Uber ускорява разработката на автономни автомобили

Uber ускорява разработката на автономни автомобили

© Reuters



Uber постепенно увеличава фокуса си върху разработката на автономни автомобили, съобщава онлайн изданието The Verge. Компанията е сключила партньорство с Университета на Аризона за разработка на технологии за картографиране, заяви губернаторът на щата Аризона Дъг Дюсей.


Uber ще дари 25 хил. долара на Колежа по оптични науки към университета. Това е поредният университет, с който Uber сключва партньорство за разработката на самоуправляващи се коли. Преди няколко месеца компанията привлече специалисти по роботика от Carnegie Mellon University.


Освен това Uber привлича активно и специалисти в сферата от различни компании и научни центрове. Компанията е купила и преструктурирала стара фабрика за шоколад, която сега се използва за база на проекта. Тя се намира в Питсбърг.




В момента Uber има партньорства с университети за разработката и развитието на картография и навигация, безопасност на превозни средства, автономно шофиране. Преди няколко месеца изпълнителният директор на Uber Травис Каланик обяви, че автономните автомобили биха намалили сериозно разходите и цената на услугата на компанията. В далечен план Uber дори се надява да премахне необходимостта хората да си купуват коли.


Това повдига въпроса как точно Uber ще убеди регулаторите, че не е транспортна компания, а само приложение за споделено пътуване. При положение че "няма да плащате на другия пич в колата", както Каланик твърди, тогава тя ще трябва да е собственост на Uber, което ще я направи отговорна за пътниците, за което пък се изисква лиценз на транспортен оператор, който Uber упорито избягва заради много по-строгите регулации. Засега компанията не е коментирала темата.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 714 Неутрално

    През 2004 в Мохаве е проведено състезание за driverless автомобили. Трябвало е автомобила да премине 200 мили, за да спечели 100 000 $. Победителят е преминал само 7 мили. Сега само авомобилите на google са минали над един милион мили. Единствените инциденти по време на тестовете са причинени от други автомобили, управлявани от хора.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 279 Весело

    да се обадят на Олигарски, ако напреднат в разработките на автономни държавници

    че Олигарски така ще го запомним. като най-грозната и нагла кукла на конци, поставяна начело на българското правителство.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    Великата иновативна компания ускорява разработките като "дари 25 хил. долара на Колежа по оптични науки". Феноменален принос. Надяват се някой студент-гений да направи добри постижения и те да вземат резултата като награда за дарението си.
    А, и били купили стара фабрика за шоколад.

    Обаче тия иначе са иновативни, имат даже и мобилно приложение.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на Wasabi
    Wasabi
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Супер, само че се движат по супер подробно картирани улици с добра маркировка и т.н. Което картиране, за да се направи веднъж дори и да се поддържа актуално за голяма територия е ужасно скъпо и смея да твърдя невъзможно. Това са ленти, организация в кръстовищата и какво ли още не - не е просто да заснемеш пътя с GPS, дори и с двучестотен с база, както се прави сега за обикновено рутиране.

    А Uber, са супер смешни и от толкова "иновативност" и автономност, накрая ще пуснат маршрутки с безконтактно плащане. Получават от 3ма човека от къде до къде - решават уравнението - най-кратък път и пускат маршрутката. И гугъл и останалите почитатели на автономните таралясници вместо да развиват удобен обществен транспорт (автономен такъв има от години - влак), робуват на американския начин на живот - навсякъде с колата.

  5. 5 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 825 Любопитно

    25 000 долара !? Наведнъж или на вноски за 5 години?

  6. 6 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    [quote#4:"Wasabi"]И гугъл и останалите почитатели на автономните таралясници вместо да развиват удобен обществен транспорт (автономен такъв има от години - влак), робуват на американския начин на живот - навсякъде с колата. [/quote]

    До коментар [#4] от "Wasabi":

    Градския транспорт навсякъде по света е губещ и силно субсидиран от общините и местните правителства. В пиков час хората висят на вратите в останалите часиве име по двама души във вагон. Използваш енегрия да задвижваш 20 тона вагон за двама човека. да не говорим че градски транспорт ще те остави на спирката и след това трябва да маах пеша с торбите. Това работи само за гъсто населени градове където хората живеят в термитни колонии наречени Младос, Обеля и Люлин. Ако живееш в квартал с едноетажни къщи с дворове и басеини избора е или влака да ти минава през задния двор и да има спирки на всяка пряка или да караш кола с която да си влезнеш в гаража. Тези които са сменили цървулите с обувки преди едно поколение и сега се борят мъжки за да си паркират колата на 6те парко места пред 16 етажния им блок е трудно да си представят че нормалните хора в Америка живеят в къщи.
    А Убер и космически кораб да измислят пак няма да им разрешат да работят в Европа защото бакшишите ще си загубят работата.

    California Über Alles
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    До коментар [#6] от "Pontif А":

    Т.е., ходенето пеша е някакво почти непосилно упражнение?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    [quote#7:"Darth Plagueis"]Т.е., ходенето пеша е някакво почти непосилно упражнение?[/quote]

    До коментар [#7] от "Darth Plagueis":
    Ходенето пеша и бягането е чудесно занимание. Но има хора които са възрастни! Има хора които бързат за работа където ще имат важно събрание и може би не искат да ходят 30 минути на 35 градуса жега облечени в костюм. Може би има хора които са работили 12 часа и точно сега не им се ходи. Може би има болни хора. Вероятно има и хора малки деца или инвалиди.
    И накрая може и да има хора които не искат точно ти да им казваш какво е хубаво и полезно за тях, а как мислиш?
    Аз искам да имам избор! Искам да живея в къща на спокойна улица с дървета където да мога да седна в двора си и спокойно да си изпия кафето без трамвая да ми минава на 20 метра. Искам да се прибера с колата си в гаража и като слезна от нея да стъпя директно на чисто и да сваля покупките от багажника без да ги влача по рейсове и трамваи и после 6 етажа. И също искам привечер като си сложа маратонките и излезна да походя из квартала да се разхождам по тихи улици сред къщи заобиколени с градини а на по разбити павета да ме блъска тълпа озверели хора и да ме гонят мутри с мерцедеси и бакшиши.
    Навремето такива "доброжелателни" селяндури ни убеждаваха че е по-хубаво да живеем в блокове като в концлагери и на всеки вход в който живеят по 30 семейства са необходими не повече от 2 паркоместа. Да имаш собствена кола се смяташе за капиталистическа прищявка. Да ходиш пеша е полезно, нали. А и градски транспорт си имаме ... като Слънце. В същото време точно тези цървули се возеха на Мерцедеси и техните потомци - новите цървули, сега ни убеждават пак че понеже е хубаво да се ходи пеша то това означава че е хубаво човек да живее в блок и да пътува с тамвай.

    California Über Alles
  9. 9 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1856 Любопитно

    "Това повдига въпроса как точно Uber ще убеди регулаторите, че не е транспортна компания, а само приложение за споделено пътуване. " Ако пет човека си купим заедно един автомобил (заради високата цена примерно), и си се возим както се разберем, това транспортна фирма ли ще е? Ми ако имам участие в 30 такива общи автомобила...
    Хора, когато автомобилите започнат сами да идват на адреса, без шофьор, то тези законни спънки ще са уредени някак. Отделно, че ако притежавате такъв автомобил, може да го оставяте да работи самичък (схемите със споделянето) докато спите или сте на работа (когато не ви е необходим). Има нова технология, която прави шофьорските умения излишни, а не просто едни шофьори да плащат такса и да стават таксиджии. Коренна промяна.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK