Как "Ютюб" променя козметичната индустрия

Как "Ютюб" променя козметичната индустрия

© Associated Press



Милиони хора гледат уроци по гримиране в Youtube всеки ден - "опушени очи за пет минути", "как да нанесем очна линия", "какво си купих днес". Но доколко те влияят на индустрията, анализира Би Би Си.


През 2017 г. глобалните продажби на цветна козметика достигнаха 45.5 млрд. долара – от руж и бронзанти до пудра и червила. Анализаторите от Mintel очакват покачване с 6% през 2018 г., като САЩ ще изхарчат най-много пари – 12.1 млрд. долара. Япония и Южна Корея също са в топ пет с прогнозни разходи от 6.4 млрд. долара и 2.2 млрд. долара. Техните индустрии също така вкарват на пазара иновативни продукти – от кремове с екстракт от охлюви до нови типове маски.


Досега през 2018 г. хората са гледали средно милион гримьорски видеа в Youtube всеки ден, а козметичните компании вече си сътрудничат с влогърите, за да стигнат до по-младите потребители. Изпращат им тестъри, купуват си позициониране в известни канали, използват интернет звезди като посланици на марката – всичко това са популярни тактики.




Ако влогърите получат заплащане или безплатен продукт в замяна на видео, те трябва да информират платформата при качването му. В САЩ платените партньорства трябва да са изрично обявени като "рекламни" или "спонсорирани". Във Великобритания трябва да има информация в текст на екрана или чрез обяснение от водещия. "Инстаграм" звездите също са задължени да тагват бизнес партньорите си в постове, за които им е плащано или съдържат продуктово позициониране.


Момичетата и жените на възраст между 16 и 24 години са най-големите потребители на грим за последната година във Великобритания, Германия, Франция, Италия и Испания. Сред младите италианки, проучени от Mintel, 95% са си купували грим, а най-популярният продукт е коректорът. А пазаруването започва рано – според британската статистическа служба момиченцата на възраст 7 до 9 години харчат 20 пенса седмично за козметика и тоалетни продукти, а във възрастта между 13 и 15 години числото скача на 1.70 лири.


Най, най, най


Най-популярната бюти влогърка е Юя – 25-годишната мексиканка с над 21 млн. последователи. Базираната във Великобритания Зоела е на второ място със своите 12 млн. фена.


През 2017 г. най-продаваната марка е L'Oreal – с продажби на продукти на стойност 28.6 млрд. Следват я Unilever, Procter & Gamble и Estee Lauder – компании, които имат собствени марки като Bobbi Brown and Clinique.


Групата L'Oreal е най-голямата козметична фирма в света, след като придоби марки като Nyx Cosmetics и Urban Decay. Течните им червила и палитрите за очи се обсъждат в много уроци и постове.

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1208 Неутрално

    Идиокрация в действие...

  2. 2 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2776 Весело

    Последната част от текста си е продуктово позициониране!
    Народе, юруш на L'Oreal - останалите нека духат супата - който не знае как да провери в Тубата...
    :-)

    I Want To Believe
  3. 3 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Те милиони хора гледат как се пържат яйца, как се поправят коли, как се настройват рутери и интнт.

  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 6704 Неутрално

    Смешни, но 21 милиона са рекламен "облак" който искри в розово и златисто :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK