Илон Мъск: Apple разработва електрически автомобил

Илон Мъск: Apple разработва електрически автомобил

© Mike Blake, Reuters



Изпълнителният директор на Tesla Motors Илон Мъск е на мнение, че Apple може да създаде интересен електрически автомобил. В интервю за Би Би Си предприемачът споделя, че според него компанията от Купертино вече активно работи по подобен проект.


"Трудно е да криеш нещо, когато си назначил над хиляда инженери да го реализират... Това е публична тайна вече", коментира Мъск. Той допълва, че създаването на автомобил е доста трудно.


"Очевидно е, че Apple ще се опита да направи пленяващ автомобил. Това ще разшири индустрията. Tesla също се стреми да направи най-хубавите електрически автомобили и това ще бъде нашата цел, като същевременно помагаме и на други компании да направят електрически коли", коментира Мъск.




Той коментира и масовата тенденция сред производителите да разработват самоуправляващи се автомобили. Според него е въпрос на време, докато коли без такива функции спрат да се възприемат като нещо странно. "В дългосрочен план никой няма да иска да купи кола, ако тя не е автономна", допълва Мъск.


Според него автомобилите, които не се самоуправляват, ще се превърнат в обекти със сантиментална стойност. "Ще бъде като да притежаваш кон. Ще го използват по сантиментални причини и не всеки ден", казва Мъск.


Попитан и за финансовото бъдеще на Tesla, която все още регистрира големи загуби, Мъск коментира, че скоро ще дойде решителният момент за компанията. "Трябва да имаме достъпен автомобил, който повечето хора могат да си позволят и да оставим следа", казва той. Надеждата на компанията е Tesla Model 3, който ще влезе в производство в края на 2017 г.

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Нека някой да отговори на въпроса как ще бъдат произведени милиони батерии за автомобили, при положение, че те изискват толкова много специални метали и суровини, каквото количество никой не може да осигури. Тогава ще си отговорите и на въпроса какво е бъдещето на електроавтомобилите - масово или екзотично.

  2. 2 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 990 Неутрално

    Добре е да се вклчючват повече компании. Електрическите автомобили ги има вече от 50+ години, но никой досега не се хваща сериозно и технологията стои на доста ниско ниво и не е популярна.
    След 20 години обаче ще е съвсем различно.

  3. 3 Профил на asenpp
    asenpp
    Рейтинг: 452 Неутрално
  4. 4 Профил на soldierism
    soldierism
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Скоро всичко около нас ще е Apple, дори тоалетните

  5. 5 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    "... Apple може да създаде интересен електрически автомобил ..."!

    Може..., да! Вероятно ще има 4 гуми, ел. мотор, купе и акумулатори! Бял на цвят и с ен на брой патенти, като се почне от резбите на болтовете и се стигне до мигачите!
    Извън всичко останало, все още няма сериозен пробив в съхранението на ел.енергията! Тоест батериите към настоящия момент са достигнали върха си, но многото ампери и ватове, означават много килограми! Който измисли лека и с голям капацитет батерия, той ще е лидера!
    Мисля, че в статията леко са объркали понятията... Автономността, няма нищо общо с това, дали колата ще е управлявана от човек или не! Всеки ще предпочете кола с по-дълъг пробег, тоест с по-голяма автономност! Дали ще се управлява с автоматика, не е толкова важно...!

    Бивш tww09306483.
  6. 6 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 450 Любопитно

    Няколко милиарда от населението на планетата ще се окажат ненужни... Някой трябва да поеме моралната отговорност

  7. 7 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 771 Неутрално

    [quote#1:"Smoke"]специални метали и суровини[/quote]

    Ако имаш предвид редкоземните метали, хич не са редки, а просто до сега не е имало достатъчно търсене за да се разработят по-ефективни методи за извличането им от места с по-ниска концентрация. Преди години обаче вече имаше буквално стотици проекти за разработки на находища и макар някои от тях да бяха откровено налудничави, много имаха висок потенциал.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  8. 8 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 458 Неутрално

    [quote#0:"Мъск"]Очевидно е, че Apple ще се опита да направи пленяващ автомобил. Това ще разшири индустрията. Tesla също се стреми да направи най-хубавите електрически автомобили и това ще бъде нашата цел, като същевременно помагаме и на други компании да направят електрически коли[/quote]

    Положителният тон на изказването ме навежда на мисълта. че Apple ще е поредната компания (след Мерцедес примерно), на която Тесла предоставят технологията за задвижване. А от Apple ще дойде някаква добавена стойност като по-изискван интерфейс, вероятно и външен дизайн.

  9. 9 Профил на Н. Колев
    Н. Колев
    Рейтинг: 458 Неутрално

    изискВан=изискан.
    По отношениет на "кой ще прави батериите":
    https://www.teslamotors.com/gigafactory

  10. 10 Профил на redsky
    redsky
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Тесла правят загуба от 4000 долара на всеки продаден автомобил, а продажбите им стагнират. Това не може да продължава вечно.

  11. 11 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 526 Неутрално

    До коментар [#1] от “Smoke”: Отговора може да го прочетете в историята. Ако всички расъждаваха като вас, нямаще да карате автомобил на петрол, все още щяхте да се возите на каруца, а можеби и щяхте да висите на някое дърво и да ядете банани.
    Електричеството ще са складира в нов тип “батерии”.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  12. 12 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#00:"статията"]Според него автомобилите, които не се самоуправляват, ще се превърнат в обекти със сантиментална стойност. "Ще бъде като да притежаваш кон. Ще го използват по сантиментални причини и не всеки ден", казва Мъск.[/quote]
    Да, така е.
    Същото ще стане и с писането на ръка.
    Но смятам, че ще минат десетки (може би повече от 50) години преди това да се случи.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  13. 13 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 927 Неутрално

    Като знам, какви инженери търсят и как един познат ходи до там за интервюта, ми беше ясно, че ще се опитат в това поприще. А както знаем, колкото повече производители, толкова по-голяма конкуренция, а от конкуренцията се раждат иновациите, така че от това ще спечели целия свят.

  14. 14 Профил на s.o.a.d.
    s.o.a.d.
    Рейтинг: 454 Весело

    Мдаа. Каменната ера свършва, независимо че още има доста камъни. Сега чаршафите и жожето ще имат достатъчно материал да си го бият у главата.
    15 години на монополни цени на нефта родиха достатъчно иновации в областта на производството и съхранението на енергията. Настоящите жалки опити да се вдигне потреблението на нефт чрез ниски цени няма да доведе до никъде. Тази година глобалните продажби на ел. автомобили вероятно ще достигнат 1 милион. И това е преди Гигафабриката, преди модел 3, преди АйМобила и преди масовото производство на Болт.

  15. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    “Трябва да имаме достъпен автомобил, който повечето хора могат да си позволят и да оставим следа"

    Много ми е интересно, как минават на ГТП тук електромобилите?
    Колко са пунктовете, където става това и какви са специфичните изисквания?

    I Want To Believe
  16. 16 Профил на vtl53383951
    vtl53383951
    Рейтинг: 332 Неутрално


    До коментар [#2] от "redguy":

    Ел. автомобили има много повече от 100 години и в началото са били много по-масови от тези с ДВГ!
    - https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_electric_vehicle

  17. 17 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 706 Весело

    [quote#11:"vladek"]Електричеството ще са складира в нов тип “батерии”. [/quote]
    Тъй, тъй. Само 'дето тези вълшебни батерии ги няма, а когато ги заима, няма да може да се произвеждат по 20 милиона на година, а ще може 20000 на година

  18. 18 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#1] от "Smoke":
    Не се мори. Тук има много сектантите.
    Личното ми мнение е, че поне близките 20-30 години нещата ще се случват по-бързо при хибридите и при автомобилите с водородни горивни клетки.
    Изцяло електрическите автомобили ще направят големия си пробив една когато се изобретят "супер" батериите позволяващи повече енергия в по-малка батерия и по-дълъг пробег

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  19. 19 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    [quote#8:"Н. Колев"]на която Тесла предоставят технологията за задвижване. А от Apple ще дойде някаква добавена стойност [/quote]

    До коментар [#8] от "Н. Колев":

    Мисля че не познаваш Епъл добре.

    California Über Alles
  20. 20 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    [quote#18:"The Dark Prince Of Bankya"]когато се изобретят "супер" батериите позволяващи повече енергия в по-малка батерия и по-дълъг пробег[/quote]
    Бойко, Бойкооо, електрическите автомобили са направени така че по всяко време може да им се подновят батериите без да се спира или променя производството. Може да се подновят дори и старите ел. автомобили.
    Що се отнася до пробега - сега можеш да изминеш над 300км после за 20 минути можеш да заредиш и да караш още 200км. Или това не е достатъчно за тебе и сега ще ми обясниш как караш по 400км на ден и ходиш до морето всеки две седмици?

    California Über Alles
  21. 21 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 708 Неутрално

    [quote#20:"Pontif А"]Или това не е достатъчно за тебе и сега ще ми обясниш как караш по 400км на ден и ходиш до морето всеки две седмици?[/quote]
    На теб лично не мисля нищо да ти обяснявам. За теб светът свършва със собственото ти ограничено възприятие. Сега благоволи да не ме занимаваш повече с глупостите си.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  22. 22 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Струва ми се, че последната сериозна бариера пред масовото приемане електрическите автомобили е цената и донякъде зарядната инфраструктура. Например, как пък ще набия 30 000 евро в автомобил, който трябва да се зарежда всяка вечер и заради ограничения си пробег вероятно ще ми е "втори". Остави икономиите от гориво, това са си пари. И разни местни преференцийки няма да ме трогнат особено.

    Но как пък няма да дам 10 000 за удобна, компактна и безшумна градска кола, в която почти не ме е яд да кибича в задръстване, има всичко на всичко две скорости (предна/задна), икономична като бълха и която ми върши работа през 11 от 12 месеца уседнал градски живот.

  23. 23 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#2:"redguy"]Добре е да се вклчючват повече компании. Електрическите автомобили ги има вече от 50+ години, но никой досега не се хваща сериозно и технологията стои на доста ниско ниво и не е популярна.
    След 20 години обаче ще е съвсем различно.
    [/quote]
    Не от 50+, а от 150+ години. И различното е все 20 години напред. Единствената разлика е, че преди 150 години са вярвали, че след 20 години парните автомобили ще изчезнат и ще бъдат заместени от електрическите, а сега - тия с ДВГ.

  24. 24 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#7:"Imaginary Friend"]специални метали и суровини- цитат на коментар #1 от “Smoke”

    Ако имаш предвид редкоземните метали, хич не са редки, а просто до сега не е имало достатъчно търсене за да се разработят по-ефективни методи за извличането им от места с по-ниска концентрация. [/quote]
    Може да има предвид просто лития. Той даже не е борсова стока, щото няма кой да предложи достатъчно големи обеми и ритмични доставки. Като почнаха да правят батерии на телефони, таблети и лаптопи с литиево покритие, цената му скочи няколко хиляди пъти. Познай кво ще стане, ако почнат да правят масово батерии, които да задвижват кола. Ще го има, той може да се извлича даже от морската вода, ако поскъпне още десетина пъти, щяло да стане рентабилно да се прави. Ама ти като си сложиш батерии за 500 000 евра, които издържат около 5 години и то при условие, че поддържаш в техния отсек постоянно температура 10-25 градуса, като след втората година пробегът ти вече от 150 км става 100, след третата - 70 и т.н., цялата работа се обезсмисля.

  25. 25 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 561 Неутрално

    [quote#14:"s.o.a.d."]15 години на монополни цени на нефта родиха достатъчно иновации в областта на производството и съхранението на енергията. [/quote]
    Ще ми кажеш ли някоя, щото аз всичките, за които знам, са използвани и преди 30-40 години, при предния пик на цените на петрола. Не са произвели и съхранили много енергия, както и сега, с тях, но са оказали натиск на цените на петрола, пак както и сега.

  26. 26 Профил на nacionalka
    nacionalka
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Брей, форумът на дневник бил пълен с елинженери, да им се не надява човек!
    Чудно дали повечето от изказалите се тук изобщо са виждали автомобил Тесла наживо, особено съдейки по коментарите им.
    Като се има предвид чудовището, което си отгледаха развитите икономики в близкия изток заради петрола, оловните и последвали химически замърсявания на въздуха, който всички дишаме и останалите не-толкова-велики предимства на електрическите коли умът ми не го побира как може да има толкова хейт за нещо толкова прекрасно. Какво, Елон Мъск в джоба ли ви бърка че толкова го плюете?

  27. 27 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 229 Неутрално

    ...Попитан и за финансовото бъдеще на Tesla, която все още регистрира големи загуби, Мъск коментира, че скоро ще дойде решителният момент за компанията....
    Човека взе парите и каза-ще видим!
    Все пак Мъск не губи негови лични пари,а тези на акционерите -те да му мислят!

  28. 28 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Никаква собствена кола няма да прави Епъл.
    Най-много да се закачи за някой производител на коли за да му пробута софтуеър.
    Всички тези дандании са защото акциите на епъл са криза. И разни такива слухове помагат(както телевизора на Епъл? сапфир дисплеите? Ликуид метала? Епъл пръстена.....)
    Иначе Епъл няма някаква полза от производство на собствен автомобил, ЗАЩОТО В СЕКТОРА ПЕЧАЛБИТЕ СА МАЛКИ а инвестициите големи.
    По-голями печалби ще има ако Тим Кук почне производство на Епъл сутиени и Епъл козметика.

    П.С.
    А Мъск е просто достатъчно умен, да знае, че при при всяко споменаване на думата Епъл, веднага и той влиза в новините- познавайки медиите.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  29. 29 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich
    Рейтинг: 277 Весело

    коментар [#21] от "The Dark Prince Of Bankya":

    Пост 18: '... Личното ми мнение е, че поне близките 20-30 години нещата ще се случват по-бързо при хибридите и при автомобилите с водородни горивни клетки ...'

    Пост 21: '... На теб лично не мисля нищо да ти обяснявам. За теб светът свършва със собственото ти ограничено възприятие...'

    +++

    така харесвам товаришите - да са брутално бавни но с мнение, и когато някой ги изклати да не казват 'обичам те'. около мен хората карат разни тесли за по $75К - $110К, а не знаят - платили за мотиките щото умът им е къс - че мургавият принц от банкя с пари за баничка в банковата си сметка, сиреч в мазният си джоб, знае, че такова жУвотно нЕма.

  30. 30 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1015 Весело

    фък... ако костов не беше съсипал завода за електрокари... ехехеее...!

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  31. 31 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2057 Неутрално

    [quote#28:"Mickey"]Иначе Епъл няма някаква полза от производство на собствен автомобил, ЗАЩОТО В СЕКТОРА ПЕЧАЛБИТЕ СА МАЛКИ а инвестициите големи. [/quote]

    Аман от пишман разбирачи!
    Виж каква е пазарната капитализация на Аррle! После се замисли върху стойността на написаното от теб! Хората, които се занимават с такива проекти със сигурност залагат повече на сметките отколкото на локумите! Снизходителното отношение можеш да си го пренасочиш към измекярите от Редмънд, които вече наколко години не са в състояние да направят смартфон, а дозакопават(колкото и да изглежда невъзможно) имиджа на Нокиа.

    I Want To Believe
  32. 32 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#31] от "2.50":

    [quote#31:"2.50"]Аман от пишман разбирачи! [/quote]
    Аха!!!!!
    [quote#31:"2.50"]Виж каква е пазарната капитализация на Аррle! [/quote]
    И ти какво виждаш там?

    [quote#28:"Mickey"]Никаква собствена кола няма да прави Епъл.
    Най-много да се закачи за някой производител на коли за да му пробута софтуеър.
    Всички тези дандании са защото акциите на епъл са криза. И разни такива слухове помагат(както телевизора на Епъл? сапфир дисплеите? Ликуид метала? Епъл пръстена.....)
    Иначе Епъл няма някаква полза от производство на собствен автомобил, ЗАЩОТО В СЕКТОРА ПЕЧАЛБИТЕ СА МАЛКИ а инвестициите големи.
    По-голями печалби ще има ако Тим Кук почне производство на Епъл сутиени и Епъл козметика. [/quote]
    ГОЛЕМИТЕ МАРЖОВЕ НА ПЕЧАЛБА СА ЕДИНСТВЕНОТО КОЕТО КРЕПИ ЕПЪЛ ЗА СЕГА и "пазарната им капитализация".
    Ясно????

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  33. 33 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#31] от "2.50":

    Продължение от 32.
    ИСТИНАТА Е , че цялата им така наречена "пазарна капитализация" се дължи САМО И ЕДИНСТВЕНО на една сапунерка. Смарангяса ли се профита от безличната им сапунерка, без да са извадили продукт генериращ подобен профит- са за мустака.
    И "автомобил", ОПРЕДЕЛЕНО НЕ Е ТАКЪВ ПРОДУКТ.
    Аман от пишман разбирачи!

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  34. 34 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 816 Любопитно

    До коментар [#1] от "Smoke":

    а ти ще отговориш ли на въпроса, как става така че само моделите на тесла, нисан и хибрида на ГМ ползват повече батерии на година отколкото цялата индустрия за лаптопи и телефони? Демек, откакто са влезли на пазара, производството на батерии в световен мащаб е нараснало почти двойно. С колко викаш се повиши цената на батериите? И как става така че нисан представят ново поколение с 30% по-голяма батерия за същата цена? Фолксваген също? Цената на батерията за лаптопа ти колко пъти скочи в последните 10 години, при експоненциалното увеличаване на производствот на лаптопи и телефони?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  35. 35 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 816 Весело

    До коментар [#24] от "usero":

    сериозно ли скочи няколко хиляди пъти? И което е по-интересното, като скочи няколко хиляди пъти, колко скочи цената на лаптопите и телефоните? Въпроса е с понижена трудност, затова имаш два избора:
    а) Цената на лаптопите, телефоните и батериите постоянно пада. Падащите цени на батериите правят възможно изкарването на пазара на електрически модели, за пръв път от 100 години насам
    б) откакто е произведен първият лаптоп, цените на батериите постоянно вървят нагоре. Затова и всеки следващ електрически автомобил е по-скъп от предшественика си, и с по-малък пробег.

    Прочети възможните отговори няколко пъти, преди да отговориш

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  36. 36 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#18] от "The Dark Prince Of Bankya":

    и кога ще почнат да се случват по-бързо нещата при водородните клетки? Какво е личното ти мнение по въпроса? Щото вече са поне 10 години зад електрическите, и като продажби, и като инфраструктура, и като технология. Само Тесла имат над 100 000 продажби, и това са автомобили за по над 100 хиляди долара. Отделно нисан с първото поколение leaf, дето догодина ще го продават с 30% по-голяма батерия на същата цена. За да ги настигнат водородните автомобили, трябва утре да спрат продажбите и развойната дейност на електрическите, и всички ресурси и субсидии да се насочат към водородните. Шансът това да стане е точно нулев. И водородния модел на тойота само закопава допълнително цялата тази измишльотина с водорода, и като цена, и като мощност, и като дизайн.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  37. 37 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#34] от "DareDebil":

    Батериите за лаптопи и телефони не са критерий, защото са миниатюрни като материал на фона на автомобилните. Все още няма масово производство и ползване на електроавтомобили. Когато цял свят започне масово да кара електроавтомобили, тогава ще говорим дали има достатъчно материали или не. Сега, когато елетроавтомобилите са екзотика, всякакви екзотични технологии могат да се правят, понеже са в бутикови мащаби.

  38. 38 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#37] от "Smoke":

    айде бе, не са критерии щото са миниатюрни като материал? А имаш ли бегла представа КОЛКО батерии се продават на година в мобилни устройства?

    [quote#37:"Smoke"]Когато цял свят започне масово да кара електроавтомобили, тогава ще говорим дали има достатъчно материали или не. [/quote]

    Тва ли ти е критерия за масово производство? Цял свят да кара електромобили, само тогава ще са масови, а? Ако само половината свят кара електромобили, няма да са масови сигурно... ако 50 000 коли на година само от тесла не са масово производство за тебе, вземи си провери критериите. Явно по твоята анти-логика, цените на батериите падат от 20 години при експоненциално нарастване на производството, ама видите ли, като нарасне още малко, ще вземат да се качват...

    И защо всъщност трябва да чакаме да мине целия свят на електромобили, за да говорим дали има достатъчно материал? Много добре се знае колко грама литий отиват за 1 кВч батерия, знае се и колко други материали са необходими, като мед, алуминии, кобалт, органичен електролит. Знае се и какви са резервите и добива на необходимите суровини. Можеш ли да отгатнеш за колко коли ще стигне? Щото доста по-умни хора от тебе са си направили сметката, и за твое огромна изненада, сметката излиза. Даже и без да броим факта че литият не се изпарява от батерията, а може да се рециклира. Само че в момента е толкова евтин, че не е икономически изгодно. Иначе нямаше да се строят фабрики за по 5-6 млрд долара, без осигурен източник на суровина.

    Цената на лития представлява към 1-2% от цената на БАТЕРИЯТА, даже не и на целия автомобил. И това при положение че даже не е започнала експлоатацията на най-големите познати находища на литии, тези в боливия и афганистан.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  39. 39 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#37] от "Smoke":

    бутикови мащаби за автомобили са бугати и пагани, даже и ферари и бентли вече са масово производство. Няма как автомобилна фабрика с капацитет над 50 000 бройки за година и над 4000 работници да произвежда бутикови стоки, оправи си понятията.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  40. 40 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#39] от "DareDebil":

    През 2014 г. са произведени 67.54 милиона леки автомобила. Словом шестдесет и седем милиона и половина. Твоите 50000 са една капчица в морето. Хубаво е да се запознаеш с малко статистически данни преди да започваш да спориш.

  41. 41 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#40] от "Smoke":

    много добре знам колко автомобила са произведени и колко от тях са електрически. Не процента от общите продажби определя дали нещо е бутикова стока или не, или да ли се произвежда масово или не. Ти първо вземи си наваксай огромните пропуски за това как и колко батерии се произвеждат, колко струват и колко ресурси са необходими, и после ми казвай да се запознавам с каквото и да било.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  42. 42 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#40] от "Smoke":

    Алфа Ромео имат под 60 000 продажби за 2014, сигурно и те нямат масова производство и са бутикови коли, а?

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK