НАСА откри голямо количество вода в атмосферата на екзопланета

© NASA.gov

Подобно на детективите, които изследват пръстови отпечатъци, за да открият престъпника, така и американската космическа агенция НАСА използва телескопите "Хъбъл" и "Спицър", за да намери следи от вода в атмосферата на екзопланета с големината на Сатурн, която се намира на около 700 светлинни години от Земята. Оказва се, че на планетата WASP-39b има три пъти повече вода, отколкото на Сатурн.

Според учените от изследването на екзопланетата може да се направят нови предположения как и къде се образуват планети и на какво разстояние от своята звезда те са най-благоприятни за живот.

От НАСА уточниха, че са очаквали да намерят вода в атмосферата на WASP-39b, но не и в такива количества. Това кара специалистите да мислят, че планетата се е развила като космически обект далеч от звездата си, като е била подложена на постоянен обстрел от ледени късове. Учените предполагат, че еволюционната ѝ история е преминала през постоянно мигриране в планетарната ѝ система, но тепърва ще се правят генерални изводи.

"Екзопланетите ни показват, че образуването на една планета е по-сложно и по-объркващо, отколкото си мислехме. Трябва да погледнем извън нашата Слънчева система, за да разберем какво наистина се е случило преди милиони години", обясни главният изследовател от Института за наука на космическите телескоп в Балтимор Хана Уейкфорд.

Използвайки "Хъбъл" и "Спицър", екипът на Уейкфорд е открил водата като пара в атмосферата на екзопланетата. Според учените подобни открития доказват, че екзопланетите могат да имат много по-различен състав от планетите в нашата Слънчева система.

WASP-39b се намира в съзвездието Дева. В момента екзопланетата е 20 пъти по-близо до своята звезда, отколкото Земята е до Слънцето, и винаги гледа към звездата си само с едната си страна. Температурата на осветената част достига 776 градуса по Целзий. Мощните ветрове на повърхността ѝ пренасят топлината и към постоянната нощна страна, която е почти толкова гореща.

Въпреки че се нарича горещ Сатурн, WASP-39b няма пръстени. Вместо това има атмосфера, в която няма облаци. Това пък позволява на Уейкфорд и нейния екип да се вгледат в дълбините на планетата. Тя уточни, че ще използва новия космически телескоп "Джеймс Уеб", за да получи още по-пълен спектър от екзопланетата.

Телескопът ще може да даде информация за въглерода в атмосферата на планетата. Чрез установяването на количеството въглерод и кислород в атмосферата учените ще могат да научат повече къде и как се е формирала планетата.

1. 1 Профил на MititU
    MititU

велико откритие и днес САЩ и Русия с технологиите на атомния двигател разработен от РАН ще изследват и покорят нови светове.ЪЪЪЪ опа технологията е само на анимация ще почакаме още около 50-100 години за това сътрудничество.

:D:D:D:D

"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ

Всъщност ние самите знаем ли как се е появила водата на Земята?!

Намерили вода! Магучая отдавна е намерила нефт и газ да рекетират Европа, те вода!

6. 6 Профил на The Island
    The Island
  7. 7 Профил на komunistos bacilikus
    komunistos bacilikus

Вода? Този елемент/Н2О/неможе да бъде стимул за руската космонавтика и в никакъв случай,не би амбицирал екипажа на новата руска ракета с ядрен двигател,да ходи да се рее из космоса,за да търси вода.
    Виж,ако американците открият водка,сальодка,даже и да не е цяла екзопланета и половин да не е,а само няколко баки,рашите са там. Ако обаче не успеят да излетя и стигнат целта,заради неочаквания край на анимацията,"пиндосите"да бъдат така добри и да им покажат,къде се намира и каква светлина излъчва тя. Другото е лесно...Виене до припадък, докато планетата падне в подвала....

9. 9 Профил на dante_18
    dante_18

До коментар [#5] от "qem02555164":

Огромен бюджет!? За какво говориш? Огромен бюджет и пари на вятъра се харчат за армията и за въоръжение.

If you are going through hell... Keep going!
  10. 10 Профил на Lou
    Lou

Наличието на вода е добър знак, но тази планета е необитаема. Тя е като Луната - върти се винаги с едно и също лице към по-тежкия си небесен партньор. Полукълбото към звездата е свръх горещо, а другата половина в сянка е свръх студено. Има само един текен като косъм пояс между двете половини, където е вечен ден с нормални температури. Освен това не е ясно от какво се състои вътрешността на планетата - дали е скалиста или газообразна. Обитаема планета е тази, в която има поне няколко условия за живот. Там има само вода /евентуално/, но при 800 градуса няма как да възникне живот. По-скоро на Венера ще възникне, отколкото на откритата планета.

СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#10] от "Lou":

Я пак прочети статията...

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на qem02555164
    qem02555164

До коментар [#9] от "dante_18":

И какво полезно има в това да се дзвериш в некакви светли точки на небето и да гадаеш какво имало на тех, след като никога нема да ги достигнеш за да разбереш? Ние защото разбрахме как е възникнал животът на Земята, та сега ще го нищим и по други планети.

14. 14 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis

До коментар [#12] от "qem02555164":

А какво вредно има в това да ти е интересно?

Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  15. 15 Профил на idianata
    idianata

Всъщност ние самите знаем ли как се е появила водата на Земята?!
    —цитат от коментар 2 на klimentm

Ами имаме няколко теории. Най-популярна към момента е тази, че водата идва от тела, образувани в по-далечните от Слънцето пояси на с-мата, съставени предимно от вода (като кометите например), които в продължение на много години(милиарди например) са се разбивали в планетата.

До коментар [#5] от "qem02555164":

Казват че когато попитали Фарадей за какво може да се използва направеното от него откритие(електромагнетизма) той казал "Не знам, вероятно за нищо".

До коментар [#15] от "idianata":

Благодаря

18. 18 Профил на qem02555164
    qem02555164

До коментар [#14] от "Darth Plagueis":

Па на теб може да ти е интересно и да чоплиш семки на футболен мач, значи ли това държавата да ти плаща за което? Парите на данъкоплатците следва да отиват за по-важни неща, а не некои да си упражняват хобито на държавна хранилка.

19. 19 Профил на nevermindme
    nevermindme

Еха, взимам тубите и отивам да наливам!

PS
    Твърде грандиозна статия, за нещо твърде маловажно и нищо уникално от гледна точка на мащабите на Вселената и текущия ни жизнен цикъл. Вероятно и след 5 века няма да сме на научно и технологично ниво да пропътуваме 700 светлинни години в рамките на разумни човешки времеви интервали.

20. 20 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3

До коментар [#10] от "Lou":

" Температурата на осветената част достига 776 градуса по Целзий. Мощните ветрове на повърхността ѝ пренасят топлината и към постоянната нощна страна, която е почти толкова гореща."

Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  21. 21 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3

До коментар [#7] от "komunistos bacilikus":Требва да направят некакво изследване за вас обсебените форумни идиоти, вие сте си социален феномен. Или може би асоциален ...
    —цитат от коментар 8 на qem02555164

Едва ли някой се интересува от теб и предпочитанията ти, че да започнем да пишем интересни за тебе неща.

Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  22. 22 Профил на Judjuk
    Judjuk

"......НАСА използва телескопите "Хъбъл" и "Спицър", за да намери следи от вода в атмосферата на екзопланета с големината на Сатурн, която се намира на около 700 светлинни....."

Малеееей, какви страхотни открития! Страхотен прогрес! Скоро ще открият и G-точката.

23. 23 Профил на penetrating
    penetrating

Мнигообразието в света винаги ни изненадва :)

Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  24. 24 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.

До коментар [#2] от "klimentm":

Водата е две молекули водород и една кислород.
    Водорода е основен елемент за образуването на всички останали елементи.
    За произхода на водата на земята Индиана е права.

Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.

До коментар [#24] от "Mai-ski_17.":

Благодаря,ето интересна статия от научната притурка на Офнюз.

При такава висока температура може ли да има вода.

27. 27 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko

Безкрайно наивно е да се смята,че нашата форма на живот е единствено възможната.Планети с вода бол.Най разумния индикатор за извънземен живот подобен на нашия е космическия боклук.Т.е. ако можем да засечем космически боклук около някоя планета открили сме подобен живот.
    Преди няколко дена в големия студ хвърлих една цепенца в огъня.Нищо особено.Ако не беше суха и не бяха я колонизирали мравки.Не за пръв път ми се случва, но обикновенно ги жалих и оставях цепенците някъде навън.Но беше студено и нямах други сухи цепенци..................................................!

29. 29 Профил на qem02555164
    qem02555164

До коментар [#27] от "jelev_jelqzko":

Наивното е да се смята, че има живот на други планети, без нито едно доказателство за това и без да е ясно как възниква самият живот и при какви условия.

Ако Земята е подходяща за живот и по условията ѝ се гадае за другите планети - защо тук е възникнал само веднъж? Има вода от милиарди години, умерена температура, различни климатични условия - защо не се зараждат нови форми, било в природата или в лаборатория?

Ще търсиш космически боклук около други планети? Дори да приемем, че некъде може да се е зародила форма на живот, какъв е шансът тя да еволюира до разумна форма, способна да създаде космически боклук, при положение че на Земята за милиарди години живот от милиони биологични видове само един е достигнал до такова еволюционно ниво и то само от половин век насам? Тоест, ако погледнеш историята на живота, произвеждаме космически боклук само в 0,000001% от съществуването му.

Значи, първо не може да възникне отново в "идеалните" земни условия, второ не знаеш как възниква и не можеш да го повториш в лаборатория, трето за 4 млрд. години от милиони видове само един е еволюирал до разумна форма и само от половин-един век прави космически боклук и изпуска радиовълни. Така че шансовете за живот са 1 към много много големо число, а за разумен забрави, за откриването му пък да не говорим. После, дори да го откриеш, ти нема да встъпиш в комуникация с него. Ще те игнорира в най-добри случай, те дори разумни ще са на съвсем друг акъл с други интереси. Все едно да влезеш в контакт с мравките например. Или с делфините, кучетата, октоподите и пр.

30. 30 Профил на qem02555164
    qem02555164

До коментар [#27] от "jelev_jelqzko":

Истината е, че както условията за съществуване на Вселената, материята и всичко неживо около нас са плод на много редко "съвпадение", т.е. на целенасочен Божествен замисъл, така е и с живота на Земята, чийто връх е човекът. Ние сме създадени по Божията воля и план, тия неща не стават от само себе си. Замислял ли си се защо си се родил точно човек и точно в технологичната епоха? Светът е такъв само от неколко десетилетия, развитието е силно ускорено и не прилича на нищо преди. Можеше да се родиш в било кой период от 4-милиардното съществуване на живота, можеше да си всеки от биологичните видове, но си човек от 21 век. Целата история на Вселената и Земята, целата еволюция и човешка история, всичко е направено по план за да бъдем днес такива каквито сме.

31. 31 Профил на idianata
    idianata

До коментар [#25] от "klimentm":

Мерси - по-добре повече гледни точки и теории, отколкото по-малко!