НАСА: Открихме 7 планети с размерите на Земята и може би условия за живот (допълнена)

Така изглеждат седемте екзопланети в новооткритата слънчева система

© NASA

Така изглеждат седемте екзопланети в новооткритата слънчева система

"Намирането на следващата Земя вече не е въпрос на "дали", а "кога", заяви ръководителят на дирекцията за научни мисии на НАСА Томас Цурбухен по време на специалната пресконференция. "Отговорът на въпроса "сами ли сме във вселената" е топ приоритет в науката, и откритието на толкова много планети с потенциал едновременно, е забележителен напредък в търсенето му", заяви той.

Планетите се намират в система, наречена TRAPPIST-1, и са на 39 светлинни години от Слънчевата система, което за космическите мащаби е сравнително близо. Орбитират около ултра студено червено джудже (наполовина на температурата на Слънцето), но три от тях са достатъчно близо, за да имат вода и съответно условия за живот. Откритието е направено с космическия телескоп на НАСА "Спитцер", който остава насочен натам за още изследвания.

В момента и най-мощният телескоп "Хъбъл" е насочен към екзопланетите, за да се изследват атмосферата и повърхността им. Космическият телескоп "Кеплер" също е включен в мисията, като с него се наблюдават промените в светлината и преминаващите наблизо космически тела.

Засега изглежда, че планетите са скалисти и имат водородни атмосфери. Съществува и теория, че са с фиксирани орбити, т.е. не се въртят около осите си, което означава постоянен ден от едната страна и постоянна нощ от другата. Това би имало огромно значение, ако се потвърди, че атмосферата и евентуално водата на повърхността създават условия за живот.

Илюстрация на пейзаж от една от седемте новооткрити планети, спрямо това, което засега са успели да видят с телескопи учените. Планетите са толкова близо помежду си, че биха се виждали почти както от Земята виждаме Луната.

© NASA

Разстоянието между трите подобни планети в системата TRAPPIST-1, е колкото няколко пъти разстоянието между Земята и Луната, така че мащабите са съизмерими на нашето обкръжение. Но всичките седем новооткрити планети орбитират около звездата си на разстояние по-малко, отколкото това между Слънцето и първата планета в нашата система Меркурий. Не са изпепелени, само защото звездата им е необичайно студена, поясняват учените.

През 2018 г. НАСА ще изстреля и четвърти телескоп в орбита - телескопът "Джеймс Уеб", който също ще се включи в анализа на новата слънчева система. Той ще е специализиран и свръхчувствителен за търсене на следи от водород, метан, кислород, озон и други химически съставки на атмосферата. С него учените ще могат с точност да установят каква е структурата на атмосферата, температурите и условията на повърхността на седемте екзопланети, със специално внимание към трите, които най-много приличат на Земята. Целта е да потвърдят или отхвърлят теорията си, че там е възможен живот, макар че физическото достигане до тези планети засега е невъзможно.

1. 1 Профил на 8th_ball
    8th_ball

дневник, пресконференцията още не е свършила, надявам се това да не ви е последното включване оттам.

2. 2 Профил на Торбалан
    Торбалан

Вълнуващо!
    Само трябва да измислим начин да се придвижваме многократно по-бързо

Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  3. 3 Профил на Торбалан
    Торбалан

Гледайте онлайн тук https://www.nasa.gov/multimedia/nasatv/index.html#public

4. 4 Профил на von_seeckt
    von_seeckt

Пари, хвърлени на вятъра. Открили екзопланети, които обаче били само на...39 светлинни години от земята. Големи открития, голямо чудо.

5. 5 Профил на OOPS
    OOPS

Само трябва да достигнем скоростта на светлината и сме там за някакви си 39 год.

6. 6 Профил на MititU

Рано е за сензация при положение че разчитат на хъбъл телескоп на 30 години

7. 7 Профил на irons
    irons

Дано да успеят, в близко бъдеще, да изследват повече детайли

8. 8 Профил на emilm13
    emilm13

Поредните безсмислени научни открития! Тъжно е, когато "великите съвременни учени" не познават и частица от езотеричното знание, което вече не е даже езотерично, а дадено на хората!

9. 9 Профил на Yulian Evtimov
    Yulian Evtimov

Предусещам, че Холивуд ще (ни) се "побъркат" в близките години.

The man on the Moon
  10. 10 Профил на atropin
    atropin

До коментар [#4] от "von_seeckt":

Мани ги тия, чеп за зеле не става от тях.

11. 11 Профил на Депутат 241
    Депутат 241

Само 39 светлинни години?
    Паля ракетата и емигрирам!

“Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  12. 12 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1964 Весело

Давайте НАСА!

Това му е необходимо на човечеството!

Сега все още имаше "едно на ум" при експлоатацията на земните ресурси, че са ограничени.

След Вашето откритие можем да оставим този товар и да го подкараме през просото...

Модератора е неадекватен!
  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

Уау, не знаех, че в 21ви век ще чета мнения на примитиви, застинали във времената на инквизицията.

Браво на НАСА.

14. 14 Профил на chicago514
    chicago514

То затъ извън слънчевата система е само НАСА,те ще са вестителите..... които най-много приличат на Земята и да потвърдят или отхвърля теорията си, че там е възможен живот.Дано потвърдят.Следващите поколения ще имат нужда от нова Земя.

15. 15 Профил на Doge
    Doge

До коментар [#4] от "von_seeckt":

На вързано куче леп не моат да дадът, харчат милиони.

16. 16 Профил на tigervi

До коментар [#6] от "mititu":

Откритието е напранено от телескопа Спитцер заедно с Южната европейска обсерватория.

17. 17 Профил на futurama
    futurama

Тезии планети са близко. Може би "Джеймс Уеб" ще може да направи спектографски анализ на атмосферата. Ако не той, някои следващ телескоп със сигурност.

18. 18 Профил на Депутат 241

[quote#4:"von_seeckt"] били само на...39 светлинни години от земята.[/quote]
    И какво са 39 светлинни години? За галактическите размери (говоря само за нашата галактика!) това разстояние си е на един хронологичен х%й място!!!

19. 19 Профил на hodounski
    hodounski

До коментар [#4] от "von_seeckt":

Имат пари хвърлят ги за каквото искат.И ти хвърляй, ако можеш.

20. 20 Профил на Иво Прокопиев
    Иво Прокопиев

Бравос!А освен живот,открити ли са и евроатлантически ценности,или те са запазена марка само за Земята!?

Когато заменяш Христос с Бог Дебело черво,подписваш собственото си самоунищожение!
  21. 21 Профил на gbj06554106
    gbj06554106

До коментар [#11] от "Депутат 241.":
    Разумно решение....

22. 22 Профил на hamiltonf
    hamiltonf

До коментар [#2] от "Торбалан":

Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  23. 23 Профил на MititU
    MititU

До коментар [#16] от "tigervi":

"В момента най-мощният телескоп в света "Хъбъл" е насочен натам, за да се изследват атмосферата и повърхността им."

Трябва да се насочат всички ресурси за по ясна картина съгласен съм това е голямо откритие НО трябва повече ресурс да се впрегне

24. 24 Профил на stein
    stein

Браво на учените от НАСА! Рано или късно извънземен живот ще бъде открит, но ми се ще да сме свидетели

25. 25 Профил на chichka

До коментар [#6] от "mititu":
    Цъ, не е ли телескопа Кеплер?

Русия- проказата на планетата Земя.

До коментар [#18] от "Депутат 241.":

27. 27 Профил на Сахаров
    Сахаров

"Планетите се намират в система, наречена Trappist-1, и са на 39 светлинни години от Слънчевата система."

Във фармацевтичната индустрия да запрятат ръкави... няма да стане само с аспирин и сироп за кашлица

I shave with Occam's razor
  28. 28 Профил на zero_day

До коментар [#4] от "von_seeckt":

Аман от елементарни хорица.

29. 29 Профил на emilm13
    emilm13

До коментар [#13] от "Darth Plagueis":

За някой като теб Инквизицията е била най-научната институция за времето си!

30. 30 Профил на musashii
    musashii

До най-близката звезда Алфа Кентавър ще ни трябват 100 хиляди години да стигнем при сегашните скорости на космическите кораби.А тя се намира на 4 светлинни години.Значи да се стигне до тези планети ще е нужен 1 милион години. Ако не се измисли начин за бързо придвижване.

31. 31 Профил на hodounski
    hodounski

До коментар [#26] от "lz2":

Ще намерим една черна дупха и ще се мушнем през нея

32. 32 Профил на chichka
    chichka

До коментар [#23] от "mititu":
    Грешката е моя, наистина Хъбъл е.

Русия- проказата на планетата Земя.
  33. 33 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.

The diameter of TRAPPIST-1 is about 8 percent of the sun's size.

Because TRAPPIST-1 is so small and cool, its so-called "habitable zone" is very close to the star. Three planets are properly positioned for liquid water, said lead researcher Michael Gillon, with the University of Liege in Belgium.
    Even if the planets do not have life now, it could evolve. TRAPPIST-1 is at least 500 million years old, but has an estimated lifespan of 10 trillion years. The sun, by comparison, is about halfway through its estimated 10-billion-year life.
    "It burns hydrogen so slowly that it will live for another 10 trillion years," he wrote, "which is arguably enough time for life to evolve."

34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#29] от "emilm13":

Супер. Прилагай методите ѝ в семейството си. Сега чиба от темата, че си офтопик.

35. 35 Профил на tucker case
    tucker case

йей..! сега кат знайм, че има и други земни кълбета... и то само на дестина атомни бонби път оттука... дай да я опърдим и оцапотим тая как си требе, че цели 3 ни чекат...

Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  36. 36 Профил на Иво
    Иво

"Американската космическа агенция НАСА обяви, че е открила седем планети извън Слънчевата система (екзопланети), които много приличат на Земята по размер, а на три от тях изглежда, че има вода на повърхността и може би - условия за живот.'

Имайки предвид, че Вселената е толкова огромна беше ясно, че ще има някъде там и подобни планети приличащи на земята на които има и течна вода.

"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на tacheaux
    tacheaux

[quote#2:"Торбалан"]Само трябва да измислим начин да се придвижваме многократно по-бързо [/quote]

По-бързо от скоростта на светлината няма, но при тази скорост времето спира. Ако хипотетично някой тръгне до тези планети със скоростта на светлината, на 40 годишна възраст е и има току що родено внуче. Като се върне след 80 години, 40 годишният човек ще види внучето си като 80 годишен старец , а той ще продължава да е на 40 години.

38. 38 Профил на svetlyobg
    svetlyobg

НАСА в момента е в ситуация да показва, че има нужда от нея - бюджет мамка му, какво да се прави. Затова се шуми за да може да бъдат забелязани. Иначе от милиардите планети в нашата галактика несъмнено има милиони такива в обитаемите зони на звездите. Какво прави тези по-специални? Близостта? Живот - едва ли? В нашата Слънчева система има само на Земята. Венера и Марс са пустинни светове. Гаранцията, че на тези има е нулева. Иначе е добре познанието да се натрупва!

39. 39 Профил на еко
    еко

единственият смисъл човекът да съществува е да мисли и да открива нови светове, т.е. да гледа към звездите.
    това са открития, които можеха да се случат преди няколко стотици години, ако не съществуваше религията и масовата неграмотност, завладяла света от 4 век насетне.

41. 41 Профил на Иво
    Иво

[quote#16:"tigervi"]заедно с Южната европейска обсерватория.[/quote]

Която се намира в Чили до колкото си спомням.

42. 42 Профил на skara
    skara

То Америка е открита, когато Човечеството е било на 50 000 години.
    Щом са открили такива планети ще излезе, че не сме уникални във Вселената. Жалко, че Човек няма да отиде до там. Но творението му - Разума - ще отиде. И най-вероятно няма да са още 50 000 години, а значително по-малко.

Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  43. 43 Профил на doker
    doker
  44. 44 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев

[quote#26:"lz2"]Бе близо е. Остава една мааалка подробност-да се научим да летим със скоростта на светлината и сме там. [/quote]
    ти не си чувал за Звездните портали? Набираш кода на отсрещния портал, влизаш през отворения портал и моментално се отзоваш на другия портал та ако ще да се намира на края на галактиката:

"Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  45. 45 Профил на Никей931
    Никей931

До коментар [#38] от "svetlyobg":

Специалното е, че са 7, скалисти , приблизително колкото земята , всичките в обитаемата зона на ЕДНА звезда.

46. 46 Профил на emil
    emil

страхотно! бях започнал да се притеснявам че слънчевата състем изглежда уникална на фона на преобладаващите планети гиганти обикалящи звездите си за 3 дни. това слава богу слага нещата на мястото им.

открити са със телескопа спитцер по същия метод както на кеплер - чрез измервания на затъмняването предизвикано от преминаваща планета. тепърва трябва да очакваме още такива защото малките планети изискваха по-дълъг период на наблюдение.

ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  47. 47 Профил на tigervi
    tigervi

До коментар [#23] от "mititu":

Значително повече информация може да даде бъдещия космически телескопа Джеймс Уеб, който ще работи и в часта от спектъра недостъпен за наблюдение от Земята.

48. 48 Профил на citoplast
    citoplast

[quote#4:"von_seeckt"]Пари, хвърлени на вятъра[/quote]

Да се чуди човек, какво управлява жизнените ти функции...

Имало едно време ссср...
  49. 49 Профил на Realist

Браво!

Една статистическа оценка, само в нашата галактика има около 40 милиарда планети с размерите на земята, чиято орбита около централната звезда е в зоната в която живота е възможен. Не може да няма извънземен живот.

50. 50 Профил на skara
    skara

И ако Човечество се водеше от такива екземпляри, дето искат парите да бъдат харчени само за поддържане на живота на екземпляра никога нямаше да има разум на Земята.
    Пък другите, дето все правят сметка на чуждите парички: Тъй ще си умрете, задавени от злоба.

Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  51. 51 Профил на MititU
    MititU

До коментар [#25] от "chichka":

И аз кеплер си мислих но цитирам статията кеплер е с много но напреднали технологии и перспектива за развитие и открития

52. 52 Профил на Депутат 241
    Депутат 241

[quote#20:"Росен Чапаев"]А освен живот,открити ли са и евроатлантически ценности[/quote]
    Открили са. Обаче изобщо нямало наченки на комуноидни наноплазмодии...

53. 53 Профил на 4itatel
    4itatel
  54. 54 Профил на tigervi
    tigervi

До коментар [#41] от "Иво":

Да, в Чили, много сух и чист въздух плюс много интересни обекти които не се виждат от северното полукълбо.

55. 55 Профил на MititU
    MititU

До коментар [#47] от "tigervi":

за това казвам повече технологични ресурси и повече инфо на не на ХЪБЪЛ
    Трябва всяка аудио,видео и спектрална технология налична да се насочи на там за пълна картина

56. 56 Профил на musashii
    musashii

До коментар [#49] от "Realist":
    Сигурно има извънземен живот.Въпросът е дали не е само под формата на нисши организми.А дори и да има многоклетъчни организми дали са еволюирали до разумен живот? Засега няма никакви данни за това.

57. 57 Профил на Realist

[quote#47:"tigervi"]телескопа Джеймс Уеб,[/quote]

Новата администрация има проект за модернизиране на Хъбъл и удължаването на живота му до 2030-та. За 2024-та НАСА има възможност да изстреля още един телескоп подобен на Хъбъл. Хардуера е наличен, дарен от друга агенция на САЩ. Остава финансирането.

Джеимс Уеб е инфрачервен телескоп, Хъбъл е най- добър във видимият спектър. Двата телескопа са много различни.

58. 58 Профил на tacheaux
    tacheaux

СНИМКИ НА ПЛАНЕТИ, СЪЗВЕЗДИЯ,ГАЛАКТИКИ И МЪГЛЯВИНИ НАПРАВЕНИ ОТ ТЕЛЕСКОПА "ХЪБЪЛ"

59. 59 Профил на Doge
    Doge

[quote#52:"Депутат 241."]Обаче изобщо нямало наченки на комуноидни наноплазмодии...[/quote]
    Незнам, имаше един лаф навремето "Да живеят всички БеКаПе-та на всички земни кълбета". Е сега придобива съвсем ново значение.

61. 61 Профил на emil
    emil

гледах филмчето на наса. звездата е малко по-голяма от юпитер и системата и е около 3 пъти по-голяма от тази на спътниковата система на юпитер.

три от планетите могат да имат течна вода особено ако са обърнати само с едната си страна към звездата (подобно на луната спрямо земята)

62. 62 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!

Е, утре е вече тук-може да не сме сами във вселената. ВПЕЧАТЛЯВАЩО!

Не за всички, разбира се Цитат (№ 34 в темата http://www.dnevnik.bg/tehnologii/2017/02/21/2921839_nasa_shte_obiavi_utre_goliamo_otkritie_svurzano_s/ от вчера:"И какво толкова важна новина ще разкрият (от НАСА), едва ли нещо кой знае колко интересно..."

Цитирам един православен "умник", цоциалист. И активен борец за...ред неща!

THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  63. 63 Профил на dragon_gpo
    dragon_gpo

Ние, човеците, ще осерем с удоволствие и седемте планети . Като, че ли съумяхме да живеем нормално на тази планета, та имаме нужда от още. Нима човека няма да пренесе на другите планети, лъжата, алчността, лицемерието, технологиите с които почти съсипахме Земята. Нима на новите планетои няма да има Сорос, Волен, Брайвик и Борисов? Къде е смисъла тогава? Оставете седемте планети да си се въртят на спокойствие?!

64. 64 Профил на neut
    neut

Голяма новина!

In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  65. 65 Профил на GreenEyes
    GreenEyes

До коментар [#56] от "mushashi":

Според мен най-важното е, че слънцето им е в бебешка възраст - на 500 млн години. За сравнение нашето слънце е на половината от своя живот. Или с други думи в едно много далечно бъдеще планетите около Трапист 1 могат да се окажат нашият нов дом. Плюс е и сравнителната близост между двете звезди.

66. 66 Профил на MititU
    MititU

До коментар [#59] от "Doge":

Моля без простотии в тази сериозна статия за човешкия прогрес

67. 67 Профил на СССР
    СССР

НАСА нищо не може да открие, НАСА дори един човек не може да изпрати в Космаса.
    Ако някой нещо ще открие това е Русия.

68. 68 Профил на tigervi
    tigervi

До коментар [#46] от "emil БИЙ БЕЗРОДНИТЕ ПЕТОКОЛОННИЦИ ОТ БСП!":

Големите планети се откриват много по лесно и на по големи разстояния. Все пак при толкова много открити планети би могла са се направи по достоверна статистическа оценка за броя на планетите в нашата галактика. А само преди 50 години науката разполагаше само с един пример за планетна система - нашата.

69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#38] от "svetlyobg":

Браво бе гений! Ти си открил милиарди планети, евала!

70. 70 Профил на ostin22
    ostin22

Кой пък е измислил глупостта, че ако има живот някъде то трябва да е на планета с близки размери като нашата???:-)

There is no way to happiness, happiness is the way!
  71. 71 Профил на chichka
    chichka

До коментар [#51] от "mititu":
    Днес някъде дочух из медиите за предстоящо съобщение на НАСА и се базираше на Кеплер. До 2 дена ще разберем истината! Като знам качеството на другите теми в Дневник.....ще видим.
    Лека вечер.

72. 72 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

[quote#68:"tigervi"]Големите планети се откриват много по лесно и на по големи разстояния[/quote]
    ААА, що?

73. 73 Профил на cicero
    cicero

Впечатлен съм от перспективите! Само че се сетих за един стар виц.
    Въпрос към Радио Ереван: "Има ли живот на Марс? Отговор: И там няма".

74. 74 Профил на futurama
    futurama

До коментар [#24] от "stein":

Нищо невъзможно. Първо трябва мощен космически телескоп, който да направи анализ. Не е ясно дали предстоящият "Джейм Уеб" ще се справи с толкова малки планети. Има проекти в проучвателна фаза за наследници на "Джейм Уеб", за които ще трябват много пари и големи ракети като Space Launch System. Подобни открития ще насърчат финансирането на такива разработки.

Ако такъв телескоп открие кислород в атмосферата, то това ще значи, че планетата е годна за обитаване и на нея най-вероятно има живот, защото основната хипотеза за наличието на значителни количества кислород в атмосферата, който не би съществувал, ако не се произвежда постоянно, е живот.

Не ни трябват телепортация и warp drives за да сме поне 90% сигурни, че има извънземен живот. Трябва ни само голям телескоп.

75. 75 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ

Вече учените са сигурни, че има скорости много по-глеми от тази на светлината ! Въпрос на време е човечеството да отплава към дълбокия космос !

Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  76. 76 Профил на tigervi
    tigervi

До коментар [#57] от "Realist":

В момента се прави оценка дали има смисъл поддържането на Хабъл. Главният проблем е с какво ще отиде до него "ремонтния" персонал.

77. 77 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot

Баси простотията демонстрираш!

Gunter glieben glauchen globen
  78. 78 Профил на cicero
    cicero

А бе евроатлантически ценности едва ли има, защото май скоро там ще нахлуят бежанци мюсюлмани.
    Освен пък ако същите бежанци останат на земята, а ние се преселим на там.

79. 79 Профил на Realist
    Realist

[quote#56:"mushashi"]Сигурно има извънземен живот.Въпросът е дали не е само под формата на нисши организми.[/quote]

Няма значение, много важно е да се докаже, че възникването на живота не е уникален, а закономерен процес.

Иначе, на нашата планета разума (Какво е разум) е уникален. Примерно, с моето куче, колкото и да е умно не мога да обсъждам музиката на Бетховен, или някое математическо уравнение. И примерно 98% от гените с шимпанзетата ни са еднакви. Но пък шимпанзетата освен да вземат банан от тавана нареждайки кашони на земята друго няма.

Ако разликата между извън земният разум и нашият човешки разум е колкото разликата между нас и примерно кучетата направо не знам как бихме комуникирали. И дали въобще извънземните биха ни приели за разум....

80. 80 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot

До коментар [#6] от "mititu":

Съветските учЕни имат много по-добър телескоп, построен още през 60-те години на миналия век за военни цели!

Gunter glieben glauchen globen
  81. 81 Профил на von_seeckt
    von_seeckt

[quote#28:"zero_day"]Така е, не ги дават за ядене и ракия. Да ги бяха дали на тебе - ехее, що кисело зеле и джибри щеше да скриеш в мазето, нали така?! [/quote]

По себе си ли съдите?

82. 82 Профил на tigervi
    tigervi

До коментар [#70] от "ostin22":

По малките планети нямат достатъчно атмосфера, а при големите твърдата повърхност е някъде много дълбоко при огромно налягане.

83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#75] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

Какви са тия скорости?

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.

До коментар [#40] от "mentra65":

Пише, че Трапист - 1 ще съществува още 10 трилиона години, а нашто Слънце- още 10 милиарда!

Още утре зимам гаджето и тъщата и се местим!

85. 85 Профил на zero_day
    zero_day

До коментар [#75] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

Разбира се, също така като превишиш c почваш да виждаш розови понита разхождащи се върху дъги.

86. 86 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский

[quote#6:"mititu"]Рано е за сензация при положение че разчитат на хъбъл телескоп на 30 години[/quote]
    Планетите са открити от космическия телескоп "Спитцър", който е на 13 години. Хъбъл ще се използва за допълнителен анализ и това, че е на 27 години не му пречи да е все още най-значимия и важен научен инструмент в историята на човечеството.

87. 87 Профил на zero_day
    zero_day

До коментар [#81] от "von_seeckt":

Не, по ентелегентния Ви коментар

88. 88 Профил на von_seeckt

[quote#77:"Blood Red Skies"]Баси простотията демонстрираш! [/quote]

Ни най малко. Просто пледирам т.н. научни открития да имат поне минимална практическа полза за човечеството. Примерно, няколко процента от морското дъно е изследвано и картографирано.

89. 89 Профил на gadolini
    gadolini

До коментар [#36] от "Иво":

"Сега въпросът е да се намери и форми на живот на други планети. Там въпросът също е не дали съществуват, а кога ще бъдат намерени."

Ако ние ги намерим-добре.Притеснява ме те да не намерят нас.
    Ако се съди по земната история ,повечето контакти между по-развита и по-изостанала цивилизация завършват плачевно за втората.

Не ми се мисли как ще е между по-развит и по-изостанал биологичен вид.

90. 90 Профил на lone wolf
    lone wolf

До коментар [#47] от "tigervi":

Да чакаме, изстрелването и позиционирането да минат по план!

Да разлая троловете!!
  91. 91 Профил на cicero
    cicero

[quote#75:"'ΕΡΕΒΟΣ"]Въпрос на време е човечеството да отплава към дълбокия космос ! [/quote]

Да, и както четем в статията, Америка пак ни води към светлото бъдеще! Както винаги!
    А бе велико си е това откритие, няма какво да се дискутира!

92. 92 Профил на grayeagle
    grayeagle

Руските тролове налазиха. Значи човечеството , предвождано от Наса е на прав път. Руснаците в Рассия.

93. 93 Профил на Мизо
    Мизо

Както винаги, най-простите коментари от русофилската клика. Аз като говоря за тотал анихилейшън, не ме чувате!

94. 94 Профил на von_seeckt
    von_seeckt

До коментар [#87] от "zero_day":

Много ми е на място даже коментарът. Като се име предвид, че екзопланети и преди са откривани, това не е някакво особено голямо откритие.

95. 95 Профил на dkolov
    dkolov

Май никой не е прочел статията. Живота на земята се крепи поне на два стълба - цикъла на водата и цикъла на въглерода.

Енергията за това идва от слънцето, като за цикъла на въглерода е необходима фотосинтеза. фотосинтезата се нуждае от светлина, пък в статията пише че тяхното слънце е червено джудже.

Все едно да се чака фотосинтеза от Луната, нищо че има течна вода.

96. 96 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.

До коментар [#78] от "cicero":

Ама какво име са й дали на звездата- Трапист 1.

Много цистерцианско!

Не е политкоректно ся, някак! Не е толерастка тая работа!

97. 97 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#82] от "tigervi":

Бих казал.. заради гравитацията.

98. 98 Профил на EU defender
    EU defender

Някой откриват планети.
    Други дрънкат оръжия и точат въглеводороди.

Два свята, единия е излишен.

The best way to predict the future is to invent it.
  99. 99 Профил на Депутат 241
    Депутат 241

[quote#37:"tacheaux"]По-бързо от скоростта на светлината няма, но при тази скорост времето спира.[/quote]
    Парадоксът на близнаците. Само че когато времето спре, тогава размерът на ракетата става нула, а масата ѝ - плюс безкрайност. Поне така го е сметнал Айнщайн, което (ако е вярно!) означава, че никога по действащата физика няма да се отдалечим обозримо от слънчевата си система.
    п.п. Летелият брат ще се върне не след 40, а след 80 години...

100. 100 Профил на zero_day
    zero_day

До коментар [#37] от "tacheaux":

Не е вярно. Времето не спира, в твоята отправна система си тече съвършено правилно и точно. Разликата е, че ще виждаш буквално за минути и часове как остарява Вселената.