С близо 10 години забавяне НАСА призна първото откритие на "Кеплер" за екзопланета

Интерактивна илюстрация на екзопланетата, направена от НАСА

© NASA.gov

Интерактивна илюстрация на екзопланетата, направена от НАСА

Въпреки че спря да предава информация в края на миналата година, в статистиката на космическия телескоп "Кеплер" попадна още една открита екзопланета. Откритието обаче не е ново, а е на почти 10 години. Това е и първата намерена екзопланета от телескопа, който беше изстреляна през 2009 година.

Първоначално планетата Kepler-1658b не беше квалифицирана като екзопланета заради нейните размери и тези на звездата, около която се върти. Още преди 10 години беше установено, че и двата космически обекта са прекалено малки, за да се категоризират като звезда и планета. Това накара учените на НАСА да отделят повече време в изучаването им. Благодарение на нов софтуер данните са били прецизирани и Kepler-1658b официално беше обявена за екзопланета.

Космическото тяло обикаля около звездата си за 3.85 дни. От повърхността на планетата звездата би изглеждала 60 пъти по-голяма в диаметър от Слънцето, както се вижда от Земята, уточняват от НАСА.

"Новият ни анализ показа, че звездата на Kepler-1658b е три пъти по-голяма, отколкото се смяташе при откриването на планетата. Това от своя страна означава, че и самата планета е три пъти по-голяма. Kepler-1658b прилича на един много горещ Юпитер", разказа Ашли Чонтос от Университета в Хавай и уточни, че екипът ѝ вече разполага с необходимите спектроскопични данни, за да обяви Kepler-1658b за екзопланета.

Юпитер е газов гигант и е най-голямата планета в Слънчевата система. На повърхността на атмосферата температурите достигат 630 градуса по Целзий. Според учени температурата на ядрото може да е около 24 хил. градуса, което означава, че е по-горещо и от повърхността на Слънцето.

Космическият телескоп "Кеплер" изчерпва горивото си през октомври миналата година и спря да предава информация. Телескопът функционираше в продължение на девет години и за това време откри над 2600 планети извън пределите на Слънчевата система, много от които имат някои основни елементи за живот. Той остана на своята орбита, която е безопасна за космическите полети.

Щафетата бе поета от телескопа ТЕС, който беше изведен в орбита от НАСА през април 2018 г. Неговата задача, подобно на "Кеплер", е да открива планети, сродни на Земята, намиращи се в зоната на обитаемост, с помощта на транзитна фотометрия.

Повече за телескопа ТЕС може да прочетете тук.

1. 1 Профил на dma12587967
    dma12587967

"Температурата на най-високите облаци на Юпитер е около минус 145 градуса. Под облаците градусите се покачват и достигат около 21. "

2. 2 Профил на redguy
    redguy

"Kepler-1658b прилича на един много горещ Юпитер"

3. 3 Профил на theduloclan
    theduloclan

Ашли Чонтос от Университета в Хавай и уточни, че екипът му
    -------------

Ашли е женско име.... екипът "И" а не "МУ"

4. 4 Профил на lukanku
    lukanku

До коментар [#3] от "theduloclan":

Айде сега провери Ashley Cole и Ashley Young какви жени са. Човече, чети, образовай се, не бъди кон с капаци

5. 5 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan

До коментар [#3] от "theduloclan":

Ashley е унисекс име. Използва се както за момичета, така и за момчета.

БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt

Опираме пак да приоритети...едни мислят за тайните на вселената...други каква ракета за глобална смърт да покажат!

До истината се достига с познание!
  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating

Има невероятн много комбинации и разнообразие във вселената. Това е само още едно потвърдение :)

Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на Маршалов
    Маршалов

Не знам дали проблема е в превода, или в оригиналната статия са писани откровени глупости.

"Още преди 10 години беше установено, че и двата космически обекта са прекалено малки, за да се категоризират като звезда и планета. ""Новият ни анализ показа, че звездата на Kepler-1658b е три пъти по-голяма, отколкото се смяташе""Kepler-1658b прилича на един много горещ Юпитер"Значи като е била три пъти по-малка, е била прекалено малка, за да се води планета. Ще рече нещо като Плутон. Но като се установява, че е три пъти по-голяма, изведнъж заприличва на Юпитер, която от своя страна е стотици пъти по-голяма планета от Земята.
    —цитат от коментар 2 на redguy

+++++++

мурзилка
  9. 9 Профил на Моа Преател Тайпи

—цитат от коментар 4 на lukanku

един чукча писател се заяжда с друг, и никой не си прави труда да погледне, че иде реч за жена

що така ве, кон с капаци, не попрочете, не се пообразова?

10. 10 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи

До коментар [#4] от "lukanku":

па и е показателно за твойта убразованус дето и двете примерчета са с футбалери... ти ше да си баа начетина пръчка?

11. 11 Профил на Моа Преател Тайпи

The Curious Case of KOI 4: Confirming Kepler’s First Exoplanet Detection

12. 12 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи

До коментар [#5] от "tsyrvulan":

очевадно в случая иде реч за жена

13. 13 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov

Това е и първата намерена екзопланета от телескопа, който беше изстреляна през 2009 година. >>> българската много трудно ?

14. 14 Профил на nodamncat