Facebook започва да изпраща "спонсорирани съобщения"

Дейвид Маркъс, вицепрезидент на Facebook.

© Stephen Lam, Reuters

Дейвид Маркъс, вицепрезидент на Facebook.



Facebook започва постепенно да разширява кръга от компании, които имат достъп до услугата за изпращане на платени рекламни лични съобщения до потребителите. Въпросните "спонсорирани съобщения" се тестват от няколко месеца с малък брой компании, отбелязва изданието TechCrunch.


Съобщенията ще идват от профилите на съответната компания. Facebook ще следи строго типа на съобщенията и колко често се изпращат те. Целта е потребителите да не бъдат отблъснати от твърде много реклами и да не се злоупотребява с тях. Все още конкретните правила и критерии се изясняват, затова и тестовият период продължава, коментира Дейвид Маркъс, вицепрезидент на Facebook и ръководител на екипа, който развива Messenger.


Той допълва, че както компанията ще контролира броя и типа на съобщенията, така и потребителят ще има тази възможност. Потребителите ще могат да блокират получаването на платени съобщения от даден профил, но да продължат да получават обикновените съобщения. Така и самите рекламодатели и компании ще имат интерес да не притесняват потенциалните си клиенти твърде често и да им пращат реклами, които може да са от реална полза на хората.


Освен това не всички рекламни съобщения ще активират изпращането на уведомление. Някои просто ще се "качват" най-горе в списъка с получени съобщения, но няма да призовават потребителя да ги отваря. "Много сме внимателни и искаме да гарантираме качествено изживяване за всички", коментира Маркъс.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK