"Леново" ще плати 3.5 млн. долара по извънсъдебно споразумение за рисков софтуер

"Леново" ще плати 3.5 млн. долара по извънсъдебно споразумение за рисков софтуер

© Reuters



Водещият производител на лаптопи "Леново" (Lenovo Inc) ще плати 3.5 млн. долара и ще промени начина на продажба на компютрите си като част от извънсъдебно споразумение, постигнато с федералните власти и 32 американски щата, включително Ню Джърси, предаде БТА.


Споразумението, оповестено днес, урежда въпроса около твърденията, че компанията с централа в Северна Каролина е продавала устройства с предварително инсталиран софтуер, излагащ на риск лична информация на ползвателите. Данните са били уязвими на хакерски атаки.


Софтуерът Вижуъл Дискавъри (VisualDicovery) е бил качен на стотици хиляди лаптопи, за да поддържа "изскачащи" реклами.


Според споразумението "Леново" ще получи съгласието на потребителите да използва софтуера и ще осигури разумен начин клиентите да се откажат, да им бъде деактивирано или изцяло премахнато програмното осигуряване.

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 766 Неутрално

    В последно време, много производители на хардуеър и софтуеър, използват реклама в продуктите си. Примерно има в немският Амазон легален лиценз за Уиндоус 10 Про за 8€, клентите са доволни, значи функционира. При телевизорът ми от LG получавах реклама от Нетфликс, успях да я премахна като ползвам Hotel Modus.
    Андроид устройствата ми са причина за Kopfzerbrechen, там не мога да контролирам потока на интернет данните. Ползвам платен лиценз за Adguard for Android, но не е много ефективен. но поне нещо, отколкото нищо.

    Es muß Geld fließen!
  2. 2 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Тази марка (леново) е добре при възможност да се избягва.
    Има една приказка: "разочарованието от лошото качество, трае доста по-дълго от радостта от ниската цена".

  3. 3 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    горе-долу по това време ми беше попаднала една такава щайга и направо щях да падна - в списъка на инсталирани програми блоутуера (bloatware) беше над 60-70%.

    казано иначе - най-необходимите програми за работа са 10-15, представете си още 30-40 абсолютно ненужни неща (щях да напиша "приложения" ама те реално приложение нямат, та оставих "неща").

    иначе леново не е лоша марка (поне не по-лоша от марките в ниския ценови клас), единствено не ме кефят безумно дребните им копченца за стартиране, явно част от общата маркетингова стратегия "нека да сдаде баш като мине гаранцията".

  4. 4 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 738 Неутрално

    А едно време Lenovo беше лаптоп-марка на IBM...

    Правеха супер здрави и супер грозни компютри. Нещо като първите Ericsson мобилни телефони – „правени от инженери за инженери“. Дълго време имаха няколко твърдоглаво назадничави решения, но поддържани от верните им постребители – липса на Win-бутон, гумичка (клиторче) вместо пад и разменени ctrl и shift. Всеки нов модел външно почти не се различаваше от предходния освен в някои дребни детайли.

    После IBM възложиха на китайците да ги правят, а накрая им продадоха целия си бизнес с лаптопи.

    @)----,--'--
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5379 Неутрално

    До коментар [#4] от "MyTwoCents":

    И имаха един модел Пеперуда, с разгъваща се клавиатура и изкачаща мишка :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK