Стриймът на музика през 2015 г. се удвоява за сметка на физическите албуми

Потребителите предпочитат безплатни стрийминг услуги като Spotify.

© Dado Ruvic, Reuters

Потребителите предпочитат безплатни стрийминг услуги като Spotify.



Все повече потребители предпочитат да използват стрийминг услуги, за да слушат музика, което намалява продажбите на дигитални и физически музикални албуми, съобщава анализаторската компания Nielsen, цитирана от блога TechCrunch. През миналата година стрийминг услугите са се удвоили, докато продажбите продължават да падат, отбелязва компанията.


Общо за 2015 г. са били реализирани 317 млрд. слушания на музика чрез стрийминг спрямо 164.5 млрд. през 2014 г. Същевременно общите продажби на албуми падат с 6%. Това е по-малък спад в сравнение с 2014 г., когато продажбите се понижиха с 11%.


За сметка на това продажбите на грамофонни плочи, т.нар. винил, са се увеличили с 30%. Те са реализирали почти 9% от всички продажби на физически албуми.




Спад има и при дигиталните продажби на отделни песни. Те са се понижили с 12.5% до 964.8 млн. бройки. Дигиталните албуми записват спад с 2.9% до 103.3 млн. Повечето потребители слушат целите албуми чрез стрийминг услуги, като през миналата година по този начин са преслушани 211.5 млн. албума. Nielsen изчислява, че 1500 стрийма на песни се равняват на приблизителната стойност на един албум. Това е с 93% повече спрямо миналата година.


Анализът на компанията включва данни от AOL, Beats, Cricket, Google Play, Medianet, Rdio, Rhapsody, Slacker, Spotify, Xbox Music, YouTube и VEVO.


Оказва се, че въпреки ръста на стрийминг услугите методите за откриване на нова музика не се променят. Стрийминг компаниите с гордост описват своите системи за препоръчане на песни, но 61% от потребителите все още откриват интересни за тях изпълнители, като ги чуят първо по радиото. 45% се доверяват и на препоръки от приятели, а 31% си харесват музика от филми. Едва 27% от потребителите откриват нови изпълнители и чрез стрийминг услугите.


Анализът на Nielsen показва, че 91% от американците слушат музика. 75% слушат музика по интернет, а 44% чрез смартфона си. Средно американците прекарват по 24 часа на седмица в слушане на любимите си изпълнители. Най-много се харчи за билети за концерти и фестивали.

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Ако големите музикални компании бяха послушали Напстър 2000-та, сега щяха да са на много по-големи печалби.
    Някои хора предвиждат бъдещето в някои области с 15 години напред...

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  2. 2 Профил на Paris Hilton
    Paris Hilton
    Рейтинг: 308 Весело

    До коментар [#1] от "Никола Георгиев": Да, такива като Стийв Джобс...


    [quote#1:"Никола Георгиев"]Някои хора предвиждат бъдещето в някои области с 15 години напред... [/quote]

  3. 3 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    "Спад има и при дигиталните продажби на отделни песни. Те са се понижили с 12.5% до 964.8 млн. бройки. Дигиталните албуми записват спад с 2.9% до 103.3 млн. Повечето потребители слушат целите албуми чрез стрийминг услуги...”

    Точно заради това, Apple Music не дава възможност да слушате цевлия албум, без да го купите! Адски гнусно поведение! Какъв е смисъла да плащате абонамент, ако трябва да си купите албума?!

    I Want To Believe
  4. 4 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Доставя ми удоволствие да си пусна матрично ЦД и на му се насладя с цялото качество педоставено от носителя....

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  5. 5 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#4] от "klatikurti":
    ъъъм, не че нещо ... ама стрийминга може да бъде и по качествен от CD пуснато на плеяр.

    Освен ако не си подбираш звукозапсините компании и самите дискове не само по съдържание, а и по качество на изработка и нямаш нужния качествен плеяр.

  6. 6 Профил на Klatikurti
    Klatikurti
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#5] от "v_l":

    За първото съм сигурен, а за второто от към техника съм докарал нивото на горната граница.
    Лошото е, че преди, по-лесно се намираха наистина качествени носители, за относително добри цени - предимно продукция за русия .

    "Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и Гасет
  7. 7 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 893 Весело
  8. 8 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1091 Весело

    то напоследък и винила зе да се връща...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  9. 9 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2235 Неутрално

    До коментар [#3] от "2.50":

    Няма такова ограничение в apple music. Вероятно объркването идва от това, че айтюнс и apple music са различни неща.

    Има албуми, които ги има само в айтюнс (примерно на Nightwish от миналата година), но това си е решение на групата/компанията дето ги издава.

    Use your Illusion
  10. 10 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2444 Весело

    До коментар [#9] от "evlampi":

    Никак не сте прав!
    На мен ми се сллучва най-редовно да попадна на албум, който за да чуя целия, трябва да го купя!
    Случвало ми се е дори напоследък, албум който беше с всички парчета да се окаже впоследствие в окастрен вариант, но наличен в iTunes - напр. ZZTOP “Тhe very baddest”! Във варианта с 40 песни окастрянето е още по-драстично.
    iTunes е апликацията, през която стриймвате Apple Music и не само... Нормално е да има разлика!

    I Want To Believe
  11. 11 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2235 Неутрално

    До коментар [#10] от "2.50":

    Значи, itunes store като механизъм за дистрибуция е едно. Apple music е друго. Самото приложение за плейване (itunes на макос и music на иос) е трето. В itunes store има песни, които самите групи са си решили, че вървят само в комплект с целия албум и не може да се купуват отделно (като този на ZZ Top). Отделно не всички албуми от itunes store ги има за стрийминг в apple music (като този на Nightwish от миналата година).

    Няма 'орязване'. Просто двата механизма за дистрибуция не се покриват на сто процента като съдържание, а отделно има особености като тази в itunes store за песни дето не може да се купуват отделно, а ги има само като част от албум.

    Use your Illusion
  12. 12 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    До коментар [#11] от "evlampi":

    iTunes Store е магазин, както е видно от заглавието.
    Аpple Music e платена стрийминг платформа, както AppleTV.
    Погледнете форума на Apple и ще видите че потребителите са бесни от това, че слушат нещо до вчера, а днес - ядец!
    Примерът, който ви дадох е точно такъв! Ако за групите има някакви доводи, то за албумите с класическа музика, не виждам такива... Все едно да си вземете Apple TV и в плейлистата от днес да можете да гледате само 4 от 8 епизода на True detective. Ако искате целия сезон, бегайте в iTunes Store!

    I Want To Believe
  13. 13 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2235 Весело

    До коментар [#12] от "2.50":

    Явно не мога да се изразя разбираемо - абонамент за стрийминг услугата, не дава автоматично достъп до цялото съдържание от айтюнс стор. Има айтюнс стор съдържание, което е достъпно само от там. Аз имам албуми, които ако не съм си ги купил навремето от айтюнс, нямаше да достъпвам сега всички песни през apple music. Просто тея песни са album only по преценка на групата или държателя на правата, който се е договорил с ябълките.

    Use your Illusion




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK