Самолетът на НАСА, който трябва да промени авиацията, е готов за тестове

Самолетът на НАСА, който трябва да промени авиацията, е готов за тестове

© NASA.gov



Първият електрически самолет на НАСА вече е готов и в следващите дни ще започнат тестовете му. Това съобщиха от американската космическа агенция. Летателното средство, кръстено X-57 Maxwell, трябва да промени изцяло авиационния транспорт, като ще намали сериозно вредните емисии, отделяни от самолетите. Според данни на учени около 3.5% от глобалното затопляне се дължи на авиацията, а след 30 години процентът ще се увеличи почти пет пъти.


X-57 вече се намира в центъра на НАСА в Калифорния, където ще бъдат извършени първите му тестове. Ще бъде проверена електрическата задвижваща система на самолета. След наземните тестове ще започнат и летателни опити.




Целта на НАСА е да направим базисен модел на електрически самолет, върху който производителите на подобен тип летателни машини да работят в бъдеще. Очаква се такива самолети да заменят почти изцяло стандартните с реактивен двигател. Срок кога това ще се случи обаче няма.


Екипът инженери, създали X-57, твърдят, че при успешни тестове електрическите самолети ще увеличат с 500% ефективността на авиотранспорта, въглеродните емисии ще са нулеви, а полетите ще са много по-тихи.

Ключови думи към статията:

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 1833 Неутрално

    има, няма, .. му трябва технологичен напредък от 15 години.

  2. 2 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2998 Неутрално

    Много добре. Това е бъдещето .

    SHADOWS of SOFIA
  3. 3 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1171 Неутрално

    "Очаква се такива самолети да заменят почти изцяло стандартните с дизелов двигател. "

    Брех, брех..не знаех, че съвремениите самолети с дизелови двигатели се задвижват.

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    Според данни на учени около 3.5% от глобалното затопляне се дължи на авиацията
    _____________________
    А в мегаполисите около 35% защото при всеки излетял самолет се изгарят около 10т. токсично гориво а те излитат един след друг в големите градове!!!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    Изглежда странно. И концепцията е странна. Има 14 двигателя за излитане по протежението на атакуващия ръб. След това 12 от тях спират и се събират, а самолета продължава на два основни разположени на края на крилете. Не виждам смисъла и статията щеше да е още по интересна ако имаше повече информация.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  6. 6 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2018 Весело

    "Очаква се такива самолети да заменят почти изцяло стандартните с дизелов двигател."

    Вие сериозно ли?!

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  7. 7 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1721 Неутрално

    С пожелания за успех!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  8. 8 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2897 Неутрално

    Вместо снимки по-убедителна може да бъде една таблица с постигнати параметри.
    Знаем, че за ленете е нужна много енергия а батериите са тежки.

    подпис
  9. 9 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2018 Весело

    До коментар [#5] от "Jalis Ironhammer":

    Най-странното е , че са планирани да заменят съвременните самолети, които според статията се задвижвали с дизелови двигатели!Мале, мале....

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10215 Весело

    Сесна-килър :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1941 Неутрално

    Впечатляващо! Браво!

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2998 Неутрално

    До коментар [#5] от "Jalis Ironhammer":Най-странното е , че са планирани да заменят съвременните самолети, които според статията се задвижвали с дизелови двигатели!Мале, мале....
    —цитат от коментар 9 на Noise


    Всъщност керосина не е много далеч от дизела по отделянето на вредни емисии , но грешката си е грешка.

    SHADOWS of SOFIA
  13. 13 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1854 Любопитно

    А със самолетите на пропан-бутан какво правим?

  14. 14 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3422 Любопитно

    Не, че нещо, ама колко модела самолета с дизелови двигатели сте чували?

  15. 15 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    който първи успее да доразвие системата ще е печелившият. Огромни поръчки, плюс патенти.
    Началото е поставено на масата

  16. 16 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    До коментар [#3] от "von_seeckt":

    До коментар [#6] от "Noise":

    До коментар [#9] от "Noise":


    Момчета с една флашка ли работят?)))))
    Мъкааа))

  17. 17 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1721 Весело

    А руски еквивалентен сделан безаналогов кога?

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  18. 18 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#9] от "Noise":

    Пак че не са написали на кюмюр 😁

    Има ли в момента самолети на дизел всъщност? Знам че в миналото това е пробва но.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  19. 19 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2496 Любопитно

    Големите самолети ще бъдат заменени с електрически след поне половин век.

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  20. 20 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2998 Неутрално

    А руски еквивалентен сделан безаналогов кога?
    —цитат от коментар 17 на Kamenarski


    Хи хи. Маняна

    SHADOWS of SOFIA
  21. 21 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    А руски еквивалентен сделан безаналогов кога?
    —цитат от коментар 17 на Kamenarski


    Те още се опитват да изобретят реактивен. След около 150 години ще имат подобен пробен модел

  22. 22 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3529 Неутрално

    До коментар [#3] от "von_seeckt":

    Абе трябва да се врека колко може повече срещу дизелите които всъщност не са чак толкова лоши!

    Примерно ако един елктрически самолет падне и му изгори батерията и електрониката ще отдели толкова токсини ,че на радиус 10-15 километра ще се повиши риска от рак за населението!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  23. 23 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    Всъщност керосина не е много далеч от дизела по отделянето на вредни емисии , но грешката си е грешка.
    —цитат от коментар 12 на К2


    Грешката е твърде съществена, за да я пренебрегнем. Показва ниво ...

    А и нещо друго - електричеството да не идва чистичко от контакта?
    Колко % е делът на ТЕЦ в енергетиката?
    А съвременните авиационни двигатели са с по-добро кпд от всеки ТЕЦ.
    А загубите по преноса до "контакта"?
    И като турим едно връз друго - въглеродната "сянка" на този самолет е по-"тъмна", отколкото на днешните бензинови, турбовитлови и турбореактивни самолети.

  24. 24 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    Големите самолети ще бъдат заменени с електрически след поне половин век.
    —цитат от коментар 19 на С Стоянов


    Може, а може да е много по-рано. Имай в предвид, че електрическите коли ги спира цената. При самолетите първо го няма този проблем и второ разликата в обслужването ще е огромна (дори да е само 10% става въпрос за огромни пари)

  25. 25 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 1765 Весело

    Това като оня телескоп, дето ще го пращат в космоса готов е, ама не е ясно колко ще работи.

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  26. 26 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2998 Неутрално

    [quote#23:"xm..."][/quote]

    Само спомагателната установка а А 320 разходва 22л./ч.

    SHADOWS of SOFIA
  27. 27 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3172 Весело

    До коментар [#17] от "Kamenarski":

    Якутският майстор направи ракета от кравешки тор.
    Известен със своите скулптури от оборски тор, наследникът на произведениято, започнато от Михаил Боппосов, създава друг скулптурен шедьовър - символ на стремежа на Русия в космоса - ракета.)))

  28. 28 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1670 Неутрално

    [quote#23:"xm..."][/quote]

    Въх, как го измисли всичко. Браво бе. А за производството на керосин да не би да се използва по-малко електроенергия? Значи веднъж харчиш мръсен ток (според теб) за производството на керосин и втори път харчиш мръсен керосин. Интересно, кое ли замърсява повече?!

  29. 29 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1721 Весело

    До коментар [#17] от "Kamenarski":Якутският майстор направи ракета от кравешки тор. Известен със своите скулптури от оборски тор, наследникът на произведениято, започнато от Михаил Боппосов, създава друг скулптурен шедьовър - символ на стремежа на Русия в космоса - ракета.)))
    —цитат от коментар 27 на putinxujlo


    Тоест, раша пак ни изпревари. Направиха най- екологичната ракета!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  30. 30 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Има ли в момента самолети на дизел всъщност? Знам че в миналото това е пробва но.
    —цитат от коментар 18 на Jalis Ironhammer


    https://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_diesel_engine #Certified_engines

    Малко са, но има.
    Примерно Diamond Aircraft’s DA42 Diesel Piston Twin :
    https://www.youtube.com/watch?v=exG8TssYKP0

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  31. 31 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3172 Весело

    Спокойно) Путен ще реши проблеми с руските супертурбовафли!)))

    Торта с Нибиру и ракети като подарък: Извънземните полетяха на рождения ден на Путин.
      Първите кадри на голям НЛО с „извънземни дарове“ се появиха в мрежата.
      На 7 октомври руският президент Владимир Путин празнува 67-ия си рожден ден. Празникът ще събере не само роднини и приятели, но и гости от друга планета. Държавният глава ще има тайна среща с интелигентни извънземни, които изскочиха на светлината, твърдят теоретици на конспирацията

  32. 32 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2018 Весело

    До коментар [#18] от "Jalis Ironhammer":

    Не мисля.Всичко е на джет/керосин/.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  33. 33 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    До коментар [#6] от "Noise":

    Мчи сериозно де. Керосина е дизелово гориво. Да не мислиш, че се нарича керосинов двигател - наименованието зависи от типа гориво и начина на запалване.

  34. 34 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2018 Весело

    До коментар [#30] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    Ах, имало значи.Надявам се , че този проект не се цели в замяната на именно тези самолети.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  35. 35 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#30] от "инж. Ганев - малцинство от 5.87%":

    Мхм, благодаря. И руснаците са разработва ли дизели за авиацията. Далечния бомбардировач Пе 8 е с Charomskiy ACh-30. Опитали са да го пригодят и за Ту 4 - руското копие на Б 29, но неуспешно.
    Интересен линк за този двигател - https://military.wikia.org/wiki/Charomskiy_ACh-30

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  36. 36 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3422 Неутрално

    [quote#23:"xm..."]
    —цитат от коментар 26 на К2
    Само спомагателната установка а А 320 разходва 22л./ч.[/quote]
    Това на снимката като го гледаш - какво общо има с А 320?
    По-скоро с това на колегата, дал линк в #30.

  37. 37 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1721 Весело

    Спокойно) Путен ще реши проблеми с руските супертурбовафли!)))Торта с Нибиру и ракети като подарък: Извънземните полетяха на рождения ден на Путин.  Първите кадри на голям НЛО с „извънземни дарове“ се появиха в мрежата.  На 7 октомври руският президент Владимир Путин празнува 67-ия си рожден ден. Празникът ще събере не само роднини и приятели, но и гости от друга планета. Държавният глава ще има тайна среща с интелигентни извънземни, които изскочиха на светлината, твърдят теоретици на конспирацията
    —цитат от коментар 31 на putinxujlo


    Що не вземат да си го приберат извънземните, като подарък от земляните...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  38. 38 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1340 Весело

    Ае, ся... Нямали срок! Калифорния ще им постави... ако, Германия не ги изпреваи.

  39. 39 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3172 Весело

    До коментар [#31] от "putinxujlo":

    интелигентни* извънземни》разумни* извънземни))

  40. 40 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 3172 Весело

    До коментар [#37] от "Kamenarski":

    Той все още има много работа в Путинланд))
    Все още не унищожил я))

  41. 41 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    За съжаление в авиацията електричеството няма голямо бъдеще, при пропелерово задвижване. Скоростите които могат да се постигнат са символични, на фона на разстоянията. Имат смисъл само в страни с лоша инфраструктура, като Русия, Африка и латинска Америка. Където могат да се правят къси курсове, с бавна скорост, за да се покрие липсата на нормални пътища.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2817 Неутрално

    А руски еквивалентен сделан безаналогов кога?
    —цитат от коментар 17 на Kamenarski


    Сега подготвят компютърната анимация. Путин скоро ще го обяви.

  44. 44 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Неутрално

    Не, че нещо, ама колко модела самолета с дизелови двигатели сте чували?
    —цитат от коментар 14 на xm...


    Хайде стига! Промениха го!

    "Очаква се такива самолети да заменят почти изцяло стандартните с реактивен двигател."

    Това е Дневник, всепак! 😂

  45. 45 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3517 Весело

    Летателното средство, кръстено X-57 Maxwell"

    Това нещо като СУ 57 ....

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  46. 46 Профил на Рабацанелла
    Рабацанелла
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    Да ама за веганите това не е достатъчно. Най-големият "замърсител" е...животновъдството :))

  47. 47 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2018 Весело

    До коментар [#33] от "zlo38528262":

    Нарича се реактивен двигател, а дизела няма нищо общо с керосина, с изключение на суровината от която се произвежда.Можеш да погледнеш кули в рафинерия и да видиш как в последователност излизат различните видове горива.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  48. 48 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Началото е поставено на масата
    —цитат от коментар 15 на stanislavdi

    Началото е поставено много отдавна.
    Преди 4 години на авиосалона в Бурже наблюдавах Airbus E-FAN

  49. 49 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4573 Весело

    Това като оня телескоп, дето ще го пращат в космоса готов е, ама не е ясно колко ще работи.
    —цитат от коментар 25 на Taiga


    Не! Това е като Фобус-а, който бе изстрелян към Марс, но заради пустата кръгла Земя се приземи на дъното на Марианската падина! 😂🤣

  50. 50 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Хайде стига! Промениха го!

    "Очаква се такива самолети да заменят почти изцяло стандартните с реактивен двигател."
    —цитат от коментар 44 на vassilun


    И това буди въпросителни.
    По-скоро става въпрос за витловите самолети, не за тези с реактивни двигатели

  51. 51 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 980 Неутрално

    [quote#49:"vassilun"][/quote]

    И там прави компания на останките на Скайлаб.

  52. 52 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#26] от "К2":

    Понеже спомена APU гледал ли си старта на Ф 22. Най добре е да се гледа със звук! Много яко 🤤
    https://youtu.be/JUO-D2-OfDQ

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  53. 53 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2082 Неутрално

    Да не си на мястото на форумните русияни..., мъка, мъка...

  54. 54 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 683 Весело

    А руски еквивалентен сделан безаналогов кога?
    —цитат от коментар 17 на Kamenarski


    Алкашите ще прескочат електрическите модели и ще пуснат направо ядрени... веднага щом открият начин да не се взривяват.

  55. 55
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  56. 56 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    The LEAPTech project began in 2014 when researchers from NASA Langley Research Center and NASA Armstrong Flight Research Center partnered with two California companies, Empirical Systems Aerospace (ESAero) in Pismo Beach and Joby Aviation in Santa Cruz, California. ESAero is the prime contractor responsible for system integration and instrumentation, while Joby is responsible for design and manufacture of the electric motors, propellers, and carbon fiber wing section.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  57. 57 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    До коментар [#47] от "Noise":

    Керосинът се нарича още газ.

  58. 58 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 935 Любопитно

    Интересно как електрически двигател ще замести реактивната тяга ( с витловите самолети е по просто, яъпреки теглото на батериите

  59. 59 Профил на Платон  Фъшкиев
    Платон Фъшкиев
    Рейтинг: 1892 Любопитно

    Този самальот нема ли да замърсява много околната среда?
    Одобрен ли е от малката Грета?

    Група млади затоплисти чисти океан от глисти,вдъхновени либерали пляскат в езеро педали. BACHO LUD
  60. 60 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Грета требваше на този самолет да се вози вместо да плува океана с лодка.. Ама няма да го стори щото е амеиркански и всичко американско трябва да бъде заменяно с европейско

    Марс е изконна Американска територия!
  61. 61 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 352 Неутрално

    До коментар [#58] от "Quo Vadis?":

    Ще заменят един реактивен с 2-3 витлови двигателя и готово.
    Както и при електромобилите, ел. двигателите не са проблем, а решение.
    Батериите са проблемът... засега.

    Като му остане малко повече свободно време на Мъск, и самолети ще започне да прави...

  62. 62 Профил на ogp03622986
    ogp03622986
    Рейтинг: 194 Неутрално

    ЯСНО ДОКАЗАТЕЛСТВО

    че затоплизмът уврежда способността за логическо мислене!
    Нищо верно нема в статийката. Всичко е заблуда.
    А що се отнася до затоплисткия самолет, оказва се, че производството му ще предизвика повече емисии, отколкото дългогодишната му експлоатация. Както винаги, става въпрос за пари, ама за много пари, които НЕКОИ ще гепят...
    НАСА отново изпадна в замешателство, като причината пак е във висшето ръководство. Освен реверанси към затоплистите, скоро ще очакваме такива и към джендърмеристите - задължителни квоти (независимо от качествата ) за жени и мъже в астронавтиката и...в НАУКАТА!

  63. 63 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#28] от "stanislavdi":

    Та колко ток се харчи за производството на керосин. Ба си. Като не разбирате що пишете?
    Ма са сменили дизеловите с реактивни... Това може да замени малки витлови самолети. С перки трудно ще стигнеш показателите на реактивен самолет. Поне по скорост. За свръхзвуков полет да не говорим.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  64. 64 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 859 Неутрално

    До коментар [#33] от "zlo38528262":Нарича се реактивен двигател, а дизела няма нищо общо с керосина, с изключение на суровината от която се произвежда.Можеш да погледнеш кули в рафинерия и да видиш как в последователност излизат различните видове горива.
    —цитат от коментар 47 на Noise


    Авиационните дизелови двигатели се захранват с керосин. Напр. американските Graflight V-8, немските Jumo-205 и руските АЧ -30 от времето на ВСВ, съвременните немски RED A03/V12 и RED A05/V6, френски HIPE-AE440, австрийски AE 440 за въртолети и много др.

    Никога повече мутри начело на България.
  65. 66 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 935 Любопитно

    До коментар [#61] от "tie_interceptor":

    Проблема с Витловите е, че те са ефективни до определена височина и скороста която могат да дадат е в дозвуковия диапазон

  66. 67 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Интересно как електрически двигател ще замести реактивната тяга ( с витловите самолети е по просто, яъпреки теглото на батериите
    —цитат от коментар 58 на Quo Vadis?


    Отдавна съществуват електрореактивните ракетни двигатели. В космическата техника се използват поне от 50 г. Специфичния импулс на тези двигатели е огромен в сравнение с химическите. За сега са с малка тяга и не стават за самолети, но и батериите до скоро не ставаха.

    Никога повече мутри начело на България.
  67. 68 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 935 Весело

    До коментар [#67] от "bgkurshum":

    Еми да стискаме палци по бързо да се развият технологиите, че при сегашното ниво няма как да се сложат електрически двигатели на големите пътнически самолети ....

  68. 69 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2767 Неутрално

    Корабоплаването, предимно търговското с карго, замърсява 3-5 повече от самолетите. Ама там няма напъни да се мине на електричество или на вятър както е било едно време. :)

  69. 70 Профил на ogp03622986
    ogp03622986
    Рейтинг: 194 Неутрално

    НЕ БИВА ДА СЕ ПИШАТ БЕЗОТГОВОРНИ СИМПЛИЗМИ

    Нема такова нещо, като дизелв двигател, изгарящ леки фракции (бензин, керосин и т.н.). Нонсенс! Принципът е друг. Двигателят ще експлодира. А иначе проверката е много проста. Купете си керосин (казва се "гас за горене", за ламбата на баба, а иначе е много пречистен) и си го сипете в дизела. Успех! (ако иматедобра застраховка)
    А пък електрическите реактивни двигатели (електрореактивни, йонни), дават много малка тяга, въпреки, че специфичният им импулс е стотици пъти по-голям от този на обикновените реактивни двигатели. Затова се използват САМО в Космоса, където може да постигнат огромни скорости, но достигането им ставав течение на МЕСЕЦИ И ГОДИНИ. В атмосферата и в полето на земната гравитация, НЕ СТАВАТ!
    Ясно ли е?
    Нема да повталям!

  70. 71 Профил на waldemaar1
    waldemaar1
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#58] от "Quo Vadis?":

    Ами доста просто, Ducted Fan, Точно като на електрическият Еърбъс. А за малки самолети отдавна има електрически вариант. Произвеждан сериино и доста популярен в Австралия например Pipestrel. Словенците освен добри електрически коли като Rimac са се заели и със самолети.https://www.youtube.com/watch?v=WiADDbeFanU

  71. 72 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1839 Весело

    Само 500% увеличение на ефективността. С какво всъщност се хвалят. Аз това макетче на самолет, мога да си го сложа в джоба. Искам подробности, черно на бяло какви са тия мижави 500%! Тук в статията, на български език. Технически подробности, не празни приказки.
    Подсказка. За да бъда впечатлен, трябва да ми се сервират по-големи цифри. Нещо като 10000%, би могло да ми привлече вниманието.

    мурзилка
  72. 73 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1839 Весело

    Тия от НАСА пак ли са открили топлата вода. Нещо, което други нации и то значително по-малки от краварската, вече произвеждат серийно от десетилетие и повече, тия "учени" още са на макетна фаза. Ахахаах!

    мурзилка
  73. 74 Профил на ddemi
    ddemi
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А руски еквивалентен сделан безаналогов кога?
    —цитат от коментар 17 на Kamenarski


    Руснаците ще създадат първите ракети, които свалят електрически самолети... Всеки си има своята пътеводна звезда...

  74. 75 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1839 Любопитно

    Корабоплаването, предимно търговското с карго, замърсява 3-5 повече от самолетите. Ама там няма напъни да се мине на електричество или на вятър както е било едно време. :)
    —цитат от коментар 69 на realguru


    А превоза 50000 пъти повече товар от самолетите. Колко изгорели газове се падат на единица товар? Примерно, килограми СО2 на тон товар за километър?

    мурзилка
  75. 76 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1818 Неутрално

    До коментар [#69] от "realguru":

    Има просто са на етап хибриди.

    Halvard Hauso, senior vice president business development, Corvus Energy said: “This latest order from WE Tech Solutions shows the viability of energy storage for the hybridization of longer-haul vessels. As the cost of lithium ion batteries continues to improve we will see more and more applications beyond the traditional ferry and tug base.”

    https://corvusenergy.com/we-tech-and-corvus-for-stenersen-hybrid-tanker/

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  76. 77 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 733 Весело

    До коментар [#72] от "Маршалов":

    Аха!
    Даже подробните чертежи и изчисления трябва да ти дадат!
    Нали?

  77. 78 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Неграмотна статия.
    Новото в този самолет не е електрическото задвижване, такива самолети има от над 40 години, проблемът винаги са били батериите.
    Идеята с множеството малки моторчета, които да повишават подемната сила на крилото, като го обдухват по целия размах, също не е нова, пробвано е още преди Втората Световна война, с отрицателен резултат. При излитане има положителен ефект, но по време на полет мъкнеш безполезен товар + повишено въздушно съпротивление.
    Ще остане любопитен експеримент, нищо повече.
    Самите създатели заявяват, че целта им е да помогнат в разработването на сертифициращи процедури за бъдещите електрически самолети и т.н., не да развиват този конкретен самолет.

    Знанието е сила, информацията - власт
  78. 79 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1042 Весело

    Братя , не се подвеждайте, пробутват тези трошки , да ни ръсят с вещества , да ни унищожат героичния ген, да унищожат вкусните български домати, а норвежците да вземат с тях децата ни ... Хора бдете !

  79. 80 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 352 Весело

    До коментар [#66] от "Quo Vadis?":

    Е, няма пълно щастие... За вътрешни линни или дори в рамкита на Европа са супер.
    Като летящи автобуси. Могат да излитат и кацат на къси и непретенциозни писти.

    За презокеанските полети - само реактивни засега... Докато голямата ракета на Спейсекс ги замести. Тя е на метан, значи екологична... :)

  80. 81 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    ... КАК!!! ще ги стигнем хх-американците, че и задминем... КОГА?!? ... направо се чудя в тази гъста мъгла... :(

    https://www.youtube.com/watch?v=kKAoA6la5nk

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  81. 82 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До всички по- горе, на които има беше ,много смешно ползването на думата ''дизел'' за газотурбинните двигатели.Я се светнете за термодинамиката на двата двигателя и после пак се смейте.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Brayton_cycle

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  82. 83 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2485 Любопитно

    Интересно, защо не се набляга на въглеродните двигатели? Няма нужда от батерии, отделят само вода и има дори вече коли на такива мотори които са по-леки и по-щадящи природата от електричките.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  83. 84 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Интересно, защо не се набляга на въглеродните двигатели? Няма нужда от батерии, отделят само вода и има дори вече коли на такива мотори които са по-леки и по-щадящи природата от електричките.
    —цитат от коментар 83 на Пешката


    ... вероятно сте опитал да коментирате... "водородните" двигатели... ( а, въглеродните са настоящото "зло" )

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  84. 85 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    А превоза 50000 пъти повече товар от самолетите. Колко изгорели газове се падат на единица товар? Примерно, килограми СО2 на тон товар за километър?
    —цитат от коментар 75 на Маршалов



    ... вие, със сигурност, не говорите за флагмана на рассеянския флот "Адм. Кузнецов"...




    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  85. 86 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    До коментар [#83] от "Пешката":Интересно, защо не се набляга на въглеродните двигатели?

    Дето горят чист въглерод? Графит или диаманти?
    Красиво изглежда самолетчето. НАСА и с такива глупости ли се занимава? Що си не гледа космоса,че космонавтите им пътуват с руски кораби до Станцията като кучета в каруца. С тая геометрия и тия перки повече от 300 км/ч няма да вдигне. Който бърза - да върви пеша!

  86. 87 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    До коментар [#83] от "Пешката":Интересно, защо не се набляга на въглеродните двигатели?Дето горят чист въглерод? Графит или диаманти?
    —цитат от коментар 86 на ahasver


    тц... въглища, бре... )))

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  87. 88 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    До коментар [#3] от "von_seeckt":Абе трябва да се врека колко може повече срещу дизелите които всъщност не са чак толкова лоши!Примерно ако един елктрически самолет падне и му изгори батерията и електрониката ще отдели толкова токсини ,че на радиус 10-15 километра ще се повиши риска от рак за населението!
    —цитат от коментар 22 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Глупости! И от къде идват тези "токсини"? От Лития или от Кобалта или от Вглерода, което вие на село наричате - кюмюр.

    California Über Alles
  88. 89 Профил на ogp03622986
    ogp03622986
    Рейтинг: 194 Неутрално

    ВЪВ ФОРУМА ЗАЧЕСТИХА

    проявите на функционална неграмотност:
    четат (от чичо Гугъл), но не разбират прочетеното. ...цикъл на Брайтън, водород/въглерод, тралала и т.н.

  89. 90 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1595 Весело

    Яко дизелова статия ;)

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  90. 91 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3566 Весело

    Браво ...рашките газ пик@т...

  91. 92 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2485 Неутрално

    [quote#84:"о сандо"][/quote]

    да де... =)

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  92. 93 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3670 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Едва ли.
    Инсекти с дизелова тяга са отделна пазарна ниша.

    До коментар [#6] от "Noise":

    "Очаква се такива самолети да заменят почти изцяло стандартните с дизелов двигател."

    Вие сериозно ли?!

  93. 94 Профил на gwa59354694
    gwa59354694
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#9] от "Noise":Пак че не са написали на кюмюр 😁Има ли в момента самолети на дизел всъщност? Знам че в миналото това е пробва но.
    —цитат от коментар 18 на Jalis Ironhammer


    Да има и стават все по-популярни. Аз знам поне два:
    Некои модели на "Diamond" като "Twin Star" и "DA 40" са с двигател TDI
    https://www.youtube.com/watch?v=lZucI0DTQPw
    https://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_DA42

    Също така Френската компания "Robin" има предложение с дизелов двигател "DR401":
    https://www.youtube.com/watch?v=8gpOHNU__SY

    Иначе казано вместо авиационен бензин (Avgas) им се сипва керосин (Jet A1).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK