Учени потвърдиха откритието на гравитационни вълни с втори случай

© Handout, Reuters

Откритието на гравитационни вълни по-рано тази година беше една от най-големите новини в историята на науката. Въпреки това имаше и скептици, които смятаха, че може да е грешка или погрешно разчитане на данните. Учените обаче потвърждават откритието с втори случай на гравитационни вълни, породен от сливането на две черни дупки, съобщава оналайн изданието Ars technica.

Анализите на данните от космическия апарат LIGO показват, че той е засякъл поне още един случай на гравитационни вълни. Данните са били получени на 26-ти декември 2015 г. Още тогава автоматичните системи са отчели необикновена активност. Първоначално учените са приели, че става дума за произволно явление, каквото се случва веднъж на хиляда години.

Все пак те са анализирали данните подробно, което се оказало предизвикателство, защото информацията е била оскъдна и едва засечена от сензорите на LIGO. Въпреки това те са използвали няколко метода за "изчистване" на данните и са открили, че това действително са гравитационни вълни. Те са породени от сливането на две черни дупки, съответно с около 7 и 14 пъти по-голяма маса от тази на Слънцето.

Това обаче са в пъти по-малки черни дупки спрямо тези, от които гравитационните вълни бяха засечени за първи път. Именно затова сензорите едва са ги отчели. Но сливането на по-малки черни дупки има и своите предимства. По-малката им маса забавя процеса, което дава повече време за наблюдение и анализи Това пък води до повече грешки в данните за размерите и характеристиките на черните дупки.

Учените изчисляват, че те най-вероятно се намират на около 1.4 млрд. светлинни години от Земята. Въпреки това те са уверени, че действително са засякли нов случай на гравитационни вълни, а фактът, че той е от много по-малки черни дупки дава надежда, че още по-лесно ще бъдат засичани гравитационни вълни занапред.

1. 1 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1954 Неутрално
  2. 2 Профил на today
    today

Най-после! Давайте повечко такива новини, не само за София Прайд, БСП и др. подобни. Науката се развива с невероятни темпове и постоянно има интересни открития, пишете по въпроса.

Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  3. 3 Профил на galapagas
    galapagas

Това второ наблюдение не може да потвърди първото, защо е наблюдавано от същия екип със същата апаратура. Истинско потвърждение ще има, когато се наблюдава от друг екип на друго място.

4. 4 Профил на Orchid
    Orchid

Това е много интересно, но за хора като мен, които не разбират много от тази материя се явява въпроса: защо гравитационните вълни са толкова интересни? Какво печелим ние земляните от тях, заплаха ли са те за Земята или могат да ни помогнат да пътуваме във времето, например. Ще се радвам на статия по темата.

5. 5 Профил на musashii
    musashii

До коментар [#4] от "Orchid":

Щом са ги засекли от разстояние 1,4 милиарда светлинни години направи си сметка колко са мощни.Най-близката до Слънцето звезда Проксима Центавър се намира на 4 светлинни години.Ако космически кораб пътува с максималната възможна за момента скорост ще му трябват поне 100 хиляди години да я достигне.Друг въпрос е,че черните дупки се срещат много рядко.А пък да се сблъскат две черни дупки е изключително рядко явление.

6. 6 Профил на Thoth
    Thoth

Вълни, мълни, дупки... глупости...
    бог си играе с магнитчета и ни се хили, щото е гадно копеле от близкия изток...

“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  7. 7 Профил на Dark Priest
    Dark Priest

До коментар [#4] от "Orchid":
    Аftershock - The Hunt For Gravitational Waves
    Ето ти нещо по темата.
    Откриването на гравитационните вълни е поредното потвърждение на теорията на Айнщайн и първото пряко доказателство на инфлационната теория за на Алън Гут. Практическите приложения са наистина почти неограничени.
    Това, заедно с откриването на Хигс бозона ще даде теоретична основа за разработването на антигравитация.
    Ще се изясни механизма на разширението на вселената в първия планктайм време на Големия взрив.

8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#5] от "mushashi":

Всъщност, гравитацията вероятно има сходно поведение с това на светлината. Може да се държи като вълна и като частица. Гравитоните (в поведението й като частици) носят значително по-малко енергия от фотона, та твърдението, че са мощни не ми звучи много коректно. Реално, от трите сили, които действат из вселената, гравитацията е най-слаба.

Колкото до черните дупки, не знам как реши, че са малко. Ако приемем, че звездите и съответно черните дупки са разпределени равномерно из галактиката ни, то разстоянията между две черни дупки биха били около 40 св. години, което далеч не е толкова много.
    Същевременно, нищо не знаем за мини черните дупки - дали г има, дали ги няма, не знаем как да ги откриваме.
    И не на последно място, черната дупка е единствения стабилен звезден обект, който знаем (или така мислим), т.е., би трябвало да са доста.

9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#3] от "galapagas":

Не е второ. Първото наблюдение и първият експеримент по темата е от 1960 г. на Джоузеф Вебер, който го е провел по сходен начин - с големи алуминиеви цилиндри. Просто дълго време е нямало потвърждение на опита му.

10. 10 Профил на Mark Twain
    Mark Twain

До коментар [#2] от "today":

Нали? Каквито новините, такова и стадото...

"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  11. 11 Профил на maane
    maane

кеф, че пътуваме да Марс гратис.

12. 12 Профил на Orchid
    Orchid

До коментар [#5] от "mushashi":

Благодаря!

13. 13 Профил на penetrating
    penetrating

Все още не може да се говори за второ независимо изследване. Дано да видим повече потвърждения на теорията

Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#13] от "penetrating":

Защо?

15. 15 Профил на dasho
    dasho

А ние с Боби двамата пием кафе

16. 16 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

[quote#7:"Dark Priest"]Откриването на гравитационните вълни е поредното потвърждение на теорията на Айнщайн[/quote]

Абсолютно невъзможно е да се потвърди каквото и да е, свързано с ``теорията'' на Айнщайн, защото последното не е никаква научна теория, а вътрешнопротиворечива глупост, извеждаща, че 1 е равно на 2, което в никакъв случай не може да намери каквото и да е експериментално доказателство: timeisabsolute.org. Фалшиви медийни балони като публикуваният се пускат, за да се оправдят астрономическите средства отделяни да се ``доказва'' въпросната глупост, а и да се обосноват исканията за отпускане на нови още по-зашеметяващи средства за поддържане на удобно съградената за измамниците гаргантюанска псевдонаучна мегаструктура.

17. 17 Профил на musashii
    musashii

До коментар [#12] от "Orchid":

Най-голямата опасност за живота на Земята от Космоса са астероидите и кометите.Знаете,че астероид с дължина 10 километра е избил динозаврите.Но и такъв с дължина 100 метра ако падне над гъстонаселен район може да избие милиони.Друга голяма опасност е избухване на звезда в свръхнова.При едно такова избухване ,ако е достатъчно близо ,гама лъчите биха унищожили озоновият слой,а той ни пази от радиацията.И тогава ще има масово измиране.

18. 18 Профил на maane
    maane

До коментар [#17] от "mushashi":"Най-голямата опасност за живота на Земята от Космоса са астероидите и кометите."

най-голямата опастност за живота на Земята е ЧОВЕКА !

19. 19 Профил на galapagas
    galapagas

[quote#9:"Darth Plagueis"]Първото наблюдение и първият експеримент по темата е от 1960 г. на Джоузеф Вебер, който го е провел по сходен начин - с големи алуминиеви цилиндри. Просто дълго време е нямало потвърждение на опита му. [/quote]

Хайде малко по-сериозно. Аз пък съм чувал за опит на Авицена преди 1000 години. Този резултат от 1960 не се приема насериозно от никого.

Гравитационните вълни ще бъдат доказани извън всяко съмнение, когато 1) бъдат наблюдавани от детекторна система разположена на три различни места (а не две, както е сега), която ще покаже откъде точно идват, защото това сега е спекулация, две точки могат да покажат само полукълбото на източника; 2) едно и също събитие бъде наблюдавано от два независими експеримента, всеки с по 3 детектора на различни места.

По принцип има много индиректни доказателства а съществуването на гравитационните вълни, така че никой учен не се съмнява в тях. Тук става дума за директно наблюдение.

20. 20 Профил на galapagas
    galapagas

[quote#17:"mushashi"]При едно такова избухване ,ако е достатъчно близо ,гама лъчите биха унищожили озоновият слой,а той ни пази от радиацията.[/quote]

Озоновия слой ще го разрушим и сами, преди да гръмне суперновата. Безконтролното размножаване на човеците ще ликвидира и слоя, и планетата.

21. 21 Профил на Dark Priest
    Dark Priest

До коментар [#16] от "bryghtlyght":

22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#19] от "galapagas":

Какво значи, че този резултат не се приема насериозно от никого? Напротив, приема се доста сериозно, даже бих казал, че ако не беше той, може би нямаше да съществува ЛИГО към ден днешен. Съвсем сериозен резултат си е, направен с върховите възможности към онова време. То на тая логика и днешният резултат може да изглежда несериозен след 50 години.

23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#17] от "mushashi":

В близко бъдеще очакваме да избухне Бетелгиус. И нищо няма да ни направи.

24. 24 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

[quote#21:"Dark Priest"]Виж какво, ако мислиш да ме вкарваш в спорове относно валидността и точността на ОТО на Айнщайн, просто не ме занимавай. Включи си GPS-а на телефона и помисли, как така работи толкова точно, ако не знаеш, прочети по темата. Има и още доста доказателства, но ще се наложи да се използва доста сложен матеметически апарат. [/quote]

Абсолютно изключено е да се използва работата на GPS, за да се доказва валидността на Лоренцовите трансформации (невалидността на Айнщайновата теория се доказва категорично и финално тук: timeisabsolute). Time-dilation, което следва от Лоренцовите трансформации е в противоречие с абсолютната истина, че времето в даден момент, в дадена точка на дадена система може да има само една единствена стойност, независимо дали това време се мери от неподвижен часовник в тази точка или това време в този момент се мери от движещ се часовник, който се е случило да бъде в този момент в тази точка. Time-dilation е изключено по принцип, inherently impossible, защото е в противоречие с описаната абсолютна истина. Ето защо, всякакви лъжи, че time-dilation било установено експериментално (например с GPS) са нищо друго освен дебели опашати лъжи. Корекциите в GPS се дължат на тривиалния факт, че светлината се движи с крайна скорост. Това няма нищо общо с Лоренцовите трансформации (да не говорим, с Айнщайновата относителност, която аргументът в timeabsolute.org отхвърля дефинитивно) и не може да служи за доказване на физическата им валидност.

Колкото до Лоренцовите трансформации, трябва да се спомене също, че от въпросните трансформации не само не може да следва length-contraction, но Лоренцовите трансформации разрушават самата същност на понятието дължина -- няма две точки от дадено тяло, които след прилагане на Лоренцовите трансформации да съществуват в един и същ момент, за да може да се мери дължина между тези точки във въпросния даден момент.

Лоренцовите трансформации са напълно коректни математически, но те нямат никакъв физически смисъл. Така, както v = s/(t^7) е напълно коректен математически израз, но в никакъв случай не означава скорост във физиката, където скоростта е единствено v = s/t. Ето защо всеки пръкнал се Айнщайн, който седна да твърди, че направил епохално откритие скоростта да е v = s/(t^7) е crack pot, точно толкова, колкото е crackpot някой си, пръкнал се да твърди, че във физиката 1 = 2, time-dilation, length contraction, relativity of simultaneity, струнни теории, космология, черни дупки и какви ли още не дивотии имат нещо общо с науката.

25. 25 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

Корекция. Да се чете: (невалидността на Айнщайновата теория се доказва категорично и финално тук: timeisabsolute.org)

26. 26 Профил на penetrating
    penetrating

До коментар [#14] от "Darth Plagueis":
    Защото при ниските енергийни нива е трудно да се покаже без известни допускания, че фонът е отделен от наблюдението, че методът позволява такава чувствителност, че инстументите не добавят шум.
    Не ме разбирайте погрешно, дори не се и опитвам да омаловажа труда на учените, просто ми се иска да има и друг експеримент

27. 27 Профил на Dark Priest
    Dark Priest

До коментар [#24] от "bryghtlyght":

"Крайно време е физиката да се отърси от невероятните глупости, наложени ѝ през 20-ти век, за да се превърно отново в наука и да прави истински открития в съгласие с природните закони. "

Това направо ме разби, честно, но пък е чудесен завършек на целия Ви роман. Ама как просто ей така пратихте по дяволите Айнщайн, Планк, Хайзенберг, Файнман и др. Явно сте по-наясно от тях, аз нямам такива претенций.

п.с. Чувал ли сте за Геометрия на Минковски, като пишете за трансформаций на Лоренц.

28. 28 Профил на nemisemisli
    nemisemisli

Едно нещо мен като не-физик ме поразява.

Няма скрито покрито - слели се 2 черни дупки, не много по-големи от слънцето преди 1.4 млрд години и ние можем да го разберем. Това е уникално.

Идеята е всичко е записано - независимо какво си мислим ние. Информацията съществува, единствено трябва да намери инструментите с които да я прочетем.

29. 29 Профил на musashii
    musashii

До коментар [#23] от "Darth Plagueis":

Е как ще ти направи като няма да си жив,когато гама лъчите достигнат Земята?Бетелгейз се намира на 643 светлинни години от Земята.Т.е ако избухне днес те ще пристигнат след 643 години.Освен ако вече не е избухнала и да пътуват насам.Аз не се наемам да прогнозирам какви ще са последиците-все пак 643 светлинни години са голямо разстояние.А и Бетелгейз не е от най-големите звезди ,имам предвид от тези,които избухват като свръхнови.Но честно казано не искам и да научавам какво ще се случи ако избухне като свръхнова.

30. 30 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#27] от "Dark Priest":

Не виждам аргументи (защото просто не е възможно да има). Единствено нападки и необосновно самочувстие. Аргументите, които дадох са окончателни. Те трябва добре да се изучат и никой никога повече не трябва да споменава Айнщайн и ``теорията'' му в какъвто и да е контекст свързан с наука. Иначе е пригласяне на мошеничеството извършвано в голям мащаб в науката. Нещо повече, всякакви космологии, Минковски, струнни теории, черни дупки, Стивън Хокинг и други подобни нелепости не трябва да бъдат допускани до всяка територия назоваваща себе си с определението научна. Всичките тези споменати глупости са резултат на една широко натиквана измама, на която трябва да се сложи край. Това го казвам обосновано, с категорични аргументи, а не просто така да движа въздуха. Ето защо, не е нужно да се продължава този безсмислен обмен, а трябва да се седне и добре да се разберат категоричните аргументи, които дадох.

31. 31 Профил на bryghtlyght

До коментар [#28] от "smart": ``слели се 2 черни дупки''

Никакви черни дупки не са се слели, защото в природата няма такъв обект ``черна дупка''. Това са нелепи фантазии на хора с много нисък морал, които, за да звучи някак по-така, наричат себе си учени, а всъщност са мошеници и измамници.

32. 32 Профил на musashii
    musashii

До коментар [#31] от "bryghtlyght":

"Никакви черни дупки не са се слели, защото в природата няма такъв обект ``черна дупка''. "
    И защо смятате така?

33. 33 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#32] от "mushashi":

Защото в основата на онова, което уж обосновавало съществуването на ``черни дупки'' стоят невероятни нелепости, които нямат нищо общо с научната истина. Ето категоричното доказателство за това мое твърдение: timeisabsolute.org. От глупости могат да произтекат единствено глупости.

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

36. 36 Профил на 0sy8621

До коментар [#7] от "Dark Priest":

Алън Гут, таратанци... проблемът с инфлацията е че фитва секви модели, или обратното . А тук изобщо не иде реч за неа

бтв, другото име е Андрей Линде, ко не си го чувал

37. 37 Профил на 0sy8621
    0sy8621

До коментар [#13] от "penetrating":

ма се потвърждават оценките за детекщън рейтъ па и теа не мезат на БИЦЕП

40. 40 Профил на 0sy8621
    0sy8621

До коментар [#25] от "bryghtlyght":

а тук

Einstein's Relativity in Effect Derives the Impossible Equality 1 = 2

?

Пльатнахотка с льотка

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

44. 44 Профил на 0sy8621
    0sy8621

До коментар [#31] от "bryghtlyght":

"нелепи фантазии на хора с много нисък морал"

+++

45. 45 Профил на galapagas
    galapagas

До коментар [#39] от "mushashi":

Защо придаваш ненулева важност на този трол?

46. 46 Профил на galapagas
    galapagas

[quote#29:"mushashi"]Но честно казано не искам и да научавам какво ще се случи ако избухне като свръхнова. [/quote]

Защо, не е ли интересно?

47. 47 Профил на galapagas
    galapagas

[quote#22:"Darth Plagueis"]Какво значи, че този резултат не се приема насериозно от никого? [/quote]

Ами значи просто, че желаното е представено за действително. Точността на онзи експеримент е на порядъци по-малка от тази на ЛИГО. ЛИГО и предшествениците му търсят вълни от 25 години, като непрекъснато вдигат точността, с последователното елиминиране на най-различни шумове, до отместване 10^-19 метра сега. И чак сега се оказа, че е достигната необходимата точност. За всеки поне малко запознат с интерферометрия е ясно, че онзи експеримент от 1960 няма нищо общо с претенцията за откритие на гв, просто защото е на светлинни години от исканата точност.

49. 49 Профил на 0sy8621
    0sy8621

До коментар [#47] от "galapagas":

"се оказа", му указаха?

Х0Х0Х0

50. 50 Профил на musashii
    musashii

До коментар [#46] от "galapagas":

"Защо, не е ли интересно?"

А на теб не ти ли е интересно ако си в една река с крокодили,дали ще се измъкнеш жив?Или пък какви ще са последствията ако избухне вулкана в Йелоустоун?Няма нужда на практика да узнавам какво ще се случи.

51. 51 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#45] от "galapagas":

52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#29] от "mushashi":

Кажи верно...

53. 53 Профил на 0sy8621
    0sy8621

До коментар [#51] от "Darth Plagueis":

а, немам такива претенции, язе съм Гугъл едукатед

само ме беше яд де не мога са регна през деня -- исках да отговоря на климентм. той пусна линка туканка у некой от комиксите

54. 54 Профил на 0sy8621

та, за инфлацията и БИЦЕП па и ПЛАНК

George Efstathiou: 2014 Breakthrough Prize in Physics Symposium

Нийл Тюрок също има интересни неща у тубата

чуваш ли Линде и она катил с холограмити у Q&A-ту?

55. 55 Профил на galapagas
    galapagas

[quote#51:"Darth Plagueis"]Не че нещо, ама въпросният трол е доста по-навътре в материята от повечето потребители тук, взети заедно, барабар с автора на статията. [/quote]

Учудваш ме. Обикновено те лайквам, ако не броим парцела ти на Северната тангента, ама тук нещо се разминаваме. Хайде със здраве, че братята украинците се дънят много здраво срещу С.Ирл.

56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#55] от "galapagas":

Не знам що се учудваш. Това, че въпросният образ се прави на неграмотен е факт. Чети му мненията по-внимателно, никой няма нужда от л..но в целофан.

Каква е драмата с парцела?

59. 59 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich

До коментар [#16] от "bryghtlyght":

яяяя, тук се е появил веселин нонински, който списва под псевдоними Pentcho Valev и 6без5 - да спомена 2 от 20. веселин де е 90% отговорен за полюцията на нета на тема айнщайн.

веско ма, кажи какво стана с термоядрения синтез. нали беше потвърдил опитите на Fleischmann–Pons!? защо подлите хамериканци от MIT те пуснаха да плуваш по течението с краката напред? мина ли ти патента за вечен двигател? кажи, сине на червен професор, кажи!

61. 62 Профил на Grandioso Emperatorovich

65. 66 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#59] от "Grandioso Emperatorovich":

Какъв Pentcho Valev и 6без5, какъв червен професор? Ти си знаеш. Обаче, относно физиката се очертават едни от най-големите открития, идващи тъкмо от земите български. Ся, не му е тук мястото да ги обсъждаме тези работи, не за друго, ами темата е за някакви crackpots, изментили данъкоплатеца да му измъкнат някой друг лев и сега си обосновават харча с врели некипели. Но, нека все пак спомена -- ``студеният ядрен синтез'' се оказа работа много по-дълбока, отколкото си го представяха. Хич не им е на зелените чорапи от MIT да зацепят. Фуражките навсякъде са си едни и същи, така че хич не ги и споменавай в интелигентен разговор. Хал хабер нямат. Та, ще му дойде ред и на ``студеният ядрен синтез'' да го обсъждаме. Явно всичко това е повлякло крак и се е нагазило в дълбоките води на фундаментите на теоретичната физика, които се оказва са flimsy, та стой та гледай. Хвърли, например, едно око тук: qmiscm.org. Оказва се, че цялият фундамент на физиката на двайсти век е на пясъчна основа. Просто невероятно. Какво, какво, пак България да им оправя бакиите. То, не беше шеф на ПЕС, то не беше ЮНЕСКО, а сега и ООН, ами и теоретичната физика, основата на съвременното общество, и тя си намери майстора по нашите земи. Да вземе (кой беше, че го забравих) да напише пак в блога си едно антрефиле колко българинът се бил надценявал, да го видим как ще се справи с тия хубавци. Щото в случая не иде реч за пробутване на джонатанасовци, а е нещо напълно съществуващо, с ръка да го пипнеш.

66. 67 Профил на Grandioso Emperatorovich

67. 68 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich

Method and Device Producing Energy by Violating of the Principle of Conservation of Energy and Absolute Ways to Prove the Reality of Such Energy Production

или ТАРЗУН СРАМъТ НА ДЖУНГЛАТА

68. 69 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

[quote#67:"Grandioso Emperatorovich"]многоникова приятелку нонински, всичкото това е заговор на сорос и баща му моше. няма черни дупки, няма II принцип на термодинамиката, а има вечен двигател. [/quote]

Както казах, ти си знаеш. Наричай ме както ти иде отръки. Обаче, щом нямаш аргументи, така лекичко вземи, че замълчи. Да не се излагаш. Не за друго. Сорос и баща му моше са си ОК, но ти не ги забърквай в материя от която нищо неразбираш. Те няма как да те спасят от собственото ти неразбиране. Не се крий зад тях. А, не си съгласен ли, че нищо не разбираш? Ми, тогава, дай по същество. Как ще има черни дупки, след като тук (timeisabsolute.org) ти е показано, че Айнщайновата относителност от която били произлизали, е чиста глупост? От чиста глупост може ли друго освен чиста глупост да произтече? Ха, сега, отговори на този въпрос, а ``II принцип на термодинамиката'' ще го оставим за по-нататък. Най-малкото, защото първо за I-я принцип на термодинамиката май не си в час.

69. 70 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#68] от "Grandioso Emperatorovich":

Що? Нещо те притеснява ли? Ми, кажи си. Ще ти олекне.

72. 73 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich

До коментар [#69] от "bryghtlyght":

веско ли ма, тарзуне ма, грандиозо закусва с принципите на термодинамиката.

73. 74 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#58] от "Kitty in a Casket":

Пак ли смени ника бре, не моа те проследя..

74. 75 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

[quote#73:"Grandioso Emperatorovich"]веско ли ма, тарзуне ма, грандиозо закусва с принципите на термодинамиката. [/quote]

Каза ли нещо или така ми се само стори? Пак да загатна -- поне си замълчи, не за друго, да не се излагаш като нямаш какво да кажеш.

75. 76 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich

е защо пък да се не излагам? а? а?

77. 78 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

Нека дам пак малко фокус. Тук релевантен е този линк: timeisabsolute.org. Той доказва, че обсъжданата статия е единствено пропаганда на невероятни глупости и малоумия. Знам, че и принципите на термодинамиката, и квантовата механика, и много други неща са интересни, но няма как да ги обсъдим тук тях всичките под тази една статия. Нека има и за друг път.

78. 79 Профил на Grandioso Emperatorovich
  79. 80 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#76] от "Grandioso Emperatorovich":

А? А? Щото неаш аргументи, а само така, да се намираш на приказка. Дрън-дрън, с една дума. Пълниш темата с боклук. Хабиш bandwidth.

80. 81 Профил на Grandioso Emperatorovich
  81. 82 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#79] от "Grandioso Emperatorovich":

Тоя голем убавец. Ма, то ти като типичен студент-тройкаджия. Я, обувките на професора обсъжда, я къв цвят му е фанелата. Обаче какво му се говори -- от едното ухо в другото. Човещинка.

82. 83 Профил на Grandioso Emperatorovich
  83. 84 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich

До коментар [#82] от "bryghtlyght":

бре къф професор бре?

84. 85 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#81] от "Grandioso Emperatorovich":

Я гледай ти. Наистина.

85. 86 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich

нонински, аз напускам. напускам спокойно. физиката и химията в твоите ръце е на сигурно место. ти си мъжът. аз ще утида да пия едно.

86. 87 Профил на Grandioso Emperatorovich
  87. 88 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#84] от "Grandioso Emperatorovich":

Как какъв? Червен професор. Нали сам го каза?

88. 89 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#86] от "Grandioso Emperatorovich":

Е, то крайно време беше. На глупостите все трябва да им дойде краят.

89. 90 Профил на Grandioso Emperatorovich
    Grandioso Emperatorovich

син на червен професор. бившия шеф на катедра по ... във ВХТИ. старият нонински бе червен професор, а младият - на 64 лазарника - е нещо кат нищо. кат стария. хайде че закъснявам. умната. шегувам се.

90. 91 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#90] от "Grandioso Emperatorovich":

Тфа пък кфо общо има с темата? Дай нещо аргумент ли, що ли? Иначе празни приказки на пазара. Истории колкото щеш. А, ше дадеш аргумент, ама после. Що ли и аз се надявам?

92. 93 Профил на bryghtlyght

[quote#90:"Grandioso Emperatorovich"]е нещо кат нищо[/quote]

Нещо като нищо ще е, ако можеш да му излезеш с аргументи.

93. 94 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

[quote#92:"Kitty in a Casket"]тука расгувура диградира ут уснови на матиматиката и физиката ду некви патки

...язе нема да улазям [/quote]

Аслъ.

96. 97 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#95] от "Kitty in a Casket":

Вече говорихме по този въпрос. Някой пробутваше set theory, за да доказва, че, видите ли, могло в математиката. Обаче, основното, което трябва да се разбере е, че физиката има по-големи ограничения от математиката. Вече дадох пример горе. Погледни http://bit.ly/1UlVAzo. Във физиката не е възможно едно единствено тяло в една единствена система да се подчинява едновременно на два различни закони на движението, както извежда Айнщайн. Такова нещо във физиката е кръгла глупост. И математически няма как да се обоснове, но има някои математици склонни да увъртат, да подменят предикати и т.н. и накрая изкарват, че в математиката могло да са валидни даже и невалидни неща. Тук обаче говорим за физика. Във физиката е напълно невъзможно едно тяло да се счита, че не е равно на себе си.

97. 98 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght

До коментар [#96] от "Kitty in a Casket":

Е, ся, нали си водим рзговор. Виж го и нашият приятел, който уж с претенции, а гък не може да каже по същество и се занимава на кой баща му и кой остарял, вече с един крак в гроба. Абе, дудне си простотии на килограм, ама кво да му се сърдиш като не може да има валидни аргументи и трябва да приеме, което му пиша (ама не му стиска). Абе, карай.