Светът ще премине към възобновяема енергия до две десетилетия, смята Мъск

Светът ще премине към възобновяема енергия до две десетилетия, смята Мъск

© Stephen Lam, Reuters



Предприемачът и основател на Tesla Motors Елън Мъск е на мнение, че горивата от полезни изкопаеми могат много бързо да бъдат забравени, ако на срещата за климата в Париж бъдат взети правилните решения. Според Мъск преминаването към възобновяема енергия може да се реализира за около две десетилетия, съобщава агенция Reuters.


"Ще изелзем от ерата на изкопаемите горива. Неизбежно е", коментира Мъск по време на реч пред студенти от Париж. Според него всичко може да се случи много бързо, стига правителствата ускорят процеса чрез реални споразумения, които да приемат по време на срещата за климата.


Самият Мъск коментира, че според него това ще се случи и въпреки много различния в момента, ще се стигне до споразумения. Той допълва, че една от първите мерки трябва да бъде премахването на около 5.3 трилиона долара годишно, които правителствата дават под формата на субсидии за сектора на изкопаеми горива.


Друга мярка е правителствата да си наложат таван за въглеродни емисии или данък. "Когато сложим цена на въглеродните емисии, коригираме ценова грешка на пазара. Всяка сума ще е по-добре от нулата, която имаме в момента", смята Мъск. В случая важното е не да се пълнят държавните хазни, а да се стимулира бизнесът да търси по-активно алтернативни енергийни източници, смята предприемачът.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (76)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2589 Неутрално

    Предприемачът и основател на Tesla Motors Елън Мъск е на мнение, че горивата от полезни изкопаеми могат много бързо да бъдат забравени.....Могат,ако тези решения не се взимат от политици.

  2. 2 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2293 Неутрално

    всичко това е реално ,а истината е ,че живота става все по добър , по качествен и хората трябва все повече да си пазят здравето и природата , а иначе казано ,вече сме готови за батериите на Тесла ,които ще захранват дома и офиса , няма да ни трабвят още 20 години

  3. 3 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Същото си спомням че четох през 2000 година.
    Като знам,че в света до 2030 ще се построят нови над 2000 големи ТЕЦ...
    Хубава мечта,но засега само мечта...

  4. 4 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Интересно ми е от какво ще се препитават тогава ... некои държави...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  5. 5 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Тоест, ако сега почнем да строим Белене и я вкараме в екплоатация след 5 години, тя ще има 15 години експлоатационен период.

  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    [quote#5:"bpcorp"]Тоест, ако сега почнем да строим Белене и я вкараме в екплоатация след 5 години, тя ще има 15 години експлоатационен период.[/quote]

    Ама с получените ... хм, СТИМУЛИ ... некои хора ще си осигурят поколенията до четвърто коляно.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3490 Весело

    До коментар [#4] от "Norman Granz":

    Ще правят джихад с камили. Имам огромна надежда заради хора като Мъск. "Тесла" е невероятен проект!

    Доброто е заразно
  8. 8 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3490 Любопитно

    Хм, и Москов твърди същото: "В случая важното е не да се пълнят държавните хазни, а да се стимулира бизнесът да търси по-активно алтернативни енергийни източници, смята предприемачът."

    Доброто е заразно
  9. 9 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    [quote#7:"dogwoman"]Имам огромна надежда заради хора като Мъск.[/quote]

    Такива хора правят историята, съгласен съм.

    С какво ще бъдат запомнени руските олигарси? С най-голямата яхта (произведена във финландия)? С най-разкошния дворец (в Кенсингтън)? С най-скъпата бутилка шампанско (от Франция)? С най-дългия кортеж от (германски) лимузини?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  10. 10 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3490 Неутрално

    До коментар [#9] от "Norman Granz":

    Такива, дето всичкото им постижение влиза през устата и излиза през... никога не остават в историята. Те са някакви отклонения в еволюцията.

    Доброто е заразно
  11. 11 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Лоби, баце, лоби. Тва му е майката.

  12. 12 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2697 Неутрално

    Съвсем скоро ще имаме реактор за термоядрен синтез. Тогава всички въгреводородни електроцентрали стават излишни! Че и "еколозите" нямат почти никакви шансове да оскъпят добиваната енергия под предлог от радиоактивно замърсяване, както направиха с атомните централи!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  13. 13 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 436 Весело

    Това отдавна можеше да се случи, стига правилните хора да са съгласни. Но те очевидно не са.

  14. 14 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Ще премине, ... ако все още го има.
    Светът.

  15. 15 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Любопитно

    [quote#7:"dogwoman"]"Тесла" е невероятен проект! [/quote]

    тесла не само е невероятен проект, но е и една от малкото коли, които наистина работят. проблемът е, че компанията като цяло все още е на загуба. и тук идва тънкият момент. като се мине от газ и въглища на зелено, кой ще плаща разликата в цената???
    и като скочи тока 3 пъти, скача после всичко, от хляб до автомобили.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  16. 16 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    Представям си ритниците в агонията на производителите на полезни изкопаеми. Много силни ще бъдат! Но човечеството ще трябва да ги издържи в името на собственосто си опазване, колкото и дълги по време да са те.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  17. 17 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 848 Неутрално

    "В случая важното е не да се пълнят държавните хазни, а да се стимулира бизнесът да търси по-активно алтернативни енергийни източници, смята предприемачът."

    Ето това е важното.Просто бизнеса
    трябва да излезе от едни релси по
    които се движи сега и да влезе в нови.

    Мисълта ражда действието.
  18. 18 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Като свършат изкопаемите (а то е ясно, че ще свършат) щем, не щем, ще минем към възобновяеми източници.

    Но енергията е ясна. Повече ми е интересно като свърши нефта какво ще се използва в производствената промишленост - почти всички пластмасови и синтетични предмети около нас са произведени малко или много благодарение на нефта (като суровина, не като източник на енергия). Вероятно пак ще се върнем на целулоза, дървесина и животински продукти.

  19. 19 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1414 Неутрално

    Проблема е, че един енергийно независим дом, трудно ще се командва от държавата. Ако се замислите, всяко оръжие представлява по същество средство, с което концентрираме енергия в една точка. Та ако всеки има независим от правителството източник на енергия, то налагането на политически мераци ще стане много рисковано за мераклиите да ги налагат...
    Същото е и с Биткойна — подгониха го, защото е работещ вариант на независима от никое правителство валута.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  20. 20 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3490 Неутрално


    [quote#15:"beatles"] като се мине от газ и въглища на зелено, кой ще плаща разликата в цената??? [/quote] Не знам какво разбираш под "зелено", но новите технологии са толкова много и толкова различни, а и се раждат всеки ден. Само с парите за въоръжение за 1 година могат да се решат толкова много проблеми и да се изпробват толкова много неща, че не е истина.

    Доброто е заразно
  21. 21 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 2220 Весело

    [quote#15:"beatles"] и тук идва тънкият момент. като се мине от газ и въглища на зелено, кой ще плаща разликата в цената???
    и като скочи тока 3 пъти, скача после всичко, от хляб до автомобили..... [/quote]

    ... отчайващо-консервативно "мислене"... та нали ръка за ръка вървят възобновяемите енергийни източници и възобновяемите парични знаци!
    (не четете ли между редовете?!?)

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  22. 22 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 528 Неутрално

    До коментар [#7] от "dogwoman":

    Мъск е доста интересен човек, но бих казал, че Тесла му е по-скоро слабия проект за момента, както и за следващите поне 5 години. Истинският му успех е SpaceX, където от нищото за 5-7 години успя да стане основен доставчик на стоки в орбита за НАСА, а от следващата година и на екипажи. А се разработва и ракета за дълбокия космос и фирмата е много печеливша и неслучайно си стои private, а не е на борсата като Тесла. Колите на Тесла са страхотни (имах удоволствието да е повозя в един модел S), но са много, много далеч от масово производство. Една от причините е, че ел, мрежите няма да могат да поемат голям брой електрически коли, както и няма достатъчно мощности, които да произведат толкова ток. А и техният екологичен потенциал се реализира само, ако се захрванват от екологичен ток и няма много смисъл, ако токът е от ТЕЦ. Затова и Мъск строи завода за батерии и промотира ВЕИ.
    Но иначе - да, права си, светът има остра нужда от още много хора като Мъск.

  23. 23 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#20:"dogwoman"]Не знам какво разбираш под "зелено", но новите технологии са толкова много[/quote]
    ми не са толкова много всъщност тези които до 20 години реално могат да влязат в употреба. вода, вятър, слънце, течения. кво прайм нощем и зиме? или БМВ ще произвежда само летем и денем? мани ги частните потребители, те са лесни, по един или друг начин може да се намери система, която да буферира енергия за лични цели. ма какво правимс индустрията?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  24. 24 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3490 Весело

    [quote#22:"ugi"]Колите на Тесла са страхотни[/quote] Моят син обяви, че първата му кола щяла да бъде Тесла. Пожелавам му го от сърце.
    Така е, за проблемите с проекта към този момент е абсолютно вярно, само че Мъск търси решения с ВЕИ, не си върти палците или да ходи да мрънка по Хамериканските сутрешни блокове как цялата Вселена му пречи. Такива хора имат и винаги ще имат моето уважение.

    Доброто е заразно
  25. 25 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1335 Любопитно

    До коментар [#12] от "lz2":

    Надеждата е в т.н. "студен" ядрен синтез, който се осъществява при температурата на околната среда. През 1998 г. професорите от Юта - Мартин Флайшман и Стенли Понс докладват, че са успели при стайна температура да проведат "студен" ядрен синтез на хелий от "тежка" вода при използването на специална конструкция от паладиеви електрод. Тежката вода, наричана т химиците деутериев оксид и има формула D2O е около 0,3% от водата в Световния океан, поради което се счита за неизчерпаем източник. За сега възпроизводимостта на опита е недостатъчна, поради което известна част от научната общност приема съобщението като спекулативно.

  26. 26 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    [quote#19:"gost22"]Проблема е, че един енергийно независим дом, трудно ще се командва от държавата.[/quote]

    И представи си сега, лошата САЩ подпомага точно тази енергийна независимост. Дъщеря ми /това го описах преди време/ направи дома си точно такъв - независим енергийно! Панели, акумулатори, електроника - всичко комплект и монтирано е стимулирано от щата - собственикът плаща една четвърт от цената!
    Дълго разсъждавах къде е ползата за щата/държавата, тъй като цената на електричеството, което дъщеря ми плаща сега стана някаква символична сума - 5, 10$.
    Смятам, че разтоварването на енергийната система плюс подобряване на жизнената среда е големият плюс.
    Това го дължат на Мъск!!!
    Гении рядко се раждат, но те движат човечеството напред.
    Клише .

  27. 27 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Този човек работи с разум!Той е бизнесмен,а не политик!

    Tony
  28. 28 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Весело

    [quote#21:"o_sando"] отчайващо-консервативно "мислене"[/quote]
    смешко, не знам ти откъде си черпиш информацията, аз обаче работя в тази област..това са фактите. мерцедес имаха кола с батерии преди 20 години. първите комерсиални модели излизат преди 3. WV имат кола на водород от едно 5 години, хюндай в момента имат и те модел, колко станции за зареждане с водород си виждал? според теб за 10г може да се изгради мрежа от тръби за водород ли? знаеш ли какво е КПД-то при електролиза на водата? и т.н. и т.н.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  29. 29 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3490 Весело

    До коментар [#23] от "beatles":

    Сядаме и мислим (е, не ти и аз, може би)... и измисляме. Гледам много НДж и подобни канали. Поне сме преживели една революция (информационната) и сами видяхме как отначало всички викаха "ама как интернет, ама как навсякъде, ама как така, ама няма да може", пък то взе, че стана. Тъй че аз съм оптимист.

    Доброто е заразно
  30. 30 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Мили хора, Земята има термална енергия за 4 000 години напред!
    Но човечеството е безмозъчно и ще се затрие само.
    За пореден път.
    Разкоките го доказват.

  31. 31 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1012 Любопитно

    Браво на Мъск, за пореден път му свалям шапка. И съм сигурен, че рано или късно ще успее да наложи своите проекти просто защото това е посоката, в която трябва да се движим като цивилизация...

  32. 32 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Тесла.... леки коли............
    Но и акумулатори! И то леки!
    А лития не е чак толкова много!
    Трябва да се заложи повече на водорода!

    Да разлая троловете!!
  33. 33 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    [quote#22:"ugi"]но са много, много далеч от масово производство. [/quote]

    Не ни разсмивай с свободни разсъждения.

  34. 34 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8229 Неутрално

    Ако можеха политиците да мислят за хората.

  35. 35 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#26:"Alexander97"]Дъщеря ми /това го описах преди време/ направи дома си точно такъв - независим енергийно![/quote]
    хора, загрейте най-накрая, че основният потребител на енергия не е дома ви, а индустрията. и в момента в който тока скочи с още 30% ще су купувате мерцедес made in china.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  36. 36 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    Съвременен Мичуринец. Едно време имаше списания Космос и Наука и техника маладьожи , дето бяха бъкани с подобни пророчества.

  37. 37 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Весело

    [quote#29:"dogwoman"]Сядаме и мислим (е, не ти и аз, може би)... и измисляме. [/quote]
    приятелю, мисленето е прекрасно нещо. само че освен оптимизъм трябва и маааааалко разбиране на пазара, ценообразуване и т.н. Много ми се иска да се откажем всички от ТЕЦ-овете, но трябва всички едновременно да го решат и да се придържат към него (първа илюзия) и да стане плавно, без да скачат цените на тока (втора илюзия).

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  38. 38 Профил на Барона
    Барона
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#26:"Alexander97"]собственикът плаща една четвърт от цената! [/quote]


    Дрън-дрън,дъщеря ти си е платила всичко до последния цент. Просто ще и ги вземат чрез местните такси! Разбере,че в Америка няма нищо безплатно и безкористно,затова е толкова напред с икономиката.

  39. 39 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#32:"lone_wolf"]А лития не е чак толкова много! [/quote]
    сметката е сравнително проста, някой я беше даже направил (BASF по спомени) че с този ръст има литий за не повече от 30% от енергийните нужди. водород.......да, добре, имаш ли представа обаче колко губи една бутилка 200 бара водород на седмица само така като си седи? а как се строи мрежа от тръби за такова нещо (не, не може да се използва газовата мрежа, други налягания, друга корозия, друга сигурнаст)

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  40. 40 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#35] от "beatles":

    Домакинствата са огромен консуматор на ел енергия!
    Само провери как скача консумацията в горещини, от климатиците! А и другите домакински уреди!

    Да разлая троловете!!
  41. 41 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1760 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":


    [quote#1:"chicago514"]Предприемачът и основател на Tesla Motors Елън Мъск е на мнение, че горивата от полезни изкопаеми могат много бързо да бъдат забравени.....Могат,ако тези решения не се взимат от политици.[/quote]

    Тези решения не се взимат от политици, а от бизнесмени. И в момента има алтернативни източници, но не са икономически оправдани и затова се налагат политически ( правилно или по корупционни причини е друг въпрос), но няма как да не бъде направен пробив и той чука на вратата, след което най=после нефтено-газовите продукти най-после ще започнат да се използват по предназначение, а не по най-дивашкия начин, чрез изгаряне, като нразбира се търсенето и респективно цените ще паднат.

  42. 42 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3490 Весело

    [quote#37:"beatles"] само че освен оптимизъм трябва и маааааалко разбиране на пазара, ценообразуване и т.н. [/quote] Напротив, трябва много разбиране на пазара и ценообразуването - дотолкова да го разбираш, че да го промениш, а не да се съобразяваш със съществуващото, нито пък да го взривиш. Така разбирам аз нещата. Когато търсиш аргументи "защо да НЕ" направиш нещо, списъкът е неизчерпаем. Затова се придържам към обратното: "защо ДА" направим.

    Доброто е заразно
  43. 43 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3112 Неутрално

    Ето една реформа, която ще продължи с години, 20 са малко. В изкопаемите енергоизточници са инвестирани колосални средства като пари и материални активи и ликвидацията не може да стане безболезнено. Само си помислете за автомобилната индустрия...

  44. 44 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Неутрално

    [quote#25:"Дедо Либен"]Надеждата е в т.н. "студен" ядрен синтез, [/quote]
    прекрасно, дано проработи, а времето между атомната бомба и първата АЕЦ е около 15 години....броенето да започне сега....а колко сигурен е един реактор от 1958 не ми се мисли...

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  45. 45 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Весело

    [quote#40:"lone_wolf"]Домакинствата са огромен консуматор на ел енергия! [/quote]
    сравни потреблението на BASF и на града до тях манхайм и пак ще си говорим

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  46. 46 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 790 Весело

    [quote#42:"dogwoman"]трябва много разбиране на пазара и ценообразуването[/quote]
    да де, опитвам се да бъда тактичен, но на 99,9% от всички зелени талибани то явно липсва....щото ауди познай къде НЯМА да строи следващият си завод, и то точно заради цените на тока

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  47. 47 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    До коментар [#39] от "beatles":


    [quote#39:"beatles"]имаш ли представа..........[/quote]

    Да не вярваш, но имам! И от металните хидриди, имам, и проблемите за съхранение на водорода!
    Но Литий, няма! Малко е!

    Алтернативните енергийни източници са в сферата ми на интереси! Половината от консумацията ми на ел енергия на вилата идва от хибридна установка! Соларни панели и ветрогенератор! Но специалните оловни акумулатори тежат 150 килограма!

    Да разлая троловете!!
  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3892 Неутрално

    [quote#35:"beatles"]хора, загрейте най-накрая, че основният потребител на енергия не е дома ви, а индустрията.[/quote]

    Хм, като цяло съм съгласен с казаното от теб горе, но не и с това. У нас ако не бъркам основният потребител е бита.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1760 Неутрално

    До коментар [#28] от "beatles":


    [quote#28:"beatles"]смешко, не знам ти откъде си черпиш информацията, аз обаче работя в тази област..това са фактите. мерцедес имаха кола с батерии преди 20 години.....[/quote]

    Когато става дума за източници на енергия, няма защо непременно да говорим за коли и акумулатори.
    Така или иначе, до момента не известен икономически по-целесъобразен начин от използваните ТЕЦ варианти, за АЕЦ нещата стояъ по доста различен начин истината ще слъсне, когато започне масовото извеждане от експлоатация на първите поколения реактори, особено в страни с много такива, Франция например. Не споменавам Русия, защото там други ще имат грижата, подобно на Чернобил или нашите малки реактори. тази работа струва милиарди, във времето е ужасно дълга и винаги остават опашки, така че тази енергетика не е решение, поне докато не се научим да изхвърляме боклуците в космоса.
    Но в статията се говори, а има и други инвеститори, които работят в тази посока и няма как да не се случи пробив, вероятно технологичен, но е възможен и нещо съвсем иновационно, при това не след стотици години, а както се казва зад ъгъла.

  50. 50 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    Преди време публикувах снимка
    http://www.dnevnik.bg/photos/2015/05/30/2543726_fotogaleriia_ekzotichni_istoricheski_avtomobili/
    на два оригинални електромобила Columbia от 1900 год. с мощност от 3 киловата са били собственост на известната династия Рокфелер от Ню Йорк. Автомобилите никога не са ремонтирани и винаги са били в движение. Някогашните батерии, позволяващи тричасов пробег, са сменени с нови съвременни.

  51. 51 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 864 Гневно

    До коментар [#20] от "dogwoman":
    Някои хора просто го правят:
    http://www.theguardian.com/environment/2015/dec/03/uruguay-makes-dramatic-shift-to-nearly-95-clean-energy
    Жалки са ми всички, които слагат знак за равенство между ултра-модерните технологии за ВЕИ, които освен това се развиват и поевтиняват шеметно, и клеймото - супер скъпа енергия. Това е не само невежество, но и ужасно лицемерие. Днес съществуват технологии, които могат да захранват без необходимостта от мрежи с кабели, всяка отделна сграда с електричество, акумулирано през деня от Слънцето и съхранявано в батерии през нощта. Днес! Цената е около 12-15 хил долара, днес, когато това е екзотичен, а не масов продукт! когато стане масов, с над 2 млрд потребители, къде ще отиде цената?
    Проблемът с парниковите газове, петролът и другите изкопаеми горива, и невъвеждането на ултра-модерните ВЕИ технологии за производство и съхраняване на енергия, както и поддържането на прекалено висока цена на тази енергия, са изцяло по политически причини.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  52. 52 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 213 Разстроено

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":

    Пич ти си левскарче!
    Такажче-винаги бъркаш!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  53. 53 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#46] от "beatles":

    Ето разбивка на консумацията на енергия във ФРГ

    http://www.umweltbundesamt.de/daten/energiebereitstellung-verbrauch/energieverbrauch-nach-energietraegern-sektoren

    28% домакинства
    28% индустрия
    28% транспорт
    16% услуги, търговия, офиси

  54. 54 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#46] от "beatles":


    Ето тук по-читав линк с данните за ФРГ:
    http://www.umweltbundesamt.de/sites/default/files/medien/384/bilder/dateien/3_abb_eev-sektoren-et_2015-06-29.pdf

    28% домакинства
    28% индустрия
    28% транспорт
    16% услуги, търговия, офиси

  55. 55 Профил на Долен лев педал
    Долен лев педал
    Рейтинг: 213 Весело

    А иначе, дано и ние да караме някой ден коли Тесла!
    Ама да не забравяме,че живеем в държавата създала песента-На теслата дръжката!

    Когато един глупак върши нещо,от което се срамува,той винаги твърди,че това е негов дълг.
  56. 56 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    А ето разбивката (стр. 38) за САЩ за консумация на енергия

    31% industrial
    28% transport
    22% residential
    19% commercial

    http://www.eia.gov/totalenergy/data/annual/pdf/sec2.pdf

  57. 57 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#48] от "Darth Plagueis":

    Значи трудно е да се изкопаят данни за България, но с голяма вероятност тук индустрията също е най-големият консуматор на енергия, която не е само електричество, но и природен газ и нефт.
    В България има доста големи енергоемнки преработвателни заводи като Аурубис, Лукойл, химически фирми... и темподобни.

  58. 58 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#50] от "Ф.Нинов":
    настроение - възхитено
    Нинов, благодаря ти и аз, нарочно тук, за галерията с автомобилите! Справил си се по "немски"!
    Урок по фотожурналистика за професионалистите в тази и всички други наши печатни и електронни медии! Не те "четкам", наистина го мисля, защото просто изпитах голямо удоволствие от снимките, информацията и начинът на поднасянето им.
    Когато човек истински обича това, което прави/работи, няма как да не му се получава винаги и добре...
    Да илЯдиш

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  59. 59 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#58] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Радвам се много, че са ти харесали!
    Ако имаш ходене в Германия може да се отбиеш в този музей и да прекараш там цял ден. Освен автомобили там е фрашкано с всякаква машинария и оръжия.
    На 7. и 8. май 2016 г. ще има ежегодното "припалване" на старите дзеворве и бръмчене с тях извън музея: http://www.brazzeltag.de/
    За съжаление няма да мога да ида да го видя, защото ще съм на Майорка по това време, ноооо 2017 г. живот и здраве съм там.

  60. 60 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    [quote#38:"Барона"]Дрън-дрън,дъщеря ти си е платила всичко до последния цент. Просто ще и ги вземат чрез местните такси! [/quote]

    Приятел, говориш от ниската стряха на български гражданин.
    Знам и сметките и покупките ! Работят със съпруга си здраво и получават съответното - съвсем различно от тук, където наистина ти взимат всичко през данъци, ДДС -та и какво ли не. Снощи ми каза че галона бензин е стигнал около 1:60 $! Тук литър е горе долу толкова - данък Русия!!! Лексусът и е на един месец стар. Е какво и са взели през данъци и такси, та да мизерства по този начин, а?

  61. 61 Профил на massa
    massa
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Абсолютно е възможно това което казва Мъск. Всички които си мислят че не е, разсъждавате от сегашна гледна точка. Но нещата не стоят на едно мвсто. В началото със сигурност и с бензиновите автомобили примерно е имало хора които са казвали че е невъзможно, че няма как да се докара нужното количество петрол, че няма как да се създаде инфраструктурата за зареждането, пък бизнеса с коне и файтони за милиарди ще умре Разбирате ми мисълта. Света върви напред, и тези които гледат напред остават в историята. Който гледа назад - ами, остава си назад. Примери много.

  62. 62 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 864 Весело

    До коментар [#42] от "dogwoman":
    И за баланс:
    http://www.protectionist.net/2010/05/16/the-carbon-footprint-of-icelands-eyjafjallajokull-volcano/

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  63. 63 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 864 Весело

    До коментар [#59] от "Ф.Нинов":
    Да, имам от време навреме. Ще опитам да мина от там, наистина съм фен!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2821 Неутрално

    До коментар [#63] от "Чичи (Ice Man's fan)":

    Музеите са в два различни града на около 40 км. разстояние
    - TECHNIK MUSEUM SPEYER
    - Auto & Technik MUSEUM SINSHEIM
    като на мен лично вторият по ми харесва.
    Водил съм там американци, които след един ден престой излизат шокирани от толкова ценни и интересни експонати, събрани на едно място.
    Основателят Eberhard Layher е станал милиардер с патентирането на строително скеле http://www.layher.com/layhergallround.aspx?cls=02
    и изглежда всичките си печалби е вкарал в експонати.
    Цял живот е колекционирал исторически машини и автомобили.

  65. 65 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 902 Разстроено

    Човечеството НЯМА друг избор, ако иска да оцелее, но индивидите в стремежа си към повече пари, често загърбват интересите на човечеството! Повече от 70% от световната икономика е пряко свързана с изкопаеми енергийни източници и този преход ще бъде много по-труден от замяната на автомобилите...

  66. 66 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 864 Весело

    До коментар [#64] от "Ф.Нинов":
    Danke!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  67. 67 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Принудително демек. За да купуваме по-скъпата "зелена" енергия от такива като Мъск.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  68. 68 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    [quote#28:"beatles"]смешко, не знам ти откъде си черпиш информацията, аз обаче работя в тази област..това са фактите. [/quote]

    хахахаха... вместо да се извините за нескопосания си пост, сменяте темата (ентеУегентно!, ей...)

    ... тока скачал три пъти!!! казвате вие, и аз(ние) трявало да се "сещаме"... и какво се сещаме - ами сещаме се, че като скочи тока, скачат и парите... (аз се занимавам с форекс, пък Вие явно с разлистване на "Аутобилд"... или?)

    ... а за автомобилите на Бъдещето не се вълнувам особено (вероято ще са хибридни на първо време: водородна клетка + електро... нататък ще е нещо, което ще се зарежда много рядко, ако изобщо се зарежда съгласно настоящата представа за "зареждане"...)

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  69. 69 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    [quote#67:"Николай Теллалов"]Принудително демек. За да купуваме по-скъпата "зелена" енергия от такива като Мъск. [/quote]

    ... от де пък се взе твърдението, че Зелената енергия е Скъпа???

    (на вас, вероято и безплатния интернет ви е "скъп", щото първом трябвало да си купите пре-скъпо Устройство, че и да го Подновявате често-често и т.н.... мхм)

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  70. 70 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    [quote#47:"lone_wolf"]Но специалните оловни акумулатори тежат 150 килограма! [/quote]

    ... а колко ли тежат "жиците" от трафопоста до вилата?

    (всъщност ви завиждам, лекичко за "перката"... мдам )

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  71. 71 Профил на philipo
    philipo
    Рейтинг: 437 Неутрално

    [quote#23:"beatles"]

    ми не са толкова много всъщност тези които до 20 години реално могат да влязат в употреба. вода, вятър, слънце, течения. кво прайм нощем и зиме?[/quote]
    Не знаех, че водата, вятърът и теченията спират през нощта ...

  72. 72 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1414 Любопитно

    [quote#32:"lone_wolf"]Тесла.... леки коли............
    Но и акумулатори! И то леки!
    А лития не е чак толкова много! [/quote]
    Колите не са основен консуматор. А и в добавка, тежките железни акумулатори са от съвсем достъпни суровини. Колко му е да ги сложиш в мазето. Нито обема те притеснява, нито теглото, а ел.енергията си я ползвай или за електроуредите, или си зареждай електромобила...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  73. 73 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 425 Неутрално

    [#69] от ниското КПД на съответните технологии.
    Забележи, че дума не се обелва за усъвършенстване на самите технологии, а само за масовизирането им.
    Теоретично фотоволтаикът трябва да може да преобразява 86% слънчева енергия, а на практика не е стигнал и до 30%.
    А и питате ли се колко "зелено" е производството на съответното оборудване за извличане на "зелена" енергия?

    Не се повдигат и въпросите за децентрализирането на инфраструктурата, за прав или променлив ток, за куп други неща.
    Виждате сблъсък на петролни корпорации с непетролни - и щастливо махате с опашка, сякаш едните по дефиниция са изедници, а другите - благодетели, мечтаят как да дадат енергийна независимост на хората... и да се разорят от това с чувсво на дълбоко удовлетворение от изпълнения хуманен дълг...
    Айде стига глупави илюзии!

    Пак технически елементарно нещо: към момента най високо кпд има соларният стирлинг, изобретен през 19 век от шотландски свещеник (самият стирлингов двигател де, не загряването му от слънце). И пиезокристални вибриращи от вятър пластини (те не секат птиците в полет, ако някому пука за това). Да сте чули за тях от дейци като Мъск?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  74. 74 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Знаете ли защо в САЩ е имало сух закон?
    Борба с порока? Хмък.
    Форд се е канил да пуска серия шасита с двигател, приспособими както за кола, така и за селскостопанска техника. Двигател, захранван със спирт, който фермерите могат да получават от растителни отпадъци.
    Пертолното лоби веднага прокарва сухия закон.

    А защо Мъск не предлага горивни клетки за електромобилите? Вместо водород каталитично да се окислява спирт, а спиртът - от биореактори, от растителни и хранителни отпадъци.
    Ами защото електротранспорт значи много електроцентрали. Борба за пазар - кой да го спечели, тецовете или "зелените"? Фтоволтаиците генерират прав ток, при преобразуване се губи енергия, при пренасяне се губи, не може да се складира, все още няма ефективен акумулатор, който да е компактен, лек, с голям капацитет и дълговечен.
    Сегашните акумулатори колко екологично се произвеждат?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  75. 75 Профил на Вие си знаете
    Вие си знаете
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Инийците не съм чувал, но сигурно произвеждат електрички.
    След 5-6 години те ще произвеждат най-много електричество от фотоволтаици. Това как е? Сигурно са прости, а?
    Използват се фотоволтаици, за да се забави затоплянето на земята с превръщането на слънчевата енергия в електричество.
    Германия всяка година затваря по някой ТЕЦ и до 2022г смятат да затвори всичките си 8 ТЕЦ-а.
    Саудитска арабия сега добре си развива туризма и до 2035г смята да спре добива на нефт.
    Все "защо Елън Мъск не прави това, не прави онова" ами толкова ли няма кой друг да събере няколко милиарда и да ви предложи по-евтина кола, с по-ниска поддръжка и по-евтино зареждане?

  76. 76 Профил на evolutionary
    evolutionary
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Знам, че може да е много, много по-трано. Ако само използваха всички природни цикли за производство на енергия, нещата щяха да са много по-различни. Все пак се надявам да е макс 2 десетилетия.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK