НАСА и "Боинг" разработват нова система, която изключва лошото време като фактор при полета (видео)

НАСА и "Боинг" разработват нова система, която изключва лошото време като фактор при полета (видео)

© NASA.gov



Американската космическа агенция НАСА и производителят на авиационна, космическа и военна техника "Боинг" разработват нов тип симулатори за пилотите от гражданската авиация. Целта е в тях да се внедри системата на НАСА SVS (synthetic vision system). Тя представлява компютърна 3D проекция на света, която дава постоянни данни какво се случва около самолета, докато той лети. Чрез нея пилотите няма да имат нужда дори и да поглеждат през прозорците в кабината си.


От НАСА уточниха, че новите визуални технологии навлизат все повече и е време да започнат да се прилагат и в гражданската авиация. Според космическата агенция пилотите са изправени пред много предизвикателства във въздуха - от лошо време до все по-засилен трафик, и работата им трябва да бъде облекчена.


"Искаме да оборудваме симулаторите с най-добрите и интелигентни полетни системи. Чрез тях пилотите ще могат да се справят с всички неприятни изненади във въздуха", заяви научнотехническият директор на НАСА Кайл Елис.




Той добави, че вече е разработена технология, която позволява метеорологичните особености вече да не влияят на полета. При системата SVS се поставят дисплеи, чрез които се вижда светът в перфектни метеорологични условия през цялото време.


При тестването на нов тип симулатори най-често се използват пилоти с десетки хиляди летателни часове. Този път са подбрани 24 млади пилоти, които представлявали "променящото се лице авиацията".


"Все по-млади хора работят като пилоти. Именно заради това искаме точно на тях да покажем новите технологии, за да знаят какво ще се промени на работното им място в близките години. Ще започнем да ги тренираме в края на тази година", заяви инструкторът на пилоти в "Боинг" Джим Уилкерсън.


Основната цел на съвместната работа между НАСА и "Боинг" е тази технология да бъде първа крачка в това пилотите да могат да виждат много по-далеч, отколкото окото им позволява. Така при една рискова ситуация пилотът ще има много повече време да реагира и да прецени кое е най-правилното решение.


"С тази технология пилотите ще виждат всичко без реално да го виждат. Ще трябва да се научат да разчитат на интуицията си, но и безопасността ще е на много по-високо ниво", каза още Кайл Елис.

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на parasit
    parasit
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Самолетите и сега могат да бъдат приземени автоматично, но човешкия фактор остава незаобиколим. И за добро, и за лошо.
    Та всяка идея да бъдат подобрени условията в които човека взима решения е добра.

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1779 Неутрално

    Тук обаче се има предвид видимостта и ориентацията. Силният вятър си остава проблем и няма нищо общо с тази технология.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    система, която изключва лошото време като фактор

    Малко куца логиката. Едно е да усъвършенстваш тренажорите, друго е влиянието на реалното време върху летящия самолет.

  4. 4 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 918 Неутрално

    Добре е да се развива технологията, но да не се предоверяваме на
    нея, природата е непредвидима !!!

  5. 5 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    Изгубени в превода или...За сега поне няма как да се избегне времето като фактор.Особено силните и поривисти ветрове.И даот години съществуват системи,които могат да осъществят автономен полет.От излитане до кацане.Някой ден няма да има човешки пилот в самолета.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  6. 6 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#4] от "valtoro":

    Честно казано човекът е по-опасен от технологите :) след 100 години пра-внуците ни ще се чудят как е могло да караме колите си сами и колко опасно е било.

  7. 7 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Самолетите и сега могат да бъдат приземени автоматично, но човешкия фактор остава незаобиколим. И за добро, и за лошо.Та всяка идея да бъдат подобрени условията в които човека взима решения е добра.
    —цитат от коментар 1 на valexalex


    Човешкия фактор остава незаобиколим по изцяло психологиèски,регулаторни,юридиèски и икономически прични.
    И не ми се струва добра идеята да се вижда светът в перфектни метеорологични условия през цялото време и пилотът да се лиши от пряка визуална информация за моментно състояние на атмосферата и друга пряка визуална информация,която в някои случаи би му помогнала да реагира инстинктивно и на подсъзнателно ниво.

  8. 8 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4476 Неутрално

    Дали тези изследвания са свързани с възобновените опити за възстановяване на свръхзвуковите пътнически полети? Интересно ще е да се разбере.

  9. 9 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    Значи тук има уловка.
    Пилотите си мислят че са пилоти на самолет с големи заплати.
    Авйокомпанйите виждайки бъдещето и притиснати от цените на билетите им трябват шофьори на рейс като заплати.
    Затова тренажора го изпробват асове а ще го ползват новобранци дето никога нема да помирипат големи пари.
    А самолета той вече е един ТИР ако не е основният доход от товари билети по 10 евро биха били немислими.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  10. 10 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Ще спрат вятъра може би или ще изравнят налягането на въздуха навсякъде около самолета....

  11. 11 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1083 Неутрално

    До коментар [#9] от "dedoliben":

    http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4189612/Russia-reveals-massive-groundskimmer-cargo-plane.html
    Един ден това може да е реалност.Алтернатива на товарния транспорт.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  12. 12 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#11] от "sandman":

    Едва ли.Ако в екранопланите имаше хляб,щяха да ги използват поне за военни цели,а не да се ограничат до единични експериментални бройки.Гражданската пътническа и карго авиация няма нужда от по-големи от сегашните самолети.Ако беше иначе,С-5 и С-17 щяха да имат граждански версии.Единствено Ан-124 изпълнява инцидентни граждански полети с единични специфични товари,като локомотиви,ротори за електроцентрали и подобни,а и реално става дума за военотранспортни самолети,нуждата на армията от които е отпаднала.

  13. 13 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 635 Неутрално

    До коментар [#8] от "daskal1":

    причините да спрат свръхзвуковите полети са били основно икономически

    Birds of a feather flock together.
  14. 14 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2329 Неутрално

    До коментар [#13] от "Xumpomo name":
    "причините да спрат свръхзвуковите полети са били основно икономически"

    Два пъти по-висока скорост се постига с 8 пъти по-мощен двигател и с 4 пъти повече горива

    подпис
  15. 15 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#4] от "valtoro":Честно казано човекът е по-опасен от технологите :) след 100 години пра-внуците ни ще се чудят как е могло да караме колите си сами и колко опасно е било.
    —цитат от коментар 6 на ilinko

    След 100 години правнуците ни ще се чудят какви идиоти сме били да си позволяваме лукса личен автомобил.

  16. 16 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Статията е малко изгубена в превода. Лошото време няма как да се изключи като фактор при полета, но пилотите ще могат да виждат околната среда все едно времето е идеално и това ще им помогне по лесно да се орентират визуално. Дори нощно време, в мъгла, облаци, дъжд и т.н. ще могат добре да виждат околните планини, писта и т.н.

  17. 17 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Статията е малко изгубена в превода. Лошото време няма как да се изключи като фактор при полета, но пилотите ще могат да виждат околната среда все едно времето е идеално и това ще им помогне по лесно да се орентират визуално. Дори нощно време, в мъгла, облаци, дъжд и т.н. ще могат добре да виждат околните планини, писта и т.н.

  18. 18 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#13] от "Xumpomo name":"причините да спрат свръхзвуковите полети са били основно икономически"Два пъти по-висока скорост се постига с 8 пъти по-мощен двигател и с 4 пъти повече горива
    —цитат от коментар 14 на Иван К


    Това няма да е валидно за новите свръхзвукови самолети.

  19. 19 Профил на today
    today
    Рейтинг: 960 Неутрално

    Самолетите и сега могат да бъдат приземени автоматично, но човешкия фактор остава незаобиколим. И за добро, и за лошо.Та всяка идея да бъдат подобрени условията в които човека взима решения е добра.
    —цитат от коментар 1 на valexalex


    Да, ама идеята е да виждат нещата все едно времето е прекрасно, а не да не виждат пистата заради мъгла, дъжд и т.н. Системите пак ще си работят, просто ако пилота не вижда нищо през прозореца, ще вижда всичко на монитора си, вероятно и околните самолети (то и там има система за предотвряватяване на сблъсък, ама старото не пречи на новото).

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    Тия с какви глупости се занимават! А можеше да окупират някой щат на Мексико и да наложат контрасанкции на американците!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  22. 22 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 343 Весело

    Лошото време никога не е било фактор във флайт-симулаторите. :-)

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK