"Затварят "Фейсбук", или за принципите на споделеното пътуване

"Затварят "Фейсбук", или за принципите на споделеното пътуване

© Красимир Юскеселиев



Споделените пътувания не могат да бъдат ограничени, смятат представители на някои от българските платформи за организиране на подобен транспорт. Те се присъединяват към възмущението на потребителите си от предложението на превозвачите, подкрепено от министъра на транспорта Ивайло Московски, този тип онлайн услуги да бъдат забранени, защото са в сивия сектор.


В българското интернет пространство има десетки страници за споделени пътувания. Някои от тях са специализирани само за това, други сайтове за обяви имат и такива секции. Във "Фейсбук" също има много групи, често с по няколко хиляди членове. Те обикновено са организирани по дестинация - например само обяви за пътувания от Варна до София. В друга група пък са обявите за пътувания от София до Пловдив и т.н. През социалната мрежа хората се организират и съвсем спонтанно, като често обявяват свободни места в автомобила си до дадена дестинация за след няколко часа или на следващия ден. Други пък търсят превоз сред приятелите си особено през лятото до морето. Затова и много от реакциите на новината от понеделник бяха сравнение - "Затварят/Забраняват "Фейсбук"?!"


Злоупотреби има, но и мерки срещу тях




Много от групите във "Фейсбук" са "затворени", т.е. членовете в тях трябва да бъдат одобрени от администраторите. В правилата на повечето групи е посочено, че тези, които предлагат превоз срещу заплащане, трябва да искат толкова пари, колкото да си поделят разходите, но не и да са на печалба. Подобна е и практиката на повечето сайтове за споделено пътуване, а потребителите често сами регулират предлагащите транспорт, като в много случаи избягват офертите на шофьори, които обявяват редовен график или пътуват много често до множество градове и обявяват много свободни места, коментира за "Дневник" Калоян Илиев, един от създателите на платформата за споделени пътувания Aha!Car.


"Има хора, които използват различните платформи и групи за споделени пътувания, с цел да изкарват пари, но съща така това не може, а и не бива да се нарича споделено пътуване, както и Uber не беше споделено пътуване", коментира Илиев. "Самите ние сме наблюдавали подобни опити от потребители. В общите ни условия сме забранили използването на ресурсите на платформата за такива цели. Освен това потребителите сами регулират маршрутите, в които участват, като правят своят информиран избор на база рейтинг и ранг на другите потребителите на платформата ни", допълва Илиев.


И макар потребителите и администраторите да следят за злоупотреби, те не могат да направят повече от това да прекратят достъпа на нарушителите например, но и нямат правомощия за нещо повече. "Отговорните институции сами трябва да изготвят план за справяне с този проблем, като същевременно следят за това да не ощетят крайния потребител. Ние не участваме по никакъв начин в организацията на пътуванията, публикувани в "Превозвалник", и не сме част от уговорките на потребителите. Не сме регулатор или контролиращ орган и по никакъв начин не можем да вземем отношение по проблема", казаха за "Дневник" от сайта за споделени пътувания "Превозвалник".


Възмутените потребители


Очаквано, предложението за забраната на сайтовете породи буря от остри реакции в интернет. Повечето от тях доста нецензурни. Привържениците на идеята се оказаха малцинство. От екипа на "Превозвалник" допълват, че споделят възмущението на потребителите.


"Смятаме, че забраната за подобни сайтове, групи и мобилни приложения би нарушила основните права на хората, които имат нужда от тази услуга. Свободното споделяне е нещо, което хората организират сами, и премахването на платформите, които ги улесняват, няма да помогне за решаването на проблемите на транспортните фирми. Напротив, общественото мнение показва, че това ще ги обърне дори повече срещу тях. Да се забрани каквато и да била социална мрежа е неприемливо и недопустимо в една държава - членка на Европейския съюз. Това мнение споделят и наши колеги от други сайтове за споделено пътуване, както и огромна част от потребителите на "Превозвалник", коментират от сайта.


Подобна е и позицията на Aha!Car. "Такова изказване не звучи сериозно. България не е изолиран остров. У нас, както и в Европа, липсва нормативна уредба, която да регламентира споделената икономика във всичките й проявления. Преди дни чух, че представители на платформи за споделяне на ресурси са отправили искане към ЕК да инициира законодателна инициатива. Защо смятам, че изказването на министъра е несериозно? Защото, без да определиш какво е разрешено, постановяваш какво е забранено. Ще се повтори ситуацията с дивото къмпингуване", попита Илиев.


Споделените пътувания са граждански избор


Споделените пътувания са преди всичко гражданско организиране, допълват представителите на "Превозвалник". Такава е и целта, с която е създадено споделеното пътуване като явление. "Нашата платформа е създадена с цел споделяне и свързване на хората. Самите ние многократно сме съветвали и продължаваме да съветваме потребителите ни да не използват сайта с комерсиална цел или цел печалба. Това е и една от точките в Общите правила и условия за използване на сайта "Превозвалник". Нашата услуга не се монетизира и ние не печелим по никакъв начин от потребителите си." "Превозвалник" е част от онлайн групата на "Резон медиа".


"В момента в България има около 5-8 популярни платформи за споделени пътувания, над 100 групи във "Фейсбук", както и едно мобилно приложение, което използва базата данни от обявите в групите за споделени пътувания. И докато макар и рядко зад платформите да стои юридическо лице, ние може би сме един от три такива примера, и държавата може да стигне до тях и да предприеме мерки, то няма как да бъде ограничено съдържанието, което се споделя в групите за споделено пътуване. Аз смятам, че Европа ще ни изпревари и ще зададе параметри, които да използваме. В Европа културата на споделеното пътуване е с традиции и очаквам оттам да дойде рамката", коментира Калоян Илиев от Aha!Car.


"Всички услуги за нашите потребители са безплатни. Финансираме се от договорите за корпоративно споделено пътуване. Ние например продаваме софтуер на големи български работодатели, за да организират корпоративно споделено пътуване в рамките на своята организация. Така те поощряват своите служители да пътуват споделено до работните си места. Трябва да спомена обаче, че големи европейски платформи насърчават електронните разплащания между потребителите, които практикуват споделено пътуване, и събират процент от тях", допълва Илиев. Тази практика не се прилага у нас.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3327 Неутрално

    Най-добре е да затворят интернет. Така се избягват нерегламентираните превози и нахлуването на вражеска пропаганда! Може да се пусне само български интернет със сайтове на Правителството и Агенциите, без коментарна част. И да се забрани продажбата на клавиатури, а входовете на компютрите да се запушат и запечатат. За нарушителите да се отвори Белене.

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2388 Неутрално

    При 90% от колите в задръстването с 1 човек в тях, има още много поле за споделенипътувания. 1,60 лева билетчето е добър мотив да се помисли и за градски приложения. Да не говорим пък за линиите с 30 минути интервал на пътуване. За толкова време покрай спирката ще минат поне 100 празни коли, които могат да свършат работа

  3. 3 Профил на kukam
    kukam
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Всеки, който види младеж да чака на стоп, е длъжен да го застреля на място?
    Този министър веднага да се разкара при другаря Ким!!!

  4. 4 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Та какво за професионалистите в 'споделеното пътуване'? Организаторите не могат да ги контролират? Ми като не могат защо се сърдят, че държавата се опитва да регулира?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Просто да задължат сайтове, приложения, които предлагат тая услуга да следят за създаването на "редовни линии" и толкова. Въпреки, че едва ли има и 10% "професионални превозвачи"... Докладват ги на някаква служба и да си правят проверки, КАТ ли ще е, ДАИ ли ще е, данъчни.
    Разбира се, че не могат да забранят на хората да се уговарят да пътуват заедно.
    Ама не спират да ме изумяват с малоумни действия...

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  6. 6 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2035 Любопитно

    [quote#4:"Управляващ опозиционер (реформатор)"]държавата се опитва да регулира[/quote]

    Така ли му викат в Рашистан - регулация?!

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  7. 7 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Общо взето има два варианта:
    1 - под претекст "да спрем нелегалните превози" спираме всички превози, за да угодим на транспортните фирми, т.е лобизъм
    2 - искаме да спрем нелегалните превози, които се крият чрез споделено пътуване, но сме толкова прости, че не успяваме да ги локализираме и режем всичко, т.е некадърност

    Choose wisely!

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  8. 8 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Вми регулация си е, евроатлантическа. В Рашистан "споделеното пътуване" е популярно. Знаеш как е - излизаш, махаш с ръка и първата жигула спира и те качва. Хората "споделено" пътуват. Разделят си само разходите за гориво, масло....амортизация и машко отгоре за услугата ;)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  9. 9 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 2035 Весело

    До коментар [#8] от "Управляващ опозиционер (реформатор)":

    Е, при нас в Европата е по-гейско, предполагам не знаеш как е, но - влизаш в нета, чекваш се и първия Мерцедес те качва.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  10. 10 Профил на hahohehi
    hahohehi
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Много ми е интересно как ще стане "спирането"...

  11. 11 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Как ще стане?

    Ако обявата в групата е "Пътувам от София за Бургас, тръгвам от Студентски и ако видя някой на стоп в 12:30 пред Фантастико го качвам". После тоя "стопаджия" ще реши да ме "почерпи" с 20лв. за това, че "съм маняче и го возя удобно" и така..

    Абе това ли е големия сив сектор? Какъв е тоя натиск от превозвачите?

  12. 12 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 434 Весело

    Браво на автобусните фирми! Направиха такава реклама на тези сайтове, че сега и малкото, които не са чували за тях, вече ги знаят.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  13. 13 Профил на rattrack
    rattrack
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Първо беше забраната на Юбер, а след това се оказа, че и бакшишите нищо не внасят в бюджета.
    Сега чакаме и хотелиертие да изреват, че ЕърБНБ им пречи.

  14. 14 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Начи, да се разберем. Ясно е, че бакшишите крият данъци и обороти. И затова трябва да разрешим Юбер и други такива "споделени професионалисти", защото те си декларират и плащат всичко? :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  15. 15 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    Буря в чаша вода.
    Подобна забрана няма как да се случи и всеки с поне малко мозък би трябвало да е наясно с това.
    Много шум и възмущение за нищо.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3950 Любопитно

    До коментар [#14] от "Управляващ опозиционер (реформатор)":

    да знаеш, че по света има споделени пътувания и със самолети. Дори и отряд 28 качва споделено срещу пари. Това московския знае ли го !!! Баце вози нелегално според теб за малко пари колкото да не се вози само той за народна сметка. ДА СЕ ЗАБРАНИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 760 Весело

    До коментар [#1] от "lz2":

    Как така предлагаш да забранят порното...

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  18. 18 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Аз съм 100% за споделената икономика. Така обществото използва по-пълно ресурсите си и показва среден пръст на корумпираните лентяи управници.
    Аз използвам 100% Убер, ЕърБНБ, ВикейчъБайОнер. Всеки път ако може да се съберем 3, 4 свободни граждани и да си споделим ресурсите без да плащам на смръдливи бакшиши или мутро-хотелиери, винаги го правя. 100%!!!
    Ако някой може да ме убеди че бакшишите или престъпниците с хотелите са по-полезни за обществото нека го направи.

    California Über Alles
  19. 19 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    Между другото ако тъпанарите на Тиквоний имат глупустта да затворят някой от тези Фейсбук сайтове, на другия ден ще отворя 20 такива сайта безплатно от САЩ и ще помоля приятели от Европа, Канада и Сингапур да отворят и те такива. Да видим как ще ме затворят мене. Смешници!

    California Über Alles
  20. 20 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 13 Неутрално

    [quote#2:"cinik"] 1,60 лева билетчето е добър мотив да се помисли и за градски приложения.[/quote]

    Приложения има, интерес от хората към градските споделени пътувания няма. Лично аз съм търсел съмишленици от квартала, но неуспешно. Странно е.

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3950 Неутрално

    До коментар [#18] от "Pontif А":

    Московски и Боко първо да разбият картела при автобусните превози и да подобрят качеството . Ако си съберат и данъците първо от тях още по-добре. Ще им кажем браво !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3950 Неутрално

    До коментар [#20] от "Николай Рангелов":

    ще има .
    сложи една обява на колата с маршрута и за 3 дни ще я напълниш ! УСПЕХ.
    НЕ НА ИЗЕДНИЦИТЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3950 Неутрално

    Мъдрият ни народ го е казал много точно и много отдавна -

    ДАЙ НА ПРОСТИЯ ВЛАСТ И МУ ГЛЕДАЙ СЕИРА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  24. 24 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4162 Неутрално

    [quote#1:"lz2"] Може да се пусне само български интернет със сайтове на Правителството и Агенциите, без коментарна част. [/quote]
    Като в Русия.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  25. 25 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    както обикновено се случва - не е проблемът във ФБ, а в главите на държавниците.

    държавата се пъне да регулира всеки сектор и дейност, но просто няма капацитет и морал да го прави.

    накрая като резултат се появяват франкещайн образувания като ДАИ (ДАЙ) или Агенцията по храните, дето разбираш ли нямала лаборатория да изследва храните (!!!).

  26. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3950 Весело

    До коментар [#24] от "Храбър":

    И да остане само фейсбукът МУ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  27. 27 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    [quote#25:"хм"]Агенцията по храните, дето разбираш ли нямала лаборатория да изследва храните (!!!). [/quote]

    До коментар [#25] от "хм":

    Това вярно ли е?

    California Über Alles
  28. 28 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Кристиан Таков:
    България се събужда ужасно бавно, но слънцето вече е изгряло… Ще се става!.....

    BIG AL
  29. 29 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Още нещо..
    Да речем, че пътуваш София-Бургас, гледам в сайта има оферта 15 лв, средна цена 12 лв и ЖП билет за 25,60 лв. Първата цена, която виждам за автобус е 27 лв.
    От личен опит знам, че пътуване до Бургас излиза около 60 лв.
    Та в задачата се пита: "Колко трябва да струва "нелегалния превоз", за да е печеливш (нали все пак това е целта)?" Да речем, че повечето са сметнали като мен и цената е около 25 лв (60 лв разход + 15 печалба) при максимално натоварена кола от 3-ма "клиенти"-пътници. А кой ще се качи при някой, който иска двойно?
    Аз лично не съм чул някой да се е возил в маршрутка, за да пердполагам повече пътници от нормалното за лека кола...

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  30. 30 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4239 Неутрално

    До коментар [#8] от "Управляващ опозиционер (реформатор)":

    В Росссия основно споделят бутилка водка.

    Gunter glieben glauchen globen
  31. 31 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#27] от "Pontif А":

    повече инфо:

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2016/04/07/2738488_imitirashtite_produkti_v_kolbasite_sa_poveche/

    цитат от статията:
    "Животновъдите посочиха като проблем факта, че Българската агенция по безопасност на храните няма възможност да извършва пълен лабораторен анализ на даден продукт от търговската мрежа. "Не може да сме европейска държава в 21 век и да нямаме лаборатория, която да каже в този салам действително ли има 40% свинско месо и 20% говеждо, както е написано на етикета, а не заместващи продукти като соя, палмови масла и т.н." коментира Димитров."

  32. 32 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Ало министъра недей да лижеш
    дирника на превозвачите !
    Споделеното пътуване не е
    търговска дейност,а начин
    хората докарани от вас до
    безпаричие да се придвижват
    по евтино.Да не говорим , че
    така има по малко задръствания
    и по малко замърсяване.Но има
    по малко консумация на петролни
    продукти,което засяга печалбата
    петролните фирми и акциза,който
    лапате незаслужено.Така , че пре
    станете да лобирате за едрия биз
    нес а помислете и за обикновения
    човек !!!

  33. 33 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 290 Неутрално

    До коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Бе какъв картел при автобусните превози?! Те с таксиметровите превози - гледам - се оправиха, или с цените на горивата!

  34. 34 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Тази форма на предвижване съществува в Германия от понад 30 години за мен когато се срещнах с нея . Куриоз може би е че германез по този начин беше стигнал до ЮАР. Това са няколко централи за сподлено пътуване (Митфарерцентрале) В цената на пътуването е включена и застраховката . Хората действат официално и плащат данъци. Дали някой може да си представи как в Германия ще функционира нещо коет заработва и не плаща данъци? Решението е контрол и регулация , а не забрана. Тя е най-лесна!

  35. 35 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Сега очаквам да затворят и Вайбър, защото пречи на мобилните оператори да продават услугите си

  36. 36 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 925 Весело

    [quote#30:"Blood Red Skies"]В Росссия основно споделят бутилка водка.[/quote]

    Така е, но не каква да е водка, а "Путинка!". Ако мислиш, че ще минеш със "Столичная", "Московская" или "Русский стандарт", най-много да си изядеш боя
    Гъзарите, които пият "Белуга", те не си падат по "споделеното пътуване" )))

  37. 37 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 439 Неутрално

    безсмислено е да говорят за забрана на нещо, което така или иначе не могат да забранят. споделеното пътуване с непознати с лични мпс не ме привлича, но има много хора, които го харесват и практикуват. това е да имаш избор.

  38. 38 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 925 Неутрално

    До коментар [#37] от "alieng":

    Нали разбираш, че на практика няма как да ги забранят. Обаче тези приказки могат да се тълкуват и като предупреждение.
    Например, ако стане случайно някоя беля по пътя, застрахователите да търсят отговорност и от организаторите, собственици на тези сайтове, като съучастници при една смърт или телесна повреда. Още повече, няма да се изненадам някои застрахователи да откажат да платят "гражданска отговорност" за пострадалите "споделено пътуващи". Все адвокатски работи ми идват на ум

  39. 39 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2088 Неутрално

    До коментар [#31] от "хм":

    Мерси!

    California Über Alles
  40. 40 Профил на victor2
    victor2
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Когато част от печалбите на някой клан започнат да намаляват лобистите се хвърлят в люта битка да оправдаят трохите които получават. Защо тези които са с големи финансови възможности не направят транспорта привлекателен за всеки, сам да си остави парите при тях? В държавните е корупция, в частните жажда за голяма печалба.

  41. 41 Профил на Maradona
    Maradona
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Московски първо да си оправи вагоните. Да разкара тая безмислена автогара от жп гарата, щото невиждам смисъл да пътувам от Младост до централна гара и после да се връщам към Пловдив или Бургас.
    Навремето може и да беше комунизъм, но поне имаше акълии хора които бяха направили автогара изток, юг ,север,запад. Друго си е да платиш 7 кинта да се изправиш в уречения час на ОМВ на цариградско и да не усетиш кога си в Пловдив. В повечето случаи с много приятна компания.

  42. 42 Профил на Maradona
    Maradona
    Рейтинг: 449 Неутрално

    До коментар [#23] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Дай на роба криле, да измете улиците с тях!

  43. 43 Профил на lazar.vasilev
    lazar.vasilev
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Контрол да, регулция - не! Държавата, трябва да контролира единствено събирането и внасянето на данъци, да се грижи за сигурността на населението (армия и полиция), да провежда социални, образователни и здравни програми. Това е. Всичко останало да се развива на основата на истинска и реална конкуренция. Защото, почне ли някой да регулира, започват и рушветите, интересите, лобистите, намесват се алчни и некомпетентни люде и в крайна сметка се появява Пеевски, докато конкуренцията се затрива. А, както се видя през изминалите 70 години, без нея не става и замяната и със социалистическо съревнование,буди единствено смях и съжаление.

  44. 44 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#2] от "cinik":

    Мислим да пуснем споделени карта за метрото и хората да си ги споделят от ръка на ръка Това да видим как ще го спрат

  45. 45 Профил на boko34
    boko34
    Рейтинг: 8 Любопитно

    А на мен всичко това ми се струва като отвличане на вниманието.

    Нито кемперите са толкова много, нито споделените пътувания генерират толкова много превози, просто ГРОБ гледат да отклоняват общественото внимание от корупционното блато в което са затънали.

    И като за финал: Доега бях чувал че има 2-3 фейсбук групи и превозвалник. От статията разбрах че платформите са повече и има дори мобилно приложение. Получи се така че вместо да избодат очите, изписаха вежди!

  46. 46 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#44] от "buiko":

    Хитро решение! Купува се една карта за Х лева. Изчислява се остатъчната цена за всяка дата(може и час) и като слезеш от метрото я продаваш срещу остатъчната цена. Съответно взелия картата ако успее да я продаде в рамките на 30 минути(да не спадне остатъчната цена) ще му излезе безплатно пътуването.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  47. 47 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 1704 Неутрално

    Трогателни са нашите интернетаджии като са пазят от "комерсиализацията".
    Същински тимуровци от времената на дълбокия соц!
    Милицонер - мутретата са ги наплашили и тръпнат като зайчета в дупките, да не им прати Цацаров "гимнастиците с качулки" (по Дайнов) да им изтарашат компютрите.
    Споделаната икономика се търкаля надолу по склона и до няколко години ще помете з дерето такива като Московски и Горанов, които и хал хабер си нямат какво се случва.

  48. 48 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#46] от "kokoto2":

    Мислим да го направим с мобилно приложение с елементи на игра ("Къде е картата"

  49. 49 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Миналата есен пътувах от Варна до София споделено. Момчето, което ме вози каза, че няколко месеца преди това хванал влака Варна-София за по-евтино, локомотива се запалил и в крайна сметка стигнал за 12-13 часа. После разбрал за групите за споделено пътуване и за по 15лв ни закара 3ма човека.
    Цената с автобус на Етап Адрес за същата дестинация е към 35-40лв някъде при същият и по-малък комфорт на пътуване (пускат филм с усилен звук, шофьора винаги пуши, стига се по-бавно и т.н.).
    Може ли някой рейсаджия да ми обясни защо трябва да пътувам с него? Кое му е конкурентното предимство?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK