да привличат и задържат потребители и не трябва да бъде разкривана на други компании.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на landser
    landser
    Рейтинг: 217 Любопитно

    А бутон "дислайк"?!

    Никога не съм позволявал на училището да пречи на образованието ми. М.Т.
  2. 2 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Т.е.Фейсбук прехвърля отговорностите си към своите партньорски компании.

    Tony
  3. 3 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1598 Весело

    [quote#1:"landser"]А бутон "дислайк"?![/quote]
    Стига да измислиш, как новия бутон да се използва за доставка на още повече реклама, веднага!

  4. 4 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Ако има дислайк ще се разрази хейтърството.
    Не мисля, че това е от полза за обществото.

  5. 5 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#4] от "theanalyser":

    Защото сега не може да напишеш коментар, в който да изкажеш презрението си към нещо, макар че на по-късен етап, ще го изтрият. Не ползвам ФБ, но на мен ми се вижда логично да има такъв бутон.

  6. 6 Профил на landser
    landser
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#4] от "theanalyser":

    А в Дневник има ли такъв бутон, как смяташ?

    Никога не съм позволявал на училището да пречи на образованието ми. М.Т.
  7. 7 Профил на senser
    senser
    Рейтинг: 384 Неутрално

    До коментар [#4] от "theanalyser":

    "Ползата" на обществото от фейсбук, туитър и т.н. като цяло е доста спорна, не мислиш ли?

    simple mind
  8. 8 Профил на bakwagen
    bakwagen
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#1] от "landser"
    специално за България ще се въведе, доколкото знам.
    Другаде не изпитвали такава въпиюща нужда...

  9. 9 Профил на bakwagen
    bakwagen
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#5] от "chepokalipsis":

    като неползващ как ти се вижда логично

  10. 10 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#9] от "bakwagen":

    Нима може винаги всичко да ти харесва? Не мисля.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK