Камионът на "Тесла" ще се нуждае от ток, колкото за 4000 домакинства, предупредиха експерти

Камионът на "Тесла" ще се нуждае от ток, колкото за 4000 домакинства, предупредиха експерти

© Staff, Reuters



Електрическият камион на "Тесла" ще се нуждае от ток, достатъчен за захранване на 4000 къщи, за да бъде зареден. За това предупреди водеща консултантска компания, цитирана от в. "Файненшъл таймс".


По-рано този месец компанията на Илон Мъск представи първия си камион, който с един заряд може да измине 800 км., теглейки около 36 тона товар. С половин час зареждане на специалните си станции, той може да получи енергия за изминаване на над 600 км.


Според Джон Федерсен, изпълнителният директор на Aurora Energy Research, за да се случи това, зарядните станции ще имат нужда от 1600 киловата мощност. "Това е еквивалентът на снабдяването на 3000-4000 "нормални" домове", заяви той. Сегашните зарядни станции на "Тесла" за автомобили са 10 пъти по-слаби, отбелязва изданието. От компанията са отказали коментар.




Преди Мъск е казвал, че зарядните станции ще се захранват със слънчева енергия, но не е известно дали ще имат връзка с електропреносната мрежа. Сегашните станции разчитат отчасти на обновяема енергия, компанията експериментира и с батерии, които да облекчат натоварването на мрежата. Очаква се доставките на камионите да започнат през 2019 г.


Други експерти също сочат, че зареждането на такава машина за половин час ще изисква технология, по-напреднала от наличната.

Ключови думи към статията:

Коментари (277)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3697 Неутрално

    ще си намерят решението.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4572 Весело

    ''От компанията са отказали коментар.''

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  3. 3 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 910 Неутрално

    Еее..голЕма работа.. Нали ще е пъъъък на ток..:-) И е модерно.. Давай и ние да строим по-бързо 4-5 Белене-та че го закасАхме иначе..Тия възобновяемите излизат 5-10 пътии по-скъпи по Нек тарифите..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  4. 4 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1710 Неутрално

    Много бе.То бива, бива, ама чак 4000 домакинства.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4139 Неутрално
  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4572 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf1":

    Много интересно.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1761 Неутрално

    Със солари няма да стане. Ама изобщо...

  8. 8 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 623 Весело

    Много бе.То бива, бива, ама чак 4000 домакинства.
    —цитат от коментар 4 на mushashi


    Е кво? спират тока в Казанлък (примерно)- зареждат камион!До половин час тока ще дойде!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  9. 9 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1542 Любопитно

    Превода нещо куца - 1600 киловата : 4000 домакинства = 400 вата на домакинство.
    400 вата харчи един настолен компютър.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  10. 10 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1802 Весело

    колко време ше ги захранваш тея 3-4 хиляди къщя с 1600 киловата бе, чичо... секунда или две...?

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  11. 11 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    А нафта за колко домакинства изгарят дизеловите им събратя? Сега голям дизелов камион гори по 60 литра на 100 километра.

    Какъв е проблема? Тесла има и слънчеви панени и батерии да абсорбират енергията от тях. Отделно, мотрисите се движат от ток, три камиона на Тесла карани в тандем от 1 шофьор превозват стока на цена по- ниска дори от влак.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  12. 12 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 458 Весело

    Скъсаха се да му търсят кусури на тоя камион, а единственият, чието мнение е меродавно, не се е произнесъл: пазарът. Дайте да произведат поне една бройка, да се види ще я купи ли някой изобщо, да повърти малко из Америката, пък после ще видим колко Казанлъка ще останат на тъмно заради тия камиони.
    Малко на Нероден Петко почва да прилича цялата тая история с камионите и оплаквачите.

    Апропо, аз лично не смятам, че ще му излезе келепира на Мъск и че тоя камион ще се окаже голяма хапка за него, но искрено се надявам да не съм прав.

  13. 13 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1729 Весело

    Много бе.То бива, бива, ама чак 4000 домакинства.
    —цитат от коментар 4 на mushashi


    Ами много. От Aurora Energy Research да вземат и да конкретизират времетраенето относно къщите, защото така са само едни фейк новини. Грубо 4000 домакинства по 2 КW часа правят 8000 KW часа. А едва ли има сериозно домакинство което да консумира по малко KW на час, освен пенсионерите (примерно) и то в България.

    Имало едно време ссср...
  14. 14 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#5] от "hamiltonf1":

    Горим въглища, за да правим пари и жега. What a time to be alive!

  15. 15 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2722 Неутрално

    Нещо не е наред в тази сметка

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  16. 16 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4011 Весело

    До коментар [#8] от "Веселин Дечев":

    Може тавариш Дечев ама ако камиона е руски!?Тогава наистина ще трябва една ТЕЦ само за него да работи.Колкото до Тесла хората не говорят празни приказки...след година ,две...пет и това возило ще стане реалност!

    До истината се достига с познание!
  17. 17 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1352 Весело

    три камиона на Тесла карани в тандем от 1 шофьор превозват стока на цена по- ниска дори от влак.
    —цитат от коментар 11 на Realist

    Това от личен опит ли го споделяш...Щото още не знам, дали има някой въобще в света, който да е карал три камиона Тесла, еле пък аз не съм виждал някой да пуска композиция на товарен влак с толкова малък товар.

    мурзилка
  18. 18 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Когато Мъск говори, мозъците на слушателите се изключват.

  19. 19 Профил на Danail Stoyanov
    Danail Stoyanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Иран Мъск е визионер и умен мъж!

  20. 20 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Правете сметка колко нафта трябва, ако приемем че има еквивалент между електрическия и дизеловия мотор. И газове

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  21. 21 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 822 Неутрално

    Фен съм на Тесла, но това с камиона е доста тъпа идея. Все пак камионите се движат предимно извън градовете, а и не харчат толкова много - около 30/100 което е колкото 2 леки коли. По добре да се концентрират в други модели

  22. 22 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    Това от личен опит ли го споделяш...
    —цитат от коментар 17 на Маршалов


    Не, каза го лично Мъск на презентацията, но ти или явно си бил на инструктаж тогава и не си чул, или не поназнайваш езици.

    Тесла е произвела поне 10-20 прототипа преди да представи камиона. Самият камион изглежда доста завършен и напреднал като продукт. А вече има и клиенти, примерно Уолмарт същата вечер резервира 15 камиона.

    Доставката е 2021-ва година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  23. 23 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    Между другото, цената на камиона е $180 000. От друга консултантска фирма пък бяха изчислили, че цената на батерията трябвало да е поне $1 милион по цени от 2016-та.

    Това да ви покаже колко Тесла смята да поевтини батериите. Те, и сега са евтини, но поевтиняването в следващите 5 години ще е в пъти от $147 за киловатчас сега.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  24. 24 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1157 Любопитно

    Сметката за нужното електричество изобщо не е вярна, по-горе в коментарите е сметната по-правилно. И защо наистина му търсят толкова кусури противниците, ако не от страх, че технологията може да се окаже успешна и да забие поредния пирон в транспорта, който разчита на ДВГ двигателите? Бъдещето ще покаже кой крив, кой прав, аз съм на страната на Мъск. А той мисли, знам, че е помислил по доста от проблемите, за които ние дори не сме се сещали...

  25. 25 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1352 Весело

    [quote#22:"Realist"][/quote]

    А така, щом Мъск го е казал го прави факт?...Сигурно си правиш майтап с човека, а той просто си е омайвал феновете с небивалици.

    мурзилка
  26. 26 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    [quote#22:"Realist"]
    —цитат от коментар 25 на Маршалов
    А така, щом Мъск го е казал го прави факт?...Сигурно си правиш майтап с човека, а той просто си е омайвал феновете с небивалици.[/quote]

    Ами, кой да цитирам бре, мумурок! Мъск прави презентацията, него ти цитирам. Ти вземи цитирай мнение, което го оборва.

    Тесла и сега е фронмена на технологията за автоматично шофиране и следене на пътната маркировка. Другиоте големи, са WAYMO на Гугъл.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  27. 27 Профил на Ivanov
    Ivanov
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#12] от "globetrotter":

    За съжаление, вече не пазарът определя тия неща. Определят ги политици "със съдействието на..." все повече зомбирани и/или мързеливи избиратели. Ще Видите, като им праснат едни субсидийка как "пазарът" ще ги "лапне" кимоните.

    Поздрави!
  28. 28 Профил на diomede
    diomede
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Дано да има кой да продължава да налива пари в компанията и да показват коли, камиони и т.н., че ако разчитат на приходите - свършват за нула време.

  29. 29 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1352 Весело

    [quote#26:"Realist"][/quote]

    Май ще трябва да почакаме поне до 20121г. за да има мнение, което го оборва. Ако и тогава се стигне до ситуация, някой да направи това сравнение в реалността. Не виждам ти да си маркирал писаното в твоя коментар като цитат и да си посочил източника, осведоми четящите тук и мен включително откъде си го чул, или прочел, чак след като те бъзнах по въпроса.

    мурзилка
  30. 30 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1352 Весело

    Оф "20121г." да се чете като "2021г." Клавиатурни кощунства.

    мурзилка
  31. 31 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    Наричаш се реалист, пък само си фантазираш по разни теми. Факти, факти искам, не декларации! Нечии адвертайзинг приказки не са непременно факти.

    мурзилка
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  33. 33 Профил на fwf35308248
    fwf35308248
    Рейтинг: 235 Неутрално

    Омотани са количество електричество и мощност ;)
    Малко са се поизхвърлили в сметките - по-скоро за 1000 домакинства е нужната мощност на мрежата, освен ако не са "пасивни" жилища.

  34. 34 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4098 Неутрално

    До коментар [#7] от "дядо Д":

    Защото...?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  35. 35 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2189 Весело

    До коментар [#18] от "futurama":

    "Когато Мъск говори, мозъците на слушателите се изключват"

    Само на нас, простите люде дето цъкаме с език по всякакви измислени чудесии, ваша светлост. Умните, тези с дълбоката проницателност, аристократично махвате с пренебрежение и продължавате да въртите симулации на вселени и там каквито са важните дела за бележитите умове.

    Всеки с функциите си, не придиряйте толкоз на нас по-елементарноватите

    Use your Illusion
  36. 36 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    1600 киловата енергия.
    __________
    Предполагам ,че на такива места ще спират по 10-20 тира! Ако бъдем реалисти става дума за огромен парк с фотоволтаици а мястото за зареждане ще е доста опасно защото това не е като щепсел за прахусмукачка а 1.6МВ , с други думи тока ще скача а турците тираджии ще стават теляци и масажисти!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  37. 37 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Тоя спекулант Мъск ще изгори в неиновативните си и грандомански проекти, но хубавото е , че ще раздвижи нещата и наистина големите компании, учени и държави ще се понапънат, за да намерят истински заместител на фосилните горива. Тъпите химически батерии не са решение, ОСОБЕНО след като на 60% от енергията в САЩ се добива от въглища и газ. А цялата му автомобилна химера на този се базира на батерия от лаптоп Панасоник, изобретена преди повече от 100 години, която е преживяла оптимизация доста, но не е иновация.

  38. 38 Профил на шумка от габър
    шумка от габър
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Скъсаха се да му търсят кусури на тоя камион, а единственият, чието мнение е меродавно, не се е произнесъл: пазарът. Дайте да произведат поне една бройка, да се види ще я купи ли някой изобщо, да повърти малко из Америката, пък после ще видим
    —цитат от коментар 12 на globetrotter


    Някой беше сметнал, че само батериите на електрокамиона ще струват 200 х. дол, докато един камион с ДВГ струва целият 120 х. дол. При чисто пазарни условия не виждам транспортна фирма която ще си изхвърли стандартните кончета за да ги замени със по-скъпи. Освен ако има държавна помощ... Да речем 100 х. дол. на бройка. Ама това не е пазарно.

  39. 39 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 897 Неутрално

    И преди сектантите на Мъск да ме нападнат, ще кажа, че примерно автономното движение, прилагано в Тесла е иновативно, макар далеко от масово използване, НО РАЗРАБОТКАТА е израелска, въпреки че сега са се скарали и сам ще си я развива Мъск занапред.

  40. 40 Профил на Гошко
    Гошко
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#26] от "Realist":


    До коментар [#32] от "EU defender":


    До коментар [#35] от "saint evlampi":

    Умници,почнете да правите разлика между киловатчас и амперчас.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4011 Любопитно

    До коментар [#31] от "Маршалов":

    фактите ,друже са че когато Мъск заговори за използване на първите степени на ракетите многократно,пак така скачахте!Стана ли?Стана!Паднаха ли цените -паднаха!преди 10 години като заговори за елктрически коли...то бяха смехове,подигравки......И това стана-напук на неверниците и бензиноколонките.И камионите ще станат....да видим тогава какъв кусур ще намерите?

    До истината се достига с познание!
  43. 43 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#27] от "Ivanov":

    Така е. Добре, че 2021 г. Тръмп ще кара втори мандат, а няма да е някое природопазващо хипи от Демократическата, та няма да е толкоз щедър със субсидиите.

  44. 44 Профил на шумка от габър
    шумка от габър
    Рейтинг: 0 Неутрално

    1600 киловата енергия.__________Предполагам ,че на такива места ще спират по 10-20 тира! Ако бъдем реалисти става дума за огромен парк с фотоволтаици а мястото за зареждане ще е доста опасно защото това не е като щепсел за прахусмукачка а 1.6МВ , с други думи тока ще скача а турците тираджии ще стават теляци и масажисти!
    —цитат от коментар 36 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Що пък фотоволтаици? Оранжевият се оттегли от климатичното споразумение и ще пусне спрените ТЕЦове на въглища. Америка над всичко.

  45. 45 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#13] от "citoplast":

    По-скоро фейкът е от Дневник. С "1600 киловата" се означава електрическата мошност, а не енергия. В България 85% от домакинствата потребяват под 500 кВч електроенергия месечно, така ,че сметката на Aurora Energy Research не е далеч от истината.

    Никога повече мутри начело на България.
  46. 46 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    Ами много. От Aurora Energy Research да вземат и да конкретизират времетраенето относно къщите, защото така са само едни фейк новини. Грубо 4000 домакинства по 2 КW часа правят 8000 KW часа. А едва ли има сериозно домакинство което да консумира по малко KW на час, освен пенсионерите (примерно) и то в България.
    —цитат от коментар 13 на citoplast


    Сметката им е вярна, но силно манипулативна. Примерно, едно срредно домакинство консумира 300 кв. месечно. Значи на ден идват 10 кв. или на час към 400 вата. И резултата е 4000 домакинства, по 0.4 киловата е равно на 1.6 мегавата Този камион, до като се зарежда, действително ще консумира голяма мощност, но ще я консумира за кратко време. А зарядната станция, ако не разполага със собствен и то мощен трафопост, ще трябва да има буферни батерии. Това, което най-много притеснява всички е революциионна промяна в икономиката, което може да дестабилизира и фалира доста индустрии, а до като хората и капиталите се пренасочат към новите, ще има силно сътресение и вероятно икономическа криза. Не на последно място и жесток удар по бюджетите. Примерно в българският, перо номер 2 е приходите от акцизи и ДДС върху горивата. Ако изведнъж всички минем на електромобили, ще трябва мнооого бързо да ускорят въвеждането на ТОЛ такси, че да не се срине бюджета на Слънцето.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  47. 47 Профил на Napster
    Napster
    Рейтинг: 364 Неутрално

    До коментар [#11] от "Realist": Разхода за дизел, който си посочил не е верен. Камион гори около 7ml/g. Понякога и повече от 7ml... Това е около 33л/100км а не 60

  48. 48 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    Наричаш се реалист, пък само си фантазираш по разни теми. Факти, факти искам, не декларации! Нечии адвертайзинг приказки не са непременно факти.
    —цитат от коментар 31 на Маршалов


    Мъск, казал ли е това или не го е казал според тебе? Аз ли си фантазирам?

    И още, Уолмарт, компанията с най- много камиони в САЩ и най- голямата веригата магазини в света още същата вечер поръча 15 камиона за да ги тества. За тебе това нищо ли не значи?

    ПП: Поръчаха същата вечер една голяма американска транспортна фирма с $10 милиарда борсова капитализация и една голяма канадска верига магазини. Другите не съм ги следял.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  49. 49 Профил на шумка от габър
    шумка от габър
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#31] от "Маршалов":фактите ,друже са че когато Мъск заговори за използване на първите степени на ракетите многократно,пак така скачахте!Стана ли?Стана!Паднаха ли цените -паднаха!преди 10 години като заговори за елктрически коли...то бяха смехове,подигравки......И това стана-напук на неверниците и бензиноколонките.И камионите ще станат....да видим тогава какъв кусур ще намерите?
    —цитат от коментар 42 на Messerschmitt


    Колега - електрическите коли са от зората на ХХ век. Мисля, че първите рекорди за преминаване сокорстната бариера от 100 км./час (а дори и на 200 км./час) са постигнати именно с електиречески автомобили. Всички са предвиждали победата на електричеството над ДВГ. Но историята си прави шеги.

  50. 50 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#38] от "шумка от габър":

    Ако в дългосрочен план експлоатационните разходи са по-ниски, що пък не? Освен това никой не говори за моментална замяна на целия автопарк на транспортните компании, а за постепенна. А и да не забравяме, че камионите се планира да излязат по пътищата след 4 години.
    Мъск рискува много, като залага на две неща - изградена дотогава мрежа от зарядни станции и пробив при батериите. И двете неща очаква да се случат като функция от по-масовото навлизане на електромобилите на пазара.

    В крайна сметка ще поживеем и ще видим. По-горе казах какво очаквам, но това не пречи да се надявам, че ще се окажа лош пророк. За всички ни е по-добре Мъск да успее.

  51. 51 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#22] от "Realist":

    Виж сега. В Тесла са наляти милиарди долари. И засега резултата не оправдава инвестицията. Мъск твърди, че не е така и ни показва картинки към приказките. Финансистите обаче са притеснени, защото спиред харчовете Тесла няма да оцелее до 2020. Та не знам.... Не съм оптимист за доставките през 2021...
    Отделно, световното главозамайване по "екологичните" електромобили ми идва малко в повече. Не съм сигурен, че планетата може да си покрие енергийните нужди с соларна енергия. Или ако успее, може да нарушим други баланси като кръговрата на водата например.
    Ако въпросните милиарди бяха наляти в разработки за синтезиране на метан може би щеше да е по разумно. И цялата инвестиция в "екологични" автомобили заменящи ДВГ щеше да е отново в мазето.

  52. 52 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2589 Любопитно

    На някоИ много им се иска да ударят на Тесла една нашенска тесла ! ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  53. 53 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2189 Весело

    До коментар [#51] от "George Svinarov":

    "И засега резултата не оправдава инвестицията"

    Според кого?

    Use your Illusion
  54. 54 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#12] от "globetrotter":

    Хаха, ако оставят пазара да решава.... А субсидиите които електрокарите чакат от държавата, те как се вместват в "пазара да решава"

  55. 55 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    Сметката за нужното електричество изобщо не е вярна, по-горе в коментарите е сметната по-правилно. И защо наистина му търсят толкова кусури противниците, ако не от страх, че технологията може да се окаже успешна и да забие поредния пирон в транспорта, който разчита на ДВГ двигателите? Бъдещето ще покаже кой крив, кой прав, аз съм на страната на Мъск. А той мисли, знам, че е помислил по доста от проблемите, за които ние дори не сме се сещали...
    —цитат от коментар 24 на Г.Е.М.


    Сметката е вярна, но като отрязък от време. Ако камиона се зарежда за един час, ще консумира електричество, като 4000 домове, но след този час, няма да консумира хич, а домовете ще продължават да консумират. По-правилно е да се каже, че един камион с един заряд, ще консумира електричество, което е необходимо на 5 жилища за месец. Това което са пропуснали да сметнат обаче е, че тези 1600 кв. по 12 цента струват 192 долара, с което ще се превозят товари на цели 800 км. А ако зарядните станции пазаруват електроенергия по цени на едро или ги комбинират с ВЕИ инсталации с минимален пренос?...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#45] от "bgkurshum":
    До коментар [#46] от "Георги":

    Че кой е писал за България? Вие добре ли сте?

    Имало едно време ссср...
  58. 58 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#53] от "saint evlampi":

    Според финасисти. Трябва ли да търся из нета статии и мнения? Чисто финансово към момента Тесла трупа загуби. Какво да им е мнението?
    Последно четох, че тесла губи по 8000 $ в.... секунда.

  59. 59 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#46] от "Георги":

    Тц. Просто ще сложат акциз на тока за транспортни нужди. Не само в БГ, всички ще го направят. И сегашното левче на 100 километра, ще стане 10лв. на 100 км. Примерно.

  60. 60 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    До коментар [#46] от "Георги":Тц. Просто ще сложат акциз на тока за транспортни нужди. Не само в БГ, всички ще го направят. И сегашното левче на 100 километра, ще стане 10лв. на 100 км. Примерно.
    —цитат от коментар 59 на niakoi_si


    И кой ще те спре да си зареждаш колата в гаража, при това по нощна тарифа?

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  61. 61 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#47] от "Napster":

    По старите камиони горят повече. Тук говорим за превозни средства изминаващи над 50 000 километра на месец. Иначе съм съгласен за новите камиони. По принцип ефективността направи големи крачки в дизеловите камиони за последните 10 години и ефективността им е на път да нарастне още.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  62. 62 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#38] от "шумка от габър":


    120 х. долара....за камион? Пикап - да....
    МислИ малко....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  63. 63 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 458 Весело

    До коментар [#54] от "niakoi_si":

    Ми не трябва да чакат. Като селяните си избират Меркели, Обонгота или Бойковци, които да дават субсидии, вината си е тяхна и ще плащат тлъсти субсидии.
    Моята позиция е ясна - всичко трябва да се остави на пазара. А селяните с Обонговците, Ангелите и Бойкотата да го...

  64. 64 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#53] от "saint evlampi":Според финасисти. Трябва ли да търся из нета статии и мнения? Чисто финансово към момента Тесла трупа загуби. Какво да им е мнението?Последно четох, че тесла губи по 8000 $ в.... секунда.
    —цитат от коментар 58 на George Svinarov


    Партенка, Тесла влага по 8000 долара и то на минута не на секунда, а не да ги губи. Вземи прочети да не ти се смеят и малките деца!

    Имало едно време ссср...
  65. 65 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    До коментар [#11] от "Realist":

    Сам ли ги измисли тези глупости?
    Всички разбраха, че от тая с електроавтомобилите няма да стане. Невъзможно е да се произведе толкова електричество. 4000 домакинства са 4-5 големи села. Говорим за мощност. За да се достави тази мощност до зарядна станция представяш ли си каква кабелизация, трансформатори и други ел.съоръжения трябват? За зареждане на леки автомобили инвестициите за модифицирането на съществуваща бензиностанция в електрическа са 30-40 милиона долара. А за камиони от този калибър не ми се мисли.
    Никой нищо не е изчислил. Калифорния нито има пари за електростанциш, нито има откъде да вземе електричество. Напънали са се да минават на ел.мобили, но не могат да започнат. На Мъск идеите са как да измъкне пари от държавата, но вече Тръмп не дава. Ходи да лъже Ердоган, но нама да може. И като капак, електромобилите са по- вредни за околната среда от бензиновите. Дори въглероден двуокис произвеждат повече, отколкото бензиновите. Докато произведат половин тон батерия и отделят въглероден двуокис колкото един бензинов автомобил за 8 години движение. И най-голямата щуротия е да се правят половин тон батерии за лек автомобил с ценни и крайно ограничени в природата минерали.

  66. 66 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2653 Неутрално

    До коментар [#11] от "Realist":

    Сам ли ги измисли тези глупости?
    Всички разбраха, че от тая с електроавтомобилите няма да стане. Невъзможно е да се произведе толкова електричество. 4000 домакинства са 4-5 големи села. Говорим за мощност. За да се достави тази мощност до зарядна станция представяш ли си каква кабелизация, трансформатори и други ел.съоръжения трябват? За зареждане на леки автомобили инвестициите за модифицирането на съществуваща бензиностанция в електрическа са 30-40 милиона долара. А за камиони от този калибър не ми се мисли.
    Никой нищо не е изчислил. Калифорния нито има пари за електростанциш, нито има откъде да вземе електричество. Напънали са се да минават на ел.мобили, но не могат да започнат. На Мъск идеите са как да измъкне пари от държавата, но вече Тръмп не дава. Ходи да лъже Ердоган, но нама да може. И като капак, електромобилите са по- вредни за околната среда от бензиновите. Дори въглероден двуокис произвеждат повече, отколкото бензиновите. Докато произведат половин тон батерия и отделят въглероден двуокис колкото един бензинов автомобил за 8 години движение. И най-голямата щуротия е да се правят половин тон батерии за лек автомобил с ценни и крайно ограничени в природата минерали.

  67. 67 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    До коментар [#55] от "Георги":

    На Тесла цената на киловатчас на суперчарджър е около $10 цента за киловатчас. Тесла купува на едро и част от електричеството и е от собствени соларни панели, които слагат над суперчарджърите.

    При $10 цента на киловатчас разликата за един електрически камион се изплаща за най- много за година. $180 000 е цената на камиона на Тесла, около $120- $150 000 е цената на нов дизелов камион.

    Другото е, че Тесла сертифицира камиона за 1 милион мили. Всяка повреда се поправя и се плаща от Тесла.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  68. 68 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2189 Весело

    До коментар [#58] от "George Svinarov":

    В едно предно приказване за теслите Хер Нинов много цветно беше нарисувал какво се е случвало с ентусиастите които пробват да шортят техните акции досега. Рисунката включваше валяци, премазване, гащи и прави.

    Разбира се това не е гаранция за успех, но поне засега слуховете за смъртта на инвеститорското доверие в теслите са силно преувеличени

    Use your Illusion
  69. 69 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3452 Неутрално

    прогреса е невъжможен без шарани ....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  70. 70 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2189 Весело

    До коментар [#66] от "gozambo":

    "Невъзможно е да се произведе толкова електричество"

    Това железопътния транспорт дали го знае или електрическите локомотиви влачат нереално тежки композиции ползвайки силата на полския църковен морал?

    Use your Illusion
  71. 71 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 791 Неутрално

    А нафта за колко домакинства изгарят дизеловите им събратя? Сега голям дизелов камион гори по 60 литра на 100 километра.
    —цитат от коментар 11 на Realist


    Всъщност е почти двойно по-малко. 34-36 л. за модерна машина по нашенските пътища. В западна Европа и САЩ може и под 30 да пада.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  72. 72 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    Представете си, образно.

    1. Тесла ви дава камион с гарантирана поправка за 1 милион мили (1.6 милиона километра). Включително и за поправка на предно стъкло, което е бронирано.

    2. Тесла ви гарантира изкупуване на тока по $10-$12 цента за киловатчас за следващото десетилетие.

    3. Тесла има най- добрият автопилот в момента на пазара. Този автопилот ви позволява да ползвате по 3 камиона с един шофьор. 20% на цената на сегашният дизелов превоз и колкото е превоза на железниците.

    Не мога да разбера м.лоумието на нЕкои дрОгаре във форума.


    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  73. 73 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 947 Неутрално

    До коментар [#68] от "saint evlampi":

    Дайте да се разберем нещо. Аз не съм критик на Тесла или Мъск. Критикувам само излишния ентусиазъм.
    Предполагам сте наясно, че именно прекаления оптимизъм надува балоните. Мнението ми беше, че тесла е погълнала доста вода (финанси) и не е сигурно дали ще може да изплува. Засега поведението на компанията напомня пирамида. И затова съм леко скептично настроен. В глобален план наблюдаваме пълно забвение на не по малко обещаващи технологии, което също е притеснително.

  74. 74 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Тая статия да не се окаже от категорията "фалшиви новини"?! Другата вероятност е някой да не може да смята. Или и двете. Защото нещата изглеждат по-скоро така:

    Едно домакинство е присъединено към електропреносната мрежа в повечето случаи с ограничение от 6квт. Понякога къщи и по-големи апартаменти, ползващи големи електроконсуматори, биват присъединявани и с по-голяма мощност. Но "стандартът" е около 6квт (32А изключвател). 1600квт / 6квт = 266.6 домакинства, а не 4000! Нещо някой умишлено надува сметката 15-20 пъти!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  75. 75 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#10] от "tucker case":

    "колко време ше ги захранваш тея 3-4 хиляди къщя с 1600 киловата бе, чичо... секунда или две...?"
    ================
    Наистина ли не знаеш разликата между киловат и киловатчас? И колко средно консумира едно домакинство?

    Еретик
  76. 76 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1729 Весело

    До коментар [#65] от "gozambo":

    Не си пришпорвай главата каскетски! Не е по силите ви! Нещата се движат въпреки каквото и да било! Така, че спокойно може да се съберете по кръвна група и да си мечтаете на воля!

    Samsung патентова графенова батерия. Потърсете! Почетете! И дано проумеете!

    Имало едно време ссср...
  77. 77 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    До коментар [#11] от "Realist":

    "А нафта за колко домакинства изгарят дизеловите им събратя? Сега голям дизелов камион гори по 60 литра на 100 километра."
    ======================
    6 литра на печка на денонощие по спомени отпреди 30 години. Макар че на нафта се топлят само тези, които я намират..... Други ползвот отработено моторно масло.

    Еретик
  78. 78 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    Не си пришпорвай главата каскетски!
    —цитат от коментар 76 на citoplast


    Аз почти нищо не разбрах от бълнуванията в дългият му коментар (Гозамбо)!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  79. 79 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Повечето коментиращи тук не трябва да го правят. Толкова много глупости под статия за Тесла. Любопитен съм, когато балонът гръмне какво ще е. Няма да чакаме дълго май...

  80. 80 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2097 Неутрално

    На новаторското винаги ще се намерят плювачи, но после първи
    викат ,,осанна ,, !!!

  81. 81 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Май е време за закон за разстрелване на тъпи журналисти..

    Не е "ток за 4000 домакинства" а мощност за 4000 домакинства за около 30 минути :-)

  82. 82 Профил на Нагъл Визионер
    Нагъл Визионер
    Рейтинг: 2189 Весело

    До коментар [#73] от "George Svinarov":

    Разбирам много добре. Здравословният умерен песимизъм не е лошо нещо.

    Но пък и малко се прекалява с определенията като пирамида и балон, все пак теслите имат реални коли които се търкалят по улиците и реални постижения в развитието на технологиите и логистиката свързани с батериите

    Use your Illusion
  83. 83 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    Не можете да си представите каква революция предстои в батериите в следващото десетителие. Тесла успя да сложи 200 киловатчаса батерия в новият Roadster (1000 километра пробег). Това е двойно повече от най- големият модел на двойно по- голямата кола на Тесла, Модел S. И четворно повече от първият Roadster (50 киловатчаса) от 2008-ма.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  84. 84 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1352 Весело

    Колега - електрическите коли са от зората на ХХ век. Мисля, че първите рекорди за преминаване сокорстната бариера от 100 км./час (а дори и на 200 км./час) са постигнати именно с електиречески автомобили. Всички са предвиждали победата на електричеството над ДВГ. Но историята си прави шеги.
    —цитат от коментар 49 на шумка от габър

    Всъщност първите, несерийни електромобили, ако искаш ги наречи концепти, са от 30-те години на 19 век. Почти в краят на 19 век започва серийно производство от доста производители. Стига се до положение на границата с 20-ти век електромобилите да са почти 30% от цялото производство(тогава това не е било трудно, защото просто цялото производство на МПС-та, е било нищожно спрямо днешното) на МПС-та по него време, процент многократно надвишаващ днешните мижи да те лъжат дребни промилчета. Докато производството на електромобили при днешните мащаби на производство на превозни средства достигне такъв процент от общото производство...ако въобще го достигне, може и да не доживеем, освен ако не се наложи с политически мерки и дотации в много по-сериозни размери от настоящите по посока към бай им Мъкс и всички други мерки да се даде тласък в тази посока от някои страни в ЕС.

    мурзилка
  85. 85 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#72] от "Realist":

    Човек, ти си краен сектант! Представихме си всички тези неща, но засега това са само обещания и прототипи. Чакай поне да почнат да го произвеждат този камион, та тогава казвай, че Тесла гарантира и дава! Па и сметки ангро прави!

    Един прост въпрос: При комерсиална употреба от примерно 2 зареждания на ден, колко цикъла и месеца ще издържат тези невероятни батерии? Каквито и милиони километри гаранция да дава Мъск, ТАКИВА БАТЕРИИ В МОМЕНТА НЕ СЪЩЕСТВУВАТ.

  86. 86 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 808 Неутрално

    До коментар [#66] от "gozambo":

    Колега, за разлика от телефонните мрежи, електропреносните по принцип са оразмерени да понесат пълния товар на присъединените консуматори. А едно домакинство обикновено е присъединено с поне 6квт (понякога и повече). Сметката с 4000 домакинства е доста манипулативна и е изчислена при средна консумация от 3500квтч/година на домакинство. Т.е. някой се опитва да прокара идеята, че едва ли не ще трябва на 4000 консуматора да им се спре тока, за да може да се зареди един камион. Това изобщо не е вярно, защото средната консумация на едно домакинство е около 20 пъти по-мака от максималната допустима консумация на същото това домакинство. И при това електропреносната мрежа е оразмерена да понесе пълното натоварване на всички домакинства. За разлика от телекомуникационните мрежи, които изобщо не могат да понесат 100% натоварване - т.е. не може всички едновременно да говорят по телефоните си.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  87. 87 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 725 Неутрално

    600км - 1600кв - 300лв - 36 тона. С други думи 50лв на 100км за 36 тона като за ЕС ще е даже по-скъпо, нормален камион би ви дало 80лв на 100км. Не е нещо с което чак да подскочим от радост, но като имат желание нека ги правят, не съм против! :)

  88. 88 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 527 Неутрално

    по скоро 300-400 ама нейсе!

  89. 89 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1403 Весело

    До коментар [#47] от "Napster":Зависи....най тежките правят около 4 мили на галон,смятай!Има и дето правят 7(средно),зависи от много фактори.Аз лично се радвам когато моите правят средно 6 м/галон😜

  90. 90 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1352 Весело

    Представете си, образно.1. Тесла ви дава камион с гарантирана поправка за 1 милион мили (1.6 милиона километра). Включително и за поправка на предно стъкло, което е бронирано.2. Тесла ви гарантира изкупуване на тока по $10-$12 цента за киловатчас за следващото десетилетие.3. Тесла има най- добрият автопилот в момента на пазара. Този автопилот ви позволява да ползвате по 3 камиона с един шофьор. 20% на цената на сегашният дизелов превоз и колкото е превоза на железниците.Не мога да разбера м.лоумието на нЕкои дрОгаре във форума.
    —цитат от коментар 72 на Realist

    Дава дрънки, те още модел 3 са на преордер. Толкова много изпуснати от текста(но които би трябвало да са си там) "ако"та и "ще"та, от реалист не би трябвало да се използуват. Явно една определена групичка тук въобще не ги притеснява да лъжат на поразия.

    мурзилка
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2912 Весело

    Човек, ти си краен сектант!
    —цитат от коментар 85 на Дундурук


    Аз и за шистовият нефт и газ бях същият "сектант" ако си спомняте! Но, нищо, съветвам ви да си отворите очите.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Много тъпо сравнение. Ток за 4000 къщи. Ама колко време ще са захранени тея къщи с тока за 600 км пробег ? 10 часа ? 5 минути ?

  93. 93 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 541 Неутрално

    600км - 1600кв - 300лв - 36 тона. С други думи 50лв на 100км за 36 тона като за ЕС ще е даже по-скъпо, нормален камион би ви дало 80лв на 100км. Не е нещо с което чак да подскочим от радост, но като имат желание нека ги правят, не съм против! :)
    —цитат от коментар 87 на deutschland


    Аман от де*или :-)

    Батерията ще е 800квч и с нея ще се минават 800 км.
    Това са към 100квч на 100км или към 15-20лв на 100км. за БГ

  94. 94 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1637 Весело

    До коментар [#47] от "Napster":

    "До коментар [#11] от "Realist": Разхода за дизел, който си посочил не е верен. Камион гори около 7ml/g. Понякога и повече от 7ml... Това е около 33л/100км а не 60"
    =============
    Той говори за американски камиони. Нали му виждаш картинката.

    Еретик
  95. 95 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 568 Неутрално

    До коментар [#46] от "Георги":

    Неразбрах, защо имате толкова минуси за това мнение (което е общо взето само изброяване на факти).
    А за бюджета, от 2020 в Калифорния ще се плаща +100$ годишно 'данък на ел кола'. Държавата винаги си взима своето, даже и да няма тол-система.

  96. 96 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Извинявайте, че ще обидя някой, ама вие идиоти ли сте то си го пише! За 30 минути ще зареди камиона с 1600кв, ЗА 30 МИНУТИ! Което означава, че 3000 къщи използват 1600кв за 30 МИНУТИ. Още един няма ли да пита 'кво е тува сравнение уеее' ? Това сравнение означава 25кв за 24 часа на домакинство или 0.5/кв за половин час, ЗАЩОТО 0.5х3000къщи= 1500кв !

  97. 97 Профил на Abc Bca
    Abc Bca
    Рейтинг: 228 Любопитно

    МаУеййй, с таз Тесла, колко кила суджук от 0-100 мога да пренеса на Баце, после я фондче, я агенцийка... Не съм върху себе си, ке' стана богат.

  98. 98 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2450 Неутрално

    Само за информация на нашенските задунайци. Ето какви са фактите. Tesla Semi ще струва $150,000 с 300 мили рейнж и $180,000 с възможност за изминаване на 500 мили с едно зареждане.Тези цени са много под очакваните, което прави камионът на Тесла много голям конкурент на бензиновите камиони. Според The Verge, средно един камион на бензин (или дизел) струва около $120,000. Такъв камион гори около $70,000 дизелово гориво на година, което означава $0.54 на миля. За разлика от този ортодоксален камион Tesla Semi ще консумира по-малко от 2 киловатчаса на миля или около 26 цента, базирано на средната цена на тока в САЩ. Тесла изчислява, че ще има спестяване от гориво в рамките на $200,000 по време на живота на един техен камион. Освен това, електрическите двигатели са много по-евтини да се подържат в сравнение с бензиновите.

  99. 99 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1735 Неутрално

    До коментар [#60] от "Георги":

    Това че и тока в гаража ще му лепнат акциз. Споко, колкото и да се въртиш, измъкване няма. Като всяка друга далавера -печалбата е за организатора и първите включили се. Накрая последните плащат.

  100. 100 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    Сметката е вярна, но като отрязък от време. Ако камиона се зарежда за един час, ще консумира електричество, като 4000 домове, но след този час, няма да консумира хич, а домовете ще продължават да консумират. По-правилно е да се каже, че един камион с един заряд, ще консумира електричество, което е необходимо на 5 жилища за месец. Това което са пропуснали да сметнат обаче е, че тези 1600 кв. по 12 цента струват 192 долара, с което ще се превозят товари на цели 800 км. А ако зарядните станции пазаруват електроенергия по цени на едро или ги комбинират с ВЕИ инсталации с минимален пренос?...
    —цитат от коментар 55 на Георги


    И ти си пропуснал нещо, Дълбока Мисъл. Ако над вашто село/град за един ден се излее дъжд, колкото над цяла Европа за месец, това значи ли, че няма да имате проблеми, канализацията ще отведе водата, щом в другите села/градове на Европа, където има канализация, не е валяло?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK