"Порше" и "Боинг" ще работят заедно по електрически самолети за градски превози

"Порше" и "Боинг" ще работят заедно по електрически самолети за градски превози


Порше" и "Боинг" подписаха меморандум за разбирателство, за да проучат пазара за премиум градска въздушна мобилност и разширяването на градския трафик във въздушното пространство, съобщиха от двете компании.


Като част от партньорството компаниите ще създадат международен екип, който ще проучи различните аспекти на градската въздушна мобилност, включително анализ на потенциала на пазара за премиум превозни средства и възможни начини на употреба.


"Боинг", "Порше" и дъщерната компания на "Боинг" Аурора флайт сайънсис" (Aurora Flight Sciences) разработват концепция за изцяло електрическо превозно средство с вертикално излитане и приземяване. Инженери от двете компании, както и дъщерните компании на Porsche - Porsche Engineering Services GmbH и Studio F.A. Porsche, ще реализират и тестват прототип.




"Порше" и "Боинг" ще работят заедно по електрически самолети за градски превози


"Това сътрудничество се основава на нашите усилия да разработим нова безопасна и ефективна мобилна екосистема и предоставя възможност за проучване на развитието на превозни средства за премиум градска въздушна мобилност с водеща автомобилна марка", каза Стив Нордлунд, вицепрезидент и генерален мениджър на "Боинг Некст" (Boeing NeXt), организация, която полага основите за мобилна екосистема от следващо поколение, в която автономните и пилотирани превозни средства могат да съжителстват безопасно.


Проучване на "Порше консълтинг" от 2018 г. предвижда, че пазарът за градска въздушна мобилност ще набере скорост след 2025 г. Проучването също така показва, че решенията за градска въздушна мобилност ще транспортират пътници по-бързо и ефективно от настоящите конвенционални средства за наземен транспорт, на по-ниска цена и с по-голяма гъвкавост.

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1714 Неутрално

    Значи да започваме да разширяваме балконите и всеки с по един хеликоптер Порше. :-) Хак да им е на асансьорните техници. хахах :-)

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2376 Неутрално

    Страхотен проект!!!
    Едно време това беше фантастика и футуризъм!
    Бъдещето идва!

  3. 3 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 297 Любопитно

    Сигурно ще ги кръстят "Porsching"...

  4. 4 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Ако този проект се реализира, това ще бъде революция в транспорта и начина на придвижване!

    Това което сме гледали в научно-фантастичните филми, ще стане реалност!

    Freedom of speech
  5. 5 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1965 Неутрално

    На снимките изглежда много елегантно.Какво ли е задвижването с тези две сопла отзад.Електрически реактивни двигатели без въздухозаборник? :)
    Вижте какво показаха китайците наскоро.Буквално вертикално излитаща летяща чиния :)
    https://t.co/sPwsOUqqpP?amp=1

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4960 Неутрално

    Живеем в интересни времена! Сигурен съм, че ще стане! И то съвсем скоро!

  7. 7 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1194 Любопитно

    Който пребори Гравитацията, ще е господар на бъдещето ! Засега в това партньорство няма нищо революционно. Колко електричество е нужно на сто кила багаж, да се задържи във въздуха 30 мин?

  8. 8 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2143 Весело

    Детската ми фантазия!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  9. 9 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3560 Неутрално

    Електрически автомобили, самолети и сие НЕ са панацея! Електричеството трябва да се добие, то не възниква от нищото и това цапа не по-малко от дизелови автомобили и керосинови самолети!

    Мърфи е оптимист!
  10. 10 Профил на RadiMiles
    RadiMiles
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Филмово и футуристично, но постижимо и не много далечно

  11. 11 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10661 Весело

    Голям дрон :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  12. 12 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4282 Неутрално

    Забележително и иновативно....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  13. 13 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2561 Неутрално

    До коментар [#3] от "topal":


    Ferdinand Porsche + Wilhelm Böing = BÖRSCHE

  14. 14 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 1714 Неутрално

    "умните и красивите" гледам се разхълцаха от умиление. Сякаш от 60-70 години хората не се опитват да създадат безсмислицата "летяща кола", което едва ли ще бъде нещо по-различно от съществуващите хеликоптери и самолети. Ама лапнишараните вече толкова години първично възклицават, колко е иноватино и безкрайно футиристично. :-) Другари, самолети има над 100 години вече. Ако бяха идобни за градски условия, щяха отдавна да са пригодени. Вертоелти също има от много години и о чудо.... богатите си ги ползват редовно за по-кратки крайградски пътувания!!

  15. 15 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2561 Неутрално

    До коментар [#14] от "wnl03619584":

    Разликата се състои в дроновете, които са плод на днешното време:
    - по-добри батерии
    - по-добра и достъпна изчислителна техника за управление на двигателите вкл комуникационна и камери

  16. 16 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3507 Весело

    Няма да съм жив да го дочакам за втора употреба италиански внос от Дупница.

    Еретик
  17. 17 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#14] от "wnl03619584": Разликата се състои в дроновете, които са плод на днешното време:- по-добри батерии- по-добра и достъпна изчислителна техника за управление на двигателите вкл комуникационна и камери
    —цитат от коментар 15 на Нинов


    Въпреки злобното подхвърляне за "умните и красивите", човекът е прав. Разлика голяма няма.

    Не е достатъчно да направиш работещо хвърчило. Трябва създаване и на удобни въздушни коридори; изграждане на много широка инфраструктура, барабар с диспечерски центрове; на зарядни станции по покривите и отчуждаване/купуване на достатъчно терени за терминали, а то не навсякъде може; ежедневна работа за по-точни метеорологични прогнози за малки райони над града, а не една приблизителна за целия град... и още един куп детайли.

    Но преди всичко това най-вече трябва да са достатъчно сигурни и непадащи (или много-много рядко падащи), защото постоянно ще летят над хорските глави. А това са малки летящи апарати, които страшно ще се влияят дори от малки пориви на вятъра. В центъра на голям град с небостъргачи вятърът може да бъде доста непредсказуем.
    И то без въобще да сме стигнали до самозапалващите се батерии и рисковете на небрежната техническа поддръжка.

    Като знаем колко много работа и регулация има в сегашната авиация, как тя се строи от талантливи конструктори, управлява се от професионални диспечери, поддържа се от опитни инженери, на нея летят предимно професионални пилоти и добре подготвени любители... и пак самолетите падат.
    Тук няма да мине с опитни модели като автономните коли по пътищата, които засега са довели само до няколко жертви. Ще трябва много, ама много работа и после много, ама много години опити преди да се докара до що-годе работеща система.

  18. 18 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2561 Неутрално

    До коментар [#17] от "tamada":

    За управлението на хеликоптер си требе пилотски китап, докато за управлението на Börsche дроновете ще требе да седнеш и да караш на автоматик.... задаваш адрес и дронът те вози автоматично.

    Таквоз нящо дори и с най-най-мощния Правец не можеше за се получи в миналото.

    Вервай ми!

  19. 19 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1889 Неутрално
  20. 20 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1644 Неутрално

    До коментар [#17] от "tamada":За управлението на хеликоптер си требе пилотски китап, докато за управлението на Börsche дроновете ще требе да седнеш и да караш на автоматик.... задаваш адрес и дронът те вози автоматично.
    —цитат от коментар 18 на Нинов


    Вози-вози, пък току някой порив на вятъра го запрати в съседния въздушен коридор, където се сблъсква с пак толкова "умен" автоматичен дрон, заради което изгубва връзка с наземните станции и се стоварва върху главата на детето ти, което точно в този момент е на улицата под него.

    Не четеш какво пиша. Не е достатъчно да имаш едно работещо хвърчило. За да се получи транспортна система от многобройни хвърчила, трябва да се създаде цял нов отделен клон на авиационната индустрия, с нова инфраструктура. И това са само теории без въобще да знаем колко ще струва всичко това и дали ще е икономически изгодно.

  21. 21 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1343 Любопитно

    Сега подписват договор за сътрудничество, а съм сигурен, че от години има разработени подобни системи за летене и придвижване, просто още сме много далеч от въвеждането им на практика, кой знае по какви причини...

  22. 22 Профил на razor
    razor
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    В режим на свободно падане, градските самолети ще издават предупредителни звуци и ще светят с червена лампа. Ако имат ток, разбира се. Предвижда се също в такава ситуация да им се отваря парашутът.

  23. 23 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Живеем в интересни времена! Сигурен съм, че ще стане! И то съвсем скоро!
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Съвсем скоро, но не по-късно от 800 дни!

  24. 24 Профил на simChо
    simChо
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    Електрически автомобили, самолети и сие НЕ са панацея! Електричеството трябва да се добие, то не възниква от нищото и това цапа не по-малко от дизелови автомобили и керосинови самолети!
    —цитат от коментар 9 на султана глаушева


    Електрочеството също може да е и технологично и ВЕИ..
    Как ли?

    Ами с ВЕИ горива в ТЕЦ .. не чакаме , да грейне слънце, или да подухне ветрец .. врътваме турбината баш когато най ни трябва!
    Каква е разликата с днешните ТЕЦ ли?
    Ами Зелените Технологии .. ВЕИ горивата ..

    Пионер у нас не е Ковачки, а са циментовите заводи!

    Иначе ето:

    https://business.dir.bg/ekspertno-mnenie/upravlenieto-na-emisii-pri-proizvodstvoto-na-energiya-ot-obrabotkata-na-rdf-i-biomasa

    ---------------------------------
    "Наблюдават се тенденции към увеличаване на дела от енергийните нужди на Европа, който се задоволява от чисти и възобновяеми енергийни източници. Но в България това тепърва навлиза. Опитите на различни ТЕЦ-ове да внедряват нови технологии в производство на топло и електроенергия по примера на развитите европейски страни, биват посрещнати с недоволство и насаждане на обществено напрежение поради липса на информация или по-вероятно по умишлена липса на информация, или накратко казано по политически причини.

    Нека разгледаме два алтернативни и също толкова ефективни начини за производство на топло или електроенергия - горенето на RDF и отпадна биомаса, която включва всеки продукт от растителен произход.

    Една от най-интересните технологии е горенето на RDF, който представлява предварително сепариран и третиран отпадък..

    При използването на тази технология се намаляват количеството отпадъци, които се депонират и също се намаляват емисиите на фини прахови частици и въглеродни оксиди. Спестява се от таксата за депониране. Посредством този метод се произвежда нисковъглеродна, евтина и надеждна енергия за домакинствата и се допринася за сигурността на енергийните доставки. ..
    Термичното оползотворяване на отпадъците избягва генерирането на парникови газове, които се отделят при депонирането и имат силно влияние за изменението на климата. Единственият начин за получаване на "нулев парников ефект" и "нулеви емисии" е ползването на отпадна биомаса за горивна компонента"
    -----------------------

    Така ще е вече в Нашата България!
    Добиваме ниско-емисионна енергия и с нея задвижваме еко-био-технологични хвърчилки!
    Навред ще са Летящите Хора!

    и виж, ето ги, литват над балкони с пране,
    над калта, над сгурията в двора,
    и добре, че се срещат единици поне
    от вида на хвърчащите хора!

    А ний бутаме някак си
    и жени ни влекат,
    а ний пием коняка си
    в битов някакъв кът,

    и говорим за глупости, важно вирейки нос,
    или с израз на снобска умора,
    и изобщо стараем се да не става въпрос
    за вида на хвърчащите хора.

  25. 25 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Хубавото е, че си имам голяма тераса на последния етаж.
    Лошото е, че може да се наложи да я деля с други.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK