
© Handout, Reuters
Международната организация за гражданска авиация (ИКАО) забранява литиево-йонни батерии да бъдат превозвани в багажните отделения на самолетите, съобщи "Ройтерс". Мярката се въвежда от 1 април.
Решението е продиктувано от опасения, че този тип батерии, широко използвани в лаптопи, смартфони и таблети, са пожароопасни. Ограничението ще остане в сила, докато производителите предложат нов безопасен дизайн за батериите на електронните устройства.
Според президента на ИКАО Олумуива Бенард Алиу, цитиран в съобщението, временната забрана ще падне най-вероятно през 2018 година, когато се очаква новата огнеупорна опаковка на йонно-литиевите батерии.
scrapisimo
Рейтинг: 229 НеутралноВ някои страни тази забрана важи и в момента. В Китай например я има от 2-3 години. Влезе в сила веднага след като изчезна малайзийският самолет.
Mark Twain
Рейтинг: 450 НеутралноДо 2018-та сигурно ще има друг тип батерии...
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри ФордFazer
Рейтинг: 506 ЛюбопитноФинландските пощи (Itella) и Finnair от две години насам не разрешават каквито и да е батерии в пратки по самолет и чекиран багаж при пътуване.
Smoke
Рейтинг: 1136 ЛюбопитноИнтересно как на летището ще разбират дали нещо в багажа съдържа литиево-йонна батерия и ако съдържа, дали тя е от новите-защитени или е от старите.
Smoke
Рейтинг: 1136 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Fazer":
Още по-интересно ми става как се транспортират нови телефони и компютри, произведени някъде си. С влакове ли? Едва ли.
kritikar
Рейтинг: 511 НеутралноНаскоро показаха нов епизод на Нат Гео сериала Разследване на самолетни катастрофи с точно такъв случай - товарен 747 на УПС се запалва в карго отсека, пушек и дим в кабината, прекъсване на важни системи и самолетът накрая пада в близост до летището, където е бил насочен за аварийно кацане. Разследването установява, че пожарът е предизвикан от литиево-йонни батерии.
choKo
Рейтинг: 535 НеутралноСлед инцидентите със самолетите "Боинг 787" миналата година май е време да се измислят друг тип батерии.
taratanki
Рейтинг: 1574 НеутралноБългарски пощи отказват всякакви устройства, в които има батерии.
Fazer
Рейтинг: 506 ВеселоДо коментар [#5] от "Smoke":
Със сигурност не се транспортират с гражданската авиация.
Логистика на масово производство стоки става по вода, в контейнери, след което по земя с тирове.
Fazer
Рейтинг: 506 ВеселоДо коментар [#5] от "Smoke":
В по-малко от случаите може с товарни самолети, но те оскъпяват превоза и имат по-малък капацитет от кораби.
Жълтопаветник
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#9] от "Fazer":
Могат да се превозват със самолет, но трябва да са спазени един куп изисквания.
Федор Езерский
Рейтинг: 903 ВеселоЛитиево йонните батерии, хубаво, ще ги забранят. А оловно-киселинните разрешени ли са? Те вярно, тежат, ама....
Fazer
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#4:"Smoke"]Интересно как на летището ще разбират дали нещо в багажа съдържа литиево-йонна батерия [/quote]
Всичкия багаж минава през скенер. Ръчният просто е през по-лека форма на облъчване, затова и всякакви електроники се слагат отделно на конвейра.
Ако сте бил/а на опашката, на мониторите се вижда чисто и ясно точно какво има в чантата.
Fazer
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#11] от "jedimaster":
Със самолет може, но не и с гражданска авиация за масови доставки. Затова добавих в долния коментар:
[quote#10:"Fazer"]В по-малко от случаите може с товарни самолети, но те оскъпяват превоза и имат по-малък капацитет от кораби.[/quote]
Klatikurti
Рейтинг: 487 НеутралноА телефона и лаптопа като ръчен багаж ще може ли?
"Досадникът е човек, който ни лишава от самотата ни, без да ни предостави компания." Хосе Ортега и ГасетFazer
Рейтинг: 506 ВеселоДо коментар [#15] от "klatikurti":
В статията се казва " забранява литиево-йонни батерии да бъдат превозвани в БАГАЖНИТЕ ОТДЕЛЕНИЯ на самолетите". Ако смятате да летите като нормалните хора в пътническите отделения, няма да имате проблем.
952
Рейтинг: 645 ВеселоДо коментар [#4] от "Smoke":
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...Това е интересно на тези, които искат да заобикалят забраната.
И един виц- не толкова интересен, и не толкова виц:
Знаете ли защо в Швейцария не обират банки? Ами щото е забранено...
Пешката
Рейтинг: 1254 Веселоколко вибраторa ще се изхвърлят не е истина....
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.123
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#6] от "kritikar":
Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.2010-та се случи това и беше техен самолет без пътници, само пилотите умряха.
Жълтопаветник
Рейтинг: 277 НеутралноДо коментар [#14] от "Fazer":
Да, разбрах какво имаш предвид.Както казах - може да се возят батерии на гражданска авиация при определени условия. Да, този вариант не е подходящ за масови доставки, но се използва при по-спешни пратки.
Smoke
Рейтинг: 1136 Любопитно[quote#13:"Fazer"]Всичкия багаж минава през скенер. Ръчният просто е през по-лека форма на облъчване, затова и всякакви електроники се слагат отделно на конвейра. [/quote]
Удоволствие е човек да разговаря със специалист. И все пак на мен (неразбиращ, глупав и прост) не ми стана ясно как на скенера се разбира дали батериите са литиево-йонни, а не полимерни или никел-кадмиеви. А също и ако са литиево-йонни, как се разбира дали са от новите-подобрени или са от старите. Бихте ли обяснили?
tucker case
Рейтинг: 1004 ВеселоДо коментар [#8] от "taratanki":
Now what's a few miles between the beauty and the beast...българските пощи отказват да признаят електрическия ток за физическо явление...
Котаракът в чизми
Рейтинг: 115 НеутралноМи да направят атимни.
Законите са като наденичките. По-добре да не виждаш как се правят. /Ото фон Бисмарк/Публикувано през m.dnevnik.bg
Molossian
Рейтинг: 1721 НеутралноАма снимката към статията е феноменална - армейски хеликоптер, превозван с военно-транспортен самолет. В статия за превоз на батерии в пътническата авиация. Къде е връзката ....
Panta rhei....952
Рейтинг: 645 Весело[quote#18:"Пешката"]колко вибраторa ще се изхвърлят не е истина....[/quote]
Колко жалко, че всички, които знаят как трябва да се управлява България, са заети да пишат разни неща по форумите...Ааааа- аз моя си го нося в ръчния багаж- в прозрачна торбичка...
Алф
Рейтинг: 1264 ВеселоДо коментар [#22] от "tucker case":
Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.++++++
Имат го за явление от обществео-политическия живот нали? Що нобели са раздали все за този пусти ток...
ХЪ ХЪ ХЪ
Рейтинг: 521 ЛюбопитноДо коментар [#3] от "Fazer":
А нашите от края на миналата - началото на тази година.
clearly
Рейтинг: 506 НеутралноИ още инфо на http://www.wsj.com/articles/interim-ban-placed-on- lithium-ion-battery-cargo-shipments-on-passenger-p lanes-1456187118
tonilone wolf
Рейтинг: 885 НеутралноДо коментар [#12] от "Фьодор Венедиктович Езерский":
Да разлая троловете!!Ами виж листовките за киселина!
А относно Li-ion батериите...
Имам един Hot Spot, който направо си оправдава името! При по-як обмен на данни, наистина става много хот!
Fazer
Рейтинг: 506 Неутрално[quote#21:"Smoke"]Удоволствие е човек да разговаря със специалист.[/quote]
y/more_info/?hazmat=7)
Предполагам, че това е сарказъм, доста неуместен при което.
[quote#21:"Smoke"] не ми стана ясно как на скенера се разбира дали батериите са литиево-йонни, а не полимерни или никел-кадмиеви......А също и ако са литиево-йонни, как се разбира дали са от новите-подобрени или са от старите[/quote]
Ако се следва дословно (както и трябва):
"Spare (uninstalled) lithium ion and lithium metal batteries must be carried in carry-on baggage only."
(https://www.faa.gov/about/initiatives/hazmat_safet
Независимо, каква е батерията, трябва да е в ръчния багаж. Когато минаваш през конвейра, слагаш електроники в отделна кутия и обясняваш, че батерията е едикаква си и проверяващите ще сверят спесификациите с разрешените.
Ако решиш да се правиш на будала и да слагаш батерии в чекирания багаж, просто ще имаш ненужни проблеми.
Ще те дръпнат при митници, ще ти отварят багажа, и ще ти наложат глоба, защото за тях не е важно, каква е батерията, а че е където не трябва. Оправдания тип "ми аз откъде да знам" не важат при охраната на летищата, понеже предупредителни знаци и информация за разрешени и неразрешени предмети има навсякъде.
На мен са ми правили проблем дори за нещо незначително като фото лента в кутия, която въпреки че я показах, пак трябваше да мине през скенер и за съжаление да се повреди. Затова се чете дословно преди пътуване и не се правят циркове на конвейра.
Fazer
Рейтинг: 506 ВеселоДо коментар [#27] от "ХЪ ХЪ ХЪ":
То е за целия ЕС директива от тогава, мисля (макар повечето държави-членки да имат отдавна подобни мерки). БГ Пощите надали сами са се загрижили.