Airbus разработи концепция за сменяеми кабини на самолетите си

Airbus разработи концепция за сменяеми кабини на самолетите си

© USPTO



Airbus е получила патент за нова концепция, която предвижда създаване на самолети със сменяеми кабини, съобщава сп. Wired. Идеята е да се спести време при качването на пътниците и да се намали престоят на самолета на летището.


В момента се губи доста време в подготвянето на кабината за новата група пътници след пристигане на самолета. Самите пътници също се изнервят от това чакане, а освен това се формират и големи опашки пред изходите към самолетите, което често допълнително нагнетява някои пасажери.


Сменяемата кабина ще замени зоната за чакане и пътниците ще заемат местата си още с пристигането до съответния изход. Самолетът пристига на терминала, когато е готов за пътниците. Кабината се спуска върху корпуса и е готова за полета веднага.


Основният проблем в случая ще са летищата, които ще трябва да преработят терминалите си или да изградят нови, които да поддържат технологията. За момента Airbus не коментира дали води преговори с тях за въвеждането на новата разработка, или тя ще остане само като патент.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3966 Неутрално

    Всъщност тази идея може да добие далеч по-голямо приложение по причина на безопасност на полетите.
    Хубавото на тази идея е, че сменяемите кабини могат да бъдат проверени за наличие на взривно устройство много по-качествено и за много по-голям период от време!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2616 Неутрално

    Идеята може да се доразвие. Сектор за Берлин, сектор за Стокхолм, сектор за Лондон, а във Виена само прехвърлят секторите върху летящи платформи!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Безопасността е основен проблем на масовия авиационен транспорт, а това, според мен, е по-скоро грешна посока. И сега сме свикнали да висим по летищата, а да ме пренася кран и да ме поставя в самолета ведно с цялата кабина, няма да ми донесе кой знае каква добавена стойност като пътник. Освен това монтирането на още една сложна система на борда, с много компоненти, значително би увеличила рисковете от технически аварии.

    Единственото, което би оправдало подобна иновация е, ако това са първи стъпки към монтиране на парашути към кабината за аварийно приземяване.

    generator
  4. 4 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 533 Любопитно

    Това ми се струва по-подходящо за товарни самолети (аналог на корабните контейнери), но за пътническо приложение крие твърде много неизвестни с оглед на надеждността и допълнителните разходи. Цялостно преоборудване на терминалите (направо нови) със скъпа подемна техника, основна промяна на конструкцията на самолета за закрепващият механизъм, който от своя страна ще добави няколко тона инертен материал и структурна уязвимост, за което ще се хаби допълнително гориво и средства за поддръжка. И не на последно място - застрахователните премии неминуемо ще скочат.
    Известно е, че авиокомпаниите са винаги на ръба на печалбата и гледат да спестят всяка стотинка от гориво, експлоатационни и правни разходи. Много по-изгодно ще им бъде просто да закупят цели нови самолети след определен амортизационен период, отколкото да загробват пари в тежка обслужваща база. То това важи до голяма степен и за другите транспортни отрасли.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  5. 5 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#3] от "conTXT":

    Досега в историята на съвременното пътническо въздохоплаване ( поне в последните 30-40 години) няма НИТО един случай в който пътниците да имаха по-добър шанс за оцеляване ако имаха парашути.
    Има много изследвания, даже експерименти и многократно е доказано че няма смисъл дори от парашути за пилотите. И затова на борда НЯМА парашути но има спасителни жилетки например.
    Само един пример - последния атентат на руския самолет над Египет. Самолета се е разпаднал на 7 км. височина и декомпресията е убила всички за под 5сек. След което са достигнали земята за под 2 минути. Дори пилотите нямат шанс да сложат парашута.

  6. 6 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1598 Любопитно

    [quote#3:"conTXT"]И сега сме свикнали да висим по летищата, а да ме пренася кран и да ме поставя в самолета ведно с цялата кабина, няма да ми донесе кой знае каква добавена стойност като пътник.[/quote]
    Част от цената на билета ти е заради себестойността на самолета. По дефиниция, самолета носи пари когато лети и губи пари когато стои на земята. Така със сменяемите кабини, ще има и сменяеми платформи. Вместо техниците да бързат да върнат самолета на пистата, то ще имат повече време за ремонтиране на платформите. Също при възникване на технически проблем, просто ще сменят платформата с друга, а ти като пътник няма да усетиш нищо. Отделно платформата ще може да носи и други товари, а не само пътници (сменят пътническия с товарен модул) и от това също ще идва печалба.
    Тези не са толкова глупави, че да пръскат пари за разработка и патентоване без да има икономически смисъл от гимнастиката.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  7. 7 Профил на idianata
    idianata
    Рейтинг: 435 Неутрално

    До коментар [#5] от "m17":

    Би имало смисъл от парашути на целия пътнически отсек (не персонални за пътниците), барабар с "компресията" (шегувам се ) и в случай, че послединя е останал незасегнат, а проблемите са - да речем в двигателите.

  8. 8 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 757 Неутрално

    До коментар [#6] от "gost22":

    Напълно съм съгласен, че има изцяло икономическа логика зад подобно решение. Въпросът е в оценката на риска и дали той ще бъде оправдан. Ако обаче се доразвие една от, може би, най-реалистичните концепции за повишаване на сигурността (с парашути за целия пътнически отсек), то това ще повиши доверието на клиентите като цяло.


    До коментар [#5] от "m17":

    Атентатите са по-рядко срещана причина за авиокатастрофите. Също е вярно, че при декомпресия на кабината няма шанс за никого. Въпреки това, при случаи на безконтролно падане от достатъчно голяма височина, ми се струва, че решение с два или повече парашути за целия пътнически отсек би било сполучливо, дори да спасява по един пълен самолет на 5 години.

    generator
  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 687 Неутрално

    До коментар [#5] от "m17":

    това е така, но ако кабината е капсула с голям парашут, тогава положението е друго. Разбира се в случай на взрив това не работи.

    седеньето го зголемува задникот
  10. 10 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#1] от "Храбър":

    Повечето бомби се поставят в багажниците по разбираеми причини-поставят ги хора ,които няма да летят със самолета !

  11. 11 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#7] от "idianata":

    Повечето самолети могат да летят при отказ на 1 двигател !Теоретичната вероятност да откажат 2 двигателя е равна на нула!
    Парашут за теглото на кабината плюс 100 пътника например трябва да има хиляди квадратни метри площ-практически невъзможно решение!

  12. 12 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1598 Весело

    [quote#11:"rurade"]Теоретичната вероятност да откажат 2 двигателя е равна на нула! [/quote]
    А на практика, вече се е случвало двата двигателя да са извън строя... Което ме кара да напомня закона на Мърфи:
    Ако нещо може да се обърка, то то ще се обърка.


    [quote#10:"rurade"]Повечето бомби се поставят в багажниците[/quote]
    Което дава възможност, модула с багажа да е отделен надеждно от модула с пътниците и платформата, което би довело до малки аварии и щети от декомпресия и засягане на важни възли по самолета при евентуален взрив. Просто ударната вълна ще бъде насочвана извън самолета и загубата ще е само багажа. Отделно модулната структура дава възможност за предварително чекиране на багажа, което би направило проверката по обстойна както и достъпа до багажа в последния момент невъзможна (просто запечатват модула и си чака полета).
    Вгледай се в лекарствата (хапчетата). Отначало, аптекарите са смесвали прахчета и са ги завивали в хартийки по дози за приемане. После, за да не стават грешки с хартийките започват да компресират прахчетата на таблетки (с различна форма и цвят заради неграмотните пациенти), а накрая, след едно престъпление, заменят шишенцата с хапчета с блистери, които представляват индивидуални модули за всяко хапче, което гарантира сигурността (че хапчето не е подменено или увредено на по-късен етап). Абе идеята я има, само новото приложение е интересно.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  13. 13 Профил на jei43472966
    jei43472966
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#5] от "m17":

    [quote#5:"m17"]декомпресията е убила всички за под 5сек[/quote]

    Чувал съм за загуба на съзнание, ама за смърт причинена по този начин не съм. Някакъв източник за такава информация?

  14. 14 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2194 Неутрално

    До коментар [#13] от "jei43472966":

    ...
    Той се позова на факта, че при морското равнище налягането на атмосферата е 1330 мили бара, но на 11 хил. метра височина то е около 280 милибара. При рязко разхерметизиране на самолета се получава взривна декомпресия. Така поради падане на външното налягане в атмосферата вътрешното налягане в дробовете се повишава неимоверно и те буквално се взривяват, а смъртта е мигновенна.

  15. 15 Профил на jei43472966
    jei43472966
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#14] от "m17":

    Линк към тази информация? Или към нещо, което да има някаква научна стойност, а не да е мнение на някой си. Този случай - https://en.wikipedia.org/wiki/Aloha_Airlines_Flight_243 е подобен, но не пише да са умрели пътниците.

  16. 16 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 421 Неутрално

    идеята е още от зората на въздухоплаването, когато тепърва са минавали от цепелини на аероплани.
    По разни "футуристични" картички от началото на ХХ век (до началото на ПСВ, а после пак до средата на 1930-те) се мяркат смайващи хрумки - е, доста наивно изобразени де.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  17. 17 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 213 Неутрално

    тази идея само по себе си посмъртно няма да бъде въведена, дори и да има някакви икономически ползи. Ако пък съпътстващите технологии и инфраструктура толкова се развият, тогава едва ли ще има нужда и от подобна кабина.

    Към момета, има самолети дето се обслужват за по-малко от час на земята. Една смяна на кабина няма как да отнеме по-малко време.

    Да не говорим че едно завинтване и отвинтване изобщо няма да допринесе за повече сигурност. Не случайно обшивката се лепи и занитява. В небето основния проблем е тъкмо разпадането на самолета. Ако самолетът е цял, дори и двигателите да спрат, пак има шанс за спасение, но като тръгне да се къса обшивката, обикновено целия самолет се разпада.


    [quote#10:"rurade"]Повечето бомби се поставят в багажниците по разбираеми причини-поставят ги хора ,които няма да летят със самолета ! [/quote]

    това може и да е било някога си, но днес не може да ти се случи, чантите да летят без теб...освен ако не са забавени/загубени/премаршрутизирани от самата компания. Багажът на неявил се пътник, задължително се изровя и сваля, тъкмо поради такива тарикат терористи.

  18. 18 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#3] от "conTXT":

    Прав си. Ама май го мислят, за да пестят от престой и летищни такси.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK