Колите на Google вече разпознават жестовете на велосипедистите

Колите на Google вече разпознават жестовете на велосипедистите

© Elijah Nouvelage, Reuters



Автономните автомобили на Google вече ще могат да разпознават и съобразяват сигналите на велосипедистите на пътя, когато искат да завият или направят някаква маневра. Google публикува нов отчет за развитието на проекта, в който съобщава за новата възможност на умните коли.


Сензорите могат да засекат сигнал с ръка на велосипедист, когато той иска да индикира, че ще завие или смени лентата. Характерното при велосипедистите е, че те подават сигнала много по-рано от маневрата. Системата е направена така, че да се съобразява с този факт и да запомня, че велосипедистът е подал сигнал и може да завие във всеки един момент.


Използва се и т.нар. машинно обучение, което с времето трупа все повече опит и познания за характерните особености на дадена задача. В случая, тя запомня вариациите на сигналите за маневра от различните велосипедисти. Освен това може да разпознава различните видове велосипеди и дори да се съобразява с това дали те имат допълнителен мотор или не.


Според Google системата им вече е достатъчно добре развита и дори може да разпознава велосипедисти в тъмното. Постепенно тя ще продължи да се усъвършенства и ще става все по-сигурна и прецизна, казват от компанията.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Ще има време за жестовете на мотористите-камикадзе? За секунди се появяват от хоризонта и отново изчезват...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2834 Неутрално

    Постепенно тя ще продължи да се усъвършенства и ще става все по-сигурна и прецизна, казват от компанията."Това е несъмнено.

  3. 3 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Имаше наскоро инцидент с умен, ама много умен автомобил на Тесла, който разчитал само на камера, без радар. Камерата не различила белите облаци от бял камион, и това доведе до инцидент със смърт. Дали ще разпознават жестовете на велосипедистите е важно, но по-важно е, автопилотът на колите да не разчитра само на камера!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Така и не мога да разбера защо се отдава толкова голямо значение на велосипедистите !!! Те не са най-важните участници в движението.

  5. 5 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2410 Неутрално

    Среден пръст ще разпознаят ли

  6. 6 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    напредват-скоро ще разпознават и среден пръст.

  7. 7 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#5] от "Хи-хи":
    Трябва.То това е най-често срещания жест..Ако него не разпознават,хич да не ги пускат на улицата.

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11784 Неутрално

    Въпрос на време е да се регистрира следващата катастрофа, оттам ще се получи най-голям обем информация, понеже сега се работи с хипотези, а после - с факти

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#4:"442"]Те не са най-важните участници в движението. [/quote]

    Не са. Просто един от участниците в движението.

    Нещо, което голяма част от автомобилистите у нас не могат да проумеят.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  10. 10 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 235 Неутрално

    [quote#4:"442"]Те не са най-важните участници в движението.[/quote]
    Някак си е тъпо да пуснеш автомобил, който пази само най-важните участници в движението, а другите гази.

  11. 11 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1015 Неутрално

    За България трябва да еазпознават и жеста за спиране на маршрутка след кийто маршутката може да спре рязки и или да мине открайно лява в крайно дясна лента.

  12. 12 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Светът се променя необратимо. В роботизирания свят капитализмът се превръща в абсурд.
    https://traditio.wiki/files/3/3d/Bidstrup.Automation.gif


    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  13. 13 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 958 Неутрално

    А ще разпознае ли махането
    със стоп палка на КАТ ???

  14. 14 Профил на rkirov
    rkirov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#6] от "dolna4erti4ka":

    Ааа този жест е разпространен в България .Все още няма вулти културна версия на софтуера . ще изчкаме

    Все по-хубаво става :)
  15. 15 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 523 Неутрално

    До коментар [#3] от "Крадолюб ДемоКРАДов":

    катастрофата с автономно пилотиранта кола на Тесла е голям удар по цялата индутрия. Затова сега се оптиват йезуитски да излязат от неприятната ситуация - не било автономен автомобил а само авто-пилот. Програмата била бета. Той шофьорът бил виновен защото трбявало да стои с ръце на волана и готов да се намеси.

    Ами не е това идеята на авто-пилота.

    Опитват се да ни убедят колко са напреднали с изкуствения интелект, но истината е че сега едва зачекват повърхността на човешките когнитивни способноси.

    Не случайно на човек са му необходими години преди да натрупа достатъчно опит за да може да управлява автомобил. Първо 16-18 години за да добие социалните умения, а после още поне 2-3-5-10 години за да добие специфичните умения да шофира. И тук нямам предвид техниката на отпускане не съединителя или превключване на скоростите, а умението да преценява ситуациите и да оставя достатъчен запас от време за да може да реагира.

    Кой ще научава автономните коли на това и как. Ще има училище за автономни автомобили с паралелен трафик , вкойто те да могат да се научават преди да бъдат пуснати на пазара? Или ще се научават в движение?

  16. 16 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    Когато човек гледа по NG колко авиокатастроофи са се случили в резултат на проблем с автопилота на самолет, може да се замисли, какво ни чака, когато хибридните автомобили понавлезат по птищата.
    Положителен момент е, че средствата за безопасност при автомобилите са доста по-развити от тези във въздухоплаването...

    I Want To Believe
  17. 17 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 235 Неутрално

    [quote#16:"2.50"]колко авиокатастроофи са се случили в резултат на проблем с автопилота на самолет[/quote]
    Ако вземе да ги сравни с катастрофите поради човешка грешка, направо може да се зарови в мазето от ужасТ и да не излезе, докато всички автомобили не станат автономни.

  18. 18 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3288 Неутрално

    [quote#17:"xcheffo"]Ако вземе да ги сравни с катастрофите поради човешка грешка[/quote]

    За да ги сравняваме трябва да има някаква база.
    Сигурен съм, че системата ще е достатъчно сигурна когато се наложи.
    Не случайно давам за пример сериите на NG, защото там изрично се посочва, че техниката се развиива за съжаление с цената на жертви...

    I Want To Believe
  19. 19 Профил на Ернесто
    Ернесто
    Рейтинг: 515 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK