Компаниите днес не могат да разчитат единствено на продукта си

Компаниите днес не могат да разчитат единствено на продукта си

© Цветелина Белутова, Капитал



Колкото и добър да е един продукт, той не може да разчита само на това, за да бъде успешен, коментират лекторите на конференцията DigitalK 2016, която се провежда днес. Компаниите трябва да положат много допълнители усилия, за да изградят и поддържат връзката с клиенти, коментират лекторите по време на организираната от "Капитал" и фондовете LAUNCHub и Neveq конференция.


Именно емоционалната връзка диктува действията на клиентите. Те са много по-склонни да използват продуктите и услугите на компания, която ги познава добре и го показва, смята Алекс Хънтър от компанията Attache. "Лоялността се базира на емоционалната страна на мозъка, не на рационалната. Трябва да почувствам нещо хубаво, за да харесам бранда и да искам да работя с него", коментира Хънтър.


Мнението му се подкрепя и от Тимо Елиът от SAP. "73% от хората казват, че изобщо няма да се трогнат, ако брандовете които използват, изчезнат. Същевременно 80% от изпълнителните директори смятат, че предоствят прекрасно клиентско преживяване, докато само 8% от клиентите мислят така", казва Елиът. Това, което е наистина важно, е потребителското преживяване и връзката с клиента, допълва той.




И въпреки това възможности има


Има много голям инвестиционен капитал, който чака, обяви, Хюбърт Котони от Европейския инвестиционен фонд. Проблемът е, че пазарът в Европа е силно фрагментиран и свръхрегулиран. В момента се работи по улесняване на условията, за да се помогне на екосистемите да могат да се развиват.


"За тази година имаме около 200 млн. долара, които искаме да инвестираме, включително и в български компании", обяви Дейвид Старк от фонда OurCrowd. Той използва финансиране на принципа на краудфъндинг подобно на Kickstarter. Фондът обаче има по-строги правила за компаниите, като иска те да имат продукт и поне малко задвижен реален бизнес. Освен това основателите на OurCrowd влагат лични пари във всяка компания във фонда и имат по-високки изисквания.


Един от най-големите инвестиционни фондове Y Combinator, също постепенно се отваря за компании отвъд САЩ, обяви Касар Юнис, главен оперативен директор на фонда. "Една от най-честите грешки на основателите на компании е, че сякаш остават слепи за слабостите на компаниите си и не им обръщат внимание, вместо да ги отстранят", каза още той.


"Малките детайли са от голямо значение", именно те карат хората да се връщат към даден бранд", обобщава Алекс Хънтър.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Теории, теории ... а практиката показва друго!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  2. 2 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Абе ти изкарай добър продукт,пък да видим дали няма да се купува.Емоции,бошлаф.....

  3. 3 Профил на loy30529393
    loy30529393
    Рейтинг: 322 Весело

    Компаниите в Бг никога не са разчитали само на продукта си.

  4. 4 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 276 Неутрално

    Що годе добър продукт + агресивен маркетинг = 70 млн. продадени Айфона, годишно.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    До коментар [#2] от "pro_bono":

    Ами примери доста. Бетамакс и ВХС?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 688 Неутрално

    "Лоялността се базира на емоционалната страна на мозъка, не на рационалната. Трябва да почувствам нещо хубаво, за да харесам бранда и да искам да работя с него", коментира Хънтър."

    Това го повтарям от години. Но Дневничарчета и останалите зомбита тука НЕ ЧУВАТ.
    М/у другото, пропуснато е да се спомене и фактора: Пловдивски Игри: Ако си вътре, дори и с една акцийка, ще се бориш със зъби нокти за нея!
    Дори и нищо хубаво в продукта да не виждаш вече!
    Аз съм и Пътя и Истината ....вашия истински Месия. Склонете глави...неверници!

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  7. 7 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Продължение от коментар 6:

    И последния решаващ фактор който е пропуснат в статията:

    С колкото повече мангизи се набуташ, за уред, програми, периферни устройства, екосистема, авторитет, съдържание, внушени навици.....толкова по-лоялен ставаш.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK