Българските компании имат една година за дигитална трансформация

Васил Терзиев, главен директор "Иновации" в Progress.

© Надежда Чипева, Капитал

Васил Терзиев, главен директор "Иновации" в Progress.



Общо 67% от българските компании смятат, че ако не трансформират дигитално бизнеса си в рамките на година, ще усетят негативни последствия. Това показват резултатите от проучването на Loudhouse и Progress, под чийто бранд Telerik вече оперира в България.


Проучването "Трансформира ли се наистина бизнесът, или живее в дигиталнасъпротива?" е проведено през март 2016 г. в 10 държави, включително и България. Неговата цел е да разбере как бизнес лидерите гледат на дигиталната трансформация и как ще адресират съпътстващите я предизвикателства. Общо участвали са над 700 ръководители на малки, средни и големи компании от най-различни отдели.


"Не е изненада за никого, че за да оцелеят в дигитализирания и свързан свят, задвижван от софтуерните иновации, компаниите трябва да трансформират бизнеса си. Но като че ли малко от тях днес осъзнават, че ключът към дигиталната трансформация не е дигитален – той е на първо място в готовността и желанието на компаниите да се трансформират. Само тези, които развият гъвкав начин на мислене и инвестират в развитието на дигиталните умения на своите служители във всички отдели на организацията, ще успеят да се адаптират бързо към пазарните промени и да бъдат успешни в бъдеще", коментира Васил Терзиев, главен директор "Иновации" в Progress.




Общо 50% от компаниите в България посочват като главен приоритет разширяването на пазарния си обхват и навлизането на нови пазари. 57% казват, че е-търговията е от критично значение за дигиталната им трансформация. 77% посочват, че тя е и част от стратегията им за дигитализиране на бизнеса си.


Различен подход


Общо 70% от компаниите в страната планират да инвестират в дигитални метрики и анализ на данни за повече гъвкавост в управлението на интернет страниците си. По този показател България е доста над средното в глобален мащаб - 47%.


Общо за света проучването показва, че 61% от компаниите поставят на първо място подобряването на потребителското преживяване. Общо 71% от компаниите ще разчитат на подобрено дигитално присъствие, за да подобрят потребителското преживяване. 57% от фирмите дори вече са започнали да инвестират в тази посока.


Интересна разлика е и че 67% от дигиталните инициативи в българските компании се ръководят от маркетинг екипите. В глобален мащаб тенденцията е обратна - 72% от дигиталните инициативи се ръководят от ИТ екипите.


Ръководителите на компании и в България, и в глобален мащаб са на мнение, че трябва да има по-добра синхронизация между ИТ и маркетинг. Основна пречка за това се оказва липсата на достатъчно умения. 63% от българските фирми посочват, че им липсват дигитални умения за реализиране на стратегията за дигитална трансформация. Едва 10% са уверени, че разполагат с точните хора, докато в глобален мащаб същото смятат 25%. Пълният доклад е качен на сайта на Progress.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8742 Любопитно

    К'ва е пак тая скрита реклама - к'во значи да си дигитализирам бизнеса, ако произвеждам салами ,например ?

    [email protected]
  2. 2 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1800 Весело

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Да си направиш хубав смислен сайт и да поддържаш активно присъствие на саламите в социалните мрежи, например.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Да си разпишеш процесите внимателно, и там, където можеш, да ги заместиш със софтуер и хардуер.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3748 Неутрално

    Добре че в социалните мрежи няма да могат да опитват саламите от ГМО, сланина и.....

    Еретик
  5. 5 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8742 Весело

    До коментар [#2] от "Хриси":
    ''Да си направиш..''
    До коментар [#3] от "Darth Plagueis":
    ''Да си разпишеш..''

    Аз пък мислех, че трябва да се обадя на специалистите от указаната в статията организация и те да ме светнат какво да правя.

    [email protected]
  6. 6 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Освен че е платена статия,е измислена.Трябва да има отдел - фантастика или статии за балъци.Тия телерик се продадоха сега и почнаха с измислените статии.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  7. 7 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 743 Весело

    До коментар [#1] от "karabastun":
    Много е просто, внасяш най-евтините боклуци от цял свят, но за целта ти трябва солидно търсене в мрежата! След това, във всички възможни форуми, фейсбук и т.н. пишеш колко хубави са твоите салами, правиш сайт, в който описваш технологията, как използваш крехко месце, а всъщност въобще не влагаш месо и т.н. С което си готов за дигиталния свят, може да добавиш, че ги правиш и на 3д принтер, и разбира се, чрез интернета на нещата в облака!

  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1550 Неутрално

    Експертите пак се надсмиват над еволюцията. За нещастие, резултатът винаги е в полза на последната...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5637 Неутрално

    Поредните простотии.В България "да инвестират в дигитални метрики и анализ на данни " много малко компании ще го направят и ще имат полза

  10. 10 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 570 Неутрално

    Прогрес беха силни в България преди 90та , когато никой не плащаше за софтуер . Сега , при наличието на толко системи с отворен код , едва ли някой ще купува софтуер . Бъдещето е при услугите и толко.

  11. 11 Профил на чочу
    чочу
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Тези не правиха ли грид и календарче, за какви трансформации и дигитални метрики говорят?

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5938 Неутрално

    И от целите на публикуваната статия и от коментарите се вижда преимуществено участие на маркетинг отделите. В света е обратното както казва Прогресс-Телерик в текста на доклада - необходимо е водещото участие преимуществено на хората от ИТ отделите. Следвайте тенденциите...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на Ivan Tcholakov
    Ivan Tcholakov
    Рейтинг: 233 Неутрално

    https://technews.bg/article-91266.html - ето още от същото. Там наивно попитах "С какво се занимават тези хора?" и ми изтриха поста.

  14. 14 Профил на Nanyo Nanev
    Nanyo Nanev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Дигитална трансформация е сравнително нов термин, но процесът е започнал от няколко десетилетия. Преди няколко години разбрах, че това с което се занимавам си има вече дефиниран термин. Ударението е във втората дума, а тя е трансформация. Бизнесът еволюира подобно на Дарвиновата теория. Най-приспособимите оцеляват и имат шанса да успеят. За да има трансформация са необходими промени в средата. В нашият случай, това са ИТ технологиите, обобщени в термина дигитализация. Цифровизацията не е нещо фундаментално ново. Същината е в способността на бизнеса да се променя според средата. По-конкретно редизайн на бизнес модела. Последното не е еднократен акт, а процес интегриран с редизайн на бизнес стратегията и е редно да се прави на няколко месеца. Обявяването на срокове, кога трябва нещо да се случи, го разглеждам, като търговски подход за създаване на спешност и подтикване към покупки. Всеки един бизнес е уникален и трябва индивидуален подход. Задачата на ИТ сектора е да предостави възможността за информиран избор на бизнес мениджмънта, а задачата на бизнеса е да има и поддържа бизнес визия, бизнес стратегия, каталог на бизнес услугите, ит стратегия, каталог на ит услугите и т.н. Бизнесът в България еволюира много по-бързо от този в развитите държави, защото е по-изостанал и го догонва и то в условията на по-малък мащаб и по-чувствителен на цената пазар. По-голямата скорост идва от факта, че има готов модел за подражание, но се избягват вече допускани грешки и най-важното – повечето технологии са изобретени за да решават проблеми в големия мащаб. За малкият мащаб трябва приспособяване, автоматизация и оптимизация. Последното прави малкият бизнес много по-гъвкав и по-ефективен. Основният проблем на малкият бизнес е растеж, което обикновено е повече продажби с по-голяма печалба. Дигиталната трансформация в България има нелеката задача да отвори нови пазари, желателно в чужбина. Това обяснява и резултата от проучването на “Прогрес”, че в България маркетинга е основния двигател за дигиталната трансформация.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK