СофтУни въвежда подобрен учебен план и специализации

Светлин Наков, съосновател на СофтУни.

© Красимир Юскеселиев

Светлин Наков, съосновател на СофтУни.



IT образованието е област, която търпи по-бавно от нужното развитие и все още трудно отговаря на търсенето на работния пазар. Малко са заведенията, които се стараят да отговарят на промените в технологичния свят.


За Софтуерния университет нещата стоят различно. След като преди повече от две години започна предлагането на курсове по програмиране, университетът продължава да надгражда вече затвърдената си практика. Учебната му програма вече претърпя редица подобрения, като СофтУни реши да ни представи още едно – най-голямото до момента. Иновативният учебен план ще се различава изцяло от всичко, предлагано досега.


Безплатният входен курс по програмиране се запазва, но всичко след него е коренно различно. Спрямо постигнатия резултат на изпита кандидат-студентите ще бъдат разпределени към един от двата отделни потока – модул Tech или стартовия модул на Basic обучението.




Модулът Tech ще представлява ориентировъчен период, през който студентите ще имат възможност да изберат една от предлаганите професии – C# Web, Java Web, PHP или JavaScript разработка. След като преминат ориентировъчния модул, те ще имат възможност да продължат и завършат образованието си с нея. При достигане на определен брой завършени професионални модули всеки успешен студент ще получи помощ за своя кариерен старт.


Basic модулите ще започват с курс за основите и особеностите на компютърните технологии. След това всеки участник в този поток ще има възможност да се запознае отблизо с уебразработката и разработка за мобилни и вградени системи. На страницата на СофтУни вече е качен и подробният учебен план, както и информация за новата система с кредити.

Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Arcopix
    Arcopix
    Рейтинг: 375 Неутрално

    И още за сблъсъкът между софтуерните академии и университетите
    https://www.youtube.com/watch?v=RG0yj7rXrj4

    ...
  2. 2 Профил на Puck Futin
    Puck Futin
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Софтуерните академии и "университети" имат две основни цели:
    1. Финансови облаги за собствениците от такси са обучение
    2. Финансови облаги за собствениците от фирми, които след това наемат квалифицирани програмисти за по 1000-1200 лева заплата.

    Малко факти:
    Телерик Академи тръгна преди време с цел да се оберат най-добре подготвените специалисти, които са минали обучението. Самото то се завършва от около 10% от започналите и съответно е назначаваха на работа в Телерик или друга фирма.
    В последствие се господина Наков реши да прави пари, и маскиран под патриотизъм и любов към младежта на България направи "университет", които освен, че не е акредитиран, не предлага никакво реално образование а по-скоро много тясна специализация. Същите тези плащат такси за обучението си, като пак пронцета на завършващи не е висок, а в последствие се котират в различни фирми на смехотворни(за специалността) заплати.

  3. 3 Профил на V.Iliev
    V.Iliev
    Рейтинг: 426 Разстроено

    А държавните университети въведоха иновативно повишение на таксите.

  4. 4 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#2] от "Puck Futin":

    Много добре си го написал. Но пропагандата ще те заглуши.

  5. 5 Профил на Conservator
    Conservator
    Рейтинг: 531 Любопитно

    Всеки ли може да стане програмист без да си няма и елементарна представа от математика?

    Trump '16
  6. 6 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#2] от "Puck Futin":

    тук можем да поспорим.
    този университет предлага квалификация
    и възможност. не предлага място в sap директно.
    и е в конкурентна среда.
    няма проблем да се прави за пари.
    не гледай в чуждото канче.
    ако имаш по-добри идеи направи го ти или
    се присъедини към конкурентна структура.
    по-добре ли е от нищо. да.
    по-добре ли е да изхарчиш тези пари за квалификация
    отколкото за битови желания.
    да.
    остави на пазара да реши.
    макар да ненавиждам точно така да казвам.

  7. 7 Профил на Oven
    Oven
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Някой трябва да прави разлика между образование и квалификация...

    "Българската работа е работа не обмислена, или зле обмислена, лошо ръководена, или оставена без ръководство и като правило завършва със скандал"
  8. 8 Профил на Oven
    Oven
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Образованието има друга цел... то възпитава много неща.
    Това което предлагат тези Унита са тясна специализация, за бачкатори, макар и в офис...
    Иначе ги приветствам, и ги подкрепям, но трябва да се прави разлика!
    Едно е от един общ инженер завършил някаква специалност, и след това минал през Софтуни, и тези само минали през Софтуни!

    "Българската работа е работа не обмислена, или зле обмислена, лошо ръководена, или оставена без ръководство и като правило завършва със скандал"
  9. 9 Профил на Puck Futin
    Puck Futin
    Рейтинг: 231 Неутрално

    [quote#5:"Conservator"]

    Всеки ли може да стане програмист без да си няма и елементарна представа от математика? [/quote]

    НЕ! Колкото и да говорят друго по тези школи и „университети“.
    Това, което стават е хора, които пишат код на езици от високо ниво(т.е. сравнително лесни за научаване). Ако искаш да станеш добър програмист на сериозен език(С++, чисто С или друг от сорта) ти трябва не само математика, но и хардуерни познания, мрежи, операционни системи(повече от как да си преинсталираш Уиндоуса), електроника и т.н.
    Но всеки търси лесното. Едно е да ходиш 4-5 години в нормален университет и да учиш всичко това, друго е да минеш една година и да си готов „софтуерен инженер“

  10. 10 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#5:"Conservator"]Всеки ли може да стане програмист без да си няма и елементарна представа от математика?[/quote]

    Или логика, пък дори и алгоритми.

    @)----,--'--
  11. 11 Профил на Психонавт
    Психонавт
    Рейтинг: 491 Неутрално


    .
    Тука
    [quote#9:"Puck Futin"]Едно е да ходиш 4-5 години в нормален университет и да учиш всичко това, друго е да минеш една година и да си готов „софтуерен инженер“ [/quote]

    може да се спори дали в момента университетите предлагат адекватно образование особено в областта на ИТ.Макар и да се мотаеш 4-5 години из МЕИ или СУ и си претупал висшата математика не е гаранция, че ще станеш по-добър програмист от някой завършил академиите на Телерик или Наков.
    Отделно е въпрос на избор дали да учиш занаят там (безплатно или платено) или да учиш в университет.Ако си добър програмист един работодател едва ли го интересува къде и как си учил.

    ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192
  12. 12 Профил на pafel
    pafel
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Впечатляващо какво успяха да постигнат г-н Наков и компания.

    Очевидно там където отсътсва държава е възможно да се родят неща като СофтУни,а не само Динковци и Пера...

    Коментар номер 2,дори няма да го коментирам колко е тъп.

  13. 13 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 622 Любопитно

    До коментар [#9] от "Puck Futin":

    Аз пък не смятам, че задължително трябва да си добър математик, за да станеш добър програмист. Зависи какво искаш да програмираш. Ако искаш да правиш сървърната част на някой уебсайт не ти трябва кой знае каква математика. Но ако искаш да правиш 3Д игри ще ти потрябва.

    Колкото до това дали добрият програмист се определя от това дали си учил във ВУЗ или си си учил у вас, пак не е определящо. ВУЗ-а според мен е като шофьорските курсове. Дори и да изкараш книжка, не си станал още шофьор. Трябва доста опит и практика след това.

    ПП: Поздрави за nick-a. Много добро попадение
    ПП2: Идеята за тези академии според мен си е доста на място. ИТ образованието в повечето университети в България е слабо. А в тези академии общо взето се учи това, което е ново и е нужно на пазара. Винаги ще има работа и за хардкор програмистите на C, които не са минали през академиите.

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  14. 14 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Много безцелни висшисти (завършил ии незавършили) се натрупаха у нас, но все по-оскъдни са специалистите, занаятчиите и други т.н. "бачкатори" към които действително икономиката изпитва остра нужда. ИТ академиите се появиха в резултат на изкривената среда на търсене и предлагане на дефицитни умения и опит и влязоха в неволната роля на естествен коректив на това нарушено пазарно равновесие. Едва ли някой от тези доброволни предприемачи има претенциите да замества цялата система на образование.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  15. 15 Профил на pet_leva
    pet_leva
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#14] от "Божикравов":

    Напълно съм съгласен! Но, пък от друга страна заплатите на тези специалисти продължават да са ниски, а пък всички сме чвали за заплатите при програмистите. Тое ясно, че не всички взимат високи заплати, но все е по добре от "занаятчийска" заплата. В общия случай.

  16. 16 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1772 Любопитно

    [quote#7:"Oven"]Някой трябва да прави разлика между образование и квалификация...[/quote]Нашите ВУЗ-ове кое по-точно дават?

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  17. 17 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1772 Любопитно

    [quote#8:"Oven"]Образованието има друга цел... то възпитава много неща. [/quote]По принцип такава трябва да им е задачата. Но какво по-точно възпитават нашите ВУЗ-ове?

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  18. 18 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#17] от "Николай Николов":

    ....Но какво по-точно възпитават нашите ВУЗ-ове? .....

    1. отношение към нивото на знания, които се преподават.
    2. знания, които са база за разбиране на комплексността на материята.
    3. отговорност за нивото, което дават тези знания
    но първото е различното отношение към висшето ниво на знания, което се получава и тяхното място в прогреса.

  19. 19 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#8] от "Oven":
    До коментар [#9] от "Puck Futin":

    Точно така. Разликата между образование и специализация е доста голяма. Това, което правят тея академии са добри кодери. Това е!
    Наков тръгнал да обяснява, че на софтуерния инженер не му трябвало математика и т.н. други "глупости". На обикновения кодер може би да, но на софтуерен инженер са му нужни.
    В МИТ или Калтек да не би да не учат математика? Или тях да не ги даваме за пример? Айде моля ви се!

    Колкото и добре да знаеш даден език, това не те прави добър поет! Колкото и добре да познаваш нотите, това не те прави добър музикат/композитор!
    Ако някой ти каже какво да напишеш, ще го напишеш без грешка, но важния е този, който го съчинява! Това мислене прави разликата между софтуерен инженер и кодер.

    Хората не разбират, че университета не налива знания в главата. Той показва къде какво има, насочва, събира хора с еднакви интереси на едно място, изгражда контакти и т.н. Много е важно работата на студентите след лекциите и упражненията. Ако някой си мисли, че само от тях се завършва и става добър инженер, е в много сериозна заблуда!

  20. 20 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Education vs Training
    Първото е за цял живот, второто се прави периодично като се въведе поредната промяна. Университетът за мен те учи на критично мислене, на отсяване на материалите, на ориентиране в огромно количество информация. Тогава можеш да си се тренираш сам цял живот. А не като си станал .NET програмист и тая платформа вече не е актуална, да спреш да работиш за да изкараш пан 2 години "университет".

  21. 21 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 570 Неутрално

    И една любима статия по темата (превод на Бг) : "Научи се да програмираш за десет години" http://www.math.bas.bg/bantchev/misc/teach-10-years.html

  22. 22 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    [quote#5:"Conservator"]Всеки ли може да стане програмист без да си няма и елементарна представа от математика?[/quote]

    Определението "програмист" е като определението "писач". То говори за дейността, а не за целта. Второто обаче е много по-определящо за една професия.

    Така например няма нужда от кой знае каква математическа подготовка, за да стане човек фронт-енд разработчик, разработчик на автоматични тестове или системен администратор (все занятия, които изискват някаква форма на скриптиране, или писането на по-кратки програмки).

    От друга страна за обработка на данни или за разработка на уеб услуги са необходими по-сложни системи, където ефективността става критичен фактор и съответно по-задълбочена теоритична подготовка може значително да подобри крайния резултат. Дори до степен да го направи годен за употреба изобщо.

    Но така или иначе има огромно търсене и за първата категория специалисти, така че няма реална причина някой да не се опита.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  23. 23 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    До коментар [#18] от "mihail_p":

    Въпросът беше какво възпитават _нашите_ ВУЗове, а не по принцип. Отговорът ти щеше да бъде уместен, ако нашата реалност не беше малко по-различна. В нормалния свят професор се става с научни и предподавателски постижения. У нас "професори" са хора като Божидар Димитров и Михаил Константинов. И за съжаление не са само тези недоразумения с никому неизвестни академични резултати. Когато човек се разрови става още по-лошо: https://www.facebook.com/demerdzhiev/videos/vb.1546055360/10209028067529307/

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  24. 24 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    До коментар [#23] от "mapto":

    говоря за преподаватели във висши учебни
    заведения тук. проблемът е не в тях, а в администрирането
    на процеса по финансирането и заложените параметри там.
    те не са в ред. бройката студенти не може да е водеща, ама е.
    и тогва пада критерия за продължаване. някои преподаватели
    не го променят, но някои го. и това е ужасното. във време на огромна конкуренция в техническите университети по цял свят не може да си позволим политиката на формално висше образование, защото наказанието е отлив на студенти към западни университети. ние трябва да се съизмерваме с тях, а не с консервативните традиции тук. инак загива този вид образования, а ние имаме много добри преподаватели.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK