Учени показаха как изглежда Земята от извънземна гледна точка

От разпространената двуизмерна снимка на Земята могат да се очертаят Африка (в центъра), Азия (горе вдясно) и Америка (вляво). Черните линии на изображението показват приблизителната брегова линия.

© sciencemag.org

В последните години учени астрономи откриха десетки планети, за които се предполага, че имат условия за живот. Повечето от тях са на много голямо разстояние и за момента трудно може да се мисли за тяхното колонизиране. Съвременните технологии вече позволяват при изследването на екзопланетите буквално да се види всяка точка със светлина по повърхността ѝ.

Как обаче би изглеждала Земята от няколко светлинни години разстояние? И как нейният образ може да помогне в търсенето на извънземен живот? Отговорите на тези въпроси потърси екип от учени, а резултатът беше разпространен от публикация в списание Science.

За да ускорят процеса на търсене на нова планета за живот, астрономите решиха да обърнат фокуса върху Земята. Чрез установяване на всяка промяна в светимостта на една малка точка на планетата, учените анализират кривите на светимостта на Земята, сякаш е на много светлинни години.

След обработването на около 10 хил. снимки от спътник на НАСА, който се намира на границата на гравитационния баланс между Земята и Слънцето, като това му позволява да вижда само дневната страна на планетата, те направиха снимка на Земята, както би я видял някой от разстояние няколко светлинни години.

Снимките са правени на 10 специфични дължини на вълната на всеки един до два часа през 2016 и 2017 г. За да моделират извънземната гледна точка, изследователите намаляват изображенията до едно показание на яркостта за всяка дължина на вълната. Така десетте точки на вълната дават десет криви на светимостта, които астроном би могъл да наблюдава, ако изследва Земя в продължение на две години на голямо разстояние.

Сравнявайки кривите с оригиналните изображения и взимайки предвид 24-часовото въртене на Земята, учените направиха контурна карта на сушата и водите на планетата. Черните линии на изображението показват приблизителната брегова линия. Благодарение на тях при следващи изследвания на екзопланети астрономите ще могат да преценят дали на тях има водни ресурси, които са ключови за живот.

От разпространената двуизмерна снимка на Земята могат да се очертаят Африка (в центъра), Азия (горе вдясно) и Америка (вляво). Засега обаче тази карта не може да даде желаната резолюция, с която реално да се види как изглежда самата планета.

Платон Фъшкиев

Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

2. 2 Профил на Халдип Исйолов
    Халдип Исйолов

Плоска ли е?

Не си заслужава да се напрягаш безплатно.
  3. 3 Профил на mute: words are very unnecessary they can only do harm
    mute: words are very unnecessary they can only do harm

Нема такъв смях, как ли изглежда през очите на мишка, насекомо или куче?

"I don't know how someone controlled you They bought and sold you"
  4. 4 Профил на putinxujlo
    putinxujlo

По темата за космоса:🤔
    Москва. 24 август. INTERFAX.RU
    - Можете да помислите за друг опит?

"Чуждестранен агент"
  5. 5 Профил на mute: words are very unnecessary they can only do harm
    mute: words are very unnecessary they can only do harm

По темата за космоса:🤔 Москва. 24 август. INTERFAX.RU Транспортният пилотиран космически кораб "Союз MS-14" с робота ФЁДОР на борда ще бъде наводнен, ако не успее да се прикачи до МКС (първи опит беше неудачен), заяви водещият експерт в космическата индустрия Иван Моисеев пред "Интерфакс".- Можете да помислите за друг опит?- Разбира се, но тези опити са рисковани. Ако не ги промислим, тогава може да се стигне и до сблъсък със МКС. И тогава, ако не успеем да го акостираме, ще го наводним", каза Моисеев.
    —цитат от коментар 4 на putinxujlo

Какво ще наводнявате? С бластерите на хан Соло ли ще го правите? Приводнявам мисля, че се казваше на български?

"I don't know how someone controlled you They bought and sold you"
  6. 6 Профил на trj09592697
    trj09592697

До коментар [#4] от "putinxujlo":

Да-а, на руснаците не им се получава със "Союз MS-14".
    Затова пък им се получи със „Су“-то и „Доналд Кук“.

7. 7 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK

До коментар [#6] от "trj09592697":

До коментар [#4] от "putinxujlo":Да-а, на руснаците не им се получава със "Союз MS-14".Затова пък им се получи със „Су“-то и „Доналд Кук“.
    —цитат от коментар 6 на trj09592697

Във ваше село още ли го въртите това ?! По пощата не ви ли пратиха снимките , как пиндосите си правят селфита със сушилката и му се смеят ? Кутев наистина само идиоти събира

8. 8 Профил на С Стоянов
    С Стоянов

До коментар [#4] от "putinxujlo":

Е, за руската космическа ,,технология” трябва да се направи рубрика ,,комедия”. Както и за всяка друга руска ,,технология”.

ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  9. 9 Профил на │

За идиотите по-горе — астрономия е различно от космонавтика. Мерете си ракетите и космическите програми някъде другаде.

10. 10 Профил на kaiser
    kaiser

Да откриват по бързо няква планета и да пратят всички соц носталгици там

Here for the LOLS
  11. 11 Профил на putinxujlo
    putinxujlo

До коментар [#5] от "Trolling Stones":

Ще потопят в океана, значи това))

"Чуждестранен агент"
  12. 12 Профил на vhv
    vhv

До коментар [#6] от "trj09592697":

Най им се получи обаче, на 7/2/2018 вечерта, в сирийската пустиня на път към петролните полета на Дейр ес Зойр...

13. 13 Профил на vhv
    vhv

До коментар [#8] от "С Стоянов":

"Сдялано по руски"...

14. 14 Профил на vassilun
    vassilun

До коментар [#11] от "putinxujlo":

Преди години руснаците изпратиха към Марс един "космически" кораб - Фобус. Ама той взе, че се приводни в Тихия океан. 🤣😂

15. 15 Профил на 4ort
    4ort

А малката затоплистка Грета, в момента ака и пишка в океана.Тя не се вижда от тая извънземна точка.
    —цитат от коментар 1 на Платон Зурлеф

Но ти си ипъкнАл, като свински топки в редка кал

16. 16 Профил на Пуйката
    Пуйката

Великденско яйце бияч

17. 17 Профил на Мултикултиджендър-Ариец
    Мултикултиджендър-Ариец

Вервайте ми :)

In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  18. 18 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 2017 Неутрално

До коментар [#2] от "Халдип Исйолов":

Сюоред тръмпарата, да. Той още не може да разбере как японците са преплували цял свят за да ударят пърл харбър без никой да разбере. Гозамбовците и те не знаят.

Обичам да грухтя и плюскам.
  19. 19 Профил на sandman
    sandman

До коментар [#9] от "I":

Нямазначение за какво е статията.Всеки си пише това,което му се иска.

You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  20. 20 Профил на sandman
    sandman

Все пак крачка напред за отделяне на екзопланети от други такива.Малки стъпки,ама важни.

You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  21. 21 Профил на Дедо Лойко

До коментар [#9] от "I":

аман, не се траат олигофрените -- сичко прегазиха. па първият шут се е бил наточил да громи затоплизуму явно и не е устискал да си изтропа простотията

22. 22 Профил на boxOut
    boxOut

Учени, които вярват в извънземни и са разговаряли с тях?

23. 23 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко

Учени, които вярват в извънземни и са разговаряли с тях?
    —цитат от коментар 22 на black_jack

аз не знам за учен който да не смята вероятноста за наличие на извънземен живот за /много?/ висока

24. 24 Профил на Дедо Лойко

Плоска ли е?
    —цитат от коментар 2 на Халдип Исйолов

The Great Ice Ball Earth Theory

25. 25 Профил на penetrating
    penetrating

Хубава идея. Поглеждаш себе си от далеч и търсиш друга планета с подобен портрет :)

Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun

До коментар [#25] от "penetrating":

Математиката е наука! Не ми пука дали друг ме разбира, но се надявам Проникващият да ме разбере!

27. 27 Профил на _imi_
    _imi_

До коментар [#4] от "putinxujlo":

Малко превода не е точен :-). Няма да го наводняват , а ще го потопят ( в океана ).
    Те от Роскосмос имат голям опит с потопяването - вече няколко космически кораба и спътници изтреляни от тях, изследват океанското дъно. :-)

28. 28 Профил на Мавродинов
    Мавродинов

Всъщност идеята е много интересна! Сега остава да се приложи алгоритъмът в обратна посока и да си представим как изглеждат в действителност ОНЕЗИ планети!

29. 29 Профил на _imi_
    _imi_

До коментар [#5] от "Trolling Stones":

"Приводнявам мисля, че се казваше на български?"

Не, не се казва така на български! Думата е "затопить" и означава : "Погрузить в воду, в глубину (о больших предметах)." Тоест на български : Потопяване в дълбочина ( за големи предмети ).
    Незнам защо, ама още не съм видял русофил да владее добре руски :-) .

30. 30 Профил на Дедо Лойко

—цитат от коментар 26 на vassilun

Аз математиката а слагам малко над науката. се пак класическото опрезеление за наука предполага falsifiability и експеримент

вчера пак са бех присетил за бачо Майкъл Търнър

https://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Turner_ (cosmologist)

ноо обича да са кодоши с експерименталистити -- че са смеели последни ...бавно стопляли де :D

бтв, кво става с Джеймс Уеб? ко пак го отложат... баси, петнайсе години го чакам, сто отлагания вече

31. 31 Профил на Дедо Лойко

вчера пак са бех присетил за бачо Майкъл Търнър
    —цитат от коментар 30 на Дедо Лойко

голем шемет, викаше ко има нещо верно у модифайд нютониан гравити, ше си изям презентацията... не само флашката, ми и лаптопа

32. 32 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко

До коментар [#31] от "Дедо Лойко":

тука не знам що брои неутриното като кандидат за дарк маттер? от ено десет плюс години никой не го слага в сметките

33. 33 Профил на Дедо Лойко

Quarks and the Cosmos, Michael S. Turner - The 2013 Ryerson Lecture
    The University of Chicago

34. 34 Профил на penetrating
    penetrating

До коментар [#26] от "vassilun":

Тежък въпрос, но пък с удоволствие се съгласявам напълно въпреки силния конфликт на интереси между мен и математиката. :)
    Всъщност философията на математиката още от времето на Аристотел търси отговор на въпроса каква точно наука е математиката и не е стигнала до крайна дефиниция. Изключвам дедфиницията на Дарвин "Математиката е като сляп мъж в тъмна стая, търсещ черна котка, която даже не е там" и предпочитам това на Б. Ръсел
    "The subject in which we never know what we are talking about, nor whether what we are saying is true" и той пасва идеално на темата тук :)

35. 35 Профил на penetrating
    penetrating

До коментар [#30] от "Дедо Лойко":

:) добре казано
    Впрочем се сещам за "ефекта на Планк" (да не се бърка с константата на Планк). Като теоретик той не обича експерименталистите. Като влизал в лаборатория все нещо се скапвало. Това бил ефектът на Планк. :)

Те извънземните отдавна са ни открили. Сега остава ние да ги открием.

37. 37 Профил на Дедо Лойко

—цитат от коментар 26 на vassilun

PENETRATION - DON'T DICTATE - 45rpmdiscs

:D

аз за тва се са сеща кат му вида ника

38. 38 Профил на Дедо Лойко

До коментар [#35] от "penetrating":

хух, къф е тоа ефект на Планк? не мисля, че съм го чувал до сега

39. 39 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко

извънземните отдавна са ни открили
    —цитат от коментар 36 на Роси

защо мислиш така?

40. 40 Профил на Дедо Лойко

—цитат от коментар 34 на penetrating

"as far as i know Frege never published another line":

ма аз са опитвам са сета за един виц. Научен експеримент -- двама влизат в празна стая, излизат трима. учени са помолени да коментират. некой ги не помня, ма

биолог:
    -- еване, знайте кък стаат ралтити

математик:
    -- са, Некой, ако влезе в стаята, тя отново ще бъде празна

41. 41 Профил на │

До коментар [#35] от "penetrating":

“Впрочем се сещам за "ефекта на Планк" (да не се бърка с константата на Планк)”

Не е Планк, а Паули. Вярно, че и на двамата името им започва с П, но все пак...

42. 42 Профил на Дедо Лойко

До коментар [#35] от "penetrating":

До коментар [#41] от "I":

сори за пидивикиата

ма за туй нящо ли си хортувате ве аркадащи?

43. 43 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко

До коментар [#40] от "Дедо Лойко":

убийти ма ко знам кой е Фреге -- чух го у фотоморума

44. 44 Профил на │

До коментар [#42] от "Дедо Лойко":

Да. Нямам идея как някой може да обърка Паули с Планк, но хора всякакви.

45. 45 Профил на Дедо Лойко

—цитат от коментар 1 на Платон Зурлеф

трагедията е че искам псуам Пайпа

46. 46 Профил на Дедо Лойко
    Дедо Лойко

До коментар [#44] от "I":

мен тва ноо ма фрустрира. кат е Паули, се ено не мой дудне простотии

47. 47 Профил на │

До коментар [#46] от "Дедо Лойко":

"мен тва ноо ма фрустрира. кат е Паули, се ено не мой дудне простотии"

A, Паули е казал една любима фраза, според доста от експертите тук "простотия":

48. 48 Профил на penetrating
    penetrating

До коментар [#41] от "I":
    До коментар [#42] от "Дедо Лойко":
    До коментар [#47] от "I":

Моя грешка !
    Да ме извиняват Планк, Паули и вие двамата

49. 49 Профил на penetrating
    penetrating

До коментар [#37] от "Дедо Лойко":

:)

50. 50 Профил на penetrating
    penetrating

До коментар [#40] от "Дедо Лойко":

Хубава лекция ми се струва :)

51. 51 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov

Учени показаха как изглежда Земята от "извънземна" гледна точка?!

До коментар [#1] от "Платон Зурлеф":
    Ама малката "затоплистка" Грета, в момента "ака и пишка" в океана (но наКОЙ му пука?!!!!) и тя не се вижда от тая "извънземна точка"! (ха-ха-ах-ха!!!)

52. 52 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла

До коментар [#24] от "Дедо Лойко":

Онези от МКС виждат друго!

Аман с тея извънземни вече! Очевидно сме сами във вселената която бавно угасва,чакаме деня в който фотон ще прелита покрай на с веднъж на 10 милиона години!

54. 54 Профил на Георги Славчев
    Георги Славчев

До коментар [#10] от "kaiser": "Да откриват по бързо няква планета и да пратят всички соц носталгици там"
    - Ще останеш ти и няколко манафа.

55. 55 Профил на Георги Славчев
    Георги Славчев

До коментар [#2] от "Халдип Исйолов": "Плоска ли е?"
    Засега не е, нокато гледам как се изменя във времето, май така ще излезе. На първо време трябва да спрат да продават сверични глобуси.

56. 56 Профил на Darkman
    Darkman

Нивото на коментарите в Дневник отдавна стана като при Пик, Блиц, Будна ера, Секира, 168 часа и останалата жълта сган.

Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж