Facebook тества опция за по-лесно онлайн пазаруване

Facebook тества опция за по-лесно онлайн пазаруване

© Dado Ruvic, Reuters



Facebook обяви, че започва тестване на секция за пазаруване в мобилното си приложение. Благодарение на нея потребителите вече ще могат да извършват цялостни покупки в социалната мрежа, вместо да се бавят с прехвърлянето към други сайтове и ровенето из тях.


Като улесни хората в избирането и закупуването на желаните от тях продукти, компанията ще спечели и още повече бизнес партньори, които да се възползват от възможностите за реклама и онлайн търговия в социалната мрежа. Към момента три-четвърти от приходите на Facebook са именно от това, а след нововъведението се очаква да се повишат многократно.


"Във Facebook забелязахме, че хората идват в платформата ни не само за да се свързват с приятели и роднини, но също така и с продукти и марки. Всъщност според изследванията почти половината от хората идват във Facebook, за да търсят активно продукти, голяма част от които откриват на стената си, на различни страници и в групи", коментират от компанията. А за другата половина, която не желае присъствието на рекламни постове на стената си, отделната секция би представлявала перфектното избавление.




"Ние искаме да създадем изживяване, което да улесни хората да откриват продукти чрез телефона си, а в същото време бизнесът да отчита повече продажби", споделиха от компанията в блога си.


Благодарение на социалната мрежа връзката между купувачи и продавачи би могла да се подобри до неузнаваемост. Facebook дават всичко от себе си мобилните им оферти да работят възможно най-бързо и да отговарят до най-висока степен на потребителските очаквания. Така че какво пречи именно Facebook да се превърне в едно от най-големите средища за маркетинг и реклама? Все пак малцина са вече хората без профил в социалната мрежа.


"Мобилното пазаруване често е трудно за навигиране от хората. Потребителите биха могли да страницата да се зареди твърде дълго и да им се налага да преминават през твърде много стъпки по пътя към касата. Това е лошо за хората, лошо е и за маркетолозите", аргументират се във Facebook.


Има ли смисъл?


Вероятно ще си помислите, че е иронично как Facebook отново се вживяват в ролята си на вечни спасители, но може би в случая социалната мрежа наистина ще помогне. Онлайн каталог, който дори не ви се налага специално да търсите, а вече е част от ежедневието ви. И чрез него директно да закупувате харесаните от вас неща. Времето е твърде ценно, за да бъде пиляно в механични действия, които биха могли да бъдат избегнати.


Малък брой американски компании, партньори на Facebook, ще вземат участие в тестването на секцията за пазаруване и ще се надяват на обещаващи резултати.


А междувременно вече бяха пуснати в действие някои нови възможности за Facebook рекламирането. Сред тях е Carousel – опция, която позволява на маркетолозите да показват цял асортимент от продукти и линкове в една и съща реклама.


През юни пък започнаха тестовете на full-screen (целоекранни) мобилни реклами, наречени Canvas. Към момента вече се провеждат експерименти с подобрена версия, при която и зареждането става по-бързо. А с натискане върху рекламата на стената ви се появява нова целева страница с повече информация за представяния продукт. Второ натискане и директно бивате препращани към пазаруване в оригиналния сайт на предлагания продукт.


Друга идея в тестови период на социалната мрежа са "Buy" ("Купи") бутоните. С натискането им, потребителите ще могат да правят директна покупка, без дори да излизат от Facebook.


И накрая, но не по значение – Shopping Feed. Това е функция, благодарение на която Facebook ще отбелязва в списък продукти, които вероятно биха представлявали интерес за вас (като съди по харесванията, връзките и интересите ви).


Но все пак Facebook не са единствената социална мрежа с подобни идеи. Pinterest, Twitter и YouTube са конкуренция, която не е за подценяване. За период от само две седмици Pinterest получи 60 милиона Buyable Pins. Това е функция, която социалната мрежа въведе през юни. Чрез нея търговците имат възможността да продават директно от Pinterest постовете си. От друга страна, Twitter вече въведе "Buy" бутон за компании като Best Buy и Adidas.


Конкуренцията сред предлагащите само спомага за по-доброто качество за получаващите. Така че потребителите на онлайн услугите за пазаруване гарантирано ще се радват на висока прецизност, бързина и все по-увеличаващи се удобства.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2079 Неутрално

    Аз лично не бих пазарувал от Фейса, а от сайта, към който съм се ориентирал. В социалната мрежа съм само фен и евентуално мога да участвам в някаква промо игра с награди.

  2. 2 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 668 Неутрално

    Не разбирам, защо фейсбук се опитват да са навсякъде, а не се ориентират към нещо точно определено и да си го развиват само него!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK