Google харчи 450 млн. долара, за да оправи имиджа си в Европа

Google харчи 450 млн. долара, за да оправи имиджа си в Европа

© Pascal Rossignol, Reuters



Google смята, че постоянните проверки от различни европейски институции са увредили имиджа ѝ в региона и иска да го поправи с множество инициативи и инвестиции. Според в. The New York Times компанията е заделила 450 млн. долара в периода 2015 - 2017 г. именно за тази цел.


Google е много активна в европейските държави с различни инициативи, отбелязва вестникът. Компанията спонсорира курсове за обучения, помага на учители да подобрят дигиталните си умения, помага за различни културни проекти. Последният е изложба в белгийски музей, в която виртуалната реалност има основна роля. Освен това компанията спонсорира концерти, множество образователни проекти.


Всичко това е тип "меко лобиране", което иска да промени общественото мнение спрямо Google. Заради проверките много европейци смятат, че Google е американска компания, която иска да заобикаля правилата. Тя пък иска да им покаже, че това не е така.




"Можем да се справим по-добре с вслушването във въпросите и притесненията на хората. Множеството ни проекти са важни за нас, нашите партньори и страните, в които работим", коментира Мат Бритин, който е сред водещите ръководители на Google за Европа, Близкия Изток и Африка. Неговата основна задача е именно да подобри отношенията на Google с институциите, конкурентите и потребителите.


Паралелно с това продължава и директното лобиране. Според доброволния регистър на ЕС, през 2014 г. Google е похарчила 4.2 млн. долара за лобиране, което я поставя сред десетте най-големи лобисти в Европа. Все пак, сумата е доста по-скромна спрямо 17-те млн. долара, които компанията е похарчила за същия период в САЩ.


Средата в Европа обаче е по-различна. Затова Google се насочва повече към директния контакт с хората. Компанията е планирала да похарчи поне 75 млн. долара до края на тази година за проект за обучение на около 2 млн. европейци на дигитални умения. По този начин компанията иска да помогне на ЕС в по-мащабната цел на Европа - изграждането на единен дигитален пазар. Интернет гигантът дори се опитва да помага на критиците си, като знак, че се вслушва и в тяхното мнение.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK