Над 7 хил. потребители събра за 3 месеца i Love Bulgaria

Царевец, гледан от хълма Трапезица. Това са двете най-посещавани места от туристите във Велико Търново.

© Дневник

Царевец, гледан от хълма Трапезица. Това са двете най-посещавани места от туристите във Велико Търново.



Приложението i Love Bulgaria е свалено вече от около 7 хил. души, които на мобилните си устройства ползват Android или iOS. Приложението е създадено, за да се ползва от българските и чуждестранните туристи в страната. То бе представено официално в средата на декември.


Актуалните данни за позването му бяха представени в рамките на 14-тото издание на туристическата борса "Културен туризъм", чиито домакин до 8 април е Велико Търново.


Приложението дава засега информация за стоте национални туристически обекта и за забележителности в няколко общини - Варна, Добрич, Казанлък и др. За да се включат повече населени места, се разчита на активността на общините, обясни Антония Бойкова, маркетинг "Директор и продажби" в компанията, изработила пиложението - Horizon Software Solutions.




За целта общините трябва да подадат списък със своите обекти и информация за тях. Тя се вкарва в системата и след сканиране на QR кода, поставен на входа на самия обект, може да се ползва от потребителя. Тя в момента може да се прочете на 13 езика, а вкарването й в приложението става за около месец.


Бойова уточни, че срокът в момента е такъв, но ако повече общини подадат едновременно информация, няма как всичко да стане едновременно. Услугата е безплатна за общините.


В момента общо 135 обекта са включени в приложението, а отскоро работи и чат-бот във Viber, който подава информация при въпроси за определени обекти или за туристически места в даден регион.


Приложението дава възможност да се създават събития, информация за които да достига или до всички, или до определен от организатора кръг. Карта показва най-прекия път до мястото спрямо местонаждението на потребителя.
Дадена е възможност и активността на потребителите да им осигурява точки, които те да разменят за отстъпки при настаняване в хотели или на други места.


Един от начините за това е като се посещават обекти и се сканират кодовете, поставени на специални табели на входовете им. Частни компании могат да използват приложението, за да рекламират свои продукти или услуги като информацията за тях също може да бъде получавана чрез сканиране на код. По данни на създателите рекламният интерес бил голям, но не посочиха конкретни данни.


Приложението е един от каналите за дигитален маркетинг на България като туристическа дестинация, обясни зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева. Тя посочи, че използването на неговите възможности ще бъдат включени в разработваната в момента програма за национална туристическа реклама за следващата година. Очаква се тя да бъде обсъдена с туристическия бранш през следващия месец. Не е известно дали това наистина ще се случи в посочения срок, ако междувременно бъде съставено ново правителство.


Разработването на приложението струва 48 хил. лв. без ДДС, които плати Министерството на туризма. Договорът с фирмата, която го разработи, е за 5 г., като тя е негов собственик.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK