"Изиджет" обяви, че навлиза в ерата на електрическите самолети

"Изиджет" обяви, че навлиза в ерата на електрическите самолети

© Reuters



Британската нискоразходна авиокомпания "Изиджет" (easyJet) обяви, че в рамките на следващите 10 години може да започне полети на кратки разстояния, за които ще използва самолети с електрически двигатели.


През март превозвачът съобщи, че ще си партнира с американския стартъп "Райт илектрик" (Wright Electric) в разработването на електрически пътнически самолет с обсег до 540 километра. С такава машина би могло да се обслужват около 20% от сегашните дестинации на "Изиджет".


Компанията обясни, че решението е част от стратегията ѝ да намали емисиите от въглерод и азот в авиационния сектор по примера на усилията в автомобилния и железопътния транспорт. "За пръв път индустрията ни може да предвиди едно бъдеще, което не е изцяло зависимо от самолетното гориво и вредните му емисии", обясни Каролин Маккол, главен изпълнителен директор. "Ние можем да бъдем част от всичко това и въпросът вече е не "дали", а "кога" ще полетят електросамолетите за къси разстояния."




В момента компанията си е поставила за цел до 2022г. да намали с 10% емисиите на изминат с превозван пътник километър като използва енергийно по-ефективни самолети от типа на новия A320neo на "Еърбъс". Засега в самолетния парк има само две, но до 2022г. трябва да бъдат доставени още 96 такива машини.



Понеже горивото е голям разход за авиокомпаниите, имена като Lufthansa, Air France-KLM и Virgin Atlantic също търсят негови алтернативи.


"Еърбъс" разработва електрически самолети и двуместният му модел E-Fan успя пред 2015г. да прелети Ламанша. Но компанията прогнозира навлизането първо на хибридни самолети до момента, в който акумулаторите станат достатъчно леки, за да има изцяло електрически машини.


През лятото на 2015г. френският пилот Дидие Естейен прелетя с двуместния електрически самолет Airbus E-Fan от Лид в Кент през Ламанша до Кале във Франция. Първото прекосяване на пролива между Великобритания и Европа от подобна машина отне 40 минути.

© airbus.com/newsroom

През лятото на 2015г. френският пилот Дидие Естейен прелетя с двуместния електрически самолет Airbus E-Fan от Лид в Кент през Ламанша до Кале във Франция. Първото прекосяване на пролива между Великобритания и Европа от подобна машина отне 40 минути.


"Изиджет" си партнира и с френската "Сафран" (Safran) в изпитанията на система за маневриране на самолетите по пистата, от която не излизат никакви вредни за атмосферата емисии. Електрически влекачи ще бъдат въведени скоро на летище "Гатуик". Това може напълно да премахне употребата на въглеродни горива и шума от дейността ни на летищата, коментира Питър Дъфи, ръководител на търговските операции на "Изиджет".


Дъфи напомня, че "вече виждаме градове и държави да говорят за забрана на дизелови двигатели с вътрешно горене - нещо немислимо съвсем доскоро". "С напредването на технологиите се променят и нагласите и амбициите на хората и започваш да виждаш възможности, които са ти убягвали, а това е наистина вълнуващо."


"Бритиш еъруейз", например, обяви тази седмица, че вече използва дистанционно управлявани влекачи за отделяне от летищните "ръкави" на самолетите ѝ, използвани на къси разстояния.


"Райт илектрик", с която си партнира "Изиджет", смята, че е възможно в рамките на 10 години да създаде пътническ исамолет за поне 120 души. В компанията прогнозират, че до 20 години всеки полет на късо разстояние ще е с електросамолет, който ще е 50% по-тих и 10% по-евтин за купуване и експлоатация.

Ключови думи към статията:

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Тавариши, няли нямаше да има електросамолети и електрокамиони? Матушката ви с фосилните си богатства отива на бунището на историята заедно със СА, Венецуела и така далее.

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4194 Любопитно

    Докато в расия разработватот 10години нов турбореактивен ПД(перспективньй двигатель) и още нямат работещ образец светът отива на друго ниво.Свестен дизел не можаха да си разработят ....сега пък света ше ги забранява

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3354 Неутрално

    Тавариши, няли нямаше да има електросамолети и електрокамиони? Матушката ви с фосилните си богатства отива на бунището на историята заедно със СА, Венецуела и така далее.
    —цитат от коментар 1 на EU defender

    Тези самолети ще летят много ниско, което значи ,че ще падат като круши от турболенциия и злонамерени ислямсизирани стрелци ама щом са по-евтини НПО-тата ще ги купуват както купуват гемии за пришелците от Северна Африка!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    Дано доживеем света да се отърве от петрола и свързаните с него дивашки режими.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  5. 5 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    До коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Споко. Не се вълнувай. Руснаците все ще намерят какво да изкопават от необятната си територия и да продават на цивилизованият свят, вместо петрол.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  6. 6 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Как е дауншифтинга, братушки? Ама пък да знаете как ви отива :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  7. 7 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    То няма риба в язовира те вече са сложили тиганчето масата че и гости са поканили.Има ли самолет който на батерии може да мине 400 километра с 200 пътника - ми няма.Ама иначе се правят на големите еколози,

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  8. 8 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4194 Весело

    До коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Оли като няма какво да напишеш...загащи си анцунга и иди се скарай с тьотята ти.Иначе се излагаш първокласно.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  9. 9 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    "Компанията обясни, че решението е част от стратегията ѝ да намали емисиите от въглерод и азот в авиационния сектор"

    Те така на английски съкратено наричат емисиите на СО2 и на NOx.

    И все пак, може би е добре най-напред да се опита с използване на електрически самолети за товарни полети.

  10. 10 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Днешните самолети, като Б737 и А320 имат двигатели с мощност 20-30 мегавата.
    С една дума, 700 килограмовата батерия на "Тесла" ще му стигне за 20-30 секунди.
    Тамън колкото да отлепи от пистата.
    От там нататък - с планиране. И е евтино, и е чисто, и е тихо.
    Поне докато не се срешне със майакта Земя.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  12. 12 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1048 Весело

    можеби е време зара, х&м и прочее да почнат да си партниргат с некой за производство и продажба на гащи с перка...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  13. 13 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    До коментар [#9] от "ijj":

    https://www.youtube.com/watch?v=vNySOrI2Ny8

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  14. 14 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    Електрически самолет няла как да е с реактивен двигател. Консумацията би била твърде голяма и необходимите батерии - тежки. Вероятно първите ще са витлови и бавни, но и това е добро начало! Батериите ще се усъвършенстват бързо!

  15. 15 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    Само по себе си, това е добро начинание. Една от многото стъпки към свободата от изкопаемите горива. Но, за да има ефект, електрическата енергия за батериите също трябва да бъде произведена по природосъобразен начин.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  16. 16 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7500 Неутрално

    Лоша новина за саудитския крал и руския император

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  17. 17 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 727 Неутрално

    И кво щъ прават тогаз арабите ?
    лелеле..

    Сега наистина всичкия боклук ще се изсипе в Европа ...

  18. 18 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    Количеството слънчева енергия, която Земята получава в рамките на две минути, е равностойно на общото енергийно потребление на човечеството за една година - вкл. автомобили, самолети и т.н.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  19. 19 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    Електрически самолет едва ли някога ще има,освен може би витлов за къси разстояния,и то само ако има революционен технологичен скок в аумулаторите ,суперкондензаторите или принципно нов начим за съхраняване или произвидство на ток.По-вероятно е сегашните да се заменят с работещи на водород,Такива прототипи вече са правени и са летяли.

  20. 20 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Да де..и това ще стане след 10-20..пък може и 30 години.. Ама в момента си е небивалица- реклама.. :-) И аз от другият месец почвам да спестявам за ново жилище..коридорът на което може би ще си купя след 10-20 години..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  21. 21 Профил на WOI
    WOI
    Рейтинг: 1228 Весело

    До коментар [#17] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Боклуци, както и свестни хора, има навсякъде.

    Природните богатства не водят непременно до благоденствие. В много случаи те в действителност влошават общите икономически и политически условия: т. нар. ресурсно проклятие (resource curse).

    А за арабите не бери грижа: биха могли да печелят дори повече от производство на слънчева енергия - наизползвани равни пространства и слънце имат в изобилие. Примери вече има: Уарзазат (Ouarzazate) в Мароко, част от огромния проект Desertec.

    “Better racy and sexy than racist and sexist!”
  22. 22 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    На ел. кораб да се качиш няма лошо, ама на ел. самолет....не бих.
    Аз съм карал безмоторен самолет, ама е различно.

    Карат едни дъски тук на ток, ама летят направо. Взех да се замислям дали да не си търся такова нещо. Евтино и става за кратки разстояния.
    И не е драма да си пил едно, две....освен носа де, охлузвания едно друго :).

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  23. 23 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    До коментар [#21] от "WOI":

    Природните богатства.
    Мизерстват народите, където има диктатури.
    Русия, Венецуела.
    Виж в Норвегия, в Канада добре си живеят.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  24. 24 Профил на Denis Stoyanov
    Denis Stoyanov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Електрически самолет едва ли някога ще има,освен може би витлов за къси разстояния,и то само ако има революционен технологичен скок в аумулаторите ,суперкондензаторите или принципно нов начим за съхраняване или произвидство на ток.По-вероятно е сегашните да се заменят с работещи на водород,Такива прототипи вече са правени и са летяли.
    —цитат от коментар 19 на slonsco


    Година 2000 - Последен модел десктоп процесор на Интел за годината - Intel® Pentium® 4 Processor 1.5GHz (2.2+ Overclocked), 256 KB Advanced Transfer L2 Cache, Bus Speed - 400MHz.
    Година 2017 - Не последен модел десктоп процесор на Интел за годината (има още обявени да излизат тия месеци) - Intel Core i9-7980XE Skylake - 18-Core, 2.6 GHz (4.5+ Overclocked), L2 Cache - 18 × 1024 KiB, L3 Cache 24.75 MB, Bus Speed 8 GT/s DMI3

    Съжалявам че ти пукам балона, но света си се върти, технологията се развива, кучетата си лаят и кервана си върви.

  25. 25 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Мaй ще спирам с летенето. Едно късо във въздуха и прашчай le bigmac :) Иначе нека си има електически самолети,ама не са моята игра.

  26. 26 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    До коментар [#24] от "Denis Stoyanov":

    Това е безспорно, но като започнах работа на компютър (мой, 2 000$) през 1998-ма със 166 мегахерца процесор и 32 МВ РАМ работех някак, а сега с четири ядрен компютър и 12 ГБ РАМ не работя поне 50 пъти по-бързо, а само 5 пъти?

    Компютрите са още големи и енергоемки, а лаптопите....никой уважаващ себе си спец. не работи с лаптоп, освен там, където няма как.

    Та спорно е малко с напредъка на науката.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  27. 27 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    На ел. кораб да се качиш няма лошо, ама на ел. самолет....не бих.Аз съм карал безмоторен самолет, ама е различно.Карат едни дъски тук на ток, ама летят направо. Взех да се замислям дали да не си търся такова нещо. Евтино и става за кратки разстояния.И не е драма да си пил едно, две....освен носа де, охлузвания едно друго :).
    —цитат от коментар 22 на Росен (Путлер капут)


    Електрическите двигатели са много по-надеждни от тези с вътрешно горене ,турбовитловите и турбоветилаторните.Освен това акомулаторите са по-малко пожароопасни от резервоарите с керосин.Освен това теглото на акомулатора на зависи от степента на зареждане и електрически самолет би могъл винаги да излита с напълно зареден акомулатор и липсва променливата тегло на горивото,което изключва грешки при пресмятането на полезния товар и горивото .
    Електрическите самолети биха били много по надеждни,но при сегашното развитие на акумолаторите и суперкондензаторите са възможни само ултралеки и леки електрически самолети.

  28. 28 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4884 Неутрално

    До коментар [#18] от "WOI":

    Да! Вярно! Но има ли надеждна технология слънчевата етергия да се добива и съхранява? За сега - те! Но и това време ще дойде!

  29. 29 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    До коментар [#14] от "vassilun":

    Покледнете в уикипедията за принципа на работа на реактивния двигател.Няма как ел мотор да произведе реактивна тяга.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  30. 30 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    "въпросът вече е не "дали", а "кога" ще полетят електросамолетите за къси разстояния."

    Айде бе!Наистина ли?Има хора които никога не сме се съмнявали че електросамолетите ще летят.Въпроса е само кога,за умния човек никога не е бил дали.Трябва само енергоносител.Демек нещо,което е относително леко и има огромен капацитет да отдава електрони с висок волтаж.Това кога...все някога.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  31. 31 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 972 Неутрално

    До коментар [#24] от "Denis Stoyanov":Това е безспорно, но като започнах работа на компютър (мой, 2 000$) през 1998-ма със 166 мегахерца процесор и 32 МВ РАМ работех някак, а сега с четири ядрен компютър и 12 ГБ РАМ не работя поне 50 пъти по-бързо, а само 5 пъти?Компютрите са още големи и енергоемки, а лаптопите....никой уважаващ себе си спец. не работи с лаптоп, освен там, където няма как.Та спорно е малко с напредъка на науката.
    —цитат от коментар 26 на Росен (Путлер капут)

    Бат Росене, през 1998 са три продали малко слабичък и много скъпичък компютър. Като за спец чорбаджия.
    В днешните времена какво трябва да прави човек на компютъра, т.е. с какъв софтуер, който изисква само голям хардуер трябва да работи за да си мисли, че е спец?

  32. 32 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1279 Весело

    До коментар [#1] от "EU defender":

    Много сте "интересен"!На кои другари задавате този въпрос?Всички знаем,че ще има,дори и другарите Ви.Само незнаем кога.Но както по-горе писах,прогреса върви.
    Не е ли странно постоянно,дори и в статии за технологии,да намесвате другарите си.Я се обърнете рзко и изненадващо.Не видяхте ли другар зад себе си?
    Със здраве!Повече никога няма да Ви досаждам.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  33. 33 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 972 Весело

    На ел. кораб да се качиш няма лошо, ама на ел. самолет....не бих.Аз съм карал безмоторен самолет, ама е различно.Карат едни дъски тук на ток, ама летят направо. Взех да се замислям дали да не си търся такова нещо. Евтино и става за кратки разстояния.И не е драма да си пил едно, две....освен носа де, охлузвания едно друго :).
    —цитат от коментар 22 на Росен (Путлер капут)

    Бат Росене, прогресивен си, имаш усещане за внедряване на техниката в живота. Но не би било зле да внимаваш с многоточието "едно, две....". Носът ще оздравее, но да не се окаже, че двете паркирани лимузини, между които си решил да минеш са една. Фаровете, решетките и другите им аксесоари са скъпички.

  34. 34 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1279 Весело

    До коментар [#27] от "slonsco":

    Абсолютно!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  35. 35 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Ако наистина направят пътнически самолет със 100-150 места и рейндж 500-600 километра, то билетите за повечето къси полети ще станат по-евтини от автобусен билет....

  36. 36 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#26] от "Росен (Путлер капут)":

    Компютрите сега работят много повече от 50 пъти по-бързо, но масово използваме тая бързина за повишаване на качеството и детайлите, а не бързодействието. Например опитай да пуснеш нещо, което правиш сега, на тоя 166Мхз процесор.

    Колкото до лаптопите - не ставай смешен. Целия Гугъл се върти от хора с лаптопи. Нашето малко предприятие търкаля трафика на Европа и няма един десктоп...

    Науката напредва по-скоро в геометрична прогресия. Просто нещата, които се случиха последните 30на години, акъла не може ги побра. Така е и с батериите, и с електромоторите. Та скоро може и да летим без мазут!

  37. 37 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 612 Весело

    "Компанията обясни, че решението е част от стратегията ѝ да намали емисиите от въглерод и азот в авиационния сектор "
    Бе трудно ще го намалите азота в атмосверата...ама пробвайте :)

  38. 38 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 443 Неутрално

    До коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Споко. Не се вълнувай. Руснаците все ще намерят какво да изкопават от необятната си територия и да продават на цивилизованият свят, вместо петрол.
    —цитат от коментар 5 на Георги


    Няма да е зле да изровят литий и кобалт от някъде. Че да има смисъл да се строят фабрики за батерии в Европа. Иначе ще духаме яко супата заедно със германската фосилно-автомобилна индустрия .....

  39. 39 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    До коментар [#36] от "nassaux":

    Не мога нищо да пусна.
    От 98-ма правя едно и също - видео.
    И....драма. Не е толкова по-бързо сега.

    Иначе да, може и да летим без изкопаеми горива.
    Не бяхме и мислили, че може да носим телефон в себе си. И много други.
    Но нещо битието изпреварва с много съзнанието. Хората днес са по-неуки от вчера.
    По-големи егоисти.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  40. 40 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 535 Неутрално

    До коментар [#39] от "Росен (Путлер капут)":

    Така и подозирах - за видео и картинки лаптопа върши работа, ама наистина всички работят на големи десктопи. Така, че тук си прав. Но за всичко останало сме на лаптопи твърдо - много по-лесни за подръжка и прочие.


    За хората, да. Едно време с компютри се занимавахме ентусиасти и трябваше да се учим да работим с тях. Сега компютъра и телевизора се сляха в едно. Дори вече не трябва да "цъкаш", а просто да си кажеш, там каквото искаш.... Да очакваме скоро и да си казваме, къде искаме да отидем и готово :)

  41. 41 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Година 2017 - Не последен модел десктоп процесор на Интел за годината (има още обявени да излизат тия месеци) - Intel Core i9-7980XE Skylake - 18-Core, 2.6 GHz (4.5+ Overclocked), L2 Cache - 18 × 1024 KiB, L3 Cache 24.75 MB, Bus Speed 8 GT/s DMI3

    Съжалявам че ти пукам балона, но света си се върти, технологията се развива, кучетата си лаят и кервана си върви.
    —цитат от коментар 24 на Denis Stoyanov

    Директните екстраполации са малко неуместни.
    Ако компютрите продължаваха да разчитат на дискретна електроника, още щяхме да си пишем писма на хартия.
    Всяка технология си има ограничения, най-вече енергийни. Компютърните системи преодоляват това ограничение с навлизането на микроелектрониката. Ама за транспортните средства няма как да се върви по този път. Докато се разчита на литиеви батерии, прогресът ще е много труден и със съмнителен екологичен ефект. Докато не се появи електроавтомобил, на който примерно батериите тежат 100 килограма и може да изминеш 1000 километра с тях, всички възторжени химни по тази тема са твърде преждевременни.
    Да не говорим за електрически самолети... Това, че може да се конструира някакъв самолет, задвижван от батерии, не значи нищо... То има и самолет, който прелеят Ламанша, задвижван от мускулна сила. Ама това не значи, че като се развива технологията, след време ще полетим с мускулна сила през океана.

  42. 42 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
    "Тези самолети ще летят много ниско"

    Пълни глупости! Защото на големи височини разхода на гориво намалява.

    подпис
  43. 43 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#38] от "tvr18355030":
    "Няма да е зле да изровят литий и кобалт от някъде."

    Два важни фактора:
    - металите от батериите се рециклират на 100%. Веднаж вложени остават на разположение на човечеството завинаги;
    - тези метали до сега не са търсени в големи количества и няма толкова силно развити технологии за проучване и за добив. По законите но конкуренцията в бъдеще ще има технологии.

    подпис
  44. 44 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#41] от "Yotce":
    "Докато не се появи електроавтомобил, на който примерно батериите тежат 100 килограма"

    Твърде вероятно е да стане. Днес фундаменталните ограничения пред химическите батерии са ясни, но не знаем какво ще се постигне например с манипулирането на подреждането на атомите както е при графена.

    подпис
  45. 45 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 284 Неутрално

    [quote#3:"comandante vs либерални ентусиасти&корпократи"][/quote]

    "Тези самолети ще летят много ниско, което значи ,че ще падат като круши от турболенциия и злонамерени ислямсизирани стрелци ама щом са по-евтини НПО-тата ще ги купуват както купуват гемии за пришелците от Северна Африка!"

    Аз само се чудя дали наистина е възможно някой да е толкова ТЪП?

  46. 46 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 453 Любопитно

    До коментар [#10] от "1107a":

    С една дума, 700 килограмовата батерия на "Тесла" ще му стигне за 20-30 секунди.
    —цитат от коментар 10 на 1107a


    За колко ли секунди ще му стигне дизела/бензина от резервоара на съразмерен автомобил с ДВГ?!

    Като пишете такива глупости, поне ги прочетете, преди да ги изпратите!

  47. 47 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 903 Неутрално

    За колко ли секунди ще му стигне дизела/бензина от резервоара на съразмерен автомобил с ДВГ?!

    Като пишете такива глупости, поне ги прочетете, преди да ги изпратите!
    —цитат от коментар 46 на tie_interceptor


    700 кила бензин? Ами горе-долу за 20 минути.
    Батерията на Тесла 3 (75 kWh) може би ще му стигне за 6-7 секунди.

    Хубаво четеш, ама ако смяташ ли, преди да се присмиваш?

  48. 48 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#47] от "Yotce":

    700 кила бензин? Ами горе-долу за 20 минути.
    —цитат от коментар 47 на Yotce


    И кой е този автомобил с размерите на коя да е Тесла и резервоар побиращ 700 "кила" бензин?!

  49. 49 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    Другари, спрете се с ненаучната фантастика, позиционирана като маркетинг и реклама.
    Налице е понятието Energy density и там нещата са ясни. Електрически заместител на ДВГ - йок. За разни преносими устройства иде реч, дето трябва да се лашкат на стотици километри, да возят хора или товари и няма контактна мрежа наблизо.
    Щото разликите между керосина и батерийката е в порядъци. Срещу 10 389 Wh/l при керосина, имате 700 Wh/l при литий-йонните, като тези 700 Wh/l се постигат при много специфични условия.
    Давам още по-фантастична идея. Възкресявате Тесла, той се сеща за преноса на ел. енергия по въздуха, с малки загуби, па внедрявате.
    По-малко фантастично е от другата идея, дето ни се лансира в статията.

    Ecrasez l’infâme
  50. 50 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1421 Весело

    До коментар [#41] от "Yotce":"Докато не се появи електроавтомобил, на който примерно батериите тежат 100 килограма"Твърде вероятно е да стане. Днес фундаменталните ограничения пред химическите батерии са ясни, но не знаем какво ще се постигне например с манипулирането на подреждането на атомите както е при графена.
    —цитат от коментар 44 на Иван К


    Вярващите в "науката" не се различават много от вярващите в преражданията. Все е вяра, но едната вяра се представя като рационална. :)
    Та как е при графена и "манипулирането на подреждането на атомите" там? :D

    Ecrasez l’infâme
  51. 51 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#50] от "Graf":

    Ако не се различаваха много, сега лъкът щеше да върхът на технологиите...

  52. 52 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1421 Любопитно

    До коментар [#51] от "tie_interceptor":

    До коментар [#50] от "Graf":Ако не се различаваха много, сега лъкът щеше да върхът на технологиите...
    —цитат от коментар 51 на tie_interceptor


    Като чета статията, под която тече възторжено вярване, лъкът е върхът на технологиите.
    Трябваше да се сетиш, че натегнатият рог, дърво или на квото там са му опнали тетива, не е нищо друго освен акумулатор на енергия.
    Заменили са го после с химичната енергия затворена в барута.
    Опитите да се създаде електрическа пушка още продължават, но на пушкалото му трябва корабче, с ядрен реактор на борда.
    Що ли му е на пушкалото цел ядрен реактор?

    Ecrasez l’infâme
  53. 53 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 453 Неутрално

    До коментар [#52] от "Graf":

    Навремето сигурно и разни здравеняци със сопи и малко ум са се усмихвали на опитите за изработването на лък...
    Що ли му е на човек нещо толкова крехко и трудно за изработка?!

    После и барутът се е използвал отначало само за топове. Доста време е отнело да направят технологията мобилна. И тогава стрелящите с лък и арбалет са се чудели, на кого му е притрябвало да мъкне това тежко желязо... Стреля веднъж и после пълни половин час.

  54. 54 Профил на Georgi Marinov
    Georgi Marinov
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Другари, спрете се с ненаучната фантастика, позиционирана като маркетинг и реклама.Налице е понятието Energy density и там нещата са ясни. Електрически заместител на ДВГ - йок. За разни преносими устройства иде реч, дето трябва да се лашкат на стотици километри, да возят хора или товари и няма контактна мрежа наблизо.Щото разликите между керосина и батерийката е в порядъци. Срещу 10 389 Wh/l при керосина, имате 700 Wh/l при литий-йонните, като тези 700 Wh/l се постигат при много специфични условия.Давам още по-фантастична идея.
    —цитат от коментар 49 на Graf


    Целите коментари скролирах с надеждата да се появи един научно грамотен човек в тях, и за разлика от повечето такива случаи, в които си оставам разочарован когато го правя това, този път такъв се намери, който да обясни как стоят нещата.

    Точно така си е -- става дума за непреодолими фундаментални физически ограничения, за които няма и никога няма да има никакви хитри заобиколки и трикове, тъй като те произтичат от най-основните физични закони управляващи света около нас.

    Съответно който си мисли, че някой някога ще кара Б747 на електрически батерии от Лондон до Ню Йорк е безумец.

    Но винаги е по-лесно религиозно да вярваме в магията на технологическия прогрес отколкото да разберем, че в реалния свят си има физични закони, които налагат твърди ограничения върху това какво е възможно и какво не.

  55. 55 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 453 Любопитно

    До коментар [#54] от "Georgi Marinov":
    [quote#54:"Georgi Marinov"][/quote]

    Имате ли капацитета да го познаете, ако го срещнете?
    Виждам, че поне скромност не Ви липсва...

  56. 56 Профил на Georgi Marinov
    Georgi Marinov
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Поствам с истинското си име, нататък всеки може да прецени дали имам капацитет да коментирам по научни теми или не

  57. 57 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#13] от "tucker case":

    Благодаря за линка!

  58. 58 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    До коментар [#27] от "slonsco":

    Да, вярно е.
    Все пак наистина е доста рано да мислим в посока ел. самолет.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  59. 59 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    До коментар [#56] от "Georgi Marinov":

    Поздравления.

    През 2011-та сложих истинската си снимка и име тук.
    Време е да я актуализирам, защото остарявам.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  60. 60 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1250 Неутрално

    До коментар [#24] от "Denis Stoyanov":

    Батериите на лаптопите и мобилните телефони от тогава не са мръднали много.Батерията на първия ми мобилен телефон беше 1200 ма/ч Дори теоретичния капацитет на намиращите се на начален стадий на разработка нанопроводникови акумулатори е порядък по-малък от необходимия за пълноценен електрически самолет.

  61. 61 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    До коментар [#24] от "Denis Stoyanov":

    Това е защото големите корпорации контролират тъй наречените иновации.Никой няма да пусне новия модел кола ако складовете му са пълни с предишния модел.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK