
© Дневник
Царевец, гледан от хълма Трапезица. Това са двете най-посещавани места от туристите във Велико Търново.
Приложението i Love Bulgaria е свалено вече от около 7 хил. души, които на мобилните си устройства ползват Android или iOS. Приложението е създадено, за да се ползва от българските и чуждестранните туристи в страната. То бе представено официално в средата на декември.
Актуалните данни за позването му бяха представени в рамките на 14-тото издание на туристическата борса "Културен туризъм", чиито домакин до 8 април е Велико Търново.
Приложението дава засега информация за стоте национални туристически обекта и за забележителности в няколко общини - Варна, Добрич, Казанлък и др. За да се включат повече населени места, се разчита на активността на общините, обясни Антония Бойкова, маркетинг "Директор и продажби" в компанията, изработила пиложението - Horizon Software Solutions.
За целта общините трябва да подадат списък със своите обекти и информация за тях. Тя се вкарва в системата и след сканиране на QR кода, поставен на входа на самия обект, може да се ползва от потребителя. Тя в момента може да се прочете на 13 езика, а вкарването й в приложението става за около месец.
Бойова уточни, че срокът в момента е такъв, но ако повече общини подадат едновременно информация, няма как всичко да стане едновременно. Услугата е безплатна за общините.
В момента общо 135 обекта са включени в приложението, а отскоро работи и чат-бот във Viber, който подава информация при въпроси за определени обекти или за туристически места в даден регион.
Приложението дава възможност да се създават събития, информация за които да достига или до всички, или до определен от организатора кръг. Карта показва най-прекия път до мястото спрямо местонаждението на потребителя.
Дадена е възможност и активността на потребителите да им осигурява точки, които те да разменят за отстъпки при настаняване в хотели или на други места.
Един от начините за това е като се посещават обекти и се сканират кодовете, поставени на специални табели на входовете им. Частни компании могат да използват приложението, за да рекламират свои продукти или услуги като информацията за тях също може да бъде получавана чрез сканиране на код. По данни на създателите рекламният интерес бил голям, но не посочиха конкретни данни.
Приложението е един от каналите за дигитален маркетинг на България като туристическа дестинация, обясни зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева. Тя посочи, че използването на неговите възможности ще бъдат включени в разработваната в момента програма за национална туристическа реклама за следващата година. Очаква се тя да бъде обсъдена с туристическия бранш през следващия месец. Не е известно дали това наистина ще се случи в посочения срок, ако междувременно бъде съставено ново правителство.
Разработването на приложението струва 48 хил. лв. без ДДС, които плати Министерството на туризма. Договорът с фирмата, която го разработи, е за 5 г., като тя е негов собственик.
duh5
Рейтинг: 8 НеутралноПризнавам, че заради статията свалих приложението. За първи път виждам такъв тип програма в която не може да се влезе/разгледа без да имаш профил. Добре, правя профил. По време на регистрацията има отметка "Съгласен съм да получавам рекламни оферти и специални предложения". Махам я за да си спестя спам-а, все пак искам да видя приложение платено от министерство. ПОЛЕТО Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО. Или го избираш, или няма профил. Не, благодаря.....
Читател
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#1] от "duh5":
Еми, така е, братче. Все отнякъде трябва да си избият инвестициите. Почти нищо на този свят не е безплатно, всичко е свързано с някакви разходи, та така и тук.
Фактът, че вече има 7 хил. ползватели на приложението, за мен е много позитивна новина. Това, според мен, означава огромен потенциал в бъдеще за родния туризъм.
Аз
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#2] от "Читател":
Това е абсолютна наглост. На една "Фирма" е платено да извърши работа, взема си парите, но въпреки това "Фирмата" продължава да печели от клиентите - показва им реклами, продава клиентски данни и т.н. Т.е. Министрерството на туризма се е явил като инвеститор, който помага на "Фирмата" да си развива бизнес...
Petak
Рейтинг: 581 НеутралноЩЕ си разкъсам дрехите и ще тичам гол на центъра, когато се установи поне един случай публични средства се окажат похарчени полезно и рентабилно от Бг администрация.
Читател
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#3] от "Аз":
Уви, така стоят нещата у назе. :-)
До коментар [#4] от "Petak":
Внимавай какво си пожелаваш, че като нищо ще се сбъдне. :-)
pariah
Рейтинг: 1519 ВеселоАпликация, правена с усвоени държавни пари?
- A witty saying proves nothing. VoltaireТова просто няма как да работи... :)
Не, благодаря.
stoyanst
Рейтинг: 528 Неутрално"обясни Антония Бойкова, маркетинг "Директор и продажби" в компанията"
Може би е "директор "Маркетинг и продажби""...
Peni Nikol
Рейтинг: 7322 НеутралноНе знам правилно ли разбрах, че Министерството е платило парите, а фирмата за пет години по договор е собственик.
Боян Таксиров
Рейтинг: 1766 НеутралноДо коментар [#1] от "duh5":
Разбира се, в такъв случай отговорът ВИНАГИ е НЕ, БЛАГОДАРЯ :)
Много добър ник имаш! mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pfx43521105
Рейтинг: 5 НеутралноНе сте разбрали концепцията на платформата- обединява общини, фирми и потребители. Министерството е платило пари за присъединяване на 100-те национални туристически обекта и промотирането им в платформата, общините се включват безплатно и също им се показват туристическите обекти на картата в приложението, а местните бизнеси имат възможност да се промотират в платформата. Изискването за данните е точно поради това - не да се показват 34235435 промоции на всеки в приложението, а само според местоживеенето и интересите на потребителя ;)
Peni Nikol - Министерството плаща за 100-те национални обекта, платформата е разработена от фирма и повярвайте ми, това не е толкова лесно и евтино.
Аз
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#11] от "pfx43521105":
Живея в Лондон, обиколил съм (имам печати) от 60 от 100-те национални исторически обекта, хайде да ми обясниш ако мейла ми е [email protected] какви промоции ще ми покажат?
Израборката на платформата ( сайта ), ще струва на под изпълнител не повече от 10 000лв, всичко останало ще се окаже, че ще е за реклама, комисионни и т.н.
От приложението ще има не малко приходи - от местни фирми, реклами, посещения, клиентски данни... КЪДЕ отиват всички тези пари?
На мен ми прилича на схемата: държавата плаща на една фирма, ако стане работата - фирмата печели много(без да е дала и стотинка свои пари), ако не стане - държавата си е хвърлила парите на вятъра...