Визията на Мъск: Споделени коли и електрически камиони

Визията на Мъск: Споделени коли и електрически камиони

© Reuters



"Основен план. Част втора" - под това заглавие Илон Мъск, главен изпълнителен директор на Tesla Motors и един от най-амбициозните съвременни иноватори, представи визията си за навлизане на компанията му в бизнеса с електрически камиони и автобуси, споделените коли и соларни енергийни системи.


В блога си той описа как си представя постигането на икономика без въглеродни емисии, както и че става дума за план, започнат преди 10 години и достигнал днес финалната си фаза.


Новите превозни средства, които Tesla планира да разработи, включват електрически камион Tesla Semi, електрически автобус за обществения транспорт, "нов вид пикап" и компактен SUV.




При това Мъск не говори за далечно бъдеще, а обещава да покаже прототипи през 2017 г. при представяне на вече готови модели на електрически автомобили на компанията си. Той твърди още, че ще направи система за автопилот, с която колите да са 10 пъти по-безопасни, отколкото когато ги управляват хора.


Мъск не споменава как ще финансира проектите си, което инвеститорите искат да чуят в момент, когато компаниите му не печелят.


Американецът обобщава визията си с думите "ще създадем смайващи соларни покриви за домовете с интегрирани акумулатори за съхраняване на енергията; ще разширим спектъра на електромобилите, докато обхване всички големи сегменти; ще разработим система за автономност, която ще направи колите 10 пъти по-безопасни от тези с ръчно шофиране; накарайте колата ви да ви изкарва пари, докато не я използвате".


На собствениците на коли Tesla ще бъде дадена възможност с приложение за смартфон да позволяват на други да ги ползват. Той говори и за "флотилия от споделени Tesla", но без да даде подробности как би се управлявало подобно начинание.


"В градовете, където търсенето надхвърля предлагането на частни коли, Tesla ще оперира собствена флотилия, за да ви гарантира, че винаги можете да пътувате с нас, където и да се намирате." Според "Ройтерс" това би изправило Tesla в конкуренция с Uber или Lyft.


Всички бъдещи автомобили на Tesla ще са с вградена възможност за автономно движение, включително камионите и автобусите. Мъск защити системата си Autopilot, позволяваща автономно движение, но само в присъствието и под надзора на човек, и намекна, че пълна автономност може да бъде постигната в рамките на около 5 години.

Ключови думи към статията:

Коментари (81)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 708 Неутрално
  2. 2 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2550 Весело

    Визията на Мъск е само една и е целенасочена само там, където могат да се смучат държавни субсидии. Проблемите започват когато парите на данъкоплатците биват резнати и трябва да излезеш бос на цимента.

  3. 3 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#1] от "dgerald":

    Визионер ще бъде, когато го направи, иначе просто мечтател.
    Стискам му палци, но засега Тесла са добри коли, но и с доста ограничения. Прочутия завод за батерии реално още го няма......

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2673 Неутрално

    Е,сигурно няма да могат всички идеи да се осъществят от неговите компании,но такива идеи на иноватори като него, дърпат прогреса на човечеството много бързо.

  5. 5 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Явно иска да разтърси из основи един от принципите на капитализма-частната собственост.Колко хора ще са във възторг от споделени автомобили?Следващата стъпка ще споделени домове и така нататък.Освен това колко мъже ще са доволни от факта,че няма да управляват автомобила си?Аз шофирам с удоволствие,което се отнася и до повечето ми приятели.За жените е ясно,че ще са във възторг-те или не умеят да шофират или го правят с неудоволствие.

  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1681 Неутрално

    Браво! Такива хора променят света към по-добро.

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#5] от "mushashi":

    споделените автомобили са последния писък на модата в света на все по обедняващата средна класа, което се опитват да ни го пробутат като прогрес...

  8. 8 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#3] от "qwertqwert":

    Завода отваря на 29-ти юли, тази година...

  9. 9 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 853 Весело

    Нищо подобно. Споделените коли са в пълна услуга на заличаването на следи от престъпниците и това никога не би трябвало

    да се случва в страна където закона е над всичко. Банален е примера от криминалетата, от сериалите и няма човек който

    да не му изниква картинката в паметта като му се каже за горящо изоставения автомобил завършил след преследване. Представете си въпроса на кого е и кой го е шофирал как ще се усложни. Така, че...

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  10. 10 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#7] от "lol":

    Предпочитам да карам стар автомобил,но да е само мой,отколкото нов и с всякакви екстри,но споделен с други хора.В началото на 90-е години един съсед направи кабелна телевизия за няколко семейства,но с един приемник-всички гледаха едни и същи предавания.Изтраяха точно два месеца и се изпокараха ,защото естествено всеки иска да гледа различни неща.Та и със споделените коли ще стане същата работа.

  11. 11 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    Успех, технологично не сме дорасли за пълно електризиране.

  12. 12 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lemmy":

    И така да е... Когато хората, които решават, за какво ще се харчат държавните пари, мислят само за собствените си огромни кореми, мисля, че Мъск ще ги харчи по-добре...

  13. 13 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#3] от "qwertqwert":

    Той вече го прави и то в срокове немислими до преди 10-тина години...
    Има ли коли без ограничения?!
    И заводът ще го открива след една седмица... После ще работи и ще се разширява. После - още един...

  14. 14 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 550 Любопитно

    До коментар [#10] от "mushashi":

    Не искаш да караш чужд нов автомобил?!!
    Не всички са скрънзи и си дават играчките и на другите...

  15. 15 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1570 Весело

    И в БАН сме визионери, вече сме пуснали универсалното приложение "СПОДЕЛИ"! Така например, в Русия то се казва търсим трети за бутилка! В Швеция е търсим трети за леглото! Разбира се БАН, най-популярно е, сподели с колегите къде кафето е най-ефтино!

  16. 16 Профил на Книжовник
    Книжовник
    Рейтинг: 233 Неутрално

    В страни с перфектна инфраструктура това би било приложимо, но не и в Централна и Източна Европа. Има много елементи, които все още пречат да оцени проекта като рентабилен - сервизна мрежа, застраховки, достъпност в малките градове, дори конкуренция. Голяма част от автомобилните производители и продавачите на коли втора употреба ще упражнява натиск срещу евентуално участие на такъв тип транспорт в България.

  17. 17 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 250 Неутрално

    Българин да споделя Колата Си - Да Да!

  18. 18 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 289 Неутрално

    "Икономиката на споделянето" не е нищо повече от отчаян опит за туширане на неблагоприятните ефекти след рецесията от 2008. Идеята е кажи-речи същата като налагания остеритет от институциите.

    В САЩ и в западна Европа в момента текат процеси на изчезване на средната класа, където т.н. "millennials" никога няма да имат стандарта на живот на родителите си от "baby boomers" поколението.

  19. 19 Профил на sorosoidnapravda
    sorosoidnapravda
    Рейтинг: 233 Неутрално

    шашмалог. Пейпал е пълна пародия, Тесла е за богаташи с угризения. Надявам се графеновите батерии с един замах да изтрият разни фешън играчки като Тесли и Мюсли.

  20. 20 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5368 Неутрално

    Визионер, а не мечтател. Всяка идея след къс период от време е на пазара, като продукт. Пазара не винаги е готов за нея, затова е визионер.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  21. 21 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Вярвам му, защото има постигнати
    резултати в автомобилната и косми
    ческата индустрия !!!

  22. 22 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#14] от "tie_interceptor":

    И как ще става поделянето на автомобила-един ще го ползва през седмицата ,а друг през уикенда ли?И как ще ходят на работа,карат децата на детска градина,училище и така нататък.Автомобилът е необходимост,а не лукс и затова всички идеи за споделени автомобили са утопия.То вече много семейства имат автомобил на член от семейството,какво остава за автомобили,споделени с чужди хора.

  23. 23 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 458 Неутрално

    колко ще струва на потребителите?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  24. 24 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#3] от "qwertqwert":

    Той го прави - до преди десетина години кой беше чувал за автомобил "Тесла" - електрически - всички го гледаха снизходително, недоверчиво и с насмешка.Сега какво - почвам с Мерцедес, Ауди, Порше и БМВ , без да изброявам всички останали- като бесни разработва изцяло или частично е- концепции.Що се отнася до завода - прогреса е изумителен(предвид гигантския мащаб) и може да се следи редовно в Интернет.

  25. 25 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#22] от "mushashi":

    Примерно, сутринта отивам на работа в 9 и до 18 колата не ми трябва...
    Или имам две коли, едната от които я използвам само за извънградски пътувания.

  26. 26 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 289 Неутрално

    [quote#25:"tie_interceptor"]Примерно, сутринта отивам на работа в 9 и до 18 колата не ми трябва... [/quote]

    И някой безработен през това време ще ти плати 10 евро за да отиде да си напазарува с колата ти за 1 час? Защото и той много ще бърза, че трябва да лови покемони след това?

  27. 27 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#25:"tie_interceptor"]Примерно, сутринта отивам на работа в 9 и до 18 колата не ми трябва... [/quote]
    Ами то от 9 до 18 часа в работен ден на никой не му трябва автомобил,освен ако не го използва да си върши бизнеса с него.И като си оставите автомобила пред офиса,другият как ще отиде дотам,за да го вземе?И после в 18 часа като го остави обратно как ще се прибере-все ще му трябва и друг превоз.Децата как ще ги оставяте в училище и ги прибирате.Жената на единият като иска да отиде да пазарува,а на другият на фризьор по едно и също време коя ще има приоритет?И така нататък,и така нататък.

  28. 28 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Ще могат ли самоуправляващите се коли да се качват по тротоари и градинки за паркиране? Че ако не, българин не вярвам да си купи.
    Също и ако няма да могат да вдигат 200 по магистралата, да изрязват най-лява лента на светофара, или да профучат на пешеходна пътека като обършат с огледало ръкавите на пресичащите.
    Въобще - няма да имат почва у нас.

  29. 29 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    [quote#27:"mushashi"]като си оставите автомобила пред офиса,другият как ще отиде дотам,за да го вземе?И после в 18 часа като го остави обратно как ще се прибере-все ще му трябва и друг превоз.[/quote]
    Идеята е да самоуправляват. Тесла ще ги притежава и ще си го поръчваш като през Юбер, но няма да има шофьор, на който да се плаща. Те сами ще се карат и сутрин ще возят примерно теб за работа, след това някой до мола, след това друг до центъра, а вечер ще те прибират теб. Между тези точки ще се придвижват сами. Това е дългосрочната визия на Мъск. Печалбата ще прибира той (и акционерите му).

  30. 30 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#29] от "Камен":

    Ако се има предвид да предлага такси без шофьор ок.Но ако се има предвид съсобственост на няколко човека върху един автомобил, няма да проработи.Кой ще даде десетки хиляди долара за автомобил ако няма да може да го ползва,без да се съобразява с други хора?

  31. 31 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#5] от "mushashi":

    Хахаха.

  32. 32 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#10] от "mushashi":

    Така, вече разбрах защо и как.

  33. 33 Профил на 2leva
    2leva
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#2] от "Lemmy":

    Така е, и като се има предвид че доста нови фабрики ще бъдат здраво роботизирани, социалната цена на тази глобализации ще бъде неимоверна.

    Визията не е нова, една група богаташи ще пътуват до Марс, останалите с електрически градски транспорт.

  34. 34 Профил на a4kataaa
    a4kataaa
    Рейтинг: 376 Любопитно

    Аз лично не съм фен, нито на електрическите коли, нито на споделянето им, но е хубаво да има различни алтернативи. Колкото по голям избор има, толкова по добре.

  35. 35 Профил на tsu
    tsu
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Май единственото правилно мнение. Компаниите на Мъск никога не са излизали на печалба, а в същото време получават около 5 милиарда държавни субсидии???

    Какви визии, какви мокри сънища?!

    До коментар [#2] от "Lemmy":

  36. 36 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Бог слава мост само под кракаа на този, който е готов да стъпи в празното.

    „Ако целенасочено се опитате да се провалите и успеете, какво сте постигнали – успех или провал?“ Иво Иванов
  37. 37 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Именно хора като Илон Мъск са успявали през различни исторически епохи да променят света и да го движат напред по пътя на прогреса, при него всичко дори изглежда много мащабно, защото се е заел с доста проекти в различни направления. От постигнатото до сега доказва пред всички наличието на огромен потенциал нещата му да се получават. И всички нормални хора по света имат интерес точно от това. Само като пример Space X - за шеметно кратки срокове вече е готова за комерсиална експоатация..... Мада Раша бай-бай от товарните космически полети.
    До няколко години ще се случи и бумът при електромобилите.... всички останали големи - немската тройка, ГМ, японци, корейци хрърлят луди пари в тази област, за да не се окажат на опашката т.е. с Мъск или не нещата се случват...... и тогава идва веселата част за всички видове сатрапии тип Бензиноколонки, най-вече тази безаналоговата Северноазиатска, тя най-накрая ще получи финалното си възмездие......очертава се пак рупане на приклади от Калашници и танкови вериги от Армати, Т-ненамсикво, термоядрени глави от Булави и так далее....всичко напълно заслужено разбира се.
    За Илон Мъск - да е жив и здрав и още много успехи.

  38. 38 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Камион на батерии е много яко - ще тегли едно римърке с батерии и второ с товара
    И децата ще се радват като го видат, щото ще си мислят, че е влакче

  39. 39 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Ааа, да - и като знам колко струват батерирте за един автомобил, то представям си колко ще са за камион - към 300 000 долара сигурно ще дойдат. И като трябва да се зареждат батериите, камоина ще има прастой около 1 ден за зареждане. Един ден престой на всеки 1000 км. пробег
    То товара по-бързо е пристигне до крайната точка (а и пак ще е икономично и екологочно), ако просто камиона бъде качен на електрически влак!

  40. 40 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Dream seller ...от най добрите, с размах

  41. 41 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 569 Неутрално

    [quote#25:"tie_interceptor"]Примерно, сутринта отивам на работа в 9 и до 18 колата не ми трябва... [/quote]Ахаааа... ясно, за такова споделяне ставало въпрос... Значи след 9 колата не ти трябва и в 9:30 един един добре облечен младеж идва и ти взима "споделената кола" и в 17:30 часа ти я връща, за да се прибереш ти с колата си от работа... Ясно!
    ...
    И после ти 3 часа търкаш с препарати засъхналата сперма по задната седалка Споделяй, споделяй! Ха ха ха!

  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#22] от "mushashi":

    Ай, ай, ай... Ми всъщност, хора с мислене от 19ти век няма как да схванат. Ти твърдеше, че гледането на дете е женска работа, нали?

    Те нещата са свързани..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    [quote#5:"mushashi"]Явно иска да разтърси из основи един от принципите на капитализма-частната собственост.Колко хора ще са във възторг от споделени автомобили?[/quote]

    До коментар [#5] от "mushashi":

    Приятел, иска да разтърси мисленето не капитализма. На село колата е по-ценна от жената. При капитализма не е така. Пожелавам ти някой ден и ти да поживееш малко в капитализъм.
    Споделената икономика си съществува отдава по света. VBRO AirBnB, Uber ... i доста други си съществуват от години! Това не е нова идея и това е точно това от което се плашат селяните в България - че някой ще ти влезне в къщата.
    Аз поне от 10 години не ползвам хотели където и да ходя. Има хиляди къщи във всички градове. За цената на хотел 2 звезди имаш цял апартамент на разположение. Можеш да разгледаш снимките, да прочетеш мнения на хора които са били там и да си избереш според вкуса си и джоба си. Това е капитализъм. Това е споделена икономика.
    Ако съм на работа от 8 до 5 защо колата ми да не бъде използвана от други хора през това време и да ми направи допълнителни $200 на ден? Има подобен сървис където можеш да рентваш частна кола от частен човек. Има приятел който така си дава едно Ауди под наем. Прави му средно по $500 - $700 на месец. Когато иска да си го кара просто не го дава под наем.
    Тесла имат идея да си направят също техен парк от коли които само да дават под наем. Как това не е капитализъм?
    До сега Тесла още не могат да направят печелба. Всички тези революционни идеи се финансират от инвеститорите. Не от данъкоплатците! Народа на Америка не плаща за тези неща. Това не е включено в петилетния план на Партията. Това е капитализъм. Поемаш риск като инвестираш в нещо ново и рисково. Ако сполучи получаваш много праи като награда за риска. Ако загубиш губиш само ти. Може би след няколко поколения и в България ще се развие механизъм на събиране на капитал и ще дойде капитализъма. За сега БСП само ви лъже че имало капитализъм и хорицата които отъждествяват капитализъм с частна собственост им вярват. Нарича се Капитализъм - от Капитал и способността да се набира регулиран със закони. Иначе щеше да се нарича Частнизъм и щеше да е достатъчно да имаш частна къща с докян, както е в България.

    California Über Alles
  44. 44 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=XUy2tbWp5oQ
    Това е прогресът за две години от нищо на средата на пустинята.
    https://www.youtube.com/watch?v=w2EtZ85K3eY
    Това е прогресът за последните 3 месеца.

    Изумен съм колко добитък има в България и как не могат да си пречупят мисленето. Това ще бъде голям проблем за България. Дори хора които явно са образовани и са професионалисти са пълни Андрешковци. Ужас!
    Споделената икономика била защото изчезвала средната класа. Друг ще ти вземе колата и ще ти я счупи или ще извърши престъпление с нея и ти отиваш в затвора. И още, и още, и още. Никой не се сеща че това са приложения за смартфони. Всички са безопасни. Не можеш да вземеш на друг колата без да имаш парола за да си влезнеш в акаунта, без да си регистрирал кредитна карта, лична карта. След всяко рентване ти даваш оценка на колата и собственика и - дали е чиста, дали е била заредена, дали е била на точното място, дали е в перфектно състояние, защото никой не иска да рентва трошки. След това разбира се собственика на колата ти дава оценка на тебе - дали си бил точен и си я върнал на време, дали е чиста и в същия вид. Всичко е документирано включително и снимката ти така че не може друг да се представи за тебе. Дори и да има нещо счупено веднага се оправя от застраховките. Има неща като човешко достойнство, честност и най-важното кредит рейтинг - нещо непознато в България. Абсолютно всички финансови трансакции се записват и оценяват и в зависимост от това как харчиш, и как си плащаш сметките ти се дава оценка. Затова от 20 години хората не носят пари в брой със себе си а от 2, 3 години дори не носят кредитни карти. Достатъчен ти е телефона.
    Но как да се разбере това че с едно натискане на копчето можеш да видиш всички коли които са свободни около тебе, модел, колко са стари, рейтинга им и да си избереш. Как да го знае това когато си използваш смартфона само за да го сложиш на масата до ракията за да се впечатляват курвите от него? как да плащаш с телефона като си набил кеша в чорапите и всяко плащане изисква плюнчене на пръсти и мазно прехвърлпне на банкноти. Нали така беше - три начина на плащане - в Кеш, на ръка и в брой.
    Защо ли не вървят нещата и всичко става трудно в България? Нас с ритници не могат да ни вкарат в Европа а какво остава за Америка. Затова по си е добре да обясниме как тези неща никогиш нема да станат и да си затънеме в пръдня и ориенталско спокойствие. Ние сме на принципа - колата макар и на старо си е моя, мазето е пълно с луканки, ако ще камъни да падат аз съм си ОК. До 1990г в България не съществуваше Рент-А-Кар. Само ние, Китай и СССР! Същия рационал като сега - Абе как че му дадеш кола под наем бе, нали че я разглоби и че и смени частите със стари. Мила Родина!

    California Über Alles
  45. 45 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално




    До коментар [#43] от "Pontif А":

    През първите 7 години от живота си човек се учи на елементарно възпитание и да уважава гледната точка на други хора.Оттам нататък какъвто и"визионер"да е и колкото и ще места по света да е обиколил,той си остава обикновен простак,който обижда другите хора.

  46. 46 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    [quote#45:"mushashi"]През първите 7 години от живота си човек се учи на елементарно възпитание и да уважава гледната точка на други хора.[/quote]

    До коментар [#45] от "mushashi":

    Ами нали и аз това казвам. Тука никой не казва - браво уважавам идеите на Мъск. Всички казват - пълна глупост, не може да стане, само тъпите си споделят колите ... ха, ха, ха те още малко и жените ще си споделят ....
    И аз за това апелирам бе, приятелю. Не само да се уважава това което другите правят но и да се използва случая. И когато не си съгласен с нещо ... да се замислиш и да прочетеш нещо в Интернета. Това споделяне съществува от доста години и се нарича споделена икономика и генерира милиарди за компании като AirBnB, Uber i други.
    Аз разбирам че всеки трябва да има свое мнение. Но едно е мнение, друго са факти. И когато някой който никога не е видал нещо по-хубаво от Горубляне се изказва авторитетно за нещо че няма как да стане ... това е липса на елементарно уважение към постиженията на другите. Особено когато предсказанието му е безпочвено поради простата причина че тези неща работят вече с години по света.
    Това е вреден начин да се пропагандира мързел и скодоумие. "У нас нищо не може да стане" От 25 участници, 20 не само отричат фактите но и обявяват труда на другите за безполезен. Не знам това в кои години точно се учи. За мене тези хора са вредни за България. Те са точно като добитък. От тях не може да се очаква нищо освен да създават пречки пред хората които искат да направят нещо. Аз като БЪлгарин съм загрижен за това състояние на нещата и най-малкото което мога да направя е да назова нещата с истинските им имена. И ако някой се обижда от това - чудесно! Точно това е целта. Хората да се обидят и да се размърдат малко. Ти можеш да ме наричаш както си искаш. Това е анонимен форум. Тези неща нямат никъкво знаечние. Ако имаш друга теза - защити я. Тогава имаме диалог. Сега само разбрах че ми се сърдиш.

    California Über Alles
  47. 47 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#46] от "Pontif А":

    Не желая да имам нищо общо с човек,който ме обижда.Щом целта ви е да обиждате опонентите си,ясно е какъв човек сте.Досега не съм ви обидил,а вие от своя страна постоянно го правите.Няма как да дискутирам каквото и да е с подобни хора.

  48. 48 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#46] от "Pontif А":

    За пореден път ви моля да не коментирате мои постове.Аз ваши постове не коментирам.Дали ще се съобразите с молбата ми, вече си зависи наистина от възпитанието ви.

  49. 49 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    Този човек (ще) наелектризира света.

    "Гениален изрод е Петьо Еврото дадеш му една бутилка уиски, изпие я и може да спретне каквото поискаш обвинение, на когото кажеш..." Делян П.
  50. 50 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2170 Неутрално

    До коментар [#47] от "mushashi":

    Къде в поста ми към тебе (№43) те обиждам? Наричам те "приятел" Това е. Къде точно съм те обидил?
    Изказвам си мнението точно както ти си изказваш твоето. Опитвам се да ти покажа че фактите не подкрепят твоето твърдение.
    Това не е 6ти клас да ми казваш на кой мога или не мога да пиша. Особено ако не можеш да ми покажеш как съм те обидил. Това не е някакъв частен клуб а обществен форум. И ако искаш да изказваш мнение ще трябва да свикнеш с идеята че други хора ще коментират твоето мнение и може да не са съгласни с тебе.

    California Über Alles
  51. 51 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Абе той и Фридрих Енгелс е били своего-рода "визионер", че "милиардер" даже (саундс фамилиар?), който е рисувал една "нова икономика", пък...

    И доста "поклонници" са си намерили! И те се пробваха с тази нова, "утопична", икономика на практика, но резултата го знаем. Дори и в днешно време, 100-ина години по-късно, все още има пробващи обаче.

    Малка ирония е, че същите, които тук "припадат" от възторг по идеите на Мъск се скъсват да се подиграват на вярващите на "визионера милиардер" Енгелс?! Смях, смях...

  52. 52 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#35] от "tsu":

    Ти резултата го чакаш след първата година ли?
    Викаш, ако не почне да генерира милиарди след 1-2 години, за нищо не става?

    Нямаш хабер какво е нито инвестиция, нито визия!

  53. 53 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 824 Гневно

    [quote#15:"ban"]Разбира се БАН, най-популярно е, сподели с колегите къде кафето е най-ефтино![/quote]

    То затова и е станало нарицателно БАН- мързеливи некадърници и феодални старци.

    Не те ли е поне малко срам, като го пишеш това? Дори известна степен гордост усещам, че данъкоплатците ти плащат за да пиеш кафе. Един вид гявол се бараш.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  54. 54 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 824 Любопитно

    [quote#48:"mushashi"]Аз ваши постове не коментирам.[/quote]

    А в предните ти два поста го коментираш? Нещо раздвоение на личността? Няма как да знаеш. Тези неща само околните ги забелязват.

    Нищо лично, но като съвет: Вземи най-доброто от другите, от техния опит и направи ако можеш по-добре от тях. Нека се поучим от хората, които създават и движат света напред. Премахни спирачките в главата си.

    ПП. Това, като съвет и към мен самия.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  55. 55 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#10] от "mushashi":

    Не си разбрал идеята на Мъск, затова даваш неадекватно сравнение. Под "споделяне на автомобил" не се има предвид, че ако ти и Пенчо нямате пари да си купите поотделно, да се обедините и така да го вземете.

  56. 56 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#55] от "t0d0":

    Има два варианта-единият е тези автомобили да са собственост на определена фирма,която да предлага подобни услуги.Другият вариант е тези автомобили да са съсобственост на двама или повече човека и само те да ги ползват.Ако става въпрос за първият вариант естествено винаги ще има ниша за подобен вид бизнес.Но чак пък революция.
    Относно електрическите автомобили докато не се реши проблема с бързо зареждане на батериите и не се изградят станции за такова зареждане,те ще си останат незначителен процент от всички автомобили.По-скоро виждам бързо развитие на водородните автомобили.Те по същество също са електрически автомобили,защото не използват водород като гориво.

  57. 57 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#54] от "Чоко и Боко":
    Вижте сега-аз съм се регистрирал в този форум,за да обменям мнения и да научавам нови неща,а не за да бъда обиждан.Въпросният господин не за първи път ми отправя обиди,така че не желая да имам каквито и да е допирни точки с него.И за пореден път го моля да не коментира мои постове.
    Не съм твърдял,че моето мнение по даден въпрос трябва да се споделя и от останалите.И очаквам някой аргументирано да изложи своята позиция,а не да ме обижда,защото имам различно мнение.

  58. 58 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#57] от "mushashi":

    Не се обиждай! Доколкото успях да разбера от постовете, няма нищо към теб, а е генерално към всички. С интерес следя коментарите на колегата и споделям в голяма част неговото мнение. А, това, че приемаш градивна критика като обида не говори добре за теб. Карай го малко по-отгоре. Нищо лично, анонимен форум.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  59. 59 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#56] от "mushashi":

    Какво ще кажеш за варианта да има портал ShareYourCar.com, където се регистрираш с твоя автомобил и примерно докато съм отпуск следващата седмица в Италия, някой тук да ми рентва колата? Нощувките и някои друг ресторант могат да ми излязат подарък.
    Друг сценарии - този уикенд ще съм с жената в София та комбито ми могат да го вземат някакви хора да отидат на палатка, докато ние се движим с малкия хечбек. Защо не?

    Сигурен съм, че на Мъск и компания са им хрумнали много повече идеи!

    Нека Ви кажа друго. Тези идеи ще започнат да бъдат развивани, защото голяма част от хората на запад освен че мислят рационално и практично, искат да си оползотворяват нещата. Може тези 500-700-1000 долара на месец изобщо да не го интересуват като сума, но просто факта, че ги прави е достатъчен. Начин на мислене и манталитет!

  60. 60 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 289 Неутрално

    [quote#44:"Pontif А"]Изумен съм колко добитък има в България и как не могат да си пречупят мисленето. Това ще бъде голям проблем за България. Дори хора които явно са образовани и са професионалисти са пълни Андрешковци. Ужас! [/quote]

    Аз пък съм изумен от това, как след години живот в по-уредена държава, претендиращите за по-добра информираност и начетеност държат същия назидателен физкултурнически тон като макаренковски възпитатели от преди 89-та. Как изказват едностранчиво мнение без нюанси и без грам колебания.

    Защо не пробвате да коментирате в Ars Technica или Hacker News със същия бодряшки и едностранчив тон, да видим дали няма да ви даунвоутнат до земята?

  61. 61 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#58] от "Чоко и Боко":
    Напротив-директно към мен е насочено.С него и преди сме дискутирали и съм му споделял,че живея в село.И виждате какви обиди ми отправя по този повод,че на село жената била по-маловажна от колата,важното било да има луканки и ракия и тем подобни глупости.Как изобщо да дискутирам каквото и да е с човек,който обижда хората заради това къде живеят?

  62. 62 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#59] от "t0d0":

    Естествено има ниша за подобна дейност,но тя няма да получи голямо развитие нито в България,нито където и да е.То автомобилните компании щяха да фалират, ако това стане масово явление.
    Относно вашите идеи-ами пробвайте.Пуснете обява,че споделяте автомобила си .Да видим колко кандидати ще има,дали вие ще сте доволен.С интерес ще прочета какви са впечатленията ви.

  63. 63 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#62] от "mushashi":

    Като направят такъв портал със сигурност ще пусна

    Доста хора като вас самия ще чакат да се уверят, че другия печели и тогава ще последват

  64. 64 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#61] от "mushashi":

    Лично го приемаш, а според мен адресата е глобален. Не съм му адвокат, но не виждам какво общо има това, къде живее човек. Манталитет, а не локация. Това, че се засягаш на село, показва, че си комплексиран на тази тема. Не вади думите от контекста, защото не можеш да видиш гората от дърветата.

    ПП. Аз бих искал да живея на село, но не мога да си го позволя.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  65. 65 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#64] от "Чоко и Боко":
    Хайде сега-обидите са целенасочени и наистина постигнаха целта си.
    Относно това къде живея-да лично мой избор си е.Живея в къща в покрайнините на областен град.Вложил съм в нея средства достатъчно за закупуване на няколко апартамента.Имам си двор с ливада и овошки,работата ми е на 10 минути с автомобила и не бих сменил този си живот и за най-луксозният апартамент.

  66. 66 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#63] от "t0d0":

    Защо портал-може да пуснете обяви и по сайтовете,или във вестниците.Наистина ще ми е интересно какви ще са резултатите.

  67. 67 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#66] от "mushashi":

    1. Защото ОЛХ или вестника не е мястото за такова нещо.
    2. Защото, ако има такъв портал, той ще предлага и някаква сигурност, проследимост, достоверност, информация и т.н..
    3. Защото ще бъде по-удобно.
    ...
    и т.н. и т.н.

    Мисленето по нашите ширини е доста ограничено. В тези идеи на Мъск и компания има хляб и ще видите, че ще наберат популярност.

    По същия начин и с AirBNB. Едва ли някой си е пускал обява във вестника, че дава апартамента си под рент за една седмица докато е почивка, но в момента доста хора са регистрирани там и печелят в свободното си време. Просто трябва време.

    Аз съм инженер и обичам ефективността, та със сигурност ще се възползвам.

  68. 68 Профил на tsu
    tsu
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#52] от "t0d0":

    Аз може и да нямам хабер от "визия", но е възможно мъск да няма хабер от икономии и пр, тъй като икономиите от една тесла са точно 1 тон СО2 за 10 години (!), сравнено с емисиите на сходен модел дизелов автомобил......... А на базата на тези евентуални "икономии" данъкоплатецът в САЩ щедро финансира визиите на визионера, докато той не е излязъл от червената зона през последните 10 години.... Нищо лично, разбира се, но в този форум е пълно с хора с уж "дясно" мислене

  69. 69 Профил на tsu
    tsu
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#52] от "t0d0":

    Аз може и да нямам хабер от "визия", но е възможно мъск да няма хабер от икономии и пр, тъй като икономиите от една тесла са точно 1 тон СО2 за 10 години (!), сравнено с емисиите на сходен модел дизелов автомобил......... А на базата на тези евентуални "икономии" данъкоплатецът в САЩ щедро финансира визиите на визионера, докато той не е излязъл от червената зона през последните 10 години.... Нищо лично, разбира се, но в този форум е пълно с хора с уж "дясно" мислене

  70. 70 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Хаха, всички истински учени знаят, че за да се види кой прав и кой крив, най-лесният начин е да се направят прогнози.
    Или експерименти, но тук това е невъзможно.
    Та, за прогнозите.
    Светът се движи напред, естествено че фосилните горива ще изчезнат, защото глобалното осиране може да ни доведе огромни проблеми.
    Батериите за камиони скоро ще бъдат факт, проблемът остава за корабите. Единственото нещо от тезите на Мъск, с което не съм съгласен, е отричанието на водородните клетки.
    Водородна клетка и електрическа батерия според мен са бъдещето, а той е на мнение, че само електрическа батерия би стигнало, но големите машини като танкери и супертанкери явно остават извън таргета му.
    Колкото до споделенто пътуване- е, може и аз да съм старомоден, но не обичам да ми пипат нещата други хора, та и затова няма да си давам.
    Не защото някой може да ги счупи, просто ме е гнус. Който е като мен, просто няма да участва. Но това неучастие няма да спре интернета или юбер.

  71. 71 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 177 Неутрално

    До коментар [#69] от "tsu":

    Дизелът е фосилно гориво, както и кероснинът. Спестени емисии заради това, че скоростите са къси и има по-високо КПД спрямо бензинките?
    Смешно обяснение.
    Засега на нас са ни известни 6 горива за коли:
    1. бензин;
    2.дизел;
    3. ЛПГ ( пропан-бутан);
    4.метан;
    5.електрически батерии;
    6. водород.

    Бензинът и дизелът са най-мръсните от 6-те.
    А когато водородът ще се използва в термоядрени реакции предимствата му стават слънчеви.

  72. 72 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#71] от "thespiritswithin":

    Не всички въглеводороди са фосилни. Например биодизел от алги, които чрез фотосинтеза правят мастни молекули от слънчева светлина и СО2 във въздуха. Ако ползваме такова гориво, то е СО2 неутрално, тъй като взема и връща същото количество СО2 във въздуха.
    Кола с ДВГ на такова гориво е доста по-еко от тесла, защото за да измине 1000 км носи 50 кг гориво. Теслата за да измине 400 км носи 300 кг батерии. Това е излишен товар, който сваля КПД-то и струва енергия да се ускорява и разнася насам-натам.
    Само още трябва да се поусъвършенства и поевтинее технологията. Ама ако бяха дали милиардите, които на Илон Мъск дават - кой знае, можеше и да е достъпно вече.

  73. 73 Профил на thespiritswithin
    thespiritswithin
    Рейтинг: 177 Неутрално
  74. 75 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#73] от "thespiritswithin":

    Статията е за биодизел - аз не говоря за традиционния биодизел от рапица или биоетанол от царевица. Има експериментални разработки за рафиниране на мастни молекули от алги. Така ще може да се добиват горива от непродуктивни места, примерно посред океана - а не да се отнема ценна земеделска земя, където може да се отглежда храна.

    Иначе доколкото виждам основният аргумент против биодизела е, че бил по-скъп от обикновения... а нима теслата не е по-скъпа от обикновените коли? И то много по-скъпа от кола с ДВГ на биогориво.

  75. 76 Профил на krasi_kara
    krasi_kara
    Рейтинг: 649 Неутрално

    До коментар [#63] от "t0d0":

    [quote#63:"t0d0"]Като направят такъв портал със сигурност ще пусна[/quote]

    Your wish is my command:

    http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2016/07/17/2796740_platformata_za_spodeliane_na_avtomobili_caramigo/

    Прясно, прясно, на една седмица само. Давай, ти си! И не забравяй да споделиш "експириънса" после.

  76. 77 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1756 Весело

    До коментар [#27] от "mushashi":

    Плаващо работно време... Така де, вече не зависим от това кога конете и воловете спят, кога е следобедната жега и на полето не става за работа, нито от това кога грее слънцето че да ни е светло... Хората сме гъвкави и практични, не ни подценявай, нищо че често се юрваме като стадо в една посока и по едно и също време.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  77. 78 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1756 Любопитно

    [quote#26:"blowfish"]И някой безработен през това време ще ти плати 10 евро за да отиде да си напазарува с колата ти за 1 час?[/quote]
    Ми някой, дето е решил да хване промоциите във веригите и да си напълни хладилника за седмицата, а това отнема един час и пълни един багажник. Отделно, че при един затапен от към автомобили град, да се споделя ще облекчи потока (по-малък брой автомобили ще обслужват досегашния брой шофьори) в съчетание, че ще трябват по-малко места за паркиране (щото хем броя на автомобилите ще е по-малък, хем няма да седят по цял ден на улицата пред офиса). Културата на пътя ще се повиши, щото наемащите ще си пазят рейтинга, иначе никой хазаин няма да ги пусне да припарят около автомобила му... А и що да не си дам колата на някой, да върти Юбер и да ми плаща наем, докато съм в офиса? Хем и той ще изкара нещо... Хич не е глупав Мъск, просто ние не виждаме достатъчно варианти, щото манталитета ни не допуска подобни възможности като "моята кола на почасов наем".

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  78. 79 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3478 Неутрално

    1. Тесла не ползва пари на данъкоплатците. Заема от държавата (подобни бяха отпуснати и на други компании като напримет Форд, Нисан, LG) си върна още 2012-та година, когато Мит Ромни обвини Илон Мъск, че бил работил с пари на държавата.

    2. Тесла не е на печалба, защото за да расте харчи като за световно. Ако не бе Гигафабриката и Модел 3, Тесла би била на печалба с около $1.5 милиарда тази година.

    3. Тесла расте и бъдещето и наистина е голямо. Това може би ще е първата компания на борсата с капитализация над $1 трилион след само 5 години.

    Разглеждайте Тесла като автомобилна, енергиийна, транспортна и най вече високо технологична компания. А Мъск е наистина визионер, да се радваме, че живеем по времето на този съвременен Никола Тесла и Томас Едисон.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  79. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3478 Неутрално

    [quote#79:"Realist"](подобни бяха отпуснати и на други компании като напримет Форд, Нисан, LG)[/quote]

    1. Форд, за електрическите и плъг-ин автомобилите им.
    2. Нисан за завода им за Лийф край Смирна. Включвам завода им за батерии и завода им за електродвигатели там.
    3. LG, за завода им за батерии в Мичиган с който снабдяват коли на Форд, ГМ и Крайслер с батерии.

    Никоя от тези компании не върна заемите предсрочно, 5 години предварително, както направи Тесла. Заеми, гарантирани от държавата и с облекчена лихва. Тесла взе пари от борсата тогава за да си плати заема.

    GM и Крайслер не взеха такива заеми заради това, че участваха в TARP, програмата от 2008-ма заради голяма криза.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  80. 81 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3478 Неутрално

    [quote#80:"Realist"]Смирна[/quote]

    Смирна, Тенеси.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK