Полицията в Северна Дакота ще използва въоръжени дронове

Полицията в Северна Дакота ще използва въоръжени дронове

© Reuters



Полицията в щата Северна Дакота в САЩ ще използва въоръжени дронове за изпълняване на задълженията си, съобщава онлайн изданието Daily Beast. Решението е изненадващо, тъй като само допреди няколко месеца щатът подготвяше закон, който да забранява поставянето на каквито и да е оръжия върху безпилотен летателен апарат.


Законът беше одобрен от местните власти и трябваше единствено да бъде гласуван. Вместо това обаче, лобистка фирма се е намесила и е успяла да преобърне мнението на политиците в Северна Дакота. В резултат, полицията на щата ще има право да добавя всякакво въоръжение на дроновете си стига то да не е смъртоносно. Това означава, че полицията може да използва дронове, за да изстрелва гумени куршуми, сълзотворен газ, лютив спрей, дори електрошокове и звукови оръжия.


Новината среща доста критики, особено от Рик Бекър, който беше автор на първоначалния вариант на закона, където всякакви оръжия бяха забранени. "Когато не си на земята, но взимаш такива решения, си някак отделен от нещата. При положение, че само през тази година полицията вече е убила 774 американци, бъдещите сценарии като от филма Good Kill са доста реални", коментира Бекър.


Според шерифа Боб Рост обаче, законът в първоначалния си вид е бил "нелеп". Според него и защитници на новия закон, включително и от университета на Северна Дакота, подобни забрани биха ограничавали развитието на дроновете и повече ще пречат, отколкото ще помагат.

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 911 Неутрално
  2. 2 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 388 Неутрално

    наскоро демонстрираха колко лесно се хакват дронове, сега вече ще са въоръжени

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  3. 3 Профил на Дъската ми хлопа
    Дъската ми хлопа
    Рейтинг: 217 Любопитно

    "...Вместо това обаче, лобистка фирма се е намесила и е успяла да преобърне мнението на политиците в Северна Дакота."
    От тази ли "демокрация" се учихме?

  4. 4 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#1] от "Индиана":

    Близо 800 американци, бравос, дронове, а терминатори, кога!? Добре че има хакери, та може да има новини от типа, въоръжен дрон разстреля цял полицейски участък!

  5. 5 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 950 Неутрално

    [quote#2:"fpyyh"]наскоро демонстрираха колко лесно се хакват дронове, [/quote]
    Колко е лесно хакването на дрон зависи от степента на кодирането на връзката

    П.С. Гумените куршуми могат да бъдат и смъртоносни, зависи от разстоянието от което ги изстрелваш, и къде точно попадат в тялото. По нашенско разбраха това по неприятния начин

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  6. 6 Профил на Ния
    Ния
    Рейтинг: 269 Неутрално

    А терминатори няма ли да ползват? Ами Арни да затвори кръга - терминатор-губернатор на калифорния-терминатор.

    Войната е мир. Невежеството е сила. Свободата е робство. 2+2=5..
  7. 7 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    [quote#3:"Дъската ми хлопа"]От тази ли "демокрация" се учихме?[/quote]

    Всъщност проблемът е доста по-дълбок и сериозен отколкото просто "лобиране". Въобще за никакво лобиране на някакъв производител не става дума - това го хвърлят като прах в очите на хората. Истината е, че от известно време в САЩ тече много опасен процес - левеещите политици там видяха колко хубаво е в Европа, където населението е беззащитно и искат да стане същото и в САЩ. В момента им е малко трудно да приемат закони ограничаващи свободата на хората или нарушаващи правото им на собственост, щото при толкова въоръжени хора там може да няма как да ги приложат освен ако не предизвикат (и спечелят, което не е сигурно) гражданска война. За разлика от ЕС, където вече ни регулират колко вода да има в тоалетното казанче, щото цялото оръжие е в милициите на държавите. За това се води упорита политика на постепенно ограничаване на правото за притежание на оръжие, като същевременно полицията се въоръжава като армия. В някои американски щати вече полицията разполага с хеликоптери "Апач" и бронетранспортьори, тука вече с въоръжени дронове и т.н. Целта е хората да стават все по-беззащитни пред държавата. Ама те сами са си виновни - избраха си ислямо-комуниста, като нищо ще изберат патологичата лъжкиня Хилари, ще си носят последствията.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  8. 8 Профил на E_E_U_
    E_E_U_
    Рейтинг: 479 Весело

    Е,ми няма да ползват само ченгетата въоражени дронове !

    Само родените роби чакат....Освободител !
  9. 9
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  10. 10 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    Мда, модерните роби. Некое ТВ, една кола, малко здравеопазване и това е...

  11. 11 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Интересно по какво се различава автомата с гумени куршуми от този с бойни.
    Или пък цилиндъра със сълзотворен газ от противотанкова ракета.

    Попътен вятър в главите!
  12. 12 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#7] от "Тюфлекчия":

    с някои от тезите в мнението ти съм съгласен, с други не.
    не трябва да се залита към крайности. невъоръжени дронове могат да се използват от полициите, за да по-добро наблюдение и разузнаване. не съм съгласен да са въоръжени с каквото и да е оръжие. да не говорим за степента на сигурност на подобни електронни оръжия.

    демократите в щатите си имат своите слабости, но и радикалната и агресивна, почти винаги preemptive strike позиция на републиканците също е много вредна за щатите. и за последиците, които трудно се решават от техните войни.

    разходите за причинените щети от републиканците са доста по-високи, отколкото ползите за обществото.

    стратегията за сдържане винаги е работела най-добре, защото щатите са много по-издръжливи и адаптивни от останалите и от конкурентните им държави. но разбирам желанието на политиците да се окичат с лаврите на славни пълководци, които громят враговете на бойното поле.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  13. 13 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Тези дронове са много опасна тенденция. Нож с две остриета! Зависи в кои ръце попаднат и за какво се използват. Но както с повечето неща явно първо хората трябва да се опарят за да го разберат..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  14. 14 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 834 Неутрално

    Лобистка фирма оказала политически натиск върху властите в Дакота, пише в статията.

    А въоръжени дрони, които не могат да различат воене от цивилен, мъж, жена или дете на бойното поле непременно ще натоварят използващите ги с тежки военни престъпления. Дори сега, когато дроните не вземат автоматични решения, а чакат сигнал от оператор, децата често са цел за техните оръжия.

  15. 15 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    а мурзилките да спрат да квичат под тази новина.

    този закон няма да мине в Северна Дакота. а дори и да мине, ще има зловещ инцидент, след който някои щатски сенатори, полицейски шефове или губернаторът ще си подадат оставките. и нещата ще се нормализират.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  16. 16 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#14] от "Отнесен":

    не се притеснявай за несъвършенствата на демокрацията.

    притеснявай се за това, че твоята Православна Държава е станала една не просто лобистка, а авторитарна дупка.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  17. 17 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    До коментар [#14] от "Отнесен":

    Когато Путин дънеше с артилерия по жилищни сгради в Грозни не рива, а ся ривеш, а? Айде с тия крокодилски сълзи в кварталния хоремаг при другите геополитици от махалата.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  18. 18 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#17] от "Тюфлекчия":

    на тях всичките им военни постижения са такива. половината заложници убити в Норд-Ост и Беслан... но иначе големи и велики постижения на Спецназ.

    и тръгнали да хленчат за американските и европейските проблеми. без стипендия от пасола дори не могат да се класират на опашка в бюрото по труда.

    но нека не разводняваме сериозната тема с проблемите на червения унтерменш

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  19. 19 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    До коментар [#12] от "полувишис":

    Войните са отделна тема - аз говоря само за вътрешна политика в случая. В САЩ демократите очевидно мечтаят за европейски порядки - никакво оръжие в хората, само в полицията. И естествено само наивник може да си мисли, че това може или цели да ограничи убийствата. Ето сега пак са яхнали вълната на призиви за оръжеен контрол след като оня ненормалник уби двама журналисти.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  20. 20 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#19] от "Тюфлекчия":

    и аз виждам тази вълна на критика срещу притежаването на оръжия в щатите. понеже не съм живял там, нямам представа какво е да имаш или да нямаш лично оръжие. нямам и представа какво се цели с това.

    може да е план за ограничаване на гражданските свободи. кой знае?

    не вярвам да се случи подобно нещо в щатите, защото гражданите там са много по-активни в опазването на личните си права и свободи.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  21. 21 Профил на exio
    exio
    Рейтинг: 0 Неутрално

    А, това новина ли е?
    До няколко, може би от 5 до 10 години, САЩ ще е затвора на планетата. Сега са все още в тестов период, но се напредва.
    Генерална репетиция беше Бостънският Атентат. В момента полицията в САЩ масово се въоръжава с военна техника.

  22. 22 Профил на exio
    exio
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#18] от "полувишис":

    Ама на вас ясно наистина майпат ви се струва. Ако живеете в САЩ, преоринтирайте се до няколко години да напуснете, докато имате възможност.

  23. 23 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#21] от "exio":
    Наскоро имаше прогноза, че с навлизането на роботите до десет години ще има масови безредици поради безраборицата, та явносе готвят за нещо като военно положение, в щатите поводът ще е престъпноста и тероризма, в европа мигрантите, за успокоение на някои, ще кажа че такова вече е положението в доста източни държави, сред които уви слагам и българия!

  24. 24 Профил на Ния
    Ния
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#2] от "fpyyh":
    Би ли ми дал линк към тази информация?

    Войната е мир. Невежеството е сила. Свободата е робство. 2+2=5..
  25. 25
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Неутрално

    До коментар [#22] от "exio":

    стой си в Русия и недей да хленчиш.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  27. 27 Профил на о.доц.д-р Душевед Чаламбаджиев
    о.доц.д-р Душевед Чаламбаджиев
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Дроновете не са роботи (все още). Те се управляват от оператор или действат по предварително зададени инструкции, като тези инструкции могат да бъдат доста усложнени - например ако регистрират, че ги облъчва радар да изпълнят противозенитна маневра. Робот - в смисъла на самостоятелно действаща машина, с известна свобода на решенията са на около 20 години напред в бъдещето. Тоест, решението кого ще отстреля полицейският дрон принадлежи на полицаят, който му държи дистанционното.

    Катарзисен фасилитатор
  28. 28 Профил на bilbotorbins
    bilbotorbins
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Странно! Най-демократичната държава в света явно се плаши от собственото си население и въвежда все по-нови средства за да го сплашва и контролира.

  29. 29 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#13] от "ostin22":

    също като в нашата полиция - и тя ползва въоръжени дронове, но те обикновено пият кафе

    Birds of a feather flock together.
  30. 30 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#27] от "о.доц.д-р Душевед Чаламбаджиев":

    и откак се помня е все 20 години напред в бъдещето

    Birds of a feather flock together.
  31. 31 Профил на о.доц.д-р Душевед Чаламбаджиев
    о.доц.д-р Душевед Чаламбаджиев
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#30] от "rldkfl":
    Ами да почакаме 20 години освен.

    Катарзисен фасилитатор
  32. 32 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#31] от "о.доц.д-р Душевед Чаламбаджиев":

    е то така все някой ще познае

    Birds of a feather flock together.
  33. 33 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ния":

    http://arstechnica.com/security/2013/12/flying-hacker-contraption-hunts-other-drones-turns-them-into-zombies/

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  34. 34 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#30] от "rldkfl":

    Не знам откога се помните но за двадесет години доста професии отидоха в миналото, вследствие на новите технологии, ако техниката навлезне масово в услугите, армията, полицията, още много ще останат без работа, например в бг основно са заети като продавачи, шофьори и охрана!

  35. 35 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#15] от "полувишис":

    Не бъди толкова зъл сал едни дронове за коментари им останаха на левите легени по коя друга тема да се включат..как рублата свободно пада..как Силата на Сибир се отслабна и се загуби по трасето към Китай...?.. как Дракона.. първия аркадаш на Бензиностанцията гълта яко вода..?..

  36. 36 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#34] от "tvi63":

    ами като бях дете си мислех, че в началото на 21 век няма да може да се разминем в къщи от роботи, но пък мисълта, че с устройство което може да закачиш на ревера си или като гривна на ръката си ще комуникираш с цял свят, ми изглеждаше фантастично колкото и телепортацията...

    Birds of a feather flock together.
  37. 37 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    "Това означава, че полицията може да използва дронове, за да изстрелва гумени куршуми, сълзотворен газ, лютив спрей, дори електрошокове и звукови оръжия..."

    За да повишат точността на дроновете, остава само да започнат да имплнтират чипове с GPS на всички американски граждани...

    I Want To Believe
  38. 38 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#37] от "2.50":

    за сега това го има само по филмите. в реалността най-близкото са гривните които слагат на затворниците. но щом трябва

    Birds of a feather flock together.
  39. 39 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2307 Неутрално

    До коментар [#38] от "rldkfl":

    Само въпрос на време е прецизно да те локират напр. по мобилния ти телефон! Ако ти сложат чип обаче, ще сте неразделни! Това е неоценимо предимство, когато операторът на дрона получи заповед да те свитне!

    I Want To Believe
  40. 40 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2097 Неутрално

    [quote#7:"Тюфлекчия"]Ама те сами са си виновни - избраха си ислямо-комуниста, като нищо ще изберат патологичата лъжкиня Хилари, ще си носят последствията.[/quote]А кого да изберат?

  41. 41 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#35] от "adam1966":

    комунистите трябва да си знаят мястото.
    писнало ми е да плащам купчина данъци, за да комунистите да се учат на четмо и писмо

    като не им харесва живота в ЕС и САЩ, да се връщат в Русия. но не искат. защото дълбоко в себе си знаят, че там ще имат право на безусловно подчинение и скапана водка от дървесен спирт.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  42. 42 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 218 Неутрално

    До коментар [#41] от "полувишис":
    Уважаеми, именно в ес и сащ са доста големи данъците, и не за да се учи някой, а за да папка, размножава се и консумира, иначе в бг данъците не са много големи, а и като човек с доходи, можете да сте на море в гърция, на екскурзия в париж, на пазар в милано и там да плащате данъци!

  43. 43 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1801 Любопитно

    [quote#9:"EU defender"]Трябва да дадат такива на Украина - срещу вежливи човечета. [/quote]
    Я ти по-добре обясни демократична Северна Дакота срещу кои "вежливи човечета" ще използва въоръжените дронове?!?

  44. 44 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 269 Неутрално

    [quote#28:"bilbotorbins"]Странно! Най-демократичната държава в света явно се плаши от собственото си население и въвежда все по-нови средства за да го сплашва и контролира.[/quote]
    Демокрацията в САЩ отдавна е мъртва. Нали виждаш кой взима решенията, не гласа на народа, а корпорациите. Не народа избира накъде да върви страната им а корпорациите и една незаменяема скрита върхушка. Те избират и президентите им, избират коя да е поредната нападната страна по света която да унищожат, а да и заграбят благата.
    За целта народа им трябва да се държи в подчинение, да не вземе да почне да мисли и се налага "демократичната" им полиция да бъде въоръжена като армия, която ще се бие с нашественик, а не срещу свои сънародници, цивилни хора.

    [quote#39:"2.50"]Ако ти сложат чип обаче, ще сте неразделни![/quote]
    Това им е мечтата. Пълен контрол на населението. Като в затвор. Ще измислят все нови и нови заплахи докато го прокарат това като "неизбежна необходимост"

  45. 45 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 834 Неутрално

    [quote#17:"Тюфлекчия"]Когато Путин дънеше с артилерия по жилищни сгради в Грозни не рива, а ся ривеш, а?[/quote]
    Не ревах, да. Малко остана тогава Чечня да се отцепи от Русия, а ислямистите тогава в еуфория си звъняха по телефоните - "Идвайте, братя, ще успеем". 50 - 100 хиляди джихадисти от всички континенти се събраха в Грозни да го "освобождават" от "руско робство". А тогавашния държавен секретар на САЩ излезе по телевизията и поиска Русия да изпълни политическите и другите искания на тази сган.

    А след това Грозни беше евакуиран напълно, а в него оставени само джихадистите и техните заложници. И града беше сринат до основи.

    След това на САЩ им се наложи да влязат в нови войни - Афганистан и Ирак, за да отгледат нов джихадистки интернационал.

  46. 46 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    За съжаление е така или военните развиват технологиите, после ние ги ползваме (до някъде), или първи протягат към тах ръка..

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  47. 47 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#41] от "полувишис":

    Не си прав ..не помниш ли колко хубаво си живееше по Бай Трошово Време ..? виж даже и полувише образование си завършил тогава ..сигурно имаш в мазето и некой метър полупроводник от тогава..не бъди неблагодарен смири се..смили се и си плащай данъците !!!!>>>>

  48. 48 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 269 Весело

    До коментар [#47] от "adam1966":

    покорно навеждам глава и благославям Бай Полутошо за всички половинчати неща от соца.

    нямам голям избор, плащам си данъците със свито сърце и стиснати ръце

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  49. 49 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#19] от "Тюфлекчия":


    До коментар [#20] от "полувишис":

    Пичове това с отнемането на оръжието никога не е било популярно и никога няма да стане. За последните 8 години при Обама нито един закон не е обсъждан или гласуван за органичение на оръжието. Не се подвеждайте по евтина пропаганда. В различноте щати е различно. В Калифорния има доста ограничения но те са за автоматични оръжия и за капацитета на пълнителите. Иначе всеки който не е осъждан престъпник и е пълнолетен може да си купи и притежава оръжия. Дълга пушка на 18 инча можеш да си купиш от УолМарт - един от най-популпрните супермаркети и да си излежнеш с нея заедно с 1000 патрона. Има ограничение само за ръчни оръжия - пистолети и револвери - така наречения период за "охлаждане" от една седмица. Купуваш си пистолета, плащаш и си даваш данните. За една седмица уж ти проверяват досието дали си съден, дали някъде има заповед за арест за тебе и след седмица ти го пращат по пощата. Ако си го поръчаш по интернета е още по-бързо. А ако го купиш от изложение на оръжие - само плащаш и си го слагаш в джоба и си тръгваш. И това е в Калифорния - щат който в Америка се смята почти за комунистически и най-ужасния за притежатели на оръжие. Аз имам приятели които притежават по над 50 пушки и над 100 пистолети. Пистолетите са между $350 - $700 ако добавиш Ред Дот е около $250. Пушките - Шотгън помпа е Ремингтон или Мосберг е около $350 автоматичните са около $600, Бенели са около $1000. Карабина 7.62 или 308 можеш да си купиш между $400 и $1000, но има и Руски карабини с болт от началото на века които са по $99. И това са сериозни и точни карабини с 7.62 патрони от които можеш да си купиш легално бронебойни, запалителни .. всякъкви. Отидете на който искате Интернет сайт за оръжия и ще видите за какви смешни цени се продават оръжия от СССР, България, Сърбия, Китай. Напоследък гледах Чешки газови маски за по $30, Български вълнени шинели за по $10, кутия с 1000 патрона за Калашник за под $100.
    Това е индустрия за милиарди. Никой не е луд да го спре това нещо.
    Проблема е че ненормални хора имат достъп до оръжие.

    California Über Alles
  50. 50 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1825 Весело

    До коментар [#45] от "Отнесен":

    Споко бе - знам че живееш в някаква собствена вселена, в която фактите са различни от тези, които ние познаваме. Не съм те питал да ми се обясняваш, а ти се подигравах. За това нямам никакво намерение да оборвам всяка една от простотиите, които си написал, нито например да те питам защо чеченците да не могат да се освобождават от Русия според теб, а Донецк и Луганск могат и трябва да се отцепват от Украйна. Просто знам какви глупости ще напишеш и въобще не ме интересува мнението ти.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  51. 51 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 1825 Неутрално

    До коментар [#49] от "Pontif А":

    Дано да е така. Не че ме касае пряко, ама не им пожелавам на американците да живеят като в България и ЕС въобще - вечер да се притесняваш някой идиот да не ти скочи и да те заколи за 100 лева, а след това полицията да дойде за да идентифицира трупа ти. Липсата на оръжие у хората прави всякакви дегенерати изключително смели и арогантни. Особено тия, дето са се сдобили с такова независимо от законите - щото на всеки средно интелигентен човек му е ясно, че подобни закони спират престъпниците точно колкото спират наркоманите да се сдобиват с каквото там ползват.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  52. 52 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2203 Весело

    До коментар [#22] от "exio":

    Интересно, аз напоследък сериозно мисля да се местя в щатите. Вероятно щото съм прост. Или пък щото съм соросоид

    Use your Illusion
  53. 53 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#51] от "Тюфлекчия":

    Мене ме касае пряко защото живея тука. Има престъпления, има кражби, има и убийства както във всяко общество. Но това което четеш по вестниците и статистиките не представя ситуацията правилно. Мисля че САЩ е на първо място или на едно от първите места в света по загинали от огнестрелно оръжие. Всеки си мисли че хората се избиват с пистолети по улиците. Това не е така. Повече от половината от загиналите от огнестрелни оръжия са самоубийци. Ще ти задам един прост въпрос - ако искаш да се самоубиш в България как ще го направиш? Хората не се замислят за това. Ще се отровиш? От къде ще вземеш отрова и каква? Ще се удавиш? Сам? Лесно ли е това? Ще скочиш от висока сграда? Не е много лесно. Ако имаш пистолет обаче е много лесно и повечето самоубийци го правят. Ако нямаш лесен начин да се самоубиеш имаш по-голям шанс да ти мине, някой да ти помогне и да те разубеди ... Това в България не се знае. Друга голяма част от умрелите от огнестрелни оръжия са престъпници и банди които се избиват помежду си. Това обикновено не засяга обикновените хора. В малка България само за последните 15 години има над 180 убийства с политически характер с огнестрелно оръжие. Това не засяга пряко хората. Друга голяма категория в САЩ са убити бандити и полицаи по време на престрелки по време на обир или преследване. Това е защото тук полицаите не се церемонят и ако имат причина стрелят на месо.
    Като махнеш тези големи категории и остават нормалните за всяка държава убийства които са типично в семейството - ревност, разводи, роднински вражди ... Независимо от това което гледаш по медиите, в Америка се живее много спокойно и ако си нормален човек шанса да те убият вероятно е по-малък от този в България.
    Повечето хора имат оръжие тука и затова тези които се опитват да те оберат или нападнат хубаво трябва да си помислят. В Бей Ериа където съм аз живеят около 6 милиона. На две, три години се случва някой да застреля някой крадец. Миналата година една баба на 80 години беше убила двама и ранила тежко трети.
    Аз имам шотгън в къщи в гардероба. Никога не ми е трябвала но ако някой ми влезне в къщата .. няма да го забавя много.
    От създаването на тази държава оръжията са били неотменна част от бита и културата и до голяма степен са отражение на психологията на Американците. Те не разчитат на правителството или полицията ако нещо се случи. Винаги когато има бедствие или някъкви размирици хората се организират и се защитават сами. Разни демонстрации и палене на коли и къщи тука не стават. Когато бяха демонстрациите във Фъргюсън преди месец, два ако си спомняш палиха само полицейски коли оставени стратегически от полицията че черните да си излеят яда на нещо. Но гогато бяха бунтовете и палежите в Лос Ангелес преди 10, 15 години и черните се опитаха да палят магазините на Корейците, още на втората вечер корейците стояха с пистолети и пушки пред магазините си и стреляха директно в тълпата и грабежите и палежите спряха.
    Винаги когато нещо стане съседите излизат, спират по една кола на пряко на пътя в двата края на улицата, вадят плажните столчета и уоки-токи и сядат с пушките до колите. Ако някой иска да влезне в улицата го питат при кой отива. Това много бързо охлажда апетитите на всякъкви помияри за грабежи или побои. Такива истории че били се събрали 50 цигани и пребили този или убили онзи ... тук не вървят. Защото като излезнеш ти и сина ти с пушките и за десет секунди свалиш 15, 20 човека ще се замислят доста. Като ти влезне някой в двора да ти обере черешата няма да го застреляш но ще излезнеш с пушката и ще го арестуваш и ще го предадеш на шерифа. А ако шерифа го пусне ... ами следващата година няма да го избереш и отива на улицата, защото тука шерифите се избират от хората. И като дойдат избори ще се избият да обещават как ще те защитават и как ще се бодят с престъпниците. И в интерес на истината го правят. 2, 3 пъти ми се е налагало да ги викам - идват за по малко от 3 минути обикновено 2 или 3 коли като поне двама са въоръжени тежко с автомати и бронирани жилетки и имат поне едно куче с тях.
    Това с ограничаване на оръжията са само политически лакърдии да се плашат Републиканците и да гласуват. Нали ти казвам че за 7 години докъто Обама е президент само плашат как щял да забрани оръжитео но никога не е имало предложение за закон камо ли проекто закон или гласуване.

    California Über Alles
  54. 54 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4308 Неутрално

    Мда. Другариата очаквано вие срещу нарушените права на айдуците.

    Gunter glieben glauchen globen
  55. 55 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2203 Неутрално

    До коментар [#53] от "Pontif А":

    Човек, много ти се моля - слагай по някой нов ред отвреме-навреме. Чета те с интерес, ама такава стена от текст е брутално.

    С най-добри чувства и респект го казвам, питай и други ако не вярваш на простоват труженик като мене. Просто стена от текст, колкото и да е съдържателен, се чете МНОГО по-трудно от даже на произволен

    принцип нашибани нови

    редовепочитания

    Use your Illusion
  56. 56 Профил на ddemivor
    ddemivor
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Кефя се на американците, че мечтаят мащабно и не се боят да опитат да реализират мечтите си. Иначе цяла Европа е като Вуте - "най мразим да мислим". Всички критични, скептични и иронични коментари в тази рубрика са същите като в Европа. Затова цивилизацията идва тук едно поколение по-късно.

  57. 57 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 467 Неутрално

    [quote#7:"Тюфлекчия"]Всъщност проблемът е доста по-дълбок и сериозен отколкото просто "лобиране". Въобще за никакво лобиране на някакъв производител не става дума - това го хвърлят като прах в очите на хората.[/quote]

    Позволи ми да не се съглася с теб.

    Работата наистина е в лобирането. Това са частни интереси за милиони долари.

    Същото важи и за полицията - колкото повече дейност се отчита, толкова повече милиони отиват в полицейските управления.

    Работата е проста, няма никакви абстрактни леви сили, целящи да потиснат "бедния" американец. Става въпрос за алчност.


    Що се отнася до водата в казанчето - това също не го решава някаква абстрактна сила, а обществото. Така налагат обстоятелствата.

    Между другото, поради зачестилите суши в Калифорния, много богаташи са принудени да спрат поливането на ливадите си. В противен случай, при превишаване на квотата за вода, ги чака солена глоба.

    I had a dream, Joe
  58. 58 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Очаквано и не добро.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  59. 59 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3621 Неутрално

    До коментар [#49] от "Pontif А":

    Прав си но с някои корекции. Вече и на панаирите на оръжия се проверява федералната база данни преди да ти дадат пистолета. ( и не можеш да купиш пистолет ако си от друг щат, пушки, карабини, и ловджийски колкото искаш). Винтовките Мосин отдавна са 180-190 долара , АК47 поскъпнаха, Уолмарт вече не продава АР15 и т.п. "Черно оръжие", и други подробности. В моя щат например не се чака при покупка на пистолет ако федералната база данни покаже че не попадаш в една от категориите за които е забранено да притежават оръжие, нито има ограничение на броя на амуниция в пълнителя.

  60. 60 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3621 Неутрално

    Северна Дакота е с население колкото Пловдив, огромна територия, як студ през зимата. Може би това е подтикнало администрацията да вземе подобно решение, макар че за повечето граждани извън рядконаселените щати това да има въоръжени дронове на американска територия е много противоречиво. Във Филаделфия вече застреляха един такъв дрон, не се съмнявам че ще има и други подобни случаи.

  61. 61 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8348 Неутрално

    Аз ,като чета, какви права дадаха на българската НСО,това в САЩ ми се вижда съвсем нормално.

  62. 62 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#55] от "evlampi":

    Мерси за съвета. Постовете ми са дълги защото върша и друга работа междувременно и след като напиша един пасаж правя нещо. После дописвам ...
    Пиша на QWERTY и внимавам повече да намеря буквите. Критиката ти е напълно справедлива!
    на Български пиша само тука и се старая да не използвам чуждици и затова и стилово сигурно доста ми куца.

    California Über Alles
  63. 63 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    До коментар [#60] от "daskal1":

    За дроновете трябва FAA най-после да пуснат регулации и закон. Те съществуват само дето за сега всички се правят че не съществуват. Нашето правителство в действие!

    В Сан Хосе искаха да пуснат дронове за наблюдение но чакат регулациите първо. Знаеш ли колко струве един летателен час на хеликоптер? Хиляди $. Полицията има хеликоптери и никой не си мисли че живеем във Фашистка Германия заради това. Защо да не заменим хеликоптерите с дронове? Много по-евтино и ще вършат същата работа. Само дето ще плащаме по-малко такси и ще получаваме по-добър сървис.

    California Über Alles
  64. 64 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 653 Разстроено

    Колкото и да ми харесват много неща от американците,прочиташ само това изречение и разбираш че някои неща хич не са такива каквито трябва да са:При положение, че само през тази година полицията вече е убила 774 американци?
    То бива бива,ама да убиеш 774 гражданина,това показва страшна ненаказаност на полицай и безхаберие на държавата да убива хора,един двама трима се случва на толкова голямо население,но 770човек хич не го разбирам,това са хода дори които не са доказано виновни за нещо,американците имат големи проблеми с полицайте си според мен,както и с достъпа до мед.услуги!

  65. 65 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 680 Неутрално

    [quote#21:"exio"]До няколко, може би от 5 до 10 години, САЩ ще е затвора на планетата. [/quote]

    Баси,изумително...
    И 3/4 от този свят дават мило и драго добоволно да влязат в затвора...ама от затвора не дават тцтц,видиш ли...
    Може би там картечниците ще са насочени навън,а не както в едни други теритотиии...

  66. 66 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 680 Неутрално

    [quote#22:"exio"]Ама на вас ясно наистина майпат ви се струва. Ако живеете в САЩ, преоринтирайте се до няколко години да напуснете, докато имате възможност.[/quote]

    Така,така.Сега от Флорида очакваме бежанци към Куба.
    И с какво се различава един дрон от полицейски хеликоптер,освен че е много по-евтин?
    За хакването не се притеснявайте,ще го измислят.Всичко е до криптиране на връзката.

  67. 67 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 680 Любопитно

    [quote#39:"2.50"]Това е неоценимо предимство, когато операторът на дрона получи заповед да те свитне![/quote]

    И защо ще получи такава заповед според теб?
    Ако си се омотал с ц-4 и една торба гайки може би?

  68. 68 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 680 Неутрално

    [quote#49:"Pontif А"] Иначе всеки който не е осъждан престъпник и е пълнолетен може да си купи и притежава оръжия[/quote]

    Точно.Обач почти никой няма право да го носи със себе си.Вкъщи-колкото искаш.На улицата-не.Ако те пипнат полицаите 20 годинки във федерален затвор не ти мърдат.Е,винаги и навсякъде има луди...
    Ама я си представете какво ще се получи в Русия,ако всеки пияница има пистолет
    А за ограничаване на свободата на населението,да нямаш лично оръжие е такова.За това в соцблока никой нямаше,да те мачкат ченгетата без страх...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK