Как "Амазон" си пробива път в развлекателната индустрия

Как "Амазон" си пробива път в развлекателната индустрия

© Associated Press



Новините в американските медии в последните седмици показват, че "Амазон" полага все повече усилия да навлезе в развлекателния сектор.


С планове за безплатно приложение за телевизия, сделки с най-големите филмови студиа в Холивуд и други гигантът, сред чиито най-бързо разрастващи се дейности е рекламният бизнес, вероятно само ще спечели още - приходите му в тази дейност ще набъбнат допълнително, а инвестициите в съдържание засилват конкуренцията срещу "Нетфликс", пише американското издание "Аксиос".


Сред плановете на "Амазон" според технологичното издание The Information е безплатната услуга за приложението за излъчване на телевизия за устройството Fire TV, с кодово име Free Drive. В същата публикация се отбелязва, че "Амазон" преговаря за лицензи за излъчване на стари телевизионни предавания.




"Блумбърг" пък съобщи, че "Амазон" преговаря и със "Сони" и "Парамаунт" за права за излъчване на ново съдържание за друга стрийминг услуга за Fire TV, Amazon Prime. Също така според агенцията "Амазон" разработва собствено устройство за създаване на видеосъдържание, което ще разполага със собствена памет и ще може да се свързва с устройствата Fire TV.


Според някои анализатори рекламният бизнес на "Амазон" може да достигне 16 млрд. долара годишно само в следващите две години при сегашния ръст и да стане по-доходен и от облачните услуги на компанията. Ще трябва обаче анализаторите да бъдат склонени да рекламират в стрийминг услугите ѝ същите продукти, които обикновено биха били излъчвани по телевизията, пише "Аксиос".


Засега за компанията е трудно да привлече абонати за "Амазон прайм", колкото има "Нетфликс" - но и установеният конкурент може скоро да харчи до 12 млрд. годишно за целта, докато при "Амазон" според анализатори това перо от бюджета може да достигне 5 млрд. долара тази година.


И други подобни дейности помагат на базираната в Сиатъл компания да набере повече средства - услуги, свързани с гейминг индустрията, инвестиции в поне 2 социални мрежи, Spark и Anytime (едната за пазаруване, а другата - за съобщения), права за спортни събития и други, а и евентуално собствена телевизионна услуга, пише "Аксиос".


Интересът със социалните мрежи е само пример за размаха, с който "Амазон" гледа към медийния сектор (освен всички други, от бакалии до здравеопазване), пише "Аксиос". Инвестициите в сделки с кабелни оператори и в конкуренцията на установените играчи на пазара на чат приложенията например не показват признаци на забавяне.


Освен това "Амазон" вече е "крал на съдържанието" с 4.5 млрд. инвестиции в него само тази година. Amazon Echo владее 70.6% от пазара на гласовите помощници, през май компанията придоби стартъп за данни, за да се подобрят резултатите на Alexa Search.

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9644 Неутрално

    Въпреки, че съм Амазон Прайм клиент, не бих казал, че почти 70-те евро годишно си струват парите. При този "пробит" пазар и предлагано съдържание няма особен смисъл...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 852 Неутрално

    Рекламите на програми на амазон в началото на всеки филм или епизод дразнят предостатъчно. Ако си мислят, че някой ще търпи и реклами на хапчета за диария и превръзки в платена услуга, много бърка. Ама много.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  3. 3 Профил на Barbarossa
    Barbarossa
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Амазон са измамници - шумно регламират безплатна проба (trial) на видео услугата им Prime - не можеш да се откачиш и автоматично тиш взимат пари от картатат. Да си прекратиш акаунта е супер трудно, а опцията за прекратяване няма. За изтриване на акаунт също няма - тррябва да им пишеш, за да спрат да ти взимат пари.

    В деня, в който си кажем "И така може", всичко е загубено.
  4. 4 Профил на qax10558574
    qax10558574
    Рейтинг: 206 Неутрално

    След Лемандбрадърс са те. Купувайте акции

  5. 5 Профил на Николай С
    Николай С
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Бавно, но сигурно влизат навсякъде.
    Тези реклами на шоута са страшно дразнещи, още повече, че трябва да натискаш скип — незнам защо го правят като бънджи гледаш някой сериал се появяват маса пъти. Тоя филм с Джулия Робъртс дето идва само заради това няма да го гледам.
    Обаче неможе да се отрече в момента почети ексклузивно гледам на Амазон. Нетфликса го държа, ама немога да намеря нормални програми на него.

    Амазон с Джак Райан, Бош и Патриота напипаха нещо

  6. 6 Профил на nemisemisli
    nemisemisli
    Рейтинг: 588 Любопитно

    аз ползвам НВО ГО....Прайм съм ползвал, но само в безплатния период няма достатъчно интересно съдържание, което да гледам.
    НВО ГО няма реклами и ми е ОК като филми, сериали....

    Бъдещето наистина е на тези услуги. Интересното е, че само Теленор в България го прозряха преди години...
    Сигурно рекламата ще се промъкне някога и в тези платформи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK