Напълно автономните автомобили според мен са утопична глупост. Екологичния и оптимизиран транспорт е масовия. Не виждам много полза от автономна кола, ако ще виси в задръстването...
Колкото и да е съвършен един компютър той никога не може да замени човешкият мозък в критична ситуация.Понякога в сходни ситуации се изискват различни решения-например дали да се ускори или намали.Идеята за автономен автомобил със сигурност е привлекателна за жените,но аз лично не бих поверил живота си на такъв автомобил.
Нямам претенции да съм велик като Мъск, обаче сега публично ще заложа наличната си чест срещу него и ще кажа, че НЯМА да видим самоуправляващи се коли на магистралите в Америка и след 5 години.
В специални условия, тестови участъци, възможно дори цели тестови градчета направени примерно изцяло от такива автомобили - да.
Наравно с другите на пътя и управлявани самостоятелно - не.
Като допълнителни режими - може би да.
Би било удобно и полезно в задръстване, където хем риска е малък, хем задачата - проста, хем ползата от автоматичното оптимално тръгване на цялата колона едновременно - голямо.
Авто-паркинг също е удобно и полезно за много хора. Но това и сега го има.
То е толкова далече от самоуправляваща се кола колкото Елайза за Епъл 2 беше от изкуствен интелект.
Най-вероятно Мъск много добре знае какво говори, просто медиите го изопачават.
Дама шофьор излезе с колата си от изхода на платен паркинг...
на заден ход.
Наблизо пред който единствен изход на паркинга има трамвайна линия (ползвана).
Пресече на заден ход трамвайната линия.
Продължи на заден по тясна уличка с паркирани коли.
По пътя принуди една-две насрещно движещи се
да се е върнат или приберат встрани.
Спря преди пряка и много натоварена с трафик улица - за да качи колежка приятелка позната.
Продължи на заден с ляв завой в натоварената с трафик улица.
Продължи през насрещно движение...
най-сетне напред И в дясна лента.
До коментар [#6] от "robocop1":
Колкото и да е съвършен един компютър той никога не може да замени човешкият мозък в критична ситуация.Понякога в сходни ситуации се изискват различни решения-например дали да се ускори или намали.
Идеята за автономен автомобил със сигурност е привлекателна за жените,
но аз лично не бих поверил живота си на такъв автомобил.
До коментар [#3] от "niakoi_si":
Точно автономните автомбили ще са бъдещия обществен транспорт: Пиеш си сутрин кафето и докато четеш нещо по смарта си поръчваш електрокаб да те вземе от вас до офиса...Естествено , няма да се возиш сам - ще бъде споделено пътуване - това е близкото бъдеще
Да. И блокира на кръстовището на Орлов мост в час пик и следващия половин час пиеш кафе и дъвчеш бисквити гледайки тъпо.
Истината е в масов транспорт. Под земята, над земята, във въздуха ако щеш. Най-ефективно и евтино излиза масовото. Прозряли са го хората преди няколко века!
Всъщност Мъск си го е казал съвсем точно, до 3 години ще имат работеща автономна кола. 1 бр или 1000 бр. все тая. Но никъде не е казал, че ще са масово по улиците, само регулирането законово ще отнеме десетилетие.
"Автономен" е подвеждаща дума. Това, че има алгоритъм, който го кара да се движи без шофьор, не значи, че колата може да се справи с всяка ситуация.
Работата е там, че дори най-финият алгоритъм не може да изчерпа "света". И това трябва много добре да го знаят точно хората, които се занимават с изкуствен интелект. Това НЕ Е изкуствено съзнание, тоест не може да се справи с истински нововъзникнали ситуации; може да мисли само "на едро", но един разсипан пясък на пътя...и вече ситуацията става нова, с неочаквани резултати.
До коментар [#19] от "robocop1":Няма да има любовници тогава, а подобни потребности ще се задоволяват чрез специални устройства... гледай сайта на OKULA...менят се времената човече...
До коментар [#9] от "Боби Колев":
обаче сега публично ще заложа наличната си чест
--------------
По-внимателно със залозите, че щом по тесните гръцки улички започват да се движат еспериментални автобуси може и да останеш без чест.....
Мъск да се концентрира върху пробега ,че сегашния е никакъв.
След това масирани държавни облекчения за покупка на ел автомобили...... и арабите обратно по камилите, руснаците на снегоходките.... Ех, мечти.....
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
Защо пък не?
Кой би си помислил преди 5-6 години, че ще говориш на телефона си на български и той ще пише текст в реално време?
... или пък, че ще можеш да видиш снимани всички пътища в България (дори и до махала Пърша)
Наскоро имаше скандал с хакнати коли...тук възможностите са неограничени. Да не забравяме, че машината никога не е "автономна"- в нея най-хубавото е, че прави точно това, което й кажеш. Също така най-лошото на машините е, че правят точно това, което им кажеш.
[quote#23:"qwertqwert"]След това масирани държавни облекчения за покупка на ел автомобили...... и арабите обратно по камилите, руснаците на снегоходките.... Ех, мечти.....[/quote]
Проблемът идва И от едно друго място -- петролните компании. Защото там са истински големите печалби. Тях най ще ги заболи.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
Проблемът е, че дори за ежедневни и прозаични нещица в нета има събрани екипи, които непрекъснато да проверяват и да поправят бъгове.
Ако не го правят, най-много услугата да дава някои досадни грешки.
Обаче когато софтуер е закачен за 1500 кила метал...е тогава вече грешките ще са по-скъпи. Високите технологии са много крехко нещо, а напоследък няма стандарти, всеки си мисли, че ще промени света с великия си алгоритъм (само дето както се знае от около 100 години, светът не може да се изчерпа с логика или алгоритъм, което винаги ще води до грешки...)
И докато може да е досадно да ти спре Фейсът или Скайп за няколко часа, ако ти спрат всички "автономни" коли, ще стане интересно.
"Сегашната версия ще позволява автоматична смяна на лентата на движение при пускане на съответния мигач..."
Отсега ви казвам, че никой който е карал БМВ няма да си купи подобна кола.
"Захранвани с 6 акумулатора, те могат да се движат единствено по строго определен маршрут и ако на него има някакво препяствие, датчиците подават команда и микробусът спира. "
И това, което казах:
"В специални условия, тестови участъци, възможно дори цели тестови градчета направени примерно изцяло от такива автомобили - да. "
Всъщност първо не го прави в реално време и второ - защото първото наистина е възможно при достатъчно изчислителна мощ - той успява да направи някаква що-годе сполучлива транслация на казното, обаче му липсва каквато и да е форма на интелегентност, която да му позволи да се учи и да подобрява качеството на интерпретацията или превода.
Общо взето удобно за къси и ясни фрази, но неприложимо в разговорен език.
[quote#6:"robocop1"]Колкото и да е съвършен един компютър той никога не може да замени човешкият мозък в критична ситуация[/quote]
В критични може, но не и в нетипични. Както сте казали, има значение от ситуацията. Където решението е тривиално, но времето за реакция е критично или пък в случаи където е необходимо прецизност и/или повтаряемост, машините обикновено се справят по-добре. Когато обаче ситуацията изисква иновативност и адаптивност, тогава повечето хора могат да вземат по-добро решение.
[quote#12:"bpcorp"]За да се справят в хаоса на движението в България, автономните автомобили трябва да са снабдени с изкуствен интелект. [/quote]
за каквото и да е движение си трябва изкуствен интелект. то не е само газ-спирачка, трябва и решения да се вземат във всеки един момент.
[quote#32:"drumbass"]В критични може, но не и в нетипични. Както сте казали, има значение от ситуацията. Където решението е тривиално, но времето за реакция е критично или пък в случаи където е необходимо прецизност и/или повтаряемост, машините обикновено се справят по-добре. Когато обаче ситуацията изисква иновативност и адаптивност, тогава повечето хора могат да вземат по-добро решение. [/quote]
Аз като се сетя всеки ден вземам няколко решения в критични ситуации докато шофирам.Един изкуствен интелект няма как да се справи.Ако кара на прав път извън града или магистрала е едно,но шофиране в натоварен трафик е съвършено различно.Може би в бъдещето повечето автомобили ще са такива,но ще имат някаква система за комуникация помежду си.
[quote#3:"niakoi_si"]е виждам много полза от автономна кола, ако ще виси в задръстването...
[/quote]
прав си, но това е стъпка в тази посока... като свикнеш да висиш в задръстването на автономната си кола, ще свикнеш да "висиш" и в обществения транспорт.
хех.... викаш хорат са къде къде по-добри шофьори от машините и могат да преценят по-добре ситуацията?
А ако същата машина взема решенията си няколко хиляди пъти по-бързо и предава реакциите си на колата също толкова по-бързо?
За пример може да се вземе авиониката на F-117, който бидейки един от първите стелт самолети не би могъл да лети без постоянни корекции в реално време. Подобни технологии се използват в много съвременни изтребители, защото са специално проектирани със нестабилен летателен профил за да са по-маневрени. Щом Lockheed са я имали тази технология през 1983, как мислите... дали на Мъск ще му е толкова трудно да я възпроизведе? Всъщност той е назад...прототипи се движат напълно автономно в Калифорния и в Италия.
До коментар [#36] от "vari":
Не знал дали някога сте шофирали автомобил,но всяко шофиране изисква вземане на стотици решения от шофьора.И за тези решения се изисква не само интелект,но и житейски опит и познаване на човешкото поведение.Пример-виждаш покрай пътя ,че се е засилило дете и има опасност да излезе на пътното платно.И в зависимост от различни фактори-скорост,терен и много други преценяваш да намалиш,спреш или дори да ускориш ,за да избегнеш удар.Или пък преминавате по малка уличка,на която и от двете страни има спрели автомобили и срещу вас идва друг автомобил,с който не може да се разминете.Никой не е с предимство,но единият трябва да пропусне другият.И кой ще мине пръв се разбира от поведението и на двамата шофьори-може да си присветнат с фарове,да направят жест с ръка и други неформални начини на комуникация.Един компютър няма да разбере това човешко поведение.Самолет е друго нещо-лети си в небето и вероятността от сблъсък е много по-малка.И все пак още няма напълно управляем самолет от компютър.Дори и дроновете имат оператор,който ги направлява.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
ppopov_67
Рейтинг: 638 НеутралноВсеки знае да си тества софтуера за автономно каране и паркиране в Америка.
ДА ЗАПОВЯДАТ ДА ГО ТЕСТВАТ В СОФИЯ!
Тогава ще им кажа, че са юнаци.
chicago514
Рейтинг: 1115 НеутралноДа са живи и здрави хора като Елън Мъск.Те са"лудите"които движат света напред.
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноНапълно автономните автомобили според мен са утопична глупост. Екологичния и оптимизиран транспорт е масовия. Не виждам много полза от автономна кола, ако ще виси в задръстването...
oporna_to4ka
Рейтинг: 466 НеутралноАй дерзайте, пък ние стискаме палци това да се случи!
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаcalc
Рейтинг: 466 НеутралноНие, у БГ, сме на около 30 /трийсе/ год.
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноКолкото и да е съвършен един компютър той никога не може да замени човешкият мозък в критична ситуация.Понякога в сходни ситуации се изискват различни решения-например дали да се ускори или намали.Идеята за автономен автомобил със сигурност е привлекателна за жените,но аз лично не бих поверил живота си на такъв автомобил.
biss Mark
Рейтинг: 1596 НеутралноНа мен пък ми харесва да си карам колата и да сменям предаваките ръчно. Проблемите ми са повече на бензиностанцията.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.alighieri
Рейтинг: 409 НеутралноДневник, пожелавам ви един ден да налучкате как се пише правилно името му.
Боби Колев
Рейтинг: 1393 НеутралноНямам претенции да съм велик като Мъск, обаче сега публично ще заложа наличната си чест срещу него и ще кажа, че НЯМА да видим самоуправляващи се коли на магистралите в Америка и след 5 години.
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083В специални условия, тестови участъци, възможно дори цели тестови градчета направени примерно изцяло от такива автомобили - да.
Наравно с другите на пътя и управлявани самостоятелно - не.
Като допълнителни режими - може би да.
Би било удобно и полезно в задръстване, където хем риска е малък, хем задачата - проста, хем ползата от автоматичното оптимално тръгване на цялата колона едновременно - голямо.
Авто-паркинг също е удобно и полезно за много хора. Но това и сега го има.
То е толкова далече от самоуправляваща се кола колкото Елайза за Епъл 2 беше от изкуствен интелект.
Най-вероятно Мъск много добре знае какво говори, просто медиите го изопачават.
Коки
Рейтинг: 581 ЛюбопитноНомерът е да се направи автономна от зареждане с гориво/ток, но ми се струва далече...
dnevnikar
Рейтинг: 4526 Неутралносеки 4ти кв.км
Автомобили ще произвиждат амтомобили, продават автомобили,
купуват амтомобили и яздят автомобили??
That would be very carried away too much.
"Мъск: Tesla е на три години от напълно автономни автомобили"
Бо По
Рейтинг: 548 НеутралноЗа да се справят в хаоса на движението в България, автономните автомобили трябва да са снабдени с изкуствен интелект.
princess_x
Рейтинг: 1326 Весело''Tesla Motors е само на три години от предлагането на напълно автономни автомобили, обяви нейният основател Елън Мъск.''
А ще могат ли сами да си зареждат батерията, сами да отиват в сервиза за ремонт и други подобни? Това разбирам под ''автономност''.
dnevnikar
Рейтинг: 4526 Разстроеномани мани
....................
Да. Няма нещо за нищо.
Даваш контрол и прочее - за да получиш "удобство".
..................................................
Де ги лево обучават, задкулисно направляват...
Случай преди седмица-две.
Дама шофьор излезе с колата си от изхода на платен паркинг...
на заден ход.
Наблизо пред който единствен изход на паркинга има трамвайна линия (ползвана).
Пресече на заден ход трамвайната линия.
Продължи на заден по тясна уличка с паркирани коли.
По пътя принуди една-две насрещно движещи се
да се е върнат или приберат встрани.
Спря преди пряка и много натоварена с трафик улица - за да качи колежка приятелка позната.
Продължи на заден с ляв завой в натоварената с трафик улица.
Продължи през насрещно движение...
най-сетне напред И в дясна лента.
До коментар [#6] от "robocop1":
Колкото и да е съвършен един компютър той никога не може да замени човешкият мозък в критична ситуация.Понякога в сходни ситуации се изискват различни решения-например дали да се ускори или намали.
Идеята за автономен автомобил със сигурност е привлекателна за жените,
но аз лично не бих поверил живота си на такъв автомобил.
elevation04
Рейтинг: 600 ВеселоДо коментар [#3] от "niakoi_si":
Точно автономните автомбили ще са бъдещия обществен транспорт: Пиеш си сутрин кафето и докато четеш нещо по смарта си поръчваш електрокаб да те вземе от вас до офиса...Естествено , няма да се возиш сам - ще бъде споделено пътуване - това е близкото бъдеще
Zdravko Z.
Рейтинг: 581 НеутралноБългарската версия сама ще решава и кога да напсува другият шофьор!
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#15] от "elevation04":
Да. И блокира на кръстовището на Орлов мост в час пик и следващия половин час пиеш кафе и дъвчеш бисквити гледайки тъпо.
Истината е в масов транспорт. Под земята, над земята, във въздуха ако щеш. Най-ефективно и евтино излиза масовото. Прозряли са го хората преди няколко века!
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#9] от "Боби Колев":
Всъщност Мъск си го е казал съвсем точно, до 3 години ще имат работеща автономна кола. 1 бр или 1000 бр. все тая. Но никъде не е казал, че ще са масово по улиците, само регулирането законово ще отнеме десетилетие.
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#15] от "elevation04":
И като искаш да отидеш с автомобила на гости на любовницата пак ли ще има споделено пътуване?
lil_alex
Рейтинг: 807 Неутрално"Автономен" е подвеждаща дума. Това, че има алгоритъм, който го кара да се движи без шофьор, не значи, че колата може да се справи с всяка ситуация.
Работата е там, че дори най-финият алгоритъм не може да изчерпа "света". И това трябва много добре да го знаят точно хората, които се занимават с изкуствен интелект. Това НЕ Е изкуствено съзнание, тоест не може да се справи с истински нововъзникнали ситуации; може да мисли само "на едро", но един разсипан пясък на пътя...и вече ситуацията става нова, с неочаквани резултати.
Даже жена ще се справи по-адекватно...
elevation04
Рейтинг: 600 ВеселоДо коментар [#19] от "robocop1":Няма да има любовници тогава, а подобни потребности ще се задоволяват чрез специални устройства...
гледай сайта на OKULA...менят се времената човече...
qwertqwert
Рейтинг: 982 НеутралноДо коментар [#9] от "Боби Колев":
urciia_testvat_gradski_transport_bez_shofyori_vide o/
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?обаче сега публично ще заложа наличната си чест
--------------
По-внимателно със залозите, че щом по тесните гръцки улички започват да се движат еспериментални автобуси може и да останеш без чест.....
http://www.dnevnik.bg/sviat/2015/10/12/2625285_v_g
qwertqwert
Рейтинг: 982 НеутралноМъск да се концентрира върху пробега ,че сегашния е никакъв.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?След това масирани държавни облекчения за покупка на ел автомобили...... и арабите обратно по камилите, руснаците на снегоходките.... Ех, мечти.....
helixs
Рейтинг: 237 НеутралноЗащо пък не?
Кой би си помислил преди 5-6 години, че ще говориш на телефона си на български и той ще пише текст в реално време?
... или пък, че ще можеш да видиш снимани всички пътища в България (дори и до махала Пърша)
lil_alex
Рейтинг: 807 НеутралноНаскоро имаше скандал с хакнати коли...тук възможностите са неограничени. Да не забравяме, че машината никога не е "автономна"- в нея най-хубавото е, че прави точно това, което й кажеш. Също така най-лошото на машините е, че правят точно това, което им кажеш.
biss Mark
Рейтинг: 1596 Любопитно[quote#23:"qwertqwert"]След това масирани държавни облекчения за покупка на ел автомобили...... и арабите обратно по камилите, руснаците на снегоходките.... Ех, мечти.....[/quote]
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Проблемът идва И от едно друго място -- петролните компании. Защото там са истински големите печалби. Тях най ще ги заболи.
lil_alex
Рейтинг: 807 НеутралноДо коментар [#24] от "helixs":
Проблемът е, че дори за ежедневни и прозаични нещица в нета има събрани екипи, които непрекъснато да проверяват и да поправят бъгове.
Ако не го правят, най-много услугата да дава някои досадни грешки.
Обаче когато софтуер е закачен за 1500 кила метал...е тогава вече грешките ще са по-скъпи. Високите технологии са много крехко нещо, а напоследък няма стандарти, всеки си мисли, че ще промени света с великия си алгоритъм (само дето както се знае от около 100 години, светът не може да се изчерпа с логика или алгоритъм, което винаги ще води до грешки...)
И докато може да е досадно да ти спре Фейсът или Скайп за няколко часа, ако ти спрат всички "автономни" коли, ще стане интересно.
winner1
Рейтинг: 458 Неутрално"Сегашната версия ще позволява автоматична смяна на лентата на движение при пускане на съответния мигач..."
Отсега ви казвам, че никой който е карал БМВ няма да си купи подобна кола.
Боби Колев
Рейтинг: 1393 НеутралноДо коментар [#17] от "niakoi_si":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Да.
Колкото преди 15 години до 5 години направиха ваксина за СПИН или колкото преди 55 години до 15 години направиха изкуствен интелект.
Боби Колев
Рейтинг: 1393 НеутралноДо коментар [#22] от "qwertqwert":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083"Захранвани с 6 акумулатора, те могат да се движат единствено по строго определен маршрут и ако на него има някакво препяствие, датчиците подават команда и микробусът спира. "
И това, което казах:
"В специални условия, тестови участъци, възможно дори цели тестови градчета направени примерно изцяло от такива автомобили - да. "
Боби Колев
Рейтинг: 1393 НеутралноДо коментар [#24] от "helixs":
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Всъщност първо не го прави в реално време и второ - защото първото наистина е възможно при достатъчно изчислителна мощ - той успява да направи някаква що-годе сполучлива транслация на казното, обаче му липсва каквато и да е форма на интелегентност, която да му позволи да се учи и да подобрява качеството на интерпретацията или превода.
Общо взето удобно за къси и ясни фрази, но неприложимо в разговорен език.
drumbass
Рейтинг: 237 Неутрално[quote#6:"robocop1"]Колкото и да е съвършен един компютър той никога не може да замени човешкият мозък в критична ситуация[/quote]
В критични може, но не и в нетипични. Както сте казали, има значение от ситуацията. Където решението е тривиално, но времето за реакция е критично или пък в случаи където е необходимо прецизност и/или повтаряемост, машините обикновено се справят по-добре. Когато обаче ситуацията изисква иновативност и адаптивност, тогава повечето хора могат да вземат по-добро решение.
[quote#12:"bpcorp"]За да се справят в хаоса на движението в България, автономните автомобили трябва да са снабдени с изкуствен интелект. [/quote]
за каквото и да е движение си трябва изкуствен интелект. то не е само газ-спирачка, трябва и решения да се вземат във всеки един момент.
musashii
Рейтинг: 810 Неутрално[quote#32:"drumbass"]В критични може, но не и в нетипични. Както сте казали, има значение от ситуацията. Където решението е тривиално, но времето за реакция е критично или пък в случаи където е необходимо прецизност и/или повтаряемост, машините обикновено се справят по-добре. Когато обаче ситуацията изисква иновативност и адаптивност, тогава повечето хора могат да вземат по-добро решение. [/quote]
Аз като се сетя всеки ден вземам няколко решения в критични ситуации докато шофирам.Един изкуствен интелект няма как да се справи.Ако кара на прав път извън града или магистрала е едно,но шофиране в натоварен трафик е съвършено различно.Може би в бъдещето повечето автомобили ще са такива,но ще имат някаква система за комуникация помежду си.
arax
Рейтинг: 244 НеутралноСегашната версия ще позволява автоматична смяна на лентата на движение при пускане на съответния мигач
Нямаме лента на движение - платната пропадат - а да се ползва мигач в София е Sci-Fi
vari
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#3:"niakoi_si"]е виждам много полза от автономна кола, ако ще виси в задръстването...
[/quote]
прав си, но това е стъпка в тази посока... като свикнеш да висиш в задръстването на автономната си кола, ще свикнеш да "висиш" и в обществения транспорт.
vari
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#33] от "robocop1":
хех.... викаш хорат са къде къде по-добри шофьори от машините и могат да преценят по-добре ситуацията?
А ако същата машина взема решенията си няколко хиляди пъти по-бързо и предава реакциите си на колата също толкова по-бързо?
За пример може да се вземе авиониката на F-117, който бидейки един от първите стелт самолети не би могъл да лети без постоянни корекции в реално време. Подобни технологии се използват в много съвременни изтребители, защото са специално проектирани със нестабилен летателен профил за да са по-маневрени. Щом Lockheed са я имали тази технология през 1983, как мислите... дали на Мъск ще му е толкова трудно да я възпроизведе? Всъщност той е назад...прототипи се движат напълно автономно в Калифорния и в Италия.
musashii
Рейтинг: 810 НеутралноДо коментар [#36] от "vari":
Не знал дали някога сте шофирали автомобил,но всяко шофиране изисква вземане на стотици решения от шофьора.И за тези решения се изисква не само интелект,но и житейски опит и познаване на човешкото поведение.Пример-виждаш покрай пътя ,че се е засилило дете и има опасност да излезе на пътното платно.И в зависимост от различни фактори-скорост,терен и много други преценяваш да намалиш,спреш или дори да ускориш ,за да избегнеш удар.Или пък преминавате по малка уличка,на която и от двете страни има спрели автомобили и срещу вас идва друг автомобил,с който не може да се разминете.Никой не е с предимство,но единият трябва да пропусне другият.И кой ще мине пръв се разбира от поведението и на двамата шофьори-може да си присветнат с фарове,да направят жест с ръка и други неформални начини на комуникация.Един компютър няма да разбере това човешко поведение.Самолет е друго нещо-лети си в небето и вероятността от сблъсък е много по-малка.И все пак още няма напълно управляем самолет от компютър.Дори и дроновете имат оператор,който ги направлява.