Кой е първият "лунен турист" на SpaceX и с кого ще лети в Космоса

Японският милиардер Юсаки Маезава ще е първият човек, който ще направи обиколка на Луната с ракетата Big Falcon Rocket (BFR) на SpaceX. Името му беше съобщено от собственика на технологичната компания Илън Мъск на специална пресконференция. На нея Маезава уточни, че има намерение да пътува до естествения спътник на Земята с още няколко души.


SpaceX не е единствената компания, която предлага подобно интересно преживяване. Вече има записани за суборбитални пътувания на компаниите Blue Origin на Джеф Безос и Virgin Galactic на Ричард Брансън.
Мъск не уточни кога точно ще бъде извършен полетът. Досегашните планове бяха това да стане през 2023 г. Ракетата BFR още не е построена и тествана и според Мъск е възможно тя да е готова в следващите 2-3 години. По-рано той бе казвал, че ракетата трябва да направи автоматичен полет до Марс през 2022 г. и пилотиран полет през 2024 г., но Мъск е известен с това, че обявява амбициозни срокове, които рядко спазва.


От барабанист и скейтбордист до милиардер




Юсаки Маезава е основател и ръководител на онлайн магазина за мода "Зозо" (Zozo). Неговото богатство се оценява на около 3 млрд. долара, като по този показател дори не е сред десетте най-заможни японци.


Животът му се преобръща след шестмесечно посещение в САЩ през 1998 г. Той отива там веднага след като завършва висшето си образование. Самият Маезава признава, че по време на престоя си в САЩ е карал постоянно скейтборд, слушал американска музика и се интересувал от местната култура.


След завръщането си в Япония той става барабанист на рок група. След това основава компанията Start Today, която се занимавала с продажбата на всякакъв тип носители на музика – дискове, плочи и т.н.


Първата му фирма започва да се разраства с годините и така се стига до създаването на "Зозо". Това е модно онлайн подразделение на Start Today, но в момента е една от най-силните компании за продажба на дрехи в Япония. Нейни продукти се търгуват от над 6300 фирми по света.


Ексцентричният милиардер на Япония

#pagani #zonda #zondazozo
A post shared by Yusaku Maezawa (@yusaku2020) on Aug 14, 2015 at 1:09am PDT

Юсаки Маезава е може би най-популярният милиардер в Япония. Той не пести пари за най-скъпите и редки автомобили в света, както и за изкуство. 42-годишният милиардер притежава единственото в родината си "Бугати Широн" и един от 99-те в света Mercedes-Maybach G650 Landaulet. Допреди две години беше и горд собственик на "Пагани Зонда", но катастрофира с нея и колата стана неизползваема.


Маезава е известен и с това, че купи картина от 1982 г. на Жан-Мишел Баскиа срещу рекордните 110 млн. долара. Притежава ръкописи на някои от най-известните музиканти в света, сред които и Джон Ленън.


Милиардерът е разведен, като в последните години медиите в Япония не спират да следят личния му живот, тъй като има връзки с някои от най-красивите жени в страната си. В момента той има връзка с 18-годишна манекенка.


Кой ще пътува с Маезава до Луната


На пресконференцията при обявяването на Маезава като първия "лунен турист" на SpaceX той каза, че ще вземе със себе си няколко души. Това, разбира се, е добре дошло за Илън Мъск, който търси свежи пари, с които да продължи без забавяне строежа на ракетата, с която ще извежда хора в Космоса. Все още не се знае каква сума ще плати всеки един от пътниците.


Според американските медии към мисията ще се присъединят режисьор, художник, танцьор, писател, музикант, моден дизайнер, скулптор, фотограф и архитект.

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    Ще отидат до Луната, ама няма да стъпят на нея. Програмата ще се изпълни в 3Д студиото на НАСА. Нали така другари?!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3332 Неутрално

    Нема ли други"новини", че пак тази ни пробутвате?

  3. 3 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 959 Неутрално

    "SpaceX не е единствената компания, която предлага подобно интересно преживяване. Вече има записани за суборбитални пътувания на компаниите Blue Origin на Джеф Безос и Virgin Galactic на Ричард Брансън."

    Така е, но има известна разлика.
    Едно е полет до Луната и облитането ѝ (най-малко една седмица), а съвсем друго е една "дъга" за 15 мин. в космоса (т. нар. суборбитален полет).

    ПП. "Дъгата" дори не е и една обиколка на Земята. Тя е едно "докосване" до космоса.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4338 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":

    Те няма да кацат там. Само ще я обиколят и ще се върнат на Земята.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    Нерди полет до Луната нерди суборбитален. Полет с облитане до Луната не е шега работа, интересно кой ще бъде командир т.е. пилотиращ, след като няма подготвени или най=малкото хора с опит. Мъск да не е решил да наеме на дърти години Бъз Олдрин.

  6. 6 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Тоя пич е гола вода - Еилон Мъск трябва да сложи в ракетата и един водомер! Бугатита, майбах, пи*ки на 18 г, каритни за 100 млн ... аре бегай - вечна каторга за тебе. Ейлон Мъск също е милиардер - нищо общо!

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10181 Неутрално

    Когато технологията срещне рекламата...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Все още не е известно дали се планира влизане в орбита. Може и да е по-простото прелитане.

    Дневник, отде извадихте тези 300 хил.? Това е цената за полетите на Блу ориджин.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  9. 9 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 937 Неутрално

    ,,Имал пари бол, дал ,, каза бай Ганьо и засука мустак !!!

  10. 10 Профил на pepamug
    pepamug
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Този полет няма как да струва 300 000. Ако пътниците си плащат, ще се събере доста пара.

  11. 11 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2638 Весело

    Ще почакам докато не открият редовна линия до луната и не пуснат намаления ...

  12. 12 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":Все още не е известно дали се планира влизане в орбита. Може и да е по-простото прелитане.Дневник, отде извадихте тези 300 хил.? Това е цената за полетите на Блу ориджин.
    —цитат от коментар 8 на Цецо

    И аз на това се учудих!

    На пресконферецията, Илън каза че сумата, която Маезава ще плати е сериозна част от предполагаемите 5 милиарда разходи за разработка на БФР системата. Журналистите се опитваха да разберат колко ще плати и накрая на майтап се разбраха, че може и да е 5% (250 млн), но определено личеше, че е повече. Аз предполагам, че става въпрос за 1 милиард.
    Допълнително, хората на изкуството, които Маезава ще одобри няма да плащат нищо.
    Повече инфо тук: https://dearmoon.earth/

  13. 13 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2000 Весело

    Без да броим.."правописните" грешки. Важният момент, който виждаме за разлика от предишните оптимистични и бомбастични статии по въпроса, е че писалият тази не е болен, или поне е оздравял от хайпнастинката. Вече дати като 2018, 2019, пък дори и 2020, тук въобще се се споменават дори и за най-първият тестов полет на сглобената BFR, макар че, според мен е напълно възможно той да се проведе преди краят на 2020г.

    мурзилка
  14. 14 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1348 Неутрално

    Всичко се определя от цената. Ако някой преди един век беше прогнозирал че по океаните ще кръстосват кораби големи колкото градове с по 4000 души на борда и самолет като А380 ще превозва по няколкостотин души до Америка едва ли бихме му повярвали. Нещата са технически и технологично постижими. Остава да се види откъде ще дойде първоначалната инвестиция и последващите приходи.

    Така както на света има милиони хора готови да платят по няколко хиляди долара за луксозна корабна кабина така и ще се намерят и хиляди готови да платят между 500 хиляди и един милион за да пътуват една седмица до Луната и обратно. Има хора за които това са просто джобни пари срещу които ще получават невъобразимото преживяване да си в безтегловност и невероятните гледки на Земята и Луната. Остава да се намери кой да се нагърби да усъвършенства технологиите и да направи полетите надеждни както самолетните полети са. Явно Мъск е тръгнал по този път. Полека лека с усъвършенстването цените ще започнат да падат така както е станало с пътническите самолети.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  15. 15 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2817 Неутрално

    Това е чудесен начин Спейс Екс да финансира част от този проект. Явно, НАСА в момента не иска да финансира конкурент на струващата вече $20 милиарда SLS и в близко бъдеще не знам колко още Deep Space Habitat. В това, между другото няма нищо лошо!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 16 Профил на sasvirco
    sasvirco
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Спейс Екс си намериха меценат.

  17. 17 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1833 Неутрално

    Скоро човечеството ще има един милиардер по-малко...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK