"Боинг" получи разрешение за граждански самолети със сгъващи се крила (видео)

"Боинг" получи разрешение за граждански самолети със сгъващи се крила (видео)


Досега това бе технология, използвана изключително за бойни самолети, базирани най-вече на самолетоносачи, но сега вече ще може да се използва и в гражданската авиация. Става дума за разрешение от американската Федерална авиационна агенция (FAA) за компанията "Боинг" да строи граждански самолети от модела 777, които са със сгъващи се крила.


Това ще се прилага на самолетите от новата серия 777X, които тепърва ще се произвеждат. Това трябва да бъде първият двумоторен модел под номера 777-8 и 777-9, способен да превозва над 400 пътници. Машината трябва да е и ефективна при полети на дълги разстояния, поради което се нуждае от особено дълги криле.


Проблемът е, че практически няма летища, на които самолет с такъв размах може да паркира директно до изходите. Почти няма и хангари с достатъчно широки врати, през които да мине такъв боинг.




Сега вече краищата на най-дългите криле, създавани от инженерите на "Боинг", ще могат след кацане да се вдигнат с 90 градуса нагоре. Специален заключващ механизъм пречи те да се сгънат по време на полет. От FAA са изискали категорични гаранции, че това няма да се случи под натиска на въздушния поток или вибрации, както и че има инсталирани достаточно защити, пречещи на пилота дори да опита да потегли за излитане без крилото да е заело правилната позиция. Изискванията включват още способност крилата да издържат на земята на ветрове със скорост от 120 км/ч, както и прецизна система за разполагане на светлините на самия край на крилото.



Тери Бизхолд, главният инженер на компанията, коментира неотдавна, че благодарение на "това красиво крило ще имаме най-ефективният двумоторен самолет, създаван в историята на комерсиалната авиация".


Крилата няма да са от алуминий, а от по-леките композитни материали и въглеродни влакна. Така към сегашния размах на крилата от 212 стъпки (64.62 м) са добавени 23 стъпки (7 метра).


Това не е най-голямата разпереност на крила на пътнически самолет, защото при двуетажния A380 тя е 262 стъпки (80 метра). Но така "Еърбъс" си създаде и проблем с приемащите летища, защото им се наложи да изградят специални изходи, за да могат пътниците да влизат и излизат директно.

Ключови думи към статията:

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1153 Неутрално

    Технологиите и опитът от производство на самолети за ВМС са си казали думата. Красиво решение! Остава и да е надеждно.

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  3. 3 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1151 Любопитно

    Красива работа, а вероятно и много ефективна. Бъдещето ще покаже кое как е, а Боинг за пореден път поемат лидерството в самолетостроенето...

  4. 4 Профил на Nikola Marin
    Nikola Marin
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Редактора, мерните единици не се превеждат.! Махнете ги тия "стъпки", огворете гугъл и почетет или си вземете инжинерен консултант, че се излагате.

  5. 5 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Похвално. Разработката е на Liebherr Aerospace.

    Несъмненоно подлите англо-саксонци и шваби са краднали таз безаналогова тьиехналогия от Матушката, и по специално от някой от машинно-тракторните и междугалактически институти. Путя свиква съвещание на Съвета за Сигурност. Ще тропа по трибуната с 20 см. токче на лявата сапожка. 😁

  6. 6 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Похвално. Разработката е на Liebherr Aerospace.

    Несъмненоно подлите англо-саксонци и шваби са краднали таз безаналогова тьиехналогия от Матушката, и по специално от някой от машинно-тракторните и междугалактически институти. Путя свиква съвещание на Съвета за Сигурност. Ще тропа по трибуната с 20 см. токче на лявата сапожка. 😁

  7. 7 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Това са го откраднали от "Междузвездни войни".

  8. 8 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#4] от "nikruma":

    Излагацията с неграмотност е ежедневна практика в дневник и никому не прави впечатление. Важно е да се следва политкоректния курс и вървят гранТовете!

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  9. 9 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4508 Весело

    Редактора, мерните единици не се превеждат.! Махнете ги тия "стъпки", огворете гугъл и почетет или си вземете инжинерен консултант, че се излагате.
    —цитат от коментар 4 на nikruma


    Ами да! Вместо стъпки можеше да употребят думата "крачки".

  10. 10 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 743 Неутрално

    Чудно, хайде безаварийно пътуване.

  11. 11 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 2713 Весело

    Редактора, мерните единици не се превеждат.! Махнете ги тия "стъпки", огворете гугъл и почетет или си вземете инжинерен консултант, че се излагате.
    —цитат от коментар 4 на nikruma


    За стъпките сте прав, ама това "инжИнерен"....
    ;)

    Мараба, С-ДС доносници!
  12. 12 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Колкото е по-удължено крилото, при една съща площ, толкова по-ниско съпротивление има. Краен случай са планерите, чиито крила имат около три пъти по-голямо удължение от самолетите на гражданската авиация. Доскоро, пречка за голямото удължение имаха материалите използвани за крила. Карбонът използван в новите крила има по-голям модул на еластичност и от стоманата и този проблем със структурите отпадна. Със сгъваемите крила ще отпадне проблемът с хангарите. Все пак изправената част трябва да е близка до височината на вертикалния стабилизатор.

  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6051 Неутрално

    Ще увеличат броят на приемащите летища след 3-5 години...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на Nikola Marin
    Nikola Marin
    Рейтинг: 422 Неутрално

    До коментар [#11] от "Манчо":

    Вярно, признавам моя грешка. Благодаря!

  15. 15 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    До коментар [#12] от "gianni":

    Да бе,ама крила от стомана не съм чувал.Виж,за алуминиеви сплави и композити,да.
    Самолет с размерите на големите пътнически лайнери,с крила от сомана,ще трябва да носи само себе си.Ще тежи толкова,че да няма полезен товар.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  16. 16 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    До коментар [#12] от "gianni":

    А още един + от мен,за отношението дължина/шиточина.Малко хора го знаят.То не им и трябва де.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  17. 17 Профил на Riker
    Riker
    Рейтинг: 486 Неутрално

    В атвет Расия ще произвежда самальоти без крила.
    —цитат от коментар 2 на EU defender


    Пак намеси руснаците, без да се споменава нищо за тях в статията. Да виждаш руснаци навсякъде е вид мания. С най-добри чувства ти препоръчвам да се замислиш и успокоиш. :)

  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4128 Неутрално

    Браво на Боинг!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  19. 19 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1037 Любопитно

    До коментар [#18] от "Messerschmitt":

    " С най-добри чувства ти препоръчвам да се замислиш и успокоиш. :)"
    И със какво...?/процеса по замислянето/

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  20. 20 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    До коментар [#19] от "sandman":

    Това трябваше да е реплика към №17.Иначе да,браво на Боинг.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  21. 21 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Стига толкова, и без това самолетите са огромни !!!

  22. 22 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7876 Неутрално

    Който го може, го може.

  23. 23 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 708 Неутрално

    До коментар [#17] от "Riker":"Пак намеси руснаците..."
    ами ще ги намесва - след като те нагло ни се месят че и навсякъде другаде! статията засяга технологични успехи, а има държава с големи претенции да е свръхсила а е с изостанала технология. Която държава отгоре на всичко всячески се опитва да ни се бърка и да пречи на развитието ни! ами радва се човека, че този път сме взели страната на добрите!
    а ти си помисли защо веднага скачаш да защищаваш тази противна империалистическа страна че и с откровена (при путин) антибългарска политика!!

  24. 24 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Няма стъпки, има футове. Един фут е около 30 см.
    Това е голямо постижение за авиацията, сгъваеми крила.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  25. 25 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1041 Весело

    сичко туй ного убаво и прочее... ма нещо перспективата да прекарам 18-20 часа у тумбака на една от тея прекрасни сгъващи криле фтички ми се види малко не като за мене... некакси ми е по-кеф от нуьок до сидни да стигна на 2 лега с ден-два-три стоповър на некой пасифицистичен остров...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  26. 26 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1199 Неутрално

    Интересно технологично решение, но според статията, едва ли не сгъващите се крила са единствения начин този самолет да се използва.
    Всъщност, размахът на крилата на Еърбъс А380 е с ОСЕМ метра по-голям, пък го използват някак си...

  27. 27 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Рекламата е душата на търговията

  28. 28 Профил на lz3bupetar
    lz3bupetar
    Рейтинг: 524 Любопитно

    Красиво и ефективно, но и усложняване , автоматика , заключване, защити, в пилотската кабина допълнителна информация.

  29. 29 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 294 Весело

    Най-новото световно постижение на руското гражданско самолетостроене.
    Американците могат само да им завиждат.

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK