Мисия "Розета" откри чист кислород на кометата си

© Reuters

Астрономите на Европейската космическа агенция (ЕКА) обявиха, че са открили големи количества чист кислород, които излизат от кометата 67P/Churyumov-Gerasimenko, върху която се намира роботът от мисия "Розета". Откритието може да промени теориите за формирането на Слънчевата система, съобщава онлайн изданието Engadget. Самото откритие не е на робота "Филе", а на неговия кораб - "Розета".

Кислородът е много често срещан елемент в Космоса, но почти винаги е в комбинация с други елементи. Анализите на "Розета" обаче са потвърдили, че кислородът в газовия облак около кометата е стабилен. Според астрономите това показва, че кислородът е бил "пленен" от гравитацията на кометата, която пък се е формирала преди около 4.6 млрд. години.

Досега учените смятаха, че Слънчевата система е била много по-гореща, но се е охладила. Това обаче сега изглежда по-малко вероятно, защото ако беше истина, то чистият кислород нямаше да се запази в този си вид във и около кометата.

Пред агенция Associated Press астрономите коментират и друга потенциална важна промяна. Досега учените използват наличието на кислород и метан като признаци за потенциални форми на живот. Наличието на кислород толкова много време преди формирането на живота обаче подсказва, че може да са необходими и други индикатори, които да подсказват наличие на живот на други планети.

1. 1 Профил на Beyond
    Beyond

"... открили големи количества чист кислород, които излизат от кометата ..."

Тук на Земята няма такъв. Тук се отопляваме на кюмюр.

TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на stoletov
    stoletov

Какъв пропуск! Можеше да пратят астронавт значи. Слиза и маха скафандъра.

3. 3 Профил на sto67nes
    sto67nes

Вода,кислород,открития,извънземни,а хората си стоят на Д-тата...

Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  4. 4 Профил на convince
    convince

До коментар [#1] от "Beyond":

Чистият кислород е невъзможен за дишане.

5. 5 Профил на biss Mark
    biss Mark

[quote#4:"convince"]Ами той, кислорода тук на Земята е само около 23%, другото са коктейл от други газове...
    Чистият кислород е невъзможен за дишане.[/quote]

N + CO2

Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  6. 6 Профил на redguy
    redguy

Дишаме предимно азот - към 70%. Но важният елемент е кислорода. Може да се диша и чист кислород за кратко време, но е вредно - белите дробове се пълнят с вода и газовата обмяна се нарушава.

7. 7 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution

То остана ли теория, за произхода и формирането на Слънчевата Система в частност и галактиките, като цяло, която да не е оборена многократно... Като изключим Билейската - "В началото бе хаоса...."

Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  8. 8 Профил на Endymion
    Endymion

До коментар [#4] от "convince":

Астронавтите на Apollo са дишали само чист кислород при всеки полет.

9. 9 Профил на rio
    rio

При нормално налягане продължителна кислородна терапия при хронични белодробни заболявания кислородна концентрация от 35% се понася добре.
    При терапия с 50% кислород при нормално налягане до седем дни не се наблюдават симптоми от клинично значение.
    Но при дишането на 100 процента кислород подаван повече от 24 часа при нормално налягане води до функционални нарушения на белия дроб, натрупват се течности в белите дробове, газовият поток през алвеолите се забавя, което означава, че човек трябва да диша повече, за да се получи достатъчно кислород настъпва сгъстяване на секрета и клетъчни нарушения.

10. 10 Профил на rio
    rio

До коментар [#8] от "Endymion":

Кислородно отравяне се предизвиква при продължителното излагане на 100 процента кислород при нормално налягане или при приемането на високи концентрации на кислород при високо налягане например подводно гмуркане, хипербарна кислородна терапия.
    Астронавтите в програмите Джемини и Аполо дишаха 100% кислород при понижено налягане до две седмици без никакви проблеми.
    Преди напускане на космическата совалка за изпълнение на задачи в пространството, астронавт трябва няколко часа да диша чист кислород преди да се пристъпи в космоса. Тази процедура е необходима за отстраняване на азота разтворен в телесните течности и по този начин да се предотврати неговото освобождаване като газови мехурчета с намаляване на налягането.