Пътуването със самолет доста време няма да бъде същото

Пътуването със самолет доста време няма да бъде същото

© Reuters



Новите правила, въведени заради опасността от заразяване с коронавирус, промениха пътуванията със самолет до почти всяка точка на света. А туристите, авиокомпаниите и летищата тепърва ще трябва да свикват с тях.


В Тайланд не можете да изполвате храна или вода по време на полет и трябва постоянно да носите маска. В Малайзия и Индонезия самолетът трябва да бъде полупразен. В САЩ и Европа все още не е задължително авиокомпаниите да оставят средната седалка празна.


Мерките променят начина, по който пътуваме, споделя пред "Ройтерс" Фен Суели от Пекин, след като е използвала вътрешен за страната полет този месец. Самолетът е бил пълен, което е разрешено в Китай.




"Трябваше да носим маска по време на полета и имаше постоянни съобщения с призиви да се съобразяваме с прилаганите антивирусни мерки, което ме изнерви малко", разказва тя. "Освен това трябва да преминете през много проверки за температура, както и проверки за сигурност, когато напускате летището."


"Когато се възобновят пътуванията, ние на практика ще трябва постоянно да наваксваме с мерките. Все още има страх от летенето", каза Субас Менон, ръководител на Асоциацията на азиатските авиолинии. "Няма да е толкова гладко заради всички промени, които тепърва предстои да бъдат въведени."


Повече от всякога индустрията ще работи за идеята, че пътуванията ще бъдат управлявани през телефона ви


Сумеш Пател,

вицепрезидент за Азия и Тихия океан на технологичната компания SITA


Малко повече от година след проблемите с Boeing 737 MAX индустрията отново трябва да се справя с постоянно променяща се ситуация и регулации.


Последната подобна по мащаб промяна бе след терористичните атаки на 11 септември в САЩ, които наложиха нови мерки за сигурност.


"Хората по целия свят приеха изискванията за сигурност, които се появиха след 11 септември. Бихме искали да видим подобна стандартизация на протоколите", заяви вицепрезидентът на Boeing Майк Дилейни.


Услугите, които може да очаквате по време на полета, също няма да същите. Ако преди големите компании се опитваха да привлекат клиенти с менюта, подготвени от световноизвестни готвачи, сега ще трябва да се задоволите с предварително опакована храна.


Автоматизацията също се увеличава и превозвачи като Qantas Airways изискват пътниците да се регистрират онлайн, за да ограничат контактите с персонала и други пътуващи.


Извинете, а тази седалка свободна ли е?


Един от най-големите дебати в индустрията е дали средните седалки трябва да останат празни.


Това би ограничило самолетите до две трети от нормалния им капацитет, което не е достатъчно повечето авиолинии да реализират печалба, без да повишават цените и таксите.


"Тъй като все повече и повече хора пътуват по някаква причина, увереността и споделянето на информация как е минал полетът ще оформят процеса на възстановяване", смята Маюр Пател от фирмата за данни OAG Aviation.


Някак си нямах проблем, че самолетът беше пълен, споделя Афиф Закуан след вътрешен полет в Малайзия. "Но не бих го направил, ако ставаше дума за международен полет."

  • Правилото за празната средна седалка може да привилигирова някои компании, ако се прилага неравномерно. "От ключово значение е страните, от които започват полетите, да координират своите правила със страните, в които пристигат самолетите", заяви пред "Ройтерс" служител на Бюрото за гражданска авиация на Япония.
  • Въпреки призива за общи стандарти някои държави прилагат своите правила само за авиокомпаниите, регистрирани в тяхната страна, докато други ги прилагат и към чуждестранни превозвачи.
  • Американските превозвачи са сред онези, които изискват пътниците и екипажът да носят маски, а също така са одобрили общи мерки за проверки на температурата.
  • В Европа авиокомпаниите до голяма степен се съпротивляват на призивите да оставят средното място празно, но оповестяват други промени, предназначени да успокоят пътниците.


"Трябва да разберете, че самолетът не е естественото място за социално разстояние, така че трябва да смекчим рисковете за здравето по друг начин. Маските за лице са добър пример за подобни средства", каза изпълнителният директор на Finnair Plc Топи Манър пред "Ройтерс".

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    Отивай с кола, автобус, влак, кораб. Щом ви е страх, или терсене със самолет.

  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    Това със средните седалки е ТЪО. Има други , ефективни и не много скъпи решения.
    Лъснаха и лъжите за "пречистения" въздух в самолетите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    Засега съм забранил на Фамилията да ползва 737MAX. Ще качваме на тях само неудобните ни.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на serpico
    serpico
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    Засега съм забранил на Фамилията да ползва 737MAX. Ще качваме на тях само неудобните ни.
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    Ами то освен ако не си си купил един, няма друг начин по който да се качат на него или ако не са тест пилоти в Боинг, но тогава ти щеше да я защитаваш компанията така че надали са....

    Pure Chewing Satisfaction
  5. 5 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Радвам се на правилното ми решение началото на ноември миналата година да летя до Копенхаген с пренощуване, сега би било невъзможно. Билета за отиване и връщане ми струваше близо 20€, тези цени дълго няма да ги има. За автобус от вкъщи до летището и обратно съм доплатил към 30€, значи общо 50Е плюс там 17Е за 2 дневна карта за транспорт, целите ми разходи с всичко бяха под 100€ вкл. хотела но без таксите за влизане при музеите, при един музей съм платил към 18€ за вход, хранителните им стоки са към 20% по-скъпи от Германия. Някакси си беше лесно да им смятам датската крона към еврото, едно към 8.
    Ако имах повече смелост, щях да захвърля всичко тука и да емигрирам в Дания, езика им е подобен на немски, щях да го науча за 12 месеца.

    Es muß Geld fließen!
  6. 6 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3322 Неутрално

    И кое ще му е по-различно на пътуването със самолет? Ще си с маска, добре дезинфекциран и евентуално по-нашироко.
    Пак журналистически тъпизми.

    Бивш tww09306483.
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    До коментар [#4] от "serpico":

    Очаква се всеки момент да почнат продажбите а никой не знае какво е качеството.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Евентуално маски!
    Евентуално свободни задни 1-2 реда седалки за изолиране на буйни и температурни пациенти.
    Лекарства на борда- антипиретици.
    Кърпички с дезинфектант за всички на всеки час , давани от стюардесите и готово.

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4537 Весело

    Отивай с кола, автобус, влак, кораб. Щом ви е страх, или терсене със самолет.
    —цитат от коментар 1 на Vlado Nikolov


    Остава да ми кажеш как да стигна "с кола, автобус, влак" до Маями и тръгвам веднага! 😂🤣

  10. 10 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 1847 Весело

    Засега съм забранил на Фамилията да ползва 737MAX. Ще качваме на тях само неудобните ни.
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    хахахаха засмях се, честно! Каква е причината?

  11. 11 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Весело

    До коментар [#9] от "vassilun":

    Тебе ще те вози Гретето !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5484 Весело

    До коментар [#10] от "deutschland":

    За съспенса. И ще залагаме с аверите !!! Даже мога да продам идеята на новия хазартен бос !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2149 Весело

    Ще е по-широчко ама сигурно нема да има тънкана като в крилатите автобуси дето джиткаха 'Франкфурт' Хан-Терминал 1 примерно.

    Возил съм се само за кеф кога беше по трийстина ойро, плюс некой леф вътре за бири докато цъкам на айпада, ако моеше щех ги карам само да излитат и кацат, особено излитането като избичат двигателите на макс и на сто че ме забавлява кат лапе

    Use your Illusion
  14. 14 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2247 Неутрално

    Поне временно ще бъде по-скъпо, няма как да е друго. Не е все едно да лети пълен или поне не 80%, а друго около и под 66%.
    Така че работещите в този бранш ще го позакъсат.

  15. 15 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    Таз година ще шофираме повечко, и по възможност ще отбягваме летенето.

  16. 16 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Ще е по-широчко ама сигурно нема да има тънкана като в крилатите автобуси дето джиткаха 'Франкфурт' Хан-Терминал 1 примерно.Возил съм се само за кеф кога беше по трийстина ойро, плюс некой леф вътре за бири докато цъкам на айпада, ако моеше щех ги карам само да излитат и кацат, особено излитането като избичат двигателите на макс и на сто че ме забавлява кат лапе
    —цитат от коментар 13 на Saint of Me


    Първо гледах при Фликсбус Ап(Ап=App, android програма), Искам да отида в Женева, Швейцария, беше още средата на март планирано и бях купил автобусни билети, но те бяха от страна на Фликсбус отказанин и с нов код до 7 юли удължени. Само че тепърва има автобусни превози от 12.юни, ако въобще се състоят. Фликсбус може да използва закона да си набави капитал, които и позволява да издава вауъчери по стойността на превоза. Досега, като съм ползвал Фликсбус, не е възможно повече от един ваучерен код
    за една поръчка да се въведе.

    За които не знаят, какво е Фликсбус: това е голям превозвач с автобуси в Германия с доста по-ниски цени от тези при немската железница. Към България обаче, София, е доста по-скъпо от полет, и съответно в пъти по-дълго пътуване, плюс имат при багажа, който при аеролиниите струва доста

    Es muß Geld fließen!
  17. 17 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2149 Весело

    До коментар [#16] от "slan777":

    "плюс имат при багажа, който при аеролиниите струва доста"

    Като джиткам за кеф имам само некой леф у джоба, но и багажа не е чак такава тесла, веднъж си докарах една свирка и платих се едно е пътник (без багаж, демек още трийс ойро) и требеше да я туря на седалка в салона и на чекина ме караха да отварям щото кутията беше много удобна да се събере картечница примерно :)

    Интерсити експреса между два града ми струваше сто и двайсе ойро като сравнение, беше кеф и у него де ама дори тристате километра не се усещат като кефа при излитане на фърчилката

    Use your Illusion
  18. 18 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2149 Весело

    До коментар [#15] от "Таралеж":

    "Таз година ще шофираме повечко"

    Заниманието причиняващо най-много смърт/осакатяване на здрави хора в мирно време. Отделно нервите и агресията.

    Мада Нейча си е направила невероятен бъзик понеже ни е изпрограмирала да НЕ фащаме дори железно нарисувани вероятности :)

    Use your Illusion
  19. 19 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 730 Неутрално

    До коментар [#16] от "slan777":"плюс имат при багажа, който при аеролиниите струва доста"Като джиткам за кеф имам само некой леф у джоба, но и багажа не е чак такава тесла, веднъж си докарах една свирка и платих се едно е пътник (без багаж, демек още трийс ойро) и требеше да я туря на седалка в салона и на чекина ме караха да отварям щото кутията беше много удобна да се събере картечница примерно :)Интерсити експреса между два града ми струваше сто и двайсе ойро като сравнение, беше кеф и у него де ама дори тристате километра не се усещат като кефа при излитане на фърчилката
    —цитат от коментар 17 на Saint of Me


    "Интерсити експреса между два града ми струваше сто и двайсе ойро "

    Аз ти говоря като реалист, а не като сънуващ. Много добре знаеш, няма влак от Германия към България. И аз знам какво беше преди тъпата корона пандемия, обърка ми изцяло плановете и ме доведе до застой.
    Утре има демонстрация в Дисен, но няма как да стигна дотам. Заради българите, които работят при много лоши условия на работа

    Es muß Geld fließen!
  20. 20 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2149 Весело

    До коментар [#19] от "slan777":

    Ама и аз това казвам - ефтините фърчилки бяха супер понеже моеше между държави да се пътува тънкана, нямаме спор :)

    Use your Illusion
  21. 21 Профил на transvaal
    transvaal
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Глупости, нямало да бъдело същото. Мисля, че до към Септември - Октомври, ще се възстанови изцяло регионалния трафик и до голяма степен междуконтиненталния. Сега политат вече по далечни дестинации с двойни-тройни цени, понеже са много малко полети, но конкуренцията и Невидимата Ръка на Пазара ще върнат цените където си бяха и хората ще могат да си щъкат както преди. И това е хубаво. Лошото е, че много хора няма да имат нужния доход за това ниво на потребление и пълното възстановяване може да вземе повече от година.
    Аз и моето семейство летим по-често от Йоханесбург до Европа, отколкото на времето баба ми пътуваше с влак между София и Дели-ормана и обратно. Толкова е хубаво, че все повече хора могат да отидат практически навсякъде по света - на почивка, по работа и с повод и без повод. Това е велико време. През 2018 авиолиниите на света са превозили 4.5 милиарда души (повече от половината световно население, като разбира се има такива дето летят по няколко пъти годишно (дълго време бях така, по работа), има и такива, които въобще не са влизали в самолет, но на всички хора на тая земя пожелавам да пътуват и да се радват. А на еко-талибаните и зелените фанатици им бийте по един шут в задника и никога не гласувайте за тях. Защото зад тях са едни големи банки! Пък и авиацията дава под 4% от тоталните емисии.

  22. 22 Профил на dpnps
    dpnps
    Рейтинг: 1993 Весело

    Човечеството се “спеши” както казваше Йордан Радичков.

  23. 23 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1310 Весело

    По-добре с маска в самолет, отколкото без маска да вися вкъщи с месеци. Така че, вече се организирам аз и започвам с резрвациите за юли, август и октомври.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK