Uber вече тества свои автономни автомобили

Uber вече тества свои автономни автомобили

© Hyungwon Kang, Reuters



Uber обяви, че е започнала тестове на свои автономни автомобили. Техниката е монтирана в модели Fusion на Ford, които се движат по улиците на Питсбърг, съобщава онлайн изданието Tribune-Review.


"Все още сме в много ранна фаза. Като цяло този огромен набор от сензори се опитва да бъде по-добър шофьор от човека", коментира Джон Барс, ръководител на развойния център на Uber в Питсбърг. Вече около година компанията картографира улиците на града, като се смяташе, че подготвя своя навигационна услуга. Това обаче е било подготовката за автономните автомобили, чийто тестове са започнали преди няколко седмици.


До момента компанията не е регистрирала инциденти с колите си. Всяка кола има 22 камери, въртящ се лазер на покрива и лазерни сензори за разстояние във 4-те си края. Общо с всички сензори всеки автомобил може да "вижда" какво се случва на 100 метра от него във всички посоки.




Питсбърг е избран като основен град за тестове, защото има най-голямо разнообразие от улици, възвишения и други условия. Освен това метеорологичното време е разнообразно, а инфраструктурата на града е старееща. Всичко това позволява по-прецизно обучение на алгоритмите за повече различни ситуации.


Автомобилът може да извършва всички действия сам, но във всеки един момент човек може да се намеси и да поеме пълен контрол. В случай, че сензорите засекат непозната за тях ситуация или препятствие, което не знаят как да навигират, автомобилът издава предупредителен сигнал за шофьора и очаква той да поеме управлението.


"Нарочно търсим ситуации, които да затрудняват системата. Това ни позволява в последствие да я обучим", коментира Барс. Той не се наема с прогнози кога проектът ще е готов. "Основното предизвикателство е да се научим как да предвиждаме поведението на хората. Лесно е да обучим колите да предвиждат действията една на друга, но не и действията на хората", коментира Барс.

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    Тези явно разполагат с МНОГО ЯКО финансиране.

  2. 2 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Ubrer упорито харчат парите на разни инвестиционнни фондове и губят ли губят... Ама народа нали иска зрелища и апликации в момента...

  3. 3 Профил на dow_jones
    dow_jones
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Нека успеят!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  4. 4 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 367 Любопитно

    В случай, че се чудиш от къде:

    самоуправляващите се коли са много много по-ценни за военни цели... нещо като любимите на всички военни дронове.

  5. 5 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 772 Весело

    Всички чакаме с интерес автономния "Москвич"! Манивелата ще се самозавърта за да го запали, а ако и това не помогне, по традиция пътниците слизат да бутат, 'Московеца' потегля и всеки автономно си се придвижва...

    А може би революцията ще дойде от 'жп завод направи първите руски компютри' http://bit.ly/1TtroTQ =D

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 954 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Финансов балон. Ще гръмне или ще спихне, като всеки друг такъв.

  7. 7 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 953 Неутрално

    6,

    Представи си друго. Uber купуват след 5г 100 000 автомобила и ги пускат автономни. Не плащат нищо на шофьори и всички приходи са за тях. Цената на превоз може да е 50% от тази с шофьор и пак са на печалба. При това за тая бройка коли ще ги купят примерно на 30% от крайната цена. Няма да имат грам проблеми с разрешителни за шофьори- няма ги, осигуровки и т.н. За 0 време издухват всяка конкуренция на пазара и след примерно още 5г държат целия пазар в света, защото вкарват още и още нови автомобили, а държат патента за АИто и всеки друг ще е поне 5г проучвания назад, а и традиционен таксиметров оператор няма достъп до стотици милиони.

    Да, инвестицията има риск, но при успех просто печалбата е невъобразима.

    А има и други не от инвеститори начини на финансиране за бекъп план. Днес са коли. Обучават се даже на 70% да се движат в град сами. При военните танк дали ще гази аварийна лента или ще мине през 1 кола по пътя не е важно. Продажба на опит на армията и вече си стотици милиарди напред. А военните просто няма как да правят проучвания на тия неща с пускане на военна техника в град, та им е добре да инвестират в градски коли.

    Съвсем не се притесвявай дали е пирамида. Сметките хората са си ги направили и ние може само да имаме бегли идеи как са си подсигурили плана и какви гаранции дават на инвеститорите. А и автономните коли не са вече рискови и съвсем нова ниша. Гугъл и други също отдавна правят проучвания.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  8. 8 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    [quote#7:"атанас"]Представи си друго. Uber купуват след 5г 100 000 автомобила и ги пускат автономни. Не плащат нищо на шофьори и всички приходи са за тях.[/quote]
    А аз си представям, че всеки който си закупи автономен автомобил, ще ползва приложението на Юбер за да пусне автомобила си да му прави пари и по-бързо да си изплати заема. Така нямат грижа за риска по инвестицията, нито ще се занимават със законодателствата във всяка държава, но ще бъдат основен играч на пазара за споделено пътуване. Отлично са се прицелили в област, където са силни и се подготвят за бъдещето.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6356 Неутрално

    До коментар [#7] от "атанас":

    Красива представа, но... Представи си парламентите в Европа и по света поставят едно незначително условие, всяка кола возеща хора да бъде с лицензиран водач в автомобила . Да припомня, че подобно нещо е ставало във Франция по друг повод, но пак за таксита - поставиха изискване колите да не са по къси от определена дължина и една инвестиция в 100000 коли падна в канала.
    Колкото до военните, те и сега го правят без хора, но цената на "военното такси" ще е такава, че по добре да е радиоуправляемо за да е ефективно и да се пази от грешки на АИ.
    Иначе си прав, има дълбока логика да се развива това направление, не съм сигурен доколко има финансова логика в този случай. Но наблюденията ми напоследък са, че има много компании в САЩ, които развиват фундаментални въпроси на науката и технологиите без директно да са задължени да носят печалба в момента на собствениците си и не са финансирани от правителството.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#7] от "атанас":

    ти не бъди сигурен че няма автономни танкове които се тестват по улиците на Басра да кажем или Багдад

    Pure Chewing Satisfaction
  11. 11 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1722 Весело

    [quote#9:"penetrating"]Красива представа, но... Представи си парламентите в Европа и по света поставят едно незначително условие, всяка кола возеща хора да бъде с лицензиран водач в автомобила [/quote]
    Юбер като фирма не може да пребори никой парламент, но гласоподавателите, които искат Юбер щото усещат файдата са друго нещо.
    Подготвят се за времето, когато куцо и сакато си накупи такива автомобили (огледай се и виж как минаваме към по-удобни и нови коли, въпреки че сме бедни), щото дори с минимален опит и рефлекси може да се вози сигурно, и това мнозинство види, че Юбер му предлага да изкара едни пари допълнително (директна видима файда за всеки с месечна вноска по лизинга), а от друга страна, онези в парламента зависят от масовия вот на тези с автономните коли на лизинг... 2+2

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  12. 12 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1722 Любопитно

    До коментар [#9] от "penetrating":

    За танковете не съм сигурен кое е по-удачно, но за тировете и другите камиони, съм сигурен, че ще си изплатят подобна автономна система, защото имат по-дълго пътуване между градовете, което има по-малко странни ситуации отколкото в населените места. Отделно, че може да се пести от квалификацията на контролиращия шофьор, както и ще се намалят драстично плащанията на глоби. Абе никой няма да налее пари в нещо, което няма достатъчно добри шансове за развитие и изплащане на вложенията.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  13. 13 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#12] от "gost22":

    Това вече е направено!
    Качваш тировете без шофьори на едни платформи с колела и ги разтоварваш там ,където трябва да отидат!
    Нарича се жп транспорт!

  14. 14 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1722 Весело

    До коментар [#13] от "rurade":

    Пак го обмисли това с "където трябва да отидат", защото жп линиите нямат обхвата на асфалтовите пътища, които стигат до всяко градче. Този номер, с качването на вагони минава само в тунела под Ламанша и на още няколко транзитни места. Отделно, че за влака трябват постоянен и сериозен обем товари, а за тировете не е точно така, дори напротив.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  15. 15 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#14] от "gost22":

    На големи разстояния или при много натоварена шосейна мрежа или при други ограничения!
    После от гарата до получателя естествено ,че е пак с тира.

  16. 16 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1722 Неутрално

    До коментар [#15] от "rurade":

    За ЖП превози ти трябват големи разстояния и постоянен, голям обем (като за един товарен влак всеки път) товари, това от сравнително малко точки по пътя. Или казваш, да скапем пътищата и да наложим яки данъци за камионите, че да ги качим на влака... Ми точно обратното е разковничето. Единствено транзита през България, може да бъде качен на влакове, но и там има куп проблеми, та си предпочитат тировете.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  17. 17 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#16] от "gost22":

    Ако имаше обща политика за ЕС поне турските тирове щяха да бъдат качени на жп-то и стоварени в Германия!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK