Пътната агенция представя приложение за следене на трафика в реално време

Пътната агенция представя приложение за следене на трафика в реално време

© Юлия Лазарова



В Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще бъде представена система, която ще ни информира за движението на автомобили по всички републикански пътища, съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура".


Електронната система ще обедини работата на всички пътни управления и ще позволява да се следи актуална информация за трафика по републиканската пътна мрежа в реално време.


Софтуерът ще бъде напълно безплатен и ще може да се ползва като приложение на мобилни устройства.


Електронната система, наречена LIMA, е първата изцяло интегрирана система в света, която обединява електронно работата на всички пътни управления и предоставя на гражданите възможност за контрол над дейностите и пълен достъп до публична информация в реално време. Разработена е по проект на агенцията по пътищата.

Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Това е нещо полезно, един път да сме първи в света с нещо хитро.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на sparti
    sparti
    Рейтинг: 230 Любопитно

    Колко ли е струвало на агенцията да я купи и колко информация ли ще дава?
    Да не се окаже, че безплатния гугъл мапс е по-информативен.

    slivizasmet.blogspot.com
  3. 3 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1277 Весело

    [quote#2:"sparti"]Да не се окаже, че безплатния гугъл мапс е по-информативен.[/quote]

    Май въобще не сте прочели статията.
    Спокойно, не сте първият, нито ще сте последеният......

    Знанието е сила, информацията - власт
  4. 4 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Звучи прекрасно, ама нещо не им вярвам...

  5. 5 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 451 Любопитно

    Аз приложението не го намерих?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  6. 6 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    хм, ако е направено като хората (дали?) ще е наистина полезно, досега в БГ няма съобщения за трафик.
    Дано да стане като с нета - нямахме, нямахме, в един момент благодарение на използваните нови технологии - хип ТОП 5 в Европа.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  7. 7 Профил на Grosskopf
    Grosskopf
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Много интересно. Въпросният продукт е на компанията NOVANOR, на която съосновател е Лилана (беше водеща, после певица), която пък е интимната (въпреки разликата във възрастта) на Васил Божков - Черепа. И изведнъж хоп - апп-че, първото в света!
    Много интересно

  8. 8 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    Знаеш ли, че това работи в Япония десетилетия?
    Когато Автомото /списанието/ съобщи за прилагането му, се появи коменар:
    - Отнемат правото на японците да избират пътищата и улиците, които да използват!
    флагманът на БКП - Работническо дело !

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    Ма как да не сме първи в света...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на souleil
    souleil
    Рейтинг: 931 Весело

    "В Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще бъде представена система, която ще ни информира за движението на автомобили по всички републикански пътища" - тия откриха Google Maps...

  11. 11 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    [quote#10:"souleil"]тия откриха Google Maps...[/quote]

    Още един писател, който не е читател.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  12. 12 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    Тази "първа" в света система по-добре да заработи като синхронизатор на светофарите в големите градове, за да не ни е гарантирано "червеното" на всеки следващ светофар!!!
    Кой и кога ще си рови в мобилния, за да си подбере маршрут?

  13. 13 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1041 Весело

    [quote#2:"sparti"]Да не се окаже, че безплатния гугъл мапс е по-информативен.[/quote]Гарантирано е много по-информативен и точен, защото взима информация за местоположение и скорост на всички които го ползват. За това дава задръстванията в реално време. Камерите на АПИ са само на определени места и единственото което правят е да броят МПС.

  14. 14 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    До коментар [#11] от "pag":

    Обясни на нас, по-простите, що е то дето не сме прочели?

  15. 15 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    [quote#1:"today"]Това е нещо полезно, един път да сме първи в света с нещо хитро. [/quote]
    Руското мобилно приложение за навигация Navitel Navigator подържа такава услуга още от първите си версии. Разликата е, че там се ползва живи данни от устройствата на клиентите които в момента се движат и това се предава директно на процесинг сървъра през интернет. Там се обработва и е достъпно за всички които са си включили приложението и имат интернет вързка на устройството.

    Пътната агенция ще разчита на камерите за контрол на натоварването на пътищата. Тя ще познае, че е станала катастрофа и пътят е непроходим след достатъчно дълго време за да стане невъзможно връщането обратно на голяма част от попадналите в задръстването. При подхода на локалното предаване от всяко приложение ще се хване още на десетата кола която е оборудвана с такова устройство и ползва този софтуер. За България е слабо застъпено, но например в Истанбул или Москва хваща катастрофата на десетата кола която спира заради нея и веднага ти каклкулира и препоръчва обходен маршрут.

  16. 16 Профил на abrasha
    abrasha
    Рейтинг: 255 Неутрално

    Агенция "Пътна инфраструктура" **** ми да яде!

  17. 17 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1541 Весело

    Мда... Като знам на сайта на АПИ колко своевременно се обновява информацията и изобщо колко е смислена, май ще продължа да си гледам Гугъл мапс.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  18. 18 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 931 Неутрално

    До коментар [#15] от "atominfo":

    която е оборудвана с такова устройство
    ---------------------------------------
    Т.е. задължително всички да си купим руски Navitel Navigator и задължително постоянно да го държим включен, за да не пречим на работата на системата ?
    ------
    Пътната агенция ще разчита на камерите за контрол на натоварването на пътищата. Тя ще познае, че е станала катастрофа и пътят е непроходим след достатъчно дълго време
    --------------------------
    Ъхъм, значи следенето на ГПС-координатите е перфектно, но броенето на преминаващите коли в реално време е неадекватно?

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  19. 19 Профил на abrasha
    abrasha
    Рейтинг: 255 Неутрално

    [quote#17:"Хриси"]май ще продължа да си гледам Гугъл мапс[/quote]
    горе-долу това исках да кажа и аз, ама то какво излезе

  20. 20 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Много ми се иска да чета за положителните неща, случващи се у нас, дано това да е едно от тях!

  21. 21 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    [quote#18:"qwertqwert"]Ъхъм, значи следенето на ГПС-координатите е перфектно, но броенето на преминаващите коли в реално време е неадекватно? [/quote]
    Следенето на скоростта на придвижване чрез GPS локация и предаване на данните в реално време е в пъти по-бързо като процес, от следенето с камери на през 100 километра. Това едно.
    Второто. Никой никого не задължава да си купува нещо. Имаш - ползваш. Нямаш - решаваш си проблемите по друг начин. Ако всички ползват едно и също нещо, то качеството на предоставяната услуга ще се повиши.

    В случая няма никакво значение произходът на софтуера. За съжаление при други приложения не съм го виждал, а съм тествал всичко което не е с растерни карти.

  22. 22 Профил на бабачко
    бабачко
    Рейтинг: 694 Неутрално

    [quote#10:"souleil"] тия откриха Google Maps...[/quote]

    [quote#11:"pag"]Още един писател, който не е читател.......[/quote]

    Абсолютно няма база за сравнение с Google Maps. Google Maps показва трафика на база андроидните телефони, които минават по трасето. справка: https://www.ncta.com/platform/broadband-internet/how-google-tracks-traffic/

    Пътната агенция ползва камери, има ги почти на всички пътища, даже и второстепенни.

    искаш нов монитор? изтрий тук: ##############
  23. 23 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    [quote#22:"pedro"]Пътната агенция ползва камери, има ги почти на всички пътища, даже и второстепенни. [/quote]
    и са през има няма 100 километра. Самата идея за монтиране на тези камери бе да се проследява натоварването на пътищата в дългосрочен план. По този начин се очакваше да се обективизират решенията за ремонтни дейности. Естествено, нищо такова не се случи, но сега ще похарчат и едни пари за подобряване на използваемостта им. Плюс ще бъде, че ще обединят информацията за ремонтните дейности от всички пътни управления, но това е за дългосрочно планиране на пътуванията. За експресна трафик информация си остава само възможността за колективно предаване на информацията към процесинг сървър с последващо връщане към клиентите. Така ще се вижда и ефективността на генерираните алтернативни маршрути и ще може да се постигне равномерно разпределение на трафика при разумни препоръки от страна на софтуера.

  24. 24 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    Е, поне да има полза от всичките тия камери дето наслагаха по пътищата. Те се буквално на входа и изхода на всяко село.
    Иначе нямаше да лошо да се даде линк към системата/ приложението или поне информация откъде и за какви платформи ще е достъпно.

  25. 25 Профил на hypercube
    hypercube
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Сетила се мара да се побара

    Google Maps имат тази опция от незнайно колко време. Функция Traffic показва в реално време задръствания и смята даже колко време ще изгубиш в тях, за да си направиш сметката.
    Помага много - изключително полезно нещо.


    Не питайте какво страната ви може да направи за вас, попитайте какво вие можете да направите за нея! Дж.Кенеди
  26. 26 Профил на джо
    джо
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Кога ще я има тая лима, за какви устройства, откъде да я сваля...???? Дневник, ако обичате, моля ви!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    .. за да правиш култура, ти трябва първо възпитание ..
  27. 27 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#15] от "atominfo":

    На практика какво сравняваш? Ябълки с чушки. Това не е комерсиален софтуер, който да се съзтезава за потребители. Информацията от камерите се събира с други цели и сега просто се прави достъпна за всички, за да могат да се възползват. В друга статия пишеше, че информацията ще е достъпна и за вграждане в други приложения, не само това на АПИ. За мен тази информация е по-важна, защото е реална и брои всяка кола на пътя, а не само тези, които имат определено приложение (най-малкото, защото в БГ няма лидер при този тип навигации) да не говорим, че за какво ти е да ползваш навигация в по-голямата част от страната. Така че си мисля, че писачите на приложения бързо ще интегрират информацията в нещо по-полезно, като това, което си описал и така ще се получи доста добра картина за трафика. Катастрофите, така или иначе няма как да ги предвидиш и винаги може да попаднеш в задръстване заради тях.

  28. 28 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#23] от "atominfo":

    [quote#23:"atominfo"]Естествено, нищо такова не се случи, но сега ще похарчат и едни пари за подобряване на използваемостта им[/quote]
    И как го прецени това, при положение, че камерите са на пътищата от има-няма 2 месеца и даже на места продължават да монтират още? Аман от писачи-плювачи. Системата още е заработила официално, ти вече прецени, че няма полза от нея.

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#22] от "pedro":

    Абсолютно има база за сравнение. Потребителят го интересува крайния резултат, а той при читаво направени системи би трябвало да е сходен. И изобщо не го интересува какъв е подхода, по който е достигнат този резултат.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на BlueBoss
    BlueBoss
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#11] от "pag":

    Я верно да ни "светнеш" какво точно и е уникалното на тая система, че аз като гледам описанието и ми прилича на доста от функциите врадени GPS продукти дето в нормалните страни ти дават задръстванипята и катастрофите в реално време...

  31. 31 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    [quote#28:"ugi"]И как го прецени това, при положение, че камерите са на пътищата от има-няма 2 месеца и даже на места продължават да монтират още?[/quote]
    Поне от 5 години е започнат монтажа. Първите ги видях накичени тогава.

    Ето и актуална справка за състоянието от тази година.
    http://balkanec.bg/kameri-i-datchitsi-pod-patnoto-platno-sledyat-trafika-22755.html

  32. 32 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    [quote#27:"ugi"]Катастрофите, така или иначе няма как да ги предвидиш и винаги може да попаднеш в задръстване заради тях.
    [/quote]
    Да ги предвидя не, да знам, че след 30 километра има задръстване, а аз мога след 10 да ползвам алтернативен маршрут е повече от отлична опция. С камерите, които са на входа и на изхода на трасето това ще се разбере след 30 минути (примерно), а аз ще съм се наврял в тапата след 10 ако не сляза на друг път.

    Камерите могат да дават подпомагаща информация, което е полезно, но губят от към гъвкавостта на системите в реално време. Това, че няма лидер на пазара в България е защото в България няма пазар на софтуерни продукти от крайни клиенти.

    Българинът е пич - пари за любов и софтуер не дава!

  33. 33 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#32:"atominfo"]но губят от към гъвкавостта на системите в реално време[/quote]

    Всъщност, въпрос на софтуер...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  34. 34 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Много "ще" в статията, без никакви дати.

  35. 35 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    [quote#33:"Darth Plagueis"]Всъщност, въпрос на софтуер...[/quote]
    Софтуерите са "решаващи задачи". Решенията се взимат на входни данни след обработка по алгоритъм. Ако входните данни са повече от оскъдни, то къде отива качеството на полученото решение?

  36. 36 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    Най-адекватното решение е задължително монтиран тракер на всяко МПС, който предава данни в реално време. Така и КАТ винаги ще хващат нарушителите. Надявам се и това време да настъпи някога.

  37. 37 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#36] от "atominfo":

    Аз пък се надявам това време да не настъпва НИКОГА. Доста глупаво желание е, да искаш доброволно да ти сложат следящо устройство в задника. Да не изпозлвам по-остри думи.

  38. 38 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    Аз съм горд с това което правя и не виждам повод да се крия от когото и да е. Въпрос на вътрешна нагласа. И не в задника, а на автомобила. И не на моя, а на всички. Това ще е равнопоставеност и няма да има решаващо значение за никого от хората, които спазват правилата. За другите ... те за мен нямат значение.

  39. 39 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Гледам герберберчетата се впрегнаха да бранят "уникалното" и "първо в света" творение, което работи междудругото от години в много държавни, но нашето е първо. Хвалипръцковщината преди изборите достигна безмерни висоти. Ще видим работеща система, колкото видяхме такава в здравеопазването. Едни хора взеха парите и казаха, ще стане. Освен това софтуера ще е бепзплатен за ползващите го, но колко струва на държавата /агенцията/? От статията изгглежда, че за държавата ще е безплатен /някой вярва ли?/. По-скоро ще е фрее за слабоумните даунлоаднали го доброволно и даващи правото на държавата да ги следи постоянно, съвсем законно.

  40. 40 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    "LIMA, е първата изцяло интегрирана система в света, която обединява електронно работата на всички пътни управления и предоставя на гражданите възможност за контрол над дейностите и пълен достъп до публична информация в реално време"

    Не го разбирам това. Каква възможност за какъв контрол над кои дейности? Достъп до каква публична информация (за ремонти и задръствания ли става въпрос?)

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  41. 41 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#38] от "atominfo":

    Глупости. Давам Ви прост пример, дано да схванете. Днес правите съвсем законни неща и сте си ОК, но утре идват комунистите, гледат в системата какво сте правили и казват, ааа, това вече не е законно, враг на народа, айде където трябва. Няма да споменаваме разни банди, които могат да знаят по всяко време къде сте. Минаването със "не правя нищо незаконно и не се притеснявам" е мега глупаво. Не е ясно, кой и кога определя дали нещото е законно или не. Тези които определят дали е законно или не, се сменят, законите се сменят, но записите си остават. Било е законно да имаш фабрика, после не е било законно да имаш фарика.

  42. 42 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    Законите се спазват в съответствие с периода на тяхното действие. Ще се съобразя с измененит законови разпоредби след влизането им в сила.

    [quote#41:"primaxm"]Не е ясно, кой и кога определя дали нещото е законно или не.[/quote]

    Тук вече ме губите като събеседник. Съжалявам, но ми е трудно да споря с хора, които имат страхове от евентуални бъдещи събития. Това поражда неувереност и желание да се скриеш в деншните действия. Уви, не е моят начин.

    Желая Ви хубав ден!

  43. 43 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#7] от "Grosskopf":

    Като цяло си прав. Фирмата която участва съвместно с агенцията се казва Декарт ООД. Собственик на Декарт са две други фирми - Видео бет АД и Вабо Системс ЕООД. Собственик ка Вабо системс е ... Нове интернал еоод. Нове интернал еоод е собственост на .. Божков. Ест в цялата работа няма нищо лошо стига да обявят кой с какви права и задължения е в проекта и кой каква полза има.

    Не разбрах само как лилана участва в цялата работа но .. не ми се рови.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  44. 44 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    [quote#35:"atominfo"] Ако входните данни са повече от оскъдни[/quote]


    А защо решихме, че входните данни са оскъдни?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  45. 45 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    [quote#44:"Darth Plagueis"]А защо решихме, че входните данни са оскъдни? [/quote]
    Малкото количество камери и голямото разстояние между тях. Да, процесинг центъра има добра система за разпознаване, но времето между две възможни разпознавания куца. Примерно имате камери на излизане от града и на 80 киломтра по обичайно натоварения маршрут. Трафикът е умерен. Да кажем кола на 2 минути. Вие влизате и, недай боже, претърпявате средно ПТП, като затваряте и двете платна за движение. По този начин спирате трафика зад вас. Това се е случило на 20 километра от входната камера и на 60 от изходната. Колите пред вас си излизат нормално още 40 минути (примерно) т.е. там аларма няма да възникне. Първата кола, която ще се върне ще е поне 10 минути след като е видяла ПТП'то, огледала е за ранени, попитала е дали се нуждаете от помощ и е обърнала или е решила да чака. Аларма за масово връщащи се коли на входната камера ще има пак след примерно 40 минути. Отделно, че трафикът в различните часове на денонощието е асиметричен и т.н.

    Алтернативата с тракинг дивайс и интернет за обмен на информацията. Още на 4 минута ще се генерира софт аларма, че нещо колите там спират. Още 2 коли и вече може смело да пускаш жълт цвят за трасето. И т.н.

    Сами разбирате, че нещата са несъвместими като време. Отделно, че опасенията "ще ме видят къде ходя" са безпочвени. Те и сега ви гледат чрез камерите на вход и изход и им е все едно по пътя с колко сте се движили. Въпреки, че тези камери са изключително подходящи за контрол на трафичната скорост. От първата до втората камера ако се спазват всички ограничения пътят се изминава за време Х. Вие сте го изминали за Х - 15 минути. Съвсем ясно е, че сте нарушили някъде ограничението на скоростта и то не е било за избягване на ПТП.

  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4017 Неутрално

    До коментар [#45] от "atominfo":

    Напълно съм съгласен с цялата постановка, но тя изхожда от презумпцията, че камерите са на твърде голямо разстояние една от друга или са на входа и на изхода на града, а това не е вярно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на Qnyx
    Qnyx
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#46] от "Darth Plagueis":

    Преди точно година от статия малко по-горе камерите са били приблизително 250. За една година колко е увеличен броят им? Дори 4 пъти да е увеличен - достатъчно ли е ?

    Trust no one.
  48. 48 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1252 Неутрално

    Лиланка- приятелка на Черепа?Той ще е бесен,че всички са я гледали дибидюс гола от Плейбой.

  49. 49 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    [quote#46:"Darth Plagueis"]че камерите са на твърде голямо разстояние една от друга или са на входа и на изхода на града, а това не е вярно. [/quote]
    Ами Козлодуй - Враца - София има на входа на Хърлец от страната на Козлодуй, Баница, Враца (но на входа на самия град след кръговото и то не съм сигурен) на изхода на Враца към Мездра, след това чак на Лукойла на магистралата и на входа на София. Това по спомен от преди няколко дни. Т.е., през 50 километра където има значимо разклонение.

    Пак споделям, че проектът бе за анализ на натоварването на пътищата и само имидж рекогнишъна му е почти в реално време. Всичко останало е за съвсем други цели. Сега го разширяват, но пък целта не е ясна. Къде по-ефективно ще е да осигурят една безплатна качествена навигационна програма с онлайн тракер и да я раздават безплатно.

  50. 50 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#45] от "atominfo":

    Добре, пак казвам - защо правиш безсмислени сравнения. Агенцията споделя с всички данните, които събира, за да има максимална полза, а не само суха статистика за вътрешна употреба. Ясно, че не може да има камери на всеки 10км (не че не може, но не е целесъобразно). Другото са комерсиални софтуери, които ползват различни техологии, с точно определени цели. Да, всичко, което казваш е така, за закъснението на реакцията и т.н., но целта на тази система не е създава на навигация на АПИ, а събиране на данни за трафика. И ако тези данни могат да се ползват в реално време за проследяване на натовареността на трафика не виждам проблем в това. Никой не е длъжен да ти прави безплатен навигационен софтуер. Ако си мислиш, че с това на гугъл не се плаща се лъжеш, ако не ти, някой друг плаща, за да те залива с персонализирани реклами и спам.

  51. 51 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    С такава постановка на въпроса съм напълно съгласен. Достатъчно беше и в статията да напишат, че АПИ ще предостави безплатно обемните трафичните данни от монтираните камери за използване от населението и заинтересованите производители на софтуер и щях под статията да напиша само "Благодаря! Браво На АПИ!" и толкова.

    Всъщност аз не бих имал нищо против и да се даде достъп до суровия поток от данни, както и да се каже в какви точки се терминира и за какви съпътстващи нужди, но това е друга тема.

    Между другото, ако АПИ искат да правят реклама на България като управляема дестинация, могат да драснат по едно писмо на водещите производители на навигационен софтуер с предложение за интегриране на техните данни в приложенията. Там освен трафичната информация ще има и спотови данни за текущи ремонти, временни ограничения и т.н. и това ще е едно прекрасно допълнение към вече съществуващите възможности на приложенията за уведомяване и направляване на трафика с цел пестене на време.

  52. 52 Профил на atominfo
    atominfo
    Рейтинг: 212 Неутрално

    Забравих. Гугъл не ползвам. Устройството се рутва до 30 минути след като е в ръцете ми и всичките (не)натрапчиви сървиси на гугъл се спират. Полза нула - вреда на килограм от него. Та нито ползвам, нито някой плаща за това, че аз ползвам. И рекламите съм изчистил и никога не цъкам на спонсорирани линкове за да не набутвам хората с кинти за глупости.

  53. 53 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 451 Неутрално

    [quote#5:"Mark Twain"]Аз приложението не го намерих?[/quote]

    Най-сетне "изплува". Казва се "LIMA Мобилно приложение на АПИ". Да се чудиш за какъв им беше да го кръщават на столица...?

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK