Руският конкурент на Uber навлиза в България

Компанията уточнява, че ще работи само с лицензирани таксиметрови шофьори.

© Юлия Лазарова

Компанията уточнява, че ще работи само с лицензирани таксиметрови шофьори.



Руският конкурент на Uber "Такси Максим" навлиза и в България. Компанията вече набира шофьори за София, като в официалния си сайт е обявила, че ще работи само с лицензирани таксиметрови шофьори. Uber, например позволява и на хора без такъв лиценз да се включват към платформата.


Фирмата изрично посочва, че не е таксиметров оператор, а просто помага на потребителите по-лесно да си поръчат такси и предават поръчките на изпълнителите. Според публикуваните в сайта й тарифи, първоначалната такса е 1.40 лв., като в нея са включени 0.70 лв. такса повикване и 0.70 лв. първоначална такса. В рамиките от 6 ч. сутринта до 22 ч. тарифата е 0.79 лв. на километър, а в останалата част на денонощието - 0.90 лв. на километър. При междуградски превоз тарифава е по един лев на км. А 10 минути престой е безплатен.


"Такси Максим" е създадена още през 2003 г. в Шадринск с идеята да улесни поръчването на такси. През първите шест години развитието е умерено, като платформата навлиза в четири града в Русия. От 2009 г. започва по-бърза експанзия със седем нови града, а през 2010 г. - в 17. В следващите няколко години градовете стават още повече, а от миналата година компанията започва да работи и извън Русия.




Услугите й се предлагат в няколко града в Украйна, Казахстан, Грузия, а от тази година и България. Заявката на такси става от сайта на компанията, по телефона с помощта на дежурен оператор или чрез мобилното приложение, което се предлага за Android, iOS и Windows Phone.


"Дневник" се свърза с компанията за повече подробности, но от там отговориха, че такива ще има най-рано следващата седмица.

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Щом е руска компания може.Аз разрешавам.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  2. 2 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1287 Весело

    Как навлиза? Надявам се да е вежливо платформата...

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  3. 3 Профил на nix1130
    nix1130
    Рейтинг: 464 Весело

    Това е много добре. Харесвам сблъсъка на бизнес интереси на територията на Република България

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    Конкуренцията е нещо добро. Потребителят печели.

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Руския Юбер звучи като руския Лексъс

    Stef
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    Точно, като село без кучета и стопани без пушки сме. Като са толкова загрижени за придвижването на матряла да е безплатно, така и така са в една посока, ама не, те и първоначална такса сложили. Сигурно преглед няма да минават два пъти в годината, пък за осигуровки и данъци въобще нямат намерения да плащат.

  8. 8 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    И кой го пусна тоя таксим-максим да си върти бизнеса в държава от ЕС?
    И коя българска фирма е пусната реципрочно на руския пазар?
    Ало, дупегащниците, руски подлоги!

    nemo malus felix, minime corruptor.
  9. 9 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 755 Весело

    До коментар [#7] от "442":

    "Точно, като село без кучета и стопани без пушки сме...."
    Е ти па сеа...Щом е русска фирма може, нали сме си братушки...
    То за това беше и големия зор да изгонят Убер...

  10. 10 Профил на Додо
    Додо
    Рейтинг: 1042 Весело

    В интерес на истината, прочел само заглавието, помислих си, че това е някаква шега от НеНовините

  11. 11 Профил на chepokalipsis
    chepokalipsis
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Не мисля, че хората които ползват Убер, биха ползвали нещо руско. Така че "конкурент" е малко силно казано.

  12. 12 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 998 Неутрално

    В такситата ще се слуша само руският химн, без прекъсване и речите на др. Путин.

  13. 13 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4716 Неутрално

    Затова ли бяха тези продължителни оплювки из медиите?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  14. 14 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Руснаците не съм чувал да измислят нещо сами.
    Всичко се краде и преправя по техен образ и подобие.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  15. 15 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3829 Неутрално

    А шофьори на танкове набират ли?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  16. 16 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#8] от "СДС":

    стиига бе, пич, конкуренцията е хубаво нещо, нека не реагираме като Путиновците.

  17. 17 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 415 Неутрално

    "Според публикуваните в сайта й тарифи, първоначалната такса е 1.40 лв., като в нея са включени 0.70 лв. такса повикване и 0.70 лв. първоначална такса. В рамиките от 6 ч. сутринта до 22 ч. тарифата е 0.79 лв. на километър, а в останалата част на денонощието - 0.90 лв. на километър. При междуградски превоз тарифава е по един лев на км. А 10 минути престой е безплатен."
    Къде е разликата с Taxi Me на пример? А и с тези цени трудно ще преборят Uber - 40 ст на км и 20 ст. на минута пътуване, като няма значение по кое време на денонощието ги викаш.

  18. 18 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#16] от "ungeheuer"
    Разбира се, че е хубаво и полезно, спор няма.
    Но виж държавите, в които оперира максим, Грузия, Казахстан, от ЕС ние сме първи на мушката.
    Явно искат да стъпят и в Европа и започват с най-слабата брънка във веригата. Но за да стъпиш в Германия или Франция, първо ще ги питат, а кои наши фирми ще пуснете вие, без да им правите спънки, на вашия пазар. Дийл, така се прави бизнес.
    Нашите си ратварят баджаците, без дори и 1 копейка да вземат, ей така, от любоф.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  19. 19 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 638 Весело

    в Москва това е система стара...
    там таксита Няма

    всеки шофьор е Такси...казваш улицата и те вози

    ГАИ-чниците изобщо не се занимават с тях..

    всечи печели

  20. 20 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2823 Неутрално

    До коментар [#8] от "СДС":
    "И коя българска фирма е пусната реципрочно на руския пазар?"

    Няма забрани за работа на български фирми в Русия. Проблемът е друг - огромен риск от пълна липса на правосъдие и всеобхватен бандитизъм. Дори ние не сме свикнали на бандитизма в руски мащаб.

    подпис
  21. 21 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 985 Неутрално

    Ако работят с лицензирани бакшиши - няма проблем.
    Проблема с Юбер е в това, че под маската на споделено пътуване всъщност предлагат чисто таксиметрова услуга.
    Чиста проба контрабандисти.
    Рашките не ги виждам много как ще влязат на пазара.
    Големите фирми отдавна предлагат поръчка по мрежата.
    Може би връзване на по-малките, за които иначе е немислимо да инвестират в приложения и т.н.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  22. 22 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1112 Неутрално

    До коментар [#16] от "ungeheuer":

    Така е, конкуренцията е хубаво нещо. Само да не беше поредната руска фирма, която да иска да прави пари в България..

    Fail with honour then succeed by fraud
  23. 23 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    До коментар [#20] от "Иван К":
    Но и един бюлюк разрешителни, хиляди бюрократични пречки, които при реципрочна договорка , изведнъж отпадат.
    Тези неща се договарят на по-високо, на държавно ниво.
    Къде са санкциите срещу Русия, защо изведнъж няма проблеми да има руски максими-таксими, а за българските стоки няма място на руския пазар, понеже им е наложена санкция?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  24. 24 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 810 Весело

    "Руският конкурент на Uber" бухахахахаха!

    Превозът ще се извършва в комфортния багажник на Москвич нали?

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  25. 25 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2546 Неутрално

    Атаките срещу Юбер в последния месец странно съвпадат с това начало. Не че нещо, ама...

    The best way to predict the future is to invent it.
  26. 26 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Интересно ми е как върви бизнеса на 'руския конкурент на Uber' в градове като Сан Франциско и Ню Йорк например. 😄

  27. 27 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 697 Неутрално

    а руски гаражи ще отварят ли

    Birds of a feather flock together.
  28. 28 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 697 Неутрално

    До коментар [#26] от "oos19355380":

    колкото ладата върви

    Birds of a feather flock together.
  29. 29 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Има поне две български компании които предлагат същата услуга и оперираха много преди Убер - taxistars и taxyme.
    Това че оперират с таксиметрови шофьори ги обрича на неуспех в конкуренция с традиционните компании. Убер успяват основно защото си подбират внимателно персонала, но и нарушават всички местни закони, включително данъчните.

  30. 30 Профил на kratun.ko
    kratun.ko
    Рейтинг: 325 Неутрално

    Не е като да няма потенциални клиенти. В България има много рускоговорящи. А ако не стигат, бялата златка ще заповяда на партийните членове да харчат за такси заработеното от троленето. Те слушат фюрера.

  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2506 Неутрално

    До коментар [#18] от "СДС":
    До коментар [#16] от "ungeheuer":

    СДС е прав. Като ще идва руска компания, да спрат забраната за българския зарзават в Русия

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на m_art_in
    m_art_in
    Рейтинг: 526 Любопитно

    На пръв поглед прилича много повече на "Такси Ми", но явно авторите на статията неискат да правят "излишна" реклама на българския старт-ъп, а и кокурент на Юбер звучи къде по грандиозно...

  33. 33 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2823 Неутрално

    До коментар [#23] от "СДС":
    "Но и един бюлюк разрешителни, хиляди бюрократични пречки, които при реципрочна договорка , изведнъж отпадат."

    Не познавате Русия. Бюрократичните пречка са само повод за подкуп. Ако пък за българите махнат пречките, то чиновниците пак ще си искат рушвета. Няма спасение. Там е пълна анархия. Никакви закони не важат.

    подпис
  34. 34 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4716 Неутрално

    До коментар [#25] от "EU defender":
    Именно!
    Разчиствали са терена за руските им "братя"!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  35. 35 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 644 Неутрално

    Щяха да имат успех ако предлагаха возитбата да става с жигули и волги (само че с по-хубаво двигатели и автентичен интериор).

    Ама въображението им стига единствено за това....

  36. 36 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 915 Неутрално

    Аз не намирам разлика м/у тази фирма и фирмата на онзи с копърките, дето го изловиха от "Господари на ефира"

    Не е таксиметров оператор, а само предава поръчките. С две думи все едно звъниш на телефона на таксиметровия оператор, просто го правиш през интернет. А цените са си същите... А отговорността е ничия...

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel. Има ли тролове под статията, има и политически келепир !
  37. 37 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Мобилна платформа за търсене на таксиметрова услуга може би е добра идея, която да пести време на клиента. Но след като са обявени тарифи, значи тази компания Такси Максим си е таксиметров оператор, колкото и да го отрича. Също като Юбер. Следователно, и двете би трябвало да изпълняват съществуващите регулации.

    А всъщност тази история е поредното доказателство, че сме територия - рай за полузаконния и незаконния бизнес, която и американски, и руски кръгове се опитват да използват за прокарване на свои интереси в ЕС.

  38. 38 Профил на simo87
    simo87
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Тарифата ми се струва малко висока. Но това ще се определи от пазара.
    Нека работят всички, само да спазват правилата и да бъдат равнопоставени - за всички еднакъв лицензионен режим, прегледи на колите, данъци...

  39. 39 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Продължават опитите за заобикаляне плащането на данъци и лицензионни такси...
    Но нема държава дето да го допусне току така....

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  40. 40 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#17] от "mapuhcku":

    разликата е че си плащат лицензите, за разлика от Юбер

  41. 41 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3545 Неутрално

    ДЕМОКРАТИЧНА И ОБЕДИНЕНА ЕВРОПА

    Аман!

    Още един Неизпълнителен По-средник.

    пп
    Посредници "делят си риска".
    Делят "пазар" до пренадрисък.

    Насити се "пазара"... "вещо"...

    КАЧЕСТВО Е ДРУГО НЕЩО!

  42. 42 Профил на vrangel
    vrangel
    Рейтинг: 237 Неутрално

    [quote#16:"ungeheuer"] ...стиига бе, пич, конкуренцията е хубаво нещо...[/quote]
    Пак ще цитирам един украински икономист: "Чуждестранните инвестиции са хубаво нещо, но имайте предвид, че заедно с руските инвестиции идва и руският маниер на водене на бизнес с всичката корупция, криминални похвати и презрение към местните хора. Имате ли нужда от това?"
    Та и с конкуренцията така. А и на фона на руския протекционизъм защо пък да не им направим сечено на апетитите.

  43. 43 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 753 Весело

    руския убер с лади и москвичили ще бъде ??

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  44. 44 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 415 Неутрално

    До коментар [#40] от "1001":
    Ако някой е конкурент, значи предлага адекватна услуга, на тази която предлагаш ти. Това приложение не е нищо повече от Taxi Me или TaxiStars, с помоща на които си викаш такси. Ползвал съм ги и двете, като смея да твърдя, че нямат нищо общо с Uber.
    Плащането на лиценз само по себе си не води до подобряване качеството на предоставяната услуга - доказателство е именно Uber.

  45. 45 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    [quote#26:"oos19355380"]Интересно ми е как върви бизнеса на 'руския конкурент на Uber' в градове като Сан Франциско и Ню Йорк например.[/quote]

    Засега - никак, но като пуснат новата Лада...
    http://www.diseno-art.com/news_content/wp-content/uploads/2014/11/LADA-Raven-concept-car-1.jpg

    Е, докато от концепт мине в серийно производство, нищо чудно да излезе пак нещо такова:
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8b/Lada_Samara_2109_in_Krak%C3%B3w_(1).jpg

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  46. 46 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 658 Неутрално

    Що е то - голямо, руско, синьо, не влиза в гъз.
    Голям руски син гъзовлизател :Д
    Руски Юбер, с по-високи цени и шофиран от бакшиши
    Нищо общо няма това с Юбер!
    Отделно една от причините да ползвам Юбер е и личния ми протест заради всичкита смрадлива, потна и пияна бакшишка паплач, която никога няма дребни и никога не те взима за къс курс!

  47. 47 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Наистина учудващо съвпадение с атаките срещу Убер от последните месеци ... То не бяха проверки, данъчни, забрани, глоби, заплахи за стачки, протести ... Надявам се да е чисто и просто лошо съвпадение, а не (поредното) използване на цялата държавна машина за разчистване на пътя на "наште хора".

    Trust no one.
  48. 48 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "Руският конкурент на Uber"

    Ko?

    Като чета, тия не са конкурентни дори и на нашумялата напоследък "иновативна" такси компания - СК Стилтранс

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  49. 49 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 759 Неутрално

    колкото Vkontakte и Yandex се наложиха тук, толкова и този руски Юбер. Да сте чули за руска банка, застраховател и т.н. работещи в ЕС?

    седеньето го зголемува задникот
  50. 50 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 720 Неутрално

    С тези цени незнам каква точно конкуренция ще е на Убер.

  51. 51 Профил на Траян
    Траян
    Рейтинг: 325 Неутрално

    О, не! Бойкот тотален!

  52. 52 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9128 Неутрално

    Булгари защо не направят подобна фирма,с по-ниски цени.

  53. 53 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 532 Неутрално

    След като една част (или повечето) от Такси фирмите в София изпълняват и политически поръчки (да си припомним за удошеното дете по времето на И.Костов), това,че и руска фирма навлиза в този бизнес за мене е плашещо. Зад тази организираност и мобилност могат да се крият какви ли не КГБ истки идеотии. За някой това може и да прозвучи параноично, но след след като над 350 000 имота в България са собственост на руснаци, ще се изненадам ако нямат стратегия да ни задушават бавно и смъртоносно. Днес например разбрах от познати, че основен желаещ за закупуване на Токуда болница е пак с руски капитал. Хич и не мислете, че джуджето се отказало след фала с атомната и южен поток.

  54. 54 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#22] от "#fff":

    Нека да оставим потребителите да решават кой прави пари? Аз примерно няма дори да си сваля ап-а им изобщо, докато не чуя достоверни доказателства, че услугата им е добра.

  55. 55 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Вероятно такситата ще бъдат хибрид между такси и танк - с двойна употреба. Не, спосибо!

    4itatel
  56. 56 Профил на 4itatel
    4itatel
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Всъщност - ВЪН РУСНАЦИТЕ ОТ СТРАНАТА НИ!

    4itatel
  57. 57 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 477 Любопитно

    Имам въпрос - как точно не са оператор, ако определят и цената на превоза? Едно е да предоставяш услуга чрез софтуерно приложение, друго е да определяш и цената на километър.

  58. 58 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#55] от "4itatel": Това последното ме наведе на мисълта, за невидимия танк на руснаците.

  59. 59 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#36] от "Канасубиги": Все едно е да звъниш на началника на гробищата, когато те няма и да искаш намаление на цената.

  60. 60 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2179 Весело

    До коментар [#7] от "442":

    Прочети пак статията - ползват се само ЛИЦЕНЗИРАНИ таксита - те са си платили всичко и спазват закона за отчитане на приходите - виж ако въртят там някавки далавери, то е със съдействието на държавен чиновник. Такси Максим не е като престъпниците от Юбер - няма нелицензирани автомобили и водачи - с две думи - андрешковщина.

  61. 61 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Вън всичко руско от България!
    А руските агенти и подлоги - начело с Гоце, Болен и т.н. - на ТРИБУНАЛ за национална измяна.

  62. 62 Профил на Dwight Schrute
    Dwight Schrute
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#60:"Deaddark"]Такси Максим не е като престъпниците от Юбер - няма нелицензирани автомобили и водачи - с две думи - андрешковщина.[/quote]

    Е**м ти лицензите и водачите. Всеки, който се е возил на такси знае, че това НИЩО не значи и не добавя никаква стойност. Купил си книжката, всичко останало фалшиво или проформа в най-добрия случай.

    Ние си ползваме Убер без никакви драми, а ти си се вози на лиценз...

  63. 63 Профил на demos
    demos
    Рейтинг: 481 Неутрално

    "Руският "Убер" не е конкурент,а фирма на най-обикновени криминални,които нарушават българските закони.Русия е на "ти"със сивия сектор,защото всичко там е сив сектор.На съд,екстрадация и забрана да влизат в България.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK