Калифорния предложи забрана на автономните автомобили

Прототипът на автономен автомобил на Google предвижда възможност за сваляне на волана и движение без човек на шофьорската седалка, което се оказва нарушение според предложените нови правила.

© Elijah Nouvelage, Reuters

Прототипът на автономен автомобил на Google предвижда възможност за сваляне на волана и движение без човек на шофьорската седалка, което се оказва нарушение според предложените нови правила.



Калифорния, която дълго време подпомагаше разработката на автономни автомобили, изненадващо реши да предложи те да бъдат забранени и да могат да се движат само с "лицензиран оператор" зад волана, съобщава онлайн изданието Automotive News. Според регулаторите на щата всички автономни автомобили трябва да разполагат с волан и педали, като на шофьорската седалка винаги ще трябва да има човек със сертификат за управление на подобна кола, който да може да поеме контрол във всеки един момент.


Властите смятат, че безопасността на самоуправляващите се автомобили е притеснение, особено за хората, които ще споделят пътищата заедно с тях. За сега това е само предложение, което е поставено за обществено обсъждане. Все пак то е изненадващо на фона на годините през, които Калифорния не само разрешаваше, но и стимулираше разработката на автономни автомобили.


Очаквано, в Google не са доволни от тази идея. "Безопасността е най-големият приоритет на проекта и основен мотив да го развиваме. Много сме разочаровани, че Калифорния вече иска да постави таван на възможностите на напълно автономните автомобили да ни помагат", коментира говорител на интернет гиганта.




Калифорния обаче предпочита компаниите, които разработват подобни проекти, първо да натрупат повече опит и да удължат тестовете си, преди да пуснат автомобилите на пътя. Новите мерки предвиждат и допълнителни, по-строги тестове, които да се извършват от независима организация. Успешното преминаване ще дава 3-годишно разрешение, което ще трябва да се поддържа с редовни доклади за представянето на автомобилите или ще бъде отнето.


Според Google всичко това ще забави прогреса на технологията и дори може да откаже някои компании. За сега други фирми не са коментирали предложението на щата.

Ключови думи към статията:

Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    Крачка назад, две напред. Но ще стане! След 10 години светът ще има поне 30% автономни коли!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Всъщност чисто технически автомомните автомобили могат да са далеч по-безопасни, отколкото конвенционалните автомобили. Все пак човешките възприятия са много силно ограничени, най-малкото очите ни започват да не могат да правят разлика при над 24-25 Hz, тоест са силно инертни. Ушите ни също не са особено прецизни спрямо качествен микрофон. А колко от патиците с джиповете не поглеждат в огледалото при маневри, няма и да отварям дума. Та автономните автомобили могат лесно да се направят много по-безопасни в критични ситуации, спрямо нашите реакции, а да не говорим, че със самите тях колкото са повече на пътя, толкова по-малко критични ситуации ще има.

  3. 3 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    Според мен ограничението е разумно. Засега. Не бива да се скача в най-дълбокото, преди да си пробвал на плиткото.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  4. 4 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    До коментар [#2] от "zero_day":

    Няма да се почне направо с абсолютно автономни автомобили. Първа ще почнат да внедряват възли в обикновените. Като например намаляване и спиране при неспазване на дистанция, ограничаване на скоростта при знак за ограничение, заобикаляне на препядствия и други. После ще се появят и напълно автономни коли.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  5. 5 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 1156 Неутрално

    [quote#2:"zero_day"]могат да са далеч по-безопасни[/quote]
    Така е, могат. И трябва да се добави, че технологията не е АБСОЛЮТНО защитена от грешки. Предвид това, когато стане грешка, трябва някой да носи отговорност. Отговорност носят хората.
    Според мен засега е рано да се гледа на автомобилното движение като на местене на бутилки по конвейер. Хората (включително и тези извън колите) първо трябва да свикнат с явлението.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  6. 6 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Е къв ще е тоя автомобил, дето да нема шофьор, дето да бъде напсуван

  7. 7 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#2] от "zero_day":

    Хубави и просторни размисли и страсти по темата, обаче как успя да свържеш очите с херцовете не можах да разбера...

  8. 8 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 927 Весело

    До коментар [#6] от "Хи-хи":

    Споко и автономните автомобили имат майки.

  9. 9 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#4] от "lz2":

    Да, ясно, няма веднага да се появят автономни автомобили, но пътя е натам. Преди това ще е хубаво, ако видим пробив при батериите за електромобилите.

  10. 10 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#7] от "krasi_kara":

    Я ми кажи като толкова разбираш, защо киното и телевизията имат една долна минимална честота на развивката? Или може би защото инженерите си нямат друга работа и са решили да си поиграят, като си усложнят живота допълнително?!

  11. 11 Профил на Anonymous
    Anonymous
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Всичко, което е против Google, е добро!

  12. 12 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#10:"zero_day"]Я ми кажи като толкова разбираш, защо киното и телевизията имат една долна минимална честота на развивката? Или може би защото инженерите си нямат друга работа и са решили да си поиграят, като си усложнят живота допълнително?![/quote]
    Да се чете кадрова честота.

  13. 13 Профил на Питър Паркър
    Питър Паркър
    Рейтинг: 424 Неутрално

    На лобизъм ми намирисва тук.. Нормално е някои компании да нямат интерес от тези коли.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  14. 14 Профил на Никола Николов
    Никола Николов
    Рейтинг: 460 Неутрално

    До коментар [#2] от "zero_day":

    Повече от ясно е, че ще са по-безопасни. Проблемът е чисто психологически.

  15. 15 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#10] от "zero_day":

    Е, ти като караш кола да не би виждаш заобикалящата те среда през телевизионен или върху кино екран, че да те вълнува възприемчивостта на човешкото към честотата на развивка/опресняване?!

    Да беше споменал некви лумени, кандели или светлинен спекър, или нещо от тоя род, ясно, ама тия 25Hz как ги заби от нищото...

  16. 16 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#12:"zero_day"]Да се чете кадрова честота.[/quote]

    Да, ти явно постоянно гледаш некъв филм...

  17. 17 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    Крачка назад. И сега има кой да носи отговорност ако нещо стане - компанията на която е колата. А Гугъл и другите които разработват имат много пари. Колкото повече се меси правителството толкова по-лошо.

    California Über Alles
  18. 18 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#15] от "krasi_kara":

    Окото ти да не би да е инертно само като гледаш телевизия?
    Ако си толкова навит, мога и с интеграли да ти говоря, но отлично ме разбра какво имах предвид.
    То е ясно, че спектралната чувствителност в триколорното цветово пространство е различно за всяка дължина на вълната (а от тук зависи и интегрирането на светлинния импулс от като във функция от цвета), както и е ясно, че увеличаването на яркостта довежда до намаляване на закъснението. При 60 до 100 кандела критичната честота е около 18 Hz (различна е при всеки човек).
    Така че и да си скъсаш гащите, тази инертност не можеш да я пренебрегнеш, в една критична ситуация, точно от инертността на окото при 140 km/h скорост имаш поне 2-3 метра път докато започнеш да възприемаш събитие само и единствено от инертността на окото.

  19. 19 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#16] от "krasi_kara":

    Абе пич (не те знам мъж ли си или жена), според тебе защо са избрани 24 кадъра в секунда? Инертността да не се проявява само като гледаш в екран? М? Или това си е физикална характеристика на окото, която няма как да се избегне? Хвани почети малко преди да се изказваш така неподготвено

  20. 20 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Еми явно ще се преместят тестовете в съседна Невада..

  21. 21 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2201 Неутрално

    Тежък влекач "МАК" се носи по магистралата на пустинята Мохаве. Шофьорът, млад човек, държи волана с една ръка, а с другата яде. После си налива кафе, изпива го, пуска си музика. Явно е отегчен от дългия път. Започва да се прозява, да търка очи. Пресяга се към другата седалка, взема метално куфарче и с него натиска педала на газта. После спокойно се оттегля в задната част на кабината, където има легло, и ляга да спи. Камионът продължава сам да лети по шосето. Дали...? Камерата, която снима, бавно се мести и открива, че машината всъщност е върху аварийна платформа и отива на ремонт.

  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2646 Неутрално

    Най-големият риск е злодеи да хакнат системата правейки масови катастрофи.

  23. 23 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    До коментар [#17] от "Pontif А":
    Ще мине време докато автономните излязат в трафика.
    Но вече съществуват там където маршрутите и трафика са еднообразни - няколко минни компании вече пущат големите камиони без шофьори.
    Същото би могло да стане веднага по кампуси, затворени комплекси, летища и пр.
    Процеса ще се случи еволюционно - ще има проблеми, напасване на технологията и един ден ще се появят в реалния трафик.

  24. 24 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Не съм привърженик на автономните автомобили.Поне не на този етап.Всеки,който е шофьор знае,че на пътя възникват хиляди ситуации и само човешкият мозък може да прецени най-адекватната реакция.В сходни ситуации понякога трябва да се намали или увеличи скоростта.Не бих се доверил на компютър да решава това.Интересно и как ще става изпреварването на бавен камион,каращ с 60 км/ч извънградско.Сигурно ще се образуват колони.

  25. 25 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#2] от "zero_day":

    Въпроса не е дали са по-безопасни, а кой носи отговорност когато белята стане (което рано или късно ще се случи).

    Човека с всичките му недъзи е реално същество и може да бъде подведено под отговорност за грешките си. Докато една машина - да я съдим ли, какво?

  26. 26 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    До коментар [#2] от "zero_day":

    И не, никоя машина все още не се е доближила и на 1/100 от капацитета на мозъка на човека Ако последния го има де

  27. 27 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    [quote#5:"keen"] Предвид това, когато стане грешка, трябва някой да носи отговорност. [/quote]
    точно тук е ключа от палатката ако стана гаф с автономна кола кой носи отговрност, аз дет съм си чел вестника на задната седалка, или производителя, или сервиза, или продавача, и т.н.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  28. 28 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    До коментар [#23] от "k_":

    По-напреднали са отколкото си мислиш. Освен тези малки, смешни колички Гугъл има няколко Лексъс РХ които още миналата година возиха журналисти от Маунтан Вю до Сан Франциско в най-големия трафик.
    Още преди 4, 5 години коли и камиони можеха да минат от А до Б около 100 мили през пресечена местност, на места без път.
    Тази година едно Ауди мина от Сан Франциско до Лас Вегас почти без никъква намеса от шофьора.
    Има доста коли които и сега почти могат сами да карат - Лексъс, Мерцедес, Тесла, по-силните модели Ауди. Повечето нови коли могат да държат сами лентата в която се движат, сами да спират и да тръгват. Адаптивен круз контрол е нещо нормално за новите модели. Сега новите коли са с електрическо серво на кормилото - това позволява колата да завива сама. Повечето спирачки могат да използват електрическия бустер за да спират автоматично без инпут от педала. Повечето видео, сонари и радари вече са на колите. Остава само софтуера и да се дублират някои системи за сигурност. Това което спира този прогрес са регулациите или по-точно липсата на регулации и страха на хората.
    Аз лично съм разочарован от това решение на администрацията в Калифорния. Шибания Джери "Муунбййм" Браун. Песента Калифорниа Юбер Алес е за него. Шибано хипи.

    California Über Alles
  29. 29 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#25] от "niakoi_si":

    Това вече е дълбоко философска тема според мен, дали могат машините да имат самоличност, да мислят и т.н. Аз разглеждам проблема от техническата му страна


    До коментар [#26] от "niakoi_si":

    И това ще стане, и то не в далечното бъдеще Машините са много, много, много по-добри в откриването на зависимости (pattern recognition) отколкото сме ние, а очаквам да ни надминат и по всички останали критерии. За сега единствено алгоритмичното решение на нещата спира това, в момента, в който machine learning алгоритмите напреднат достатъчно, ние ще сме много назад с нашия мозък общо взето ще сме като неандерталците спрямо нас

  30. 30 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    До коментар [#24] от "robocop1":
    Това с бавния камион пък е най-лесното - слагат му един брояч и като станат 3 автомобила зад него, намалява отбива или направо спира и пропуска колоната. Нещо което не повече от 10% от живите шофьори ще направят.
    Ще мине време докато излязат на подобни пътища, но на магистрала където в момента шофера натиска копчето за контрол на скоростта, дръпва крака от газта, контролира волана с малкия си пръст и единственото му работа е да не заспи и ако види нещо да става напред е да намали или спре и така в продължение на стотици километри са готови за автоматизация.

    До коментар [#25] от "niakoi_si":

    [quote#25:"niakoi_si"]Въпроса не е дали са по-безопасни, а кой носи отговорност когато белята стане (което рано или късно ще се случи).
    [/quote]
    И в момента ако камиона или колата са пуснати неизправни на пътя и стане беля отговорността е на механика. Шофера не може нищо да направи, ако спирачките му са компроментирани (като на оня автобус из ямболско). Същото в момента е при самолетите.

  31. 31 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    До коментар [#28] от "Pontif А":
    Съгласен, че точно проблемът е с липсата на регулации. Няма достатъчно практически опит какво точно трябва да се регулира - авиационните регулации са изградени на базата на трагичен опит. И с автономните автомобили ще има инциденти, но да ги забраниш изцяло е все едно да се поставиш в положението когато навремето са забранявали автомобилите изобщо, защото плашат конете на файтоните по улиците.

  32. 32 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 562 Неутрално

    То и сега в колите се използват много от технологиите, които ще се внедрят в автономните коли.
    Иначе, дали може или не може едно нещо да го върши машина - милиарди са примерите, където човек е бавен и се използват компоненти за автоматизация. Примерно един човек може да брои ръчно или машината чрез оптичен датчик да брои електронно. Едното струва десетки хиляди на година и не може да е толкова бързо, докато датчика е десетки левове или долари. Това е прост пример. Света върви към автономни коли, няма спиране.

    забавление и приключение
  33. 33 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#30:"k_"]Това с бавния камион пък е най-лесното - слагат му един брояч и като станат 3 автомобила зад него, намалява отбива или направо спира и пропуска колоната. Нещо което не повече от 10% от живите шофьори ще направят. [/quote]
    Ситуация от тази сутрин.Карам по тясна улица ,по която и от двете страни има паркирали автомобили.Срещу мен идва друг автомобил.Никой няма предимство,но не можем да се разминем.Аз отбих встрани и направих знак-присветнах са фаровете другият шофьор да мине пръв.Ако се срещнат два автономни автомобила какво ще правят?В тази ситуация никой няма предимство и ако няма неформална комуникация няма как да се разминат.Или пък дете играе близо до пътя.Един шофьор може да прецени дали има намерение да излезе на пътното платно или просто бяга покрай пътя.Компютъра как ще предвиди поведението на детето?

  34. 34 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Любопитно

    [quote#17:"Pontif А"]Крачка назад. И сега има кой да носи отговорност ако нещо стане - компанията на която е колата. [/quote]
    Ако погледнеш фантастиката на А.Азимов, в частта за автономните роботи ще видиш, че решението е политическо, заради психологическите последици върху хората (които са и избиратели), не е продиктувано от финансова прагматичност.
    В тази посока, в зората на автомобилите, е имало приети закони, разпореждащи пред всеки автомобил да върви нарочен човек, който да предупреждава хората по улицата че идва автомобил. Същото е — на обществото му трябва време за да си пренастрои манталитета и да се увери, че новата технология е безопасна.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  35. 35 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 478 Неутрално

    До коментар [#33] от "robocop1":

    Може и с изцяло формална комуникация да се разберат автономните автомобили. Това е просто въпрос на договаряне, не е технически сложно да се направи.
    За поведението също има достатъчно решения и не само, че може да предвиди дали детето ще изскочи на пътя, но и няма да се разсее в даден момент, както се случва при доста от шофьорите. Пак казвам, има достатъчен напредък в machine learning областта

  36. 36 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Любопитно

    [quote#33:"robocop1"]Един шофьор може да прецени дали има намерение да излезе на пътното платно или просто бяга покрай пътя.Компютъра как ще предвиди поведението на детето?[/quote]
    Точно като един примерен шофьор би направил. Няма да рискува и ще се влачи покрай детето съвсем бавно или ще спре, докато е уверен че детето го е видяло и също е спряло или се е отдалечило от уличното платно.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  37. 37 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Аз пък се замислих колко лесно е глупак да съсипе усилията на умен човек. Няма смисъл ,глупостта може да затрие с един замах усилия на десетки поколения.

  38. 38 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Любопитно

    [quote#32:"troika"]Примерно един човек може да брои ръчно или машината чрез оптичен датчик да брои електронно. Едното струва десетки хиляди на година и не може да е толкова бързо, докато датчика е десетки левове или долари. Това е прост пример. [/quote]
    При колите, проблема идва от реагирането на необичайни ситуации. Броенето може да е бързо с машина, обаче първата странна ситуация (за която машината не е програмирана) срива процеса, докато човека може да вземе решение и броенето да продължи. Машините са силни в многократните еднакви ситуации, а хората сме силни точно в обратното. Именно заради това, машините успяват да ни заместят лесно в серийните неща (то и не се натискаме за монотонна работа) и се издънват в уникатите...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  39. 39 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Любопитно

    [quote#37:"jelev_jelqzko"]Няма смисъл ,глупостта може да затрие с един замах усилия на десетки поколения.[/quote]
    Тц. В случая става дума, глупаците да преодолеят страха си от технологията за самоуправляващи се автомобили (същите компютри водят АЕЦ-ове, самолетния трафик, железопътните мрежи и други високорискови структури).
    Виж "Сали" на А.Азимов от 1953 г. Там точно това е разгледано, как обществото е свикнало със самоуправляващи се автомобили.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  40. 40 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 244 Неутрално

    Автономните коли се подлагат на тестове за безопасност които нито един шофьор няма да издържи. Не е ли странно?

  41. 41 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Весело

    [quote#29:"zero_day"]И това ще стане, и то не в далечното бъдеще Машините са много, много, много по-добри в откриването на зависимости (pattern recognition) отколкото сме ние, а очаквам да ни надминат и по всички останали критерии.[/quote]
    Пожелавам им успех в борбата с "черите лебеди"... която борба е по-силите на повечето човешки същества във всяка точка на света. Еволюция, кво да правиш...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  42. 42 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    До коментар [#33] от "robocop1":

    [quote#33:"robocop1"]Или пък дете играе близо до пътя.Един шофьор може да прецени дали има намерение да излезе на пътното платно или просто бяга покрай пътя.[/quote]
    Най-вероятно не си шофьор или си забравил Правилника.
    Точно в тази ситуация (деца около пътя) шофьорът няма право на преценка. ДЛЪЖЕН е да намали или спре ако се налага.
    Всичките изтрепани деца на пътя са убити от "преценяващи" шофьори.

  43. 43 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Любопитно

    [quote#28:"Pontif А"]Това което спира този прогрес са регулациите или по-точно липсата на регулации и страха на хората.
    Аз лично съм разочарован от това решение на администрацията в Калифорния.[/quote]
    Този страх ще пречи на автономните решения (щото не само автомобилите ще са автономни, а и ред други неща) по света и точно заради това в Калифорния трябва да се научат да го преодоляват евфективно и то с обгрижване на уплашените. Иначе е лесно — качват автономността на тировете, а те не влизат в градовете и готово, обаче страха на хората ще се засили щото ще видят безработните тираджии...
    А може и Юбер да се намеси, гледам имат мерак да возят хора в градовете, а производителите на автомобили имат мерак да наложат автономните решения (които ще имат огромен дял спрямо такситата), та ще видим.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  44. 44 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    до:39 " Това показват данните. Разбира се, сега си имаме радикалния фундаментализъм и 11-и септември, от които да се страхуваме, и те без съмнение са реални основания за страх, но не това имам предвид. Имам предвид, че винаги е налице причина за страх. Причината може и да се променя с времето, но страхът винаги е с нас. Преди тероризма се страхувахме от замърсяването на околната среда. Преди това си имахме комунистическата заплаха. Въпросът е, че макар специфичната причина за страха ни да се променя, ние никога не оставаме без самия страх. Обществото ни е просмукано от страх, във всичките си аспекти. И това е перманентно състояние."

    Страхът,интелекта и как се управлява.

  45. 45 Профил на Питър Паркър
    Питър Паркър
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Жертвите от катастрофи у нас всяка година са около 800 човека.. Аз вярвам, че ако всички бяха с такиви коли, бройката щеше да е в пъти по-малка!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  46. 46 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Струва ми се , че автономни коли ще кръстосват пътищата и тогава , когато човешкия род ще е изчезнал !

  47. 47 Профил на vari
    vari
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Аххх.. Доказаните калифорнийски социалисти ги е шубе за работата на всички професионални шофьори...

    За кой ли път, спираме прогреса по чисто политически причини...

  48. 48 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Аз съм силно скептичен както към нуждата от такива автомобили, така и към способността им да преценяват правилно ситуациите.

    Все пак с еуправляват от софтуер, писан от хора, който трябва да бъде универсален за всички ситуации.

    Колкото по-универсална е една програма, толкова по-тежка и неефективна е тя.

  49. 49 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#4] от "lz2":

    Вече има внедрени подобни системи - Lane Assist, Distronic, etc.

  50. 50 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#4] от "lz2":

    Вече има подобни системи и те не са новост - например Distronic, Lane Assist, etc.

  51. 51 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#10] от "zero_day":

    Всъщност да гледаш нещо на 24 Hz е доста неприятно и изморително.

  52. 52 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Оставете науката да функционира без политика. Политиката е устроена така, че да пречи на иновациите.

  53. 53 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 940 Весело

    [quote#33:"robocop1"]Никой няма предимство,но не можем да се разминем.Аз отбих встрани и направих знак-присветнах са фаровете другият шофьор да мине пръв.Ако се срещнат два автономни автомобила какво ще правят?[/quote]
    Точно описаният от теб пример е в полза на автономните автомобили. Защото машините със сигурност няма да се запънат като козлета на мост, и нещата да завършат с псувни и размахване на подръчни средства (в най-добрия случай).

  54. 54 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 940 Неутрално

    [quote#38:"gost22"] обаче първата странна ситуация (за която машината не е програмирана) срива процеса, докато човека може да вземе решение и броенето да продължи. [/quote]
    Да, обаче тази странна ситуация става достояние на хиляди други машини. И при машината нямат място нито ситуацията "неопитен шофьор", нито "джигит". Да не говорим, че ще трябва да ги хакват, за да спрат "за малко на забранено", да се покатерят на тротоар, да паркират на пешеходна пътека...

  55. 55 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#53] от "Yotce":
    И как ще се разминат?И двата автомобила се движат по път с предимство.И в двете ленти за движение има спрели автомобили.И защо реши,че шофьорите трябва да се псуват?Ние как се разминахме без псувни.Днес аз дадох път,но друг път на мен са ми давали предимство в такива ситуации.На пътя възникват хиляди ситуации и няма как компютърна програма да ги предвиди всичките.

  56. 56 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    [quote#48:"subsonic"]
    Аз съм силно скептичен както към нуждата от такива автомобили, така и към способността им да преценяват правилно ситуациите.

    Все пак с еуправляват от софтуер, писан от хора, който трябва да бъде универсален за всички ситуации. [/quote]
    Закона за движение по пътищата и правилника към него също са писани от хора и обхващат всички ситуации на пътя. Та значи може. Остава въпроса как "лудитите да харесат машините".
    Всъщност точно такива самоуправляеми автомобили, биха съкратили броя на автомобилите по пътищата, защото докато не ти трябва автомобила, го пускаш по схемата на Юбер да вози други хора. Така постигаш над 90% ефективност по време. Автомобила, пътищата и нуждата от придвижване се уплътняват максимално за всеки момент. Отделно, че ако 100% от автомобилите станат безшофьорни, то ще може да се заменят светофарите с по-ефективни програми за разминаване (и такива проетки вече се обмислят), което би отпушило трафика допълнително.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  57. 57 Профил на tiamat
    tiamat
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Ами мене като ме кефи да си карам колата, какво правим? Въобще не мога да повярвам колко много хора са ОК с тия автономни коли. Абсолютен абсурд... То дай автономните да вземат да ходят на работа вместо нас, да ни оправят жените/мъжете, бе направо да вземем да се махаме от тоя свят.

    Публикувано през m.dnevnik.bg





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK