Елън Мъск: Apple е гробището на Tesla

Елън Мъск: Apple е гробището на Tesla

© Mike Blake, Reuters



Основателят на Tesla Motors не е особено притеснен от новините, че Apple разработва свой автомобил и не вижда компанията като конкурент. В интервю за германския вестник "Ханделсблат" Мъск на няколко пъти се изказва доста остро за проекта на Apple и за компанията от Купертино като цяло.


Попитан дали се притеснява от броя бивши инженери на Tesla, които вече са част от Apple, Мъск отговаря: "Те назначават хората, които уволняваме. С някои приятели наричаме Apple "гробището на Tesla". Ако не пробиеш в Tesla, отиваш да работиш в Apple", заявява Мъск.


Той по никакъв начин не е притеснен от намеренията на Apple и целите на компанията в автомобилния сегмент. Според Мъск, Apple не е подготвена за трудностите, които предстоят в реализирането на такъв проект.




"Виждали ли сте Apple Watch? (смее се) Не, сериозно, хубаво е, че Apple се развива и инвестира в тази посока. Но колите са много сложни в сравнение със смартфони и умни часовници. Не можеш просто да отивеш при доставчик като Foxconn и да кажеш "сглоби ми кола". За Apple автомобилът е следващата логическа стъпка най-накрая да предложи сериозна иновация. Нов молив или по-голям iPad не са достатъчни", коментира Мъск.


Извън темата за Apple, Мъск заявява, че германските автопроизводители са вкопчени в миналото. Според него автомобилната индустрия е достигнала границата на възможното на бензина и е време за следващото поколение автомобили. "Видяхте какво стана и със скандала с Volkwagen. За да реализират прогрес се оказва, че е трябвало да измамят", коментира Мъск.


Той е провел разговори с германски регулатори и представители на правителството, за да обсъдят бъдещето на електрическите автомобили в страната. Не крие, че е поискал допълнителни стимули, за да помогнат на развитието на Tesla. Сред тях е разрешаването на електрическите автомобили да използват бус лентите, както е направено в Осло.

Коментари (95)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 947 Неутрално
  2. 2 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    "С някои приятели наричаме Apple "гробището на Tesla". Ако не пробиеш в Tesla, отиваш да работиш в Apple".

    Илон, тръгнал си по пътя на г-н Дел.

    Изпълнителните директори трябва да имат много по-висока класа и да не се подиграват на конкурентите си.

    в Тесла постигате невероятни резултати. но не се подигравай на хората, които не остават при вас или ги уволнявате и отиват в Епъл. защото утре Епъл може да произведе автомобил, който съм убеден, че ще бъде по-добър от вашия.

    ако Стив беше начело на Епъл, съм убеден, че с техния автомобил щяха жестоко да ви натрият носа. сега просто смятам, че ще произведат много добър автомобил (ако продължат да вярват в успеха на продобен проект).

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  3. 3 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Е нищо не казва, на минус колко хиляди $ е от всяка продадена Тесла.

  4. 4 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 616 Неутрално

    тесла колите на бъдещето.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  5. 5 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    "Виждали ли сте Apple Watch? (смее се) Не, сериозно, хубаво е, че Apple се развива и инвестира в тази посока. Но колите са много сложни в сравнение със смартфони и умни часовници."

    и как точно колите са по-сложни от смартфони?
    имаш една батерия, едно шаси, една кожена тапицерия и един двигател. имаш това, което си имал в един автомобил от последните 100 години.

    как? как тези известни от векове механизми са по-сложни от механиката и електрониката на смартфоните?

    честно казано, имах много по-високо мнение за Илон до това му изказване.

    сега вече смятам, че е обречен на провал. дано греша, защото електромобилите и неговата пионерска дейност там, както и ракетите за многократно използване са много добри идеи. но с човек с подобна персоналност и его, съм убеден, че неговите начинания са обречени в дългосрочен план.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  6. 6 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#3] от "deymus":

    загубите на Тесла се увеличават през всяко изминало тримесечие за последната година. което е много лоша новина за бъдещето на фирмата и за това, колко успешна е стратегията й.

    също така, е много лоша новина за бъдещето на електромобилите от този клас.

    да не стане след една година Тим Кук да даде интервю:
    "радваме се, че Илон Мъск, уволнен от борда на директорите на Тесла, прие нашата оферта за работа в отдела на Епъл. да, нашите смартфони и смартчасовници не са толкова сложни, в сравнение с автомобилите, но се надявам Илон да намери предизвикателства в съвместната си работа с бившите си колеги от Тесла"

    но Кук е изискан директор. не би обидил някой свой конкурент

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  7. 7 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Колкото и да се дуе тоя с неговата кола не можеш да стигнеш до Варна, евентуално може и да се дакараш до Пловдив ако пазиш батерията.

  8. 8 Профил на jedimonster1
    jedimonster1
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#5] от "полувишис":

    По скоро започва да му "пари под задника", иначе нямаше да говори такива глупости, просто се страхува. Апъл и Гугъл със сигурност ще влязат в бизнеса с електромобили и Мъск вече няма да може да се изявява като "единственият правещ качествени електрически автомобили".

  9. 9 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3402 Неутрално

    . Ако не пробиеш в Tesla, отиваш да работиш в Apple", заявява Мъск."Има самочувствие.

  10. 10 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 1079 Любопитно

    До коментар [#5] от "полувишис":


    [quote#5:"полувишис"]и как точно колите са по-сложни от смартфони? [/quote]Не се излагай,все пак....

    [quote#5:"полувишис"]имаш една батерия, едно шаси, една кожена тапицерия и един двигател. имаш това, което си имал в един автомобил от последните 100 години. [/quote]Това далеч не цял автомобил.

  11. 11 Профил на lynyrdS
    lynyrdS
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Доколкото ги знам до някое време Аpple като нищо ще купи Tesla
    за по-лесно... че може и голяма полза да има..

  12. 12 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 927 Неутрално

    До коментар [#5] от "полувишис":

    Не съм съгласен с това мнение.
    Една кола (говорим за нов автомобил/електромобил) е изключително комплексна откъм електрониката. Говоря за електрониката и софтуера, защото там имам пряко наблюдение. За пример мога да дам Тойота - когато стана проблема с газта преди няколко години, за да се разбере какво се случва в софтуера, бяха наети инженери от НАСА при все, че им бяха дали достъп до кода. В крайна сметка се оказа немърливост при писането - допуска се рекурсия, която омазва една от нишките. Сумарният брой редове код е вдин автомобил е повече отколкото е в една совалка или в някой от роувърите на Марс! Електрониката трябва да отговаря на далеч по-строги изисквания за ЕМС/отказоустойчивост, спрямо същата електроника вграждана в смартфон. Софтуера, който се грижи за живота, зареждането и здравето на батериите си е стабилно сложен, защото трябва да имаш статистика за всяка батерия в колата и да сигнализираш при проблем и т.н., и т.н.
    Така че според мен Илон в случая е прав с това си изказване.

  13. 13 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#6] от "полувишис":

    Развиват собствена мрежа от зарядни станции + инвестират в гига завод за батерии.
    Не се ли замисляш, че тези загуби може да идват от там?

  14. 14 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 687 Весело

    сега вече е ясно кой е новия визионер!
    подсказка - не е Тим Кук!

  15. 15 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#3] от "deymus":

    Недей да правиш чужди сметки.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  16. 16 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#7] от "tlnet":

    Явно никак не си запознат с Тесла и това колко км може да минеш с нея.
    Нито какво представляват суперчарджърите ...

    А и да не мислиш, че на някой му дреме дали може да стигнеш до Варна, хората ги интересува от New york да стигнеш до Маями или от Париж до Монако ...

  17. 17 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 651 Неутрално

    До коментар [#2] от "полувишис":

    Да разбирам ли, че с "Илон" и "Стив" си в доста по-добри отношения, щом ги адресираш на малко име, от колкото с "г-н Дел".

  18. 18 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#13] от "vtl53383951":

    не познавам бизнеса на Тесла в детайли. нито корпоративната, бизнес, оперативната и маркетинговата стратегия на фирмата.

    и не ме разбирай погрешно, пожелавам успех на Илон и на Тесла. защото смятам, че е новатор и че бизнесите, с които се е захванал са прогресивни и ще са от полза за обществото като цяло.

    но това му изказване издава, че той съвсем не е толкова почетен човек. че не е над нещата, че е склонен да се подиграва на конкурентите си, че е склонен да се поддава на своите малки и долни страсти. а това не говори добре за бъдещето на Тесла с него начело. защото ще вземе погрешни решения и ще ги натрапи на екипа си и ще се оправдае с екипа си, или с "непредвидени фактори", когато се провали.

    бизнес историята помни много иноватори като него...

    но не му пожелавам провал.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#12] от "zero_day":

    не казвам, че един електромобил Тесла е опростена система. един електромобил става много сложна система, заради всичките датчици и електроника, които контролират подаването на гориво, извеждането на изгорелите газове, степента на износване на определени елементи, скорост, ускорение и т.н. сериозно съчетание между физика, електроника и операционната система, която управлява всичките процеси.

    и все пак. имаме си совалки, които работят с unix от 80-те. имаме и електромобили, които страдат не от сложността на системата, а от лошо написан и лошо тестван софтуер.

    за мен е обидно, че Илон се изказва със снизхождение към продукти на Епъл, като към елементарни вещи, а превъзнася автомобилите си.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  21. 21 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    [quote#16:"vtl53383951"]Явно никак не си запознат с Тесла и това колко км може да минеш с нея.
    Нито какво представляват суперчарджърите ... [/quote]
    Колко да минеш, по спецификация към 400, ама това при мнооого предварителни условия. А суперчарджъра зарежда "само" за половин час, и след 200 километра - пак.
    Може би бъдещето е на ел. автомобилите, но първо ще трябва някой да направи научен и технологичен пробив, за да реши проблема с акумулаторите.

  22. 22 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#16] от "vtl53383951":


    Ако тръгнеш от Ню Йорк за Маями с Тесла най вероятно никога няма да стигнеш.

  23. 23 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    [quote#20:"полувишис"]за мен е обидно, че Илон се изказва със снизхождение към продукти на Епъл, като към елементарни вещи[/quote]
    Ами елементарни вещи са, колкото и да ти е странно. 70% реклама , 20% софтуер и 10% "желязо", което само е проектирано от Apple. Нормално е да се изказва със снисхождение.

  24. 24 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    До коментар [#5] от "полувишис":

    Илон е магаломан и е неприятен като човек. Това не значи че не е умен и хитър бизнесмен. Тесла е революционен автомобил не защото има ел-мотор и батерия а защото Мъск успя да мине всички сертификации за автомобили. Алъл няма такъв проблем. Безкрайно по-лесно е да сертифицираш телефон.
    Мъск успя да създаде и екосистема около колите си, нещо което е много трудно.
    Работата започна от Приус на Тойота но Тесла е истинска ел кола и в интерес на истината е първата кола в света която се наложи и която хората искат да купуват. Ако нямаше Тесла нямаше да има и БМВ й8 или Нисан Лийв ...
    Това че Мъск е л2йно не значи че трябва да омаловажаваме постиженията му.

    California Über Alles
  25. 25 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#24] от "Pontif А":

    това, което съм казал по-горе ни най-малко не цели да омаловажи постиженията на Илон и на Тесла. просто е неприятно, когато човек на неговата позиция се държи като абсолютно лайно и обижда конкуренти. и по този начин си създава ненужни врагове. защото той вероятно се държи по същия начин и със своя екип и със своите партньори...

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  26. 26 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 450 Весело

    Вчера Майкрософт, а днес и Тесла направиха на г*з ябълките

  27. 27 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Звучи познато:

    Michael Dell said before a crowd of several thousand IT executives:
    "What would I do? I'd shut it down and give the money back to the shareholders"

  28. 28 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Тесла ще почака.
    Цената на горивата ще бъде ниска за години напред.
    Аз лично не бих платил двойно повече за автомобил, който да ми икономиса тези пари за следващите 10 години, на да ми удължава с 1 час времето за пътуване София-Бургас и с час и половина - София-Варна. С който ще се страхувам да мръдна встрани от магистралите или да качвам планини, щото не знам дали батерията ще мине Хаинбоаза.

    Надут палячо.
    Имат пари, щото емитираха акции. Класически балон. Скоро ще се спука.

    Не Епъл е заплаха за този смешко, а големите фирми, като Тойота.
    Не са казали, не са направили такава кола. Но са преценили, че още е рано да трошат пари. Все едно да влагаш пари за разработката на огромен самолет, без да си решил какъв двигател ще може да го вдигне...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  29. 29 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#12] от "zero_day":

    Не ме коркай. Моторът ми също има ECU =]

  30. 30 Профил на CIA Germany
    CIA Germany
    Рейтинг: 948 Любопитно

    [quote#5:"полувишис"]и как точно колите са по-сложни от смартфони?
    имаш една батерия, едно шаси, една кожена тапицерия и един двигател. имаш това, което си имал в един автомобил от последните 100 години.[/quote]

    Разработката на i3 и i8 на BMW струва 1 млрд €. Не знам колко струва разработката на Apple Watch, но със сигурност не е 500 млн $ или €.

    По твоята логика явно BMW са абсолютни неудачници, щом са инвестирали толкова много пари. Все пак правят коли от 100 години насам примерно.

    Hope is the first step on the road to disappointment.
  31. 31 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#2] от "полувишис":

    а да бе.
    стив джобс прави красиви пластмаси.
    нищо повече.
    и го представя все едно е направил говореща пластмаса.

  32. 32 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    [quote#28:"Саранди Говедаров"]Надут палячо.
    Имат пари, щото емитираха акции. Класически балон. Скоро ще се спука. [/quote]
    глупости.
    я отиди на сайта примерно на spacex
    и виж какви хора търсят и на какви позиции.
    това не ти е някакво сайтче да правим.

  33. 33 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Каруцари обсъждат Ферари.
    Така звучат "пернишките експерти" по темата Тесла.
    Същите съветски каскети знаят всичко за Демокрацията.
    Дерзайте пичове. Вашата улица ще е винаги в мрак. Менталното гето не прощава.

    Между другото: Карам Тесла и ви я препоръчвам. Неописуемо усещане и удоволствие.

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  34. 34 Профил на balla
    balla
    Рейтинг: 526 Неутрално

    а тесла е гробището на гугъл

  35. 35 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Аре бегай ве....
    Карал Тесла, голям праз.
    Ми докарай я до Варна, да те видя :))

    Не си ли се замислял, че основната функция на една кола е да те закара от една точка до друга. Не да се фукаш по форумите.
    Щото да не ти казвам аз какво карам.
    Когато твоята мотика....пардон...тесла, успее да те прекара през някой планински проход в БГ-то, ела се обади :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  36. 36 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#7] от "tlnet":

    Ако пазиш батерията може да отидеш до Бургас и да се върнеш в София с едно зареждане. А иняче при нормална употреба минаваш около 480км.

  37. 37 Профил на Технолог
    Технолог
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Феновете на Аппле са приели това интервю, като руски тролове - изказване на украински или полски политик.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  38. 38 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    Apple са се усетили, че единствения начин да направят добра кола е да откраднат он ноухауто на Тесла и го правят като привличат бивши техни служители, па било те и от по-посредствените.

  39. 39 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#7] от "tlnet":

    Умник си ни ти!

    Тесла С с разширен пакет минава 600+ км на ток.

  40. 40 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#24] от "Pontif А":

    Мегаломаните движат света напред, с мишки и имитатори не става.

  41. 41 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Доста рязко се изказва за волсваген при положение, че компанията му продава коли 510 коня и ги водят 690. Тестове му е майката.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  42. 42 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 623 Неутрално

    При цялото ми уважение към това което прави Тесла и и към бъдещето на електромобилите, ще отбележа, че към момента компанията е все още на загуба и се финансира от акционерите.
    Едновременно с това ползва всички възможни държавни и законови предимства.
    Докато Тесла не изработи стабилен бизнес модел и не започне да плаща дивиденти, нямам как да си го мери с останалите производители на автомобили.

  43. 43 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    [quote#33:"Bulgerman"]Между другото: Карам Тесла и ви я препоръчвам. Неописуемо усещане и удоволствие.[/quote]

    До коментар [#33] от "Bulgerman":
    Това е нещо което говедовъдите никога няма да разберат - Който си купува Тесла не я купува за да пести от бензин. Колата сама за себе си има качества които я правят желана. Никой не дава $100К+ заради икономията от бензин.
    Сещам се за вица - мангал1 - ей хубаво нещо е туй салама! Мангал2 - ти па откъде знаеш? Кога си ял салам? Мангал1 - Абе аз не съм ял ама брато като беше в Румъния гледал един как ял салам ...

    California Über Alles
  44. 44 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Тия Тесли за какви се мислят?
    "
    Така, а какво поначало е електрокарът? Електрическо превозно средства, състои се от купе с командно табло за шофиране и акумулаторна батерия. Обикновено се прилага при превоз на неголеми разстояние на тежки товари – до 4-5 тона – в дейността на складове, гари, летища и т. н. Това е напълно екологично чисто транспортно средство.
    През 1952 г. е създаден и първият български платформен електрокар.

    Първият износ на завода е осъществен през 1957 г., когато с произведени 172 платформени електрокара с моделен индекс ЕП 2002. През 1958 г. се изнасят и 3000 електрокарни машини за Китай. До края на 1963 г. в редовно производство са вече 14 типоразмера електрокари. Освен в соцлагера, емблемата на завода е позната и във Франция, Англия, Белгия, Испания, Австрия, Индия, Турция и Гърция, Китай, а след това и в Япония.
    Английското списание "Мъкеникъл Хендлинг", пише за нашите кари като за "особено яки и здраво конструирани". Швейцарската фирма "Ханс-Щюдли", която продава машини от българския завод, в писмо изразява задоволството на своите клиенти от "изработката, удобствата и голямата производителност" на нашите електрокари. Западногрманското фирма АБГ, закупила от тях, потвърждава тази оценка
    "
    Когато сме правили тесли, "Илон" още не е бил планиран.

  45. 45 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    [quote#5:"полувишис"]и как точно колите са по-сложни от смартфони?
    имаш една батерия, едно шаси, една кожена тапицерия и един двигател. имаш това, което си имал в един автомобил от последните 100 години[/quote]

    Четейки тази плява, стигам до извода, че не си никакъв "полувишис". Най-много да си "четвъртвишис".

  46. 46 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    [quote#40:"abdulhazred"]Мегаломаните движат света напред, с мишки и имитатори не става.[/quote]

    До коментар [#40] от "abdulhazred":
    Точно за мегаломаните ... не знам. Има много СЕОта които са нормални, свестни хора. Мъск е просто по-странен тип. Аз нямам намерение да му бъда приятел. Така че личните му качества нямат значение. Имат значение за хората които работят с него. Аз лично не съм чувал някой да се оплаква от него като бос. А това че е ароганен .... нямам идея дали му помага или пречи.

    California Über Alles
  47. 47 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    До коментар [#44] от "emil.boev":

    Ами купи си тогава електрокар и си джиткай с него.
    София-Бургас за има-няма месец.

  48. 48 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#13:"vtl53383951"]Развиват собствена мрежа от зарядни станции + инвестират в гига завод за батерии. [/quote]

    ... май са забравили "блъскащите се колички" на Лунапарк... нещо такова ще трябва да направят... спират тока и всичко спира!
    )))
    а може и да ни сложат на релсов път, тип влака - стрела... и никакво задминаване (нсо да го духат!)
    ))))))

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  49. 49 Профил на Bulgerman
    Bulgerman
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#43] от "Pontif А":

    Виц за виц

    Град в Сомалия.
    Гладна тълпа препуска след отчаяно бягащ Хляб. Той свива зад ъгъла и гледа Пържолата се изтегнала в един шезлонг и си лакира ноктите.
    - Бягай Пържоло, гладните са зад ъгъла!!! -извикал ужасен Хляба.
    - Бягай ти Хлябе. Мен тука никой не ме познава....

    XXI век е! Електронно Правителство и Гласуване.
  50. 50 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#16:"vtl53383951"]А и да не мислиш, че на някой му дреме дали може да стигнеш до Варна, хората ги [/quote]

    а какво би станало, ако по магистралите сложат метална шина на едната лента, напр. и пуснат ток?!? също тролей, а

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  51. 51 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 455 Гневно

    [quote#18:"полувишис"]но това му изказване издава, че той съвсем не е толкова почетен човек. че не е над нещата, че е[/quote]
    Да бе да, то Епъл са много почтени, та се късат направо.
    Що не вземат и кажат от Епъл: не ни трябват хора от Тесла, те създадем собствени кадри?
    Що не вземат да дарят някой друг милиард за някаква кауза, от всичките 20-30 на които са на печалба?
    Идиотите от Епъл можеха поне да унифицират зарядните и да преминат на микро юсб, да ама не...

    Така, че, не ми говори за порядъчност.

  52. 52 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 609 Неутрално

    [quote#2:"полувишис"]в Тесла постигате невероятни резултати. но не се подигравай на хората, които не остават при вас или ги уволнявате и отиват в Епъл. защото утре Епъл може да произведе автомобил, който съм убеден, че ще бъде по-добър от вашия. [/quote]

    За да постигнеш невероятни резултати има нужда от гении! След като умря Стив Джобст Епъл не е направил никаква иновация, а само живее на стари лаври и върви по пътя на Нокия.

    След 10 години е напълно възможно Епел да не е сериозен участник дори и сред производителите на мобилни телефони. Да не говорим, че те дори и не произвеждат нищо, а само поръчват на компании като Foxconn.

  53. 53 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#36] от "bpcorp":

    Лаик, що не попрегледаш форума на тесла. Има стотици данни от собственици тествали пробега в реални условия.

  54. 54 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 609 Неутрално

    [quote#42:"Big_Villager"]При цялото ми уважение към това което прави Тесла и и към бъдещето на електромобилите, ще отбележа, че към момента компанията е все още на загуба и се финансира от акционерите.
    Едновременно с това ползва всички възможни държавни и законови предимства. [/quote]

    Оперативно Тесла е на сериозна печалба, а имаше и тримесечия, когато и счетоводно беше на печалба! Нормално е един нов бизнес, който тепърва ще се развива и има нужда от много инвестиции да не е на печалба от първия момент!

    Какво значение имаше, че Фолксваген е на дебела печалба, като се оказа, че технологията им не отговаря на стандартите и сега ще трябва да плащат глоби и обезщетения с пъти по големи от печалбата им!

  55. 55 Профил на Жълтопаветник
    Жълтопаветник
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#39] от "Нико":

    А с още по разширения пакет можеш и до луната да стигнеш, нали?

  56. 56 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#42:"Big_Villager"]Докато Тесла не изработи стабилен бизнес модел и не започне да плаща дивиденти, нямам как да си го мери с останалите производители на автомобили. [/quote]

    подобен спор, преди време, имаше за пощенските гълъби и интернет...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  57. 57 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#45:"fireball"]Най-много да си "четвъртвишис". [/quote]

    искаше ми се да напиша:
    2 х 1/4 или 10 х 1/20 ... но виждам, че вие сте стигнали до далече по-точен резултат!

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  58. 58 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 472 Весело

    До коментар [#51] от "destino":

    Микро USB въдъфъ?! Сигурно много те влече всеки път да се чудиш от коя страна да го ръгнеш така че да не му е за последно
    Магнитните зарядни за Маковете няма какво да ги коментираме в такъв случай нали?

    Stef
  59. 59 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Да иновациите трябва да се подпомагат, но защо пък частни коли (пък били те и електрически) в буслентите?!

    chavo64
  60. 60 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Да де, ма е "Тесла", без мистър "Тесла".

    chavo64
  61. 61 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#15] от "simval":

    Вместо само да трупаш постове, вземи малко се поинтересувай
    http://www.reuters.com/article/2015/08/10/us-teslamotors-cash-insight-idUSKCN0QE0DC20150810

  62. 62 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    От изказването му по скоро струи страх , злоба и несигурност , отколкото ирония и подигравка , но може и да бъркам де.

  63. 63 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 604 Весело

    [quote#33:"Bulgerman"]Между другото: Карам Тесла и ви я препоръчвам. Неописуемо усещане и удоволствие.[/quote]

    Бай Пешо, на тролей 1ца има същото усещане Е липсва му таблет за стотарка да разцъка гугъл мапс, ама са по коледа може да вземе един на изплащане...

    Сериозно, аз залагам да традиционните автопроизводители, като към момента водещите са най-вече Тойота и Нисан, а Теслата според мен никога няма да се предлага "масово" и ще си остане нишов продукт.

  64. 64 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#12:"zero_day"]Говоря за електрониката и софтуера, защото там имам пряко наблюдение. За пример мога да дам Тойота - когато стана проблема с газта преди няколко години, за да се разбере какво се случва в софтуера, бяха наети инженери от НАСА при все, че им бяха дали достъп до кода. В крайна сметка се оказа немърливост при писането - допуска се рекурсия, която омазва една от нишките. Сумарният брой редове код е вдин автомобил е повече отколкото е в една совалка или в някой от роувърите на Марс! [/quote]

    Личи ти къв разбирач си , нали не мислиш, че Компании като Епъл и Гугъл нямат възможност да напишат код за кола , да не е проста работа , но за тези компании е фасулска работа предвид това , което правят . Гугъл имат дори напълно автономен автомобил , който се представя доста добре при тестовете в реална обстановка , което изисква софтуер на ниво, което Тесла може да мечтае само.

  65. 65 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 901 Неутрално

    До коментар [#61] от "deymus":

    Вместо да се интересуваш какво прави Мъск, съсредоточи се върху твоите лични задачи.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  66. 66 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 848 Неутрално

    До коментар [#65] от "simval":

    Хаххаха хороскопа ли си четеш, неуки?

  67. 67
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  68. 68 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 455 Весело

    [quote#58:"stef"]Микро USB въдъфъ?! Сигурно много те влече всеки път да се чудиш от коя страна да го ръгнеш така че да не му е за последно [/quote]

    Като цяло, мнението ми беше за световна унификация на зарядните, за да пестим от ненужни зарядни устройства.

    Иначе да, прав си за микро юсб-то.
    Чакаме новото юсб, казват, че е лишено от този недостатък.

  69. 69 Профил на destino
    destino
    Рейтинг: 455 Весело

    [quote#63:"xymax"]Теслата според мен никога няма да се предлага "масово" и ще си остане нишов продукт. [/quote]

    Споко. Чакаме Тесла Модел 3.
    Тогава много неща ще станат ясни.
    Ако тази кола, ще се продава за 35К$, и ако в Европата ще е в рамките на 25-35К евро, се виждам като потенциален клиент.

    Маск е пич, харизматичен, има идеи и е мечтател!

    Засега му трябва малко повече конкуренция, и увеличение на точките за зареждане.
    За София-Варната трябва да кажа, че сме последна дупка на кавала. Руснаците също много страдат идиотите, че от Магадан не могат да стигнат до Якутск на Тесла.
    И не разбират, че прогресът минава покрай тях.

    Дано не стане така с България.

  70. 70 Профил на .!.
    .!.
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#5] от "полувишис":

    Леле, ама ти сериозно ли питаш как колите са по-сложни от часовници?!?

    Верно че феновете на Епъл сте си малко секта, но дори за секта това е странен (да не кажа нещо по-силно въпрос).

    Иначе Елон го е обяснил в един от параграфите, не можеш да отидеш при някой да ти го сглоби и после да продаваш с абсурдна печалба.

  71. 71 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 561 Весело

    Дивелъпмънс кънтри, с поместен фолклор ...

  72. 72 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#70] от ".!.":

    пич, Илон Мъск е основател на PayPal. това прави ли го добър автмобилен инженер и производител?

    какво ми задаваш глупави въпроси, също като Илон Мъск. който пита дали можело някой друг да ти сглобява телефоните и да ги продаваш с невероятна печалба? ами може. има конкурентен пазар.

    той как продава Тесла на цените, на които ги продава? има клиенти, купуват.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  73. 73 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2135 Неутрално

    [quote#19:"полувишис"]ти май си много малко и нищожно човече, щом от всичките ми постове се хвана за това. комунистче ли си, въшлива червена тикво? разкарай се![/quote]
    А това твое изказване:
    [quote#18:"полувишис"]че той съвсем не е толкова почетен човек. че не е над нещата, че е склонен да се подиграва на конкурентите си, че е склонен да се поддава на своите малки и долни страсти. а това не говори добре за [/quote]
    го написа като самодиагноза нали?

    Русия- проказата на планетата Земя.
  74. 74 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 623 Неутрално

    До коментар [#54] от "Ал Бънди":

    Като първо това е типично за Мъск. Има идея, набира капитал, развива нещо което е типична спекулация до момента в който не почне да изплаща дивиденти.
    В момента който изчезне уау ефекта ще се види дали начинаието има бъдеще.
    Маржовете в автомобилната индустрия са 2%.
    А там има афтърсейлс за разлика от Тесла, където няма какво да се ремонтира и поддържа.

  75. 75 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#68] от "destino":

    Няма нужда да чакаш - има го в MacBook 2015 , вече май и при Google

  76. 76 Профил на Morbias
    Morbias
    Рейтинг: 1230 Весело

    Сещам се за коментари на видни личности малко преди излизането на айфона в смисъл колко е различна смартфон индустрията от тая с персоналните компютри и как ябълките нямат шанс, особено с лъскави играчки без реална клавиатура. На тогавашните цеота на Палм и Майкрософт им беше много смешно и се шегуваха с навирени носове в подобен на Мъск стил.

    Историята после я знаем

    The Morbias Station is a transport hub that focuses all traffic passing through Taryd's jumpgates
  77. 77 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#49] от "Bulgerman":

    Колега, много готин виц, ама къде сте учили български език??? Трябва малко да си опресните познанията по българска граматика...

    [quote#49:"Bulgerman"]извикал ужасен Хляба.
    - Бягай ти Хлябе.[/quote]
    –-> ужасен извикал Хлябът...ти, Хлебе! ...

  78. 78 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4231 Неутрално

    Отстрани всичко изглежгда просто.
    А е постоянна инновация и конкуренция в множество от светове.

    В проект за и производство на нов автомобил, например.
    Нови части и нови подсистеми, вкл. смарт електроника.

    Този бабаит "с теслата" просто го дава дърводелски, като за реклама

    Мениджър. Такъв не се поти да проектира, да сглобява и да тества компоненти и интеграция.

    Просто спуска deadline и "готово".

    Ако стане, стане...

    До коментар [#5] от "полувишис":
    "Виждали ли сте Apple Watch? (смее се) Не, сериозно, хубаво е, че Apple се развива и инвестира в тази посока. Но колите са много сложни в сравнение със смартфони и умни часовници."

    и как точно колите са по-сложни от смартфони?
    имаш една батерия, едно шаси, една кожена тапицерия и един двигател. имаш това, което си имал в един автомобил от последните 100 години.

    как? как тези известни от векове механизми са по-сложни от механиката и електрониката на смартфоните?

  79. 79 Профил на ddemivor
    ddemivor
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Голямото замърсяване от автомобили е в градовете, така че електромобилът е много добра алтернатива на нафтовите двигатели. Все още електромобил не може да стигне от София до Варна, но може да превозва отделно в София, отделно във Варна и от това ще спечелят и двата града с далеч по-чист въздух.

  80. 80 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Уфффф, аман от комплексари.

    Всеки предмет, си има функция.
    Няма значение колко хубава музика ти свири един телефон и колко хубсви клипчета ти върти. Ако не можеш да проведеш телефонен разговор по него, когато се наложи - какъв телефон е тогава?

    Теслата може и да е хубава кола и сега - за ентусиасти и прочие "визионери". Ама ако имаш амбициите да ставаш глобален играч - да, трябва да мислиш за съотношението начална цена-експлоатационни разходи.
    Хората, дето си купували коли за 100+К не мислели за горивото, иронизира ме един човечец. Направо велико прозрение.
    Те и тези, дето карат Бентли, не мислят за горивото.
    Ма като гледам - не ги карат много, Бентлитата....
    Ако искаш да си глобален играч, трябва да продаеаш на масовия потребител. А той мисли за тези неща.
    Докато не се реши проблема с цената, пробега и удобните медта за зареждане - теслата ще си остане нишов продукт. Факт.
    Колкото и велико да е усещането - няма да си купя кола, която да я мисля фали ще ме закара от София до Варна и с колко ще ми се скъси пробега, ако кача едно прасе или 200 кила домати в багажника.

    Така че, дотогава ще си караме старомодните лексуси и баварци, пък нека ни иронизират "визионерите".

    Още помня един такъв визионер, дето се набуха с 20 000 долара в акции на 1-800-FLOWERS, по времето на дот-ком балона в щатите преди 15-тина години.
    И тогава ни се пидиграваха, че сме изостанали, че не виждаме потенциала на интернет.....пък ние просто се опитвахме да му обясним, че не сме против новото - просто искаме да видим дали ще се наложи в практиката, преди да почнем да падаме по гръб от възхищение.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  81. 81 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    До коментар [#80] от "Саранди Говедаров":

    Говедаров,
    ти мислиш в комунистически категории. щайга компоти, или прасе в колата. иновациите ще минат покрай теб, но ти ще се радваш, че твои приятели са изгубили 10 хиляди долара в дот-ком балони. защото и те като теб, не разбират какво се случва около тях и защо и гледат да не изпуснат последния влак в инвестициите.

    иначе ако не Илон с Тесла, то следващият в този браш ще намери решение на проблемите със зареждането, логистиката и управлението на операциите.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  82. 82 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1410 Неутрално

    [quote#7:"tlnet"]Колкото и да се дуе тоя с неговата кола не можеш да стигнеш до Варна, евентуално може и да се дакараш до Пловдив ако пазиш батерията.[/quote]
    Съвсем спокойно можеш да стигнеш до Варна. Вие си представяте някакъв електрокар сигурно.

  83. 83 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Бе ти от ирония разбираш ли, или мислиш 1:1 като петгодишно хлапе?

    Домати, компоти или 150 килограмовата ти тъща - избери си каквото ти хсресва и ми отговори - 200-килограмов допълнителен товар скъсява ли пробега, и с колко?
    Стига глупости и първосигнални реакции.
    Нито мисля по комунистически, нито бягам от новото. Само че, държа вещите които си купувам, да оправдават цената и най-вече, пррдназначението си.
    Не давам пари за експериментални продукти. Нека други финансират експериментите.
    Аз си купувам доказани и наложили се вещи и марки. Ако това ме прави старомоден в твоите очи - ОК, няма как да ти променя мнението.

    Пак ще ти кажа - префи 15-тина години, с навлизането на Интернет, хиляди новоизлюпено ОН-лайн търговци започнаха да събират капитал, емитирайки акции. Всички те щяха да затрият класическите търговски вериги.
    И маса народ изгоря. Единствено Амазон успя да се наложи и то след повече от 10 години загуби.
    А най-много продават по Интернет пак класическите търговци - просто си направиха съответните поделения, когато пазара наистина узря и навиците на потребителите се промениха.

    И затова мисля, че акционерите на Тесла ще изгорят. А първия масов електромобил ще го наложат утвърдените големи фирми....когато му дойде времето.
    Така мисля. Опитвам се да се аргументирам. Това повод за подигравка и ирония ли е?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  84. 84 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#67] от "полувишис":

    я пак.
    опитал си се нещо ама наполвина.

  85. 85 Профил на г-н Саранди Говедаров
    г-н Саранди Говедаров
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Ти за НАПСТЕР чувал ли си?
    Едва ли.
    Е, ето ти един технологичен пробив, който прегърнах с две ръце, и ползвах с благодатност - щото веднага усетих ползата от него.
    Бях един от първите 10 000 ползватели....
    Това издига ли ме в очите ти :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Чрез глобализация и интеграция, към циганизация и всеобща кретенизация !!!
  86. 86 Профил на Dreadlord
    Dreadlord
    Рейтинг: 727 Весело

    Ако го продават в България това, да направят промоция: Купуваш Тесла, и получаваш НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО и тесла в багажника на Тесла-та.

    Who is General Failure and why is he reading my disk?
  87. 87 Профил на полувишис
    полувишис
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#67:"полувишис"]ти май си бил в кома през последните 30 години. [/quote]

    До коментар [#84] от "mihail_p":


    да, наполовина беше.
    явно още си в кома.

    http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnes
  88. 88 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 904 Неутрално

    [quote#5:"полувишис"]
    http://topgear.bg/?go=article&p=detail&tg_articleId=4786
    За това говорим! Няма да му направят китайско копие с тези характеристики....поне в следващите 5-10 години.
    Виж в алибаба.ком какви пародии продават китайците и се замисли над думите на този мъж!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  89. 89 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#53] от "tlnet":

    Айде да не се обижждаме пич! Само преди месец двама норвежци минаха почти 800км (със средна скорост 40 км/ч и ограничено използване на климатика). А в сайта на Тесла има много точна информация в зависимост от мощността на батеррията, скоростта и метеорологичните условия какви километри може да измите. И тези данни определено не са измислени.

  90. 90 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#28] от "Саранди Говедаров":
    [quote#28:"Саранди Говедаров"]Не Епъл е заплаха за този смешко, а големите фирми, като Тойота.
    Не са казали, не са направили такава кола. Но са преценили, че още е рано да трошат пари. [/quote]
    А сега кажи за слуховете че Епъл щели да пуснат Епъл-кар през 2019.
    Идиотски ли са или не?

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  91. 91 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#28] от "Саранди Говедаров":
    продължение:
    В Германия ел-автомобили се правят и се продават повече от Тесла.
    М/у другото за Фау/Ве са знаели много отдавна(американците) , че правят номера с дизелите, но никой не е повдигнал въпроса от години. А чак сега. Тази работа ми намирисва много.
    Вероятността, да са изчаквали фау/ве да затънат много с много продажби и после да ги "спасят" като купят част от тях , е МОГО ГОЛЯМА.
    Дали с това ще бъде обслужена Епъл? Тука ли е заровено кучето?

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  92. 92 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#52] от "Ал Бънди":
    [quote#52:"Ал Бънди"]След като умря Стив Джобст [/quote]
    Е кой и какъв е пък този???
    Един нагъл брутален тип-търгаш, който бил на правилното място и правилното време.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  93. 93 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1412 Любопитно

    Епъл, Тесла, к'во значение има, след като голяма част от електричеството се произвежда от ТЕЦ-ове на въглища? Каква е ползата за природата? Най-добре да вземат да доразработят водородната горивна клетка, не ли?

    Мома, връщай 12 и 12А!
  94. 94 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#5] от "полувишис":

    Много е просто. Автомобила е нещо на което поверяваш живота си, твоя и на семейството си. Не е джажа еднодневка.
    Производствения цикъл е много по-сложен и по-голям.
    Изискванията към един автомобил са много по-големи, отколкото към един телевизор примерно.

  95. 95 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#83] от "Саранди Говедаров":

    Голям производител от няколко години произвежда "масови" електрически автомобили. Рено-нисан.
    https://group.renault.com/en/company-vehicles/discover/renault-electric-vehicles/

    имат седан, баничарка хечбек..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK