IBM създаде интелигентни онлайн реклами, които отговарят на въпроси

IBM създаде интелигентни онлайн реклами, които отговарят на въпроси

© Brendan Mcdermid, Reuters



IBM ще предлага нов тип интелигентни онлайн реклами, съобщава онлайн изданието AdWeek. Рекламите се управляват от суперкомпютъра Watson, който е в основата на проекта за развитие на изкуствен интелект на компанията.


Идеята е интернет рекламите да не бъдат просто привличащи вниманието картинки, видео и текст, а да са полезни на потребителите с добавена стойност. Watson Ads ще позволяват на потребителите да задават въпроси, както чрез текст, така и чрез глас. След това рекламата веднага ще им дава отговор, като не е задължително той да е обръзван с конкретен продукт.


Първоначално новите реклами ще бъдат пуснати пробно на сайта Weather.com и съпътстващото го мобилно приложение. Постепенно умните реклами ще могат да се използват и от други сайтове и платформи.




"Постепенно минаваме отвъд търсенето по ключови думи и отиваме към използването на натурален език и получаването на смислени и конкретни отговори", коментира Джереми Щайнбърг, ръководител на отдел "Продажби" в The Weather Company.


Щайнбърг дава и конкретен пример как ще работят рекламите. Те няма да разчитат само на един конкретен рекламодател, а ще могат да дават препоръки от множество компании според питането на потребителя. "Например мога да попитам рекламата какво да сготвя за вечеря. Watson ще анализира въпроса и на базата на наличната информация, местоположение, час и дори метеорологичното време, ще може да дава препоръки за конкретни рецепти", казва Щайнбърг.


Умната реклама ще може също да задава доуточняващи въпроси на потребителя, например с какви съставки разполага, какви са вкусовите му предпочитания и др. В процеса на разговора и даването на отговори, рекламата ще може да предлага и конкретни продукти, промоционални кодове за отстъпки и др.


Самите рекламодатели ще получават и по-подробна статистика какво точно интересува потребителите и при кои въпроси и ситуации техните продукти се радват на интерес. "Всичко това ще помогне на развитието на индустрията и ще поведе тенденцията как разбирането на контекста може да подобри рекламите", коментира Щайнбърг.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на atmanpg
    atmanpg
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    Браво на IBM.
    Обаче, аз ще съм несравнимо по-щастлив, ако разработят издание на AdblockPlus, което да блокира абсолютно всички реклами.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1924 Неутрално

    Хората в манипулирани от реклами са толкова са изтрещели ,че чак и си ще говорят със спама! Това определено ще работи за тези които нямат свободно време да разучават кое е добре за тях и за това 100% ще се доверяват на подвеждащата информация която получават от рекламите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3021 Неутрално

    Да, ама вчера руснаците пуснаха хейви дюти лаптоп. Цели десет кила.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  4. 4 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 930 Неутрално

    интелигентна реклама е оксиморон.

    рекламата краде от времето и вниманието с претенцията да ни информира, но с изключение на социалните реклами, за мен е просто недостоверен (захаросан, напудрен) източник.

  5. 5 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    О, да, казали са ни, че рекламата е нещо лошо и трябва да го повтаряме до припадък...


    До коментар [#3] от "Николай Колев":

    Да, ама пък е скъп.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  6. 6 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 431 Весело

    УЖАС , и сега не мога да се отърва , а ако рекламата ходи по мен . Ще трябва да разработя бот - убиец на реклами

  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    Нарича се ремаркетинг - можеш да се отървеш от него елементарно. Така вместо да ти показва полезни за теб реклами (което според експертите е нещо лошо), ще ти показва реклами на общо основание, които в повечето случаи изобщо не те интересуват.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 857 Неутрално

    Една реклама е скъпо нещо. IBM явно я правят още по-скъпа. Аз много отдавна не купувам нищо което се рекламира по телевизията или на екрана на компа ми. Просто защото в цената му влиза и тъпата реклама...

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1497 Весело

    До коментар [#8] от "charlesdegaulle":

    Това е доста умен подход, да ти кажа. Успех с него.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 857 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":

    +++! Верно е, но пък става наистина по-скъпо за този дето иска да рекламира...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK